Viking Coretex kengät

• Viestiketjun aloittaja on muille käynyt??
  • Ensimmäinen viesti
on muille käynyt??
Meillä ostettin eka kertaa hirveän hintaiset Vikingin talvikengät,kun luulin niiden oikeasti kestävän. Lapsi jolle kengät ostin on ekalla luokalla ja kuinkas kävikään: Joulukuussa ostetut kengät ovat ny jo saumoista rikki,eli saumat "nauraa". Ei voi kyllä sanoa,että rahalla saisi aina laatua!

Vahtaa kuinka lapsi pukee kengät. Lapsilla kun on tapana pukea miten sattuu.
Kengät survotaan jalkaan nauhoja, tarroja, vetskareita, what ever avaamatta ja kengät on aina tuhannen lintassa. Moinen tapa rasittaa kenkää erittäin paljon.

Voihan kyseessä olla toki myös huonot kengät

vieras
Mulla on vain hyviä kokemuksia. Tänä talvena oli toisen merkkiset ja paljon huonommat. Tee reklamaatio, jos ovat normaalissa käytössä kuluneet puhki lyhyessä ajassa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja noissa Vikingeissä on eroja, halvimmat Viikkarit on laadultaan paljon huonommat kuin kalliimmat.
Hmm.. Me ostettiin alennusmyynnistä 30 ?:lla ja hyvät ovat olleet! Ei mitkään saa saumoista noin äkkiä ratketa..

alkup..
Kaikki jonkun verran potkii leikkii ja jopa varmaan konttaakin kengät jalassa,mutta miksi ei aiemmat kengät ole menneet rikki?? Ja ovat olleet HALPOJA kenkiä....

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja sama...alkup.:
ymmärtäisin jos olisivat murtuneet jostain saumasta,että olisi linttaan astuttu,mutta se on tosta kärjestä ihan auki...ja molemmat kengät...
Ettei olisi potkittu jääkökkäreitä yms?

vieras
Meillä viimetalvena! Saumat ratkenneet, tarrat irtoilleet, alaosan materiaalin reunat revenneet kun tarvetta olis vielä ollut näihin aikoihin. Minä olen tullut siihen tulokseen, että meidän pojat (7 ja 9v) yksinkertaisesti vaan kuluttavat niitä kenkiä niin paljon ettei niillä kestä mitkään erikoisjalkineet. Tänä talvena ostettiin vanhemmalle pojalle Eccot -rikki jo, ja nuoremmalle Reimat -rikki jo. Ainoat mitkä on suht ehjät käyttökauden jäljiltä on kumisaappaat ja Kuomat, kesällä nahkasandaalit! Eli meille ei enää osteta goretexejä, vaan lämminvuorisaappaat loskakeleille ja Kuomat pakkasille =)

Onkos tämä TriplaIsä Vikingin leivissä, kun noin yrittää käytöstä etsiä syytä? :D Kyllähän niiden käyttöä täytyy kestää!
En ole en :D

Käyttöähän laadukkaiden kenkien toki pitää kestää ja ainakin meillä ovat kestäneet.
Käyttötapoja sitten onkin erilaisia ja ihan kaikki ei luultavasti ole kenkävalmistajan mielestä "normaalia". Tarkoitan sitä että toiset nyt vaan käyttävät tavaroita huolettomammin ja ovat siten kuluttavampia.

Ap:n tapauksessa edelliset halpiskengät ovat kuitenkin kestäneet joten kyseessä voi olla huonolaatuinen kenkäpari.
Muistetaan nyt kuitenkin vielä myös se että jos lapsella joku on kestänyt viime talvena niin tänä talvena käytöksensä voi olla hyvinkin erilaista.

Kannattaa tietenkin ottaa yhteyttä tuotteen myyjään mutta liikoja ei kannata odottaa sillä tottahan valmistaja aina yrittää keksiä jonkun käytöstä johtuvan selityksen.

Saraldo
Meillä kesti Vikingit koko talven ja olivat vielä ainoat kengät, mitä käytettiin. Niissä on sellainen kova kärki eli ei sellaista mokan tapaista vaan kumia tms. Kengät on edelleen täysin ehjät ja vedenpitävät, kehtaa kyllä myydä eteenpäin ensi syksynä.

Ystäväni osti myös Vikingit viime syksynä ja niissä tuo kärki oli sellaista mokkamateriaalia. Kengät on nyt puhki kärjestä. Hän osti kengät marketista, minä kenkäliikkeestä. Hän maksoi niistä puolet vähemmän kuin minä. Joten uskon kyllä, että Vikingillä ja Vikingillä on eroja.

myös näin
Alkuperäinen kirjoittaja on muille käynyt??:
Meillä ostettin eka kertaa hirveän hintaiset Vikingin talvikengät,kun luulin niiden oikeasti kestävän. Lapsi jolle kengät ostin on ekalla luokalla ja kuinkas kävikään: Joulukuussa ostetut kengät ovat ny jo saumoista rikki,eli saumat "nauraa". Ei voi kyllä sanoa,että rahalla saisi aina laatua!
Meille kävi sama ja tänään tai huomenna valitetaan asiasta.

myös näin
Meille kävi sama ja tänään tai huomenna valitetaan asiasta.

tiina
Huono homma. Minä itse ostin viime syksynä Viking Goretexit käytettynä, niillä on kävelty koko talvi eikä mitään vikaa.

Meillä on ollut tänä talvena sama ongelma ko. kenkien kanssa. Ostin lokakuussa kahdelle
lapselle ko. kengät (a 70 e ) . Joulukuussa molempien parien kengät vuotivat kärjistä.
Ostimme toiset parit molemmille, erilaiset malliltaan ja hinnaltaan ( a 50 e ). Helmikuussa
molemmat vuotivat kärjistä.

Olen ostanut kuutena talvena ko. kengät molemmille lapsille eikä koskaan ole käynyt näin, vaan kengät ovat olleet koko talven käytön jälkeen niin hyvässä kunnossa, että olen saanut kirppiksellä vielä hyvän hinnan.
Nämä olivat täysin susia, sattumasta tai huonosta säkästä ei voi olla enää kyse. Laitoin Vikingille kyselyn laadun selvästä huononemisesta, en ole saanut vielä vastausta.

Minulle on käynyt kerran sama Lassie suprafill pukujen kanssa ( se jossa on kuminen alaosa) Ostin lapsille ko.puvut, jotka kestivät kaiken hankauksen jäisillä pinnoilla, hiekassa ym. Puvut olivat kuin uudet vuoden käytön jälkeen. Koska olivat pienet ostin uudet. Kahdessa viikossa kuminen alaosa repeili. Valitin Lassielle, jolloin selvisi, että olivat muuttaneet vanhempien toiveesta puvun kumisen osan pehmeämmäksi. Tämä pehmeämpi
kumi ei kestänyt enää käytännössä mitään kulutusta. Itse vaihdoin silloin toiseen pukumerkkiin. Eli tässäkin voi olla valmistusmateriaalin vaihtamisesta tai jostain muusta sellaisesta kyse.

ohis
Onkos tämä TriplaIsä Vikingin leivissä, kun noin yrittää käytöstä etsiä syytä? :D Kyllähän niiden käyttöä täytyy kestää!
Mutta kyllä silläkin käytöllä on rajansa, ei ne ihan mahdottomia kestä, kuten jäisen kallion laskua polvillaan, missä kengänkärjet vetää pitkin maata, ei tullut mieleenkään mennä valittamaan toisenmerkkisten gore-texien kärjistä tuon käytön jälkeen, vettä kuitenkin pitivät, mutteivät olleet mitenkään kauniit katsella.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja marjukka 2:
Meillä on ollut tänä talvena sama ongelma ko. kenkien kanssa. Ostin lokakuussa kahdelle
lapselle ko. kengät (a 70 e ) . Joulukuussa molempien parien kengät vuotivat kärjistä.
Ostimme toiset parit molemmille, erilaiset malliltaan ja hinnaltaan ( a 50 e ). Helmikuussa
Laitoit kai reklamaatiota menemään? Goretexeillähän on vedenpitävyystakuu, ainakin jos normaalikäytössä ovat.

vieras'
Alkuperäinen kirjoittaja marjukka 2:
Laitoit kai reklamaatiota menemään? Goretexeillähän on vedenpitävyystakuu, ainakin jos normaalikäytössä ovat.

Laitoin sieltä Vikingin sivujen kautta asiasta sähköpostiviestiä, mutta en ole saanut vielä vastausta. En älynnyt kuittia säilyttää, kun kengät aikaisemmin ovat olleet erittäin hyvin kestävät.
Meillä kenkien käyttö selkeästi vähentynyt tänä vuonna, koska lapset menivät kouluun,
eivätkä ulkoile siellä samalla lailla kuin aiemmin päiväkodissa.
Leikit myös nykyisin paljon aikaisempaa rauhallisempia, lähinnä poliisi rosvo tyylisiä eli ei potkita samalla lailla kuin pienempänä, kontata tai muuten rymytä maassa. Mutta vuoto siis selkeästi saumakohdista tapahtuvaa , olisikohan liimalaatu huonontunut... :saint:

Yhteistyössä