Mihin numeroon voi soittaa...

• Viestiketjun aloittaja k
  • Ensimmäinen viesti
k
jos epäilee että kaveri on tekemässä itselleen jotain pahaa? Puhuminen ei nyt auta , tässä on liikaa asioita mitkä vaikuttaa, Kaveri on aivan loppu, ja sen mies senkun mollaa lisää. Itse makaa vai sängyssä ja itkee, ei saa mitään aikaiseksi, aikä muutosta ole tullut kuukauteen mihinkään. Lapsille palkattu hoitaja, kun ei itse jaksa edes vaippaa vaihtaa.

sh
Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Päivystykseen! Ja jos vielä psykiatrinen päivystys paikkakunnalla on, niin sinne ensisijaisesti.. Tavalliseen päivystykseenkin voi soittaa.
Siis tarkoitin, että jos just nyt pitää soittaa, kun on viikonloppu ja pyhä..

Ei kuulu sosiaalitoimen piiriin auttaa masentunutta äitiä vaan terveystoimen.
Eli uudelleen sama :huomenna heti yhteys terveysasemalle tai psykiatrian poliklinikalle (jonne ei välttämättä pääse ilman lähetettä, riippuu paikkakunnasta ) siis ensisijaisesti suosittelen sitä terveysasemaa, josta voi saada lähetteen psykiatrian poliklinikalle.

H
Jos sulla on syytä epäillä että kaverisi aikoo vahingoittaa itseään juuri nyt, tänään, niin voit soittaa hätänumeroon. Mutta jos tarkoitat vain että haluat saada hänelle apua piakkoin, niin paikalliseen terveystoimeen.

Ei millään pahalla, mutta eipä hätänumerossa paljon voida tässä tapauksessa auttaa.
Ketään kun ei voi väkisten ambulanssilla mihinkään viedä kuin virka-apu pyynnön turvin ja siihen pitää olla äärettömän vahvat perusteet...ja sitten pitäisi vielä täyttää tarkkailukriteerit.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja marjukka 2:
lisäys... pitää täyttää tarkkailukriteerit mikäli ei ole itse halukas sairaalahoitoon.

Voisitko kutsua ystäväsi luoksesi yötä ja viedä hänet heti aamusta terveysasemalle...?
Ei hän yksinkertaisesti liiku muualle kuin vessaan korkeintaan. Puhuminen ei enää auta mitään. Soitan huomenna neuvolaan. ja kiitos kaikkille vastauksista! oli aivan uusi tilanne meikäläiselle

Yhteistyössä