Mielenterveysongelmia kokeneiden vertsikkapinotus, osa 2

Huonosti nukuttu yö takana. Tänään ois vielä "joulusiivouksen" aika :kieh: Illalla tytön joulujuhlat ja stressaan sitä että millä mä pääsen sinne.. Paska päivä on tänään :|

Ja kiva tietää että tällänenkin ketju on olemassa.

läheinen
Saanko mä kysyä teitä, osaatteko neuvoa mistä läheinen voisi saada apua ja tukea? Mun miehellä todettiin keskivaikea masennus ja häntä tietenkin hoidetaan, mutta musta tuntuu että mäkin haluaisin jonkun kanssa käsitellä näitä asioita. En tiedä mistä pitäisi hakea apua. Kiitos teillä jos jaksatte mua auttaa tässä asiassa ja anteeksi kun tulin teidän pinoon vaikka en varsinaisesti tänne kuulu :)

Alkuperäinen kirjoittaja läheinen;22679773:
Saanko mä kysyä teitä, osaatteko neuvoa mistä läheinen voisi saada apua ja tukea? Mun miehellä todettiin keskivaikea masennus ja häntä tietenkin hoidetaan, mutta musta tuntuu että mäkin haluaisin jonkun kanssa käsitellä näitä asioita. En tiedä mistä pitäisi hakea apua. Kiitos teillä jos jaksatte mua auttaa tässä asiassa ja anteeksi kun tulin teidän pinoon vaikka en varsinaisesti tänne kuulu :)
Kyllä tänne saa tulla kaikki, joita aihe koskettaa. Ja muutkin.

Katsohan Mielenterveyden keskusliiton omilta sivuilta. Toinen mitä kautta voisit alkaa kysellä on kunnan oman mielenterveyden poliklinikan kautta, siellä on varmasti paikkakuntasi omia ryhmiä tiedossa. :hug: Voimia!

Huomenta kaikille :wave:

Toivottavasti teillä joilla oli huono yö sitä edellisenä yönä, on se ollut parempi viime yönä! Mitäs olette tänään suunnitelleet tekevänne? Minä yritän nyt organisoida päivää mielessäni, mutta se ei tahdo millään luonnistua. Tänään vain tehdään ja puolet unohdetaan jättää tekemättä. Pitäisi varmaan nyt tehdä ihan lista itselle, jossa näkyy kaikki mitä pitää ehdottomasti hoitaa tänään.

Alkuperäinen kirjoittaja Hömpsähdys;22679756:
Huonosti nukuttu yö takana. Tänään ois vielä "joulusiivouksen" aika :kieh: Illalla tytön joulujuhlat ja stressaan sitä että millä mä pääsen sinne.. Paska päivä on tänään :|

Ja kiva tietää että tällänenkin ketju on olemassa.
Pääsittekö hyvin juhliin?

Vähän on alavireinen olo. Eiköhän se tästä. Kun saisi itsestään jotain ulos. Siis jos onnistuisin nyt tekemään kouluhommiani niin, että saisin oikeasti sitä kasaa purettua. Mutta kyllä se tästä. Nyt pakkaan laukun ja lähden kouluun.

Aivan kauhea päivä, paniikkikohtauksia ja ahdistusta täynnä. Piti ottaa unilääke päikkäreitä varten, että saisin sen olon karkotettua.. ja kaikki vaan siksi, että huomenna pitää lähteä kaupunkiin. Nyt on onneksi jo parempi olo, mutta en siltikään ole saanut tiskattua parin päivän tiskejä ja ahdistun siitä enemmän. Ihana joulu ja joulustressi. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;22692546:
Aivan kauhea päivä, paniikkikohtauksia ja ahdistusta täynnä. Piti ottaa unilääke päikkäreitä varten, että saisin sen olon karkotettua.. ja kaikki vaan siksi, että huomenna pitää lähteä kaupunkiin. Nyt on onneksi jo parempi olo, mutta en siltikään ole saanut tiskattua parin päivän tiskejä ja ahdistun siitä enemmän. Ihana joulu ja joulustressi. :heart:
Kuulostaa rankalle päivälle. :hug: Hoidat tiskejä omaan tahtiin. Tiedän kyllä, että raivoisasti likatiskejä ilkkuva tiskipöytä on inhottava, mutta ne odottavat uskollisesti pöydällä. Tiskaa vaikka muutama kerrallaan. Sitä ehkä on vain niin vaikea päästää irti siitä ahdistuksesta, kun on monta asiaa mitkä aiheuttavat huonoa oloa ja ahdistusta. Mutta jos edes yhdestä onnistuisi päästämään irti.

Ja kun se huominen kaupunkikäynti on ohi, niin sitten voi vähän hengähtää taas. Yritä olla siitä ottamasta ihan kamalasti ahdistusta, helppoa se ei ole, mutta jos vaikka jollain saat sitä ahdistusta katkaistua ja ajattelua lykättyä. :hug: Ehkä nukuttuakin. Ainakin toivotan sinulle hyviä unia!

Joulu, niin ihana kuin se onkin, aiheuttaa yllättävän monelle päänvaivaa...

---
Ahdistusta ja paniikkia ilmassa, hieman flunssainen olo. Ja kun nämä kaikki yhdistää ei enää tiedä mikä johtuu mistäkin ja soppa on valmis.

Tekisi mieli hautautua peiton alle... Uni on turvasatama, nukkuessa ei tarvitse olla eikä ajatella.

Ahdistusta ja paniikkia ilmassa, hieman flunssainen olo. Ja kun nämä kaikki yhdistää ei enää tiedä mikä johtuu mistäkin ja soppa on valmis.

Tekisi mieli hautautua peiton alle... Uni on turvasatama, nukkuessa ei tarvitse olla eikä ajatella.
Flunssa on varmasti pahentamassa henkistä vointia, kuten sanoitkin. Ainakin itse huomaan miten kehon sairastelu vaikuttaa mielialaan. Niinä päivinä sairastelun aiheuttama fyysinen väsymys kietoutuu henkiseen väsymykseen. Lepääminen ei varmasti olisi pahitteeksi ihan yleisellä tasolla. Lepäile ja juo nesteitä. Paniikki- ja ahdistusvapaa päivää toivottavasti :hug:

---
Flunssa on varmasti pahentamassa henkistä vointia, kuten sanoitkin. Ainakin itse huomaan miten kehon sairastelu vaikuttaa mielialaan. Niinä päivinä sairastelun aiheuttama fyysinen väsymys kietoutuu henkiseen väsymykseen. Lepääminen ei varmasti olisi pahitteeksi ihan yleisellä tasolla. Lepäile ja juo nesteitä. Paniikki- ja ahdistusvapaa päivää toivottavasti :hug:
Kyllähän se pahentaa varsinkin kun olen sellainen, että tarkkailen paljon omaa oloani. Tässä sopassa ei sitten tiedä johtuuko huimaus flunssasta vai paniikista jne.

Miten sinä voit? Millainen päivä?

Kyllähän se pahentaa varsinkin kun olen sellainen, että tarkkailen paljon omaa oloani. Tässä sopassa ei sitten tiedä johtuuko huimaus flunssasta vai paniikista jne.

Miten sinä voit? Millainen päivä?
Minä olen itseni kohdalla miettinyt sitä, että itsensä tarkkailu ja toimintojen tunteminen luo kai jonkinlaista turvaa. Se turva kuitenkin pettää minulla joka kerta, kun keho ei toimikaan odotetulla tavalla. Sitten huolehdin ja huolestun, pelkään, joka pahentaa oireilua. Kuitenkin näen sen tärkeänä osana itseni tuntemista. Masennus on vain pistänyt kehon toimintamallit vähän raiteiltaan ja kai sitä on käynyt mielessään sitten kaikki skenaariot pahimmasta lievimpään mitä on vialla. Vähän itseään syövä tarkoitus, joka ei minua ole aina palvellut. Monesti se on palvellut, mutta ei ihan aina.

Minulle kuuluu ihan ok. Huolta tuottaa ystävä, jolla on nyt rankka vaihe menossa. Sydänsuruja :(

Oma olo on tänään ihan kohtalaisen tasainen, ajoittaisi hermostumisia ilmassa. Sain yhden tehtävän tehtyä ja siitä ihan tyytyväinen. Yksi huoli vähemmän taas. :)

Yhteistyössä