Hakutulokset

1. N

Hautasin tänään äitini.

:hug: Osanottoni!
  2. N

Mielenterveysongelmia kokeneiden vertsikkapinotus, osa 2

Todella vaikea tilanne :hug: Kunpa osaisin jotenkin konkreettisesti muuttaa tilannetta heti parempaan. :( Mitä jos aloittaisit ainakin jostain nyt, tartut johonkin asiaan? Vaikka siihen lääkitykseen. Tai pyydät heitä kertomaan mitä apua sinulle on sinun hoidostasi heidän mielestään ollut ja...
  3. N

Pakko lähteä syöttämään perhe. Jostain syystä ympärillä pyörii lauma kiukkuisia lapsosia. :/ Illemmalla tulen kurkkimaan taas. Ulkoilun sanotaan olevan hyvä asia, joten pitää varmaan yrittää saada kammettua itseään uloskin, äh. :hug: Voimia päivään!
  4. N

No voi hitto! Se, että keskusteluapua saisit toisi ainakin jotain säännöllisyyttä johonkin. Toisaalta, sen on oltava voimaannutta asia, ja jos se ei sitä ole, niin ei sekään ole hyvä juttu. Ovatko ehdottaneet psykoterapiaa koskaan? Voisiko siitä olla isompi apu? Ja se lääkitysasia voisi olla...
  5. N

Ota ihan rohkeasti sinne yhteyttä tuosta lääkityksestä ja pyydä vaihtoa. . Jos se ei tehoa, niin se on täysin hyödytön. On olemassa niin monia vaihtoehtoja. Hoidostakin voit puhua ja sen mielekkyydestä, jos tuntuu ettei se tehoa, siis terapiassa juoksemisessa. Heillä on kuitenkin velvolilsuus...
  6. N

:hug: Muistutahan vanhusta, olitko sinä hoidonpiirissä? :ashamed:
  7. N

Minä olen itseni kohdalla miettinyt sitä, että itsensä tarkkailu ja toimintojen tunteminen luo kai jonkinlaista turvaa. Se turva kuitenkin pettää minulla joka kerta, kun keho ei toimikaan odotetulla tavalla. Sitten huolehdin ja huolestun, pelkään, joka pahentaa oireilua. Kuitenkin näen sen...
  8. N

Flunssa on varmasti pahentamassa henkistä vointia, kuten sanoitkin. Ainakin itse huomaan miten kehon sairastelu vaikuttaa mielialaan. Niinä päivinä sairastelun aiheuttama fyysinen väsymys kietoutuu henkiseen väsymykseen. Lepääminen ei varmasti olisi pahitteeksi ihan yleisellä tasolla. Lepäile ja...
  9. N

Huomenta kaikille. Mitäs teidän päiväänne? Onko ajatuksen poikaisia, kysymyksiä mihin voitaisiin yhdessä pohtia vastauksia, muita pohdintoja?
  10. N

:D Jehna. Arvotaanko?
  11. N

Mikä on hartain toiveesi?

:hug:
  12. N

Mikä on hartain toiveesi?

Hartain toiveeni on, että saan sellaisen hallinnan omasta mielestäni, ettei minun tarvitse enää ikinä sairastua masennukseen. Kun oireita alkaisi tulla, minulla olisi heti sellaiset kikat, keinot ja eväät, että sen eteneminen loppuisi kuin seinään. Ja oppisin olemaan itselleni armollisempi, en...
  13. N

Minä yritän kannustaa itseäni kovasti uskomaan, että olen oikeasti ihan järkevä, fiksu olento, joka voi joskus onnistuakin. :D Ei mikään pieni tavoite, eikä kovin onnistunut ainakaan tämän päivän osalta.
  14. N

Kuulostaa rankalle päivälle. :hug: Hoidat tiskejä omaan tahtiin. Tiedän kyllä, että raivoisasti likatiskejä ilkkuva tiskipöytä on inhottava, mutta ne odottavat uskollisesti pöydällä. Tiskaa vaikka muutama kerrallaan. Sitä ehkä on vain niin vaikea päästää irti siitä ahdistuksesta, kun on monta...
  15. N

Hieno homma! Se onnistui sitten nappiin :)
  16. N

Vähän on alavireinen olo. Eiköhän se tästä. Kun saisi itsestään jotain ulos. Siis jos onnistuisin nyt tekemään kouluhommiani niin, että saisin oikeasti sitä kasaa purettua. Mutta kyllä se tästä. Nyt pakkaan laukun ja lähden kouluun.
  17. N

Pääsittekö hyvin juhliin?
  18. N

Huomenta kaikille :wave: Toivottavasti teillä joilla oli huono yö sitä edellisenä yönä, on se ollut parempi viime yönä! Mitäs olette tänään suunnitelleet tekevänne? Minä yritän nyt organisoida päivää mielessäni, mutta se ei tahdo millään luonnistua. Tänään vain tehdään ja puolet unohdetaan...
  19. N

Kyllä tänne saa tulla kaikki, joita aihe koskettaa. Ja muutkin. Katsohan Mielenterveyden keskusliiton omilta sivuilta. Toinen mitä kautta voisit alkaa kysellä on kunnan oman mielenterveyden poliklinikan kautta, siellä on varmasti paikkakuntasi omia ryhmiä tiedossa. :hug: Voimia!

Yhteistyössä