Hakutulokset

1. N

Heinäkuun Hurmaajat 2010

Dana Asutaan Oulusta pohjoiseen n. 200 kilsaa. Nyt on vähän lauhempaa, vaan 14 astetta pakkasta. Tänään on äidin hemmottelupäivä. Pääsen tohon isommalle kylälle (kaupungille) kampaajalle ja shoppailemaan talolle mattoja, verhoja yms sisustusjuttuja. Jippii! Isi jää poitsun kanssa kotiin...
  2. N

Thaimaahan 20 vkolla raskaana?

En lähtis. En antaisi itselle koskaan anteeksi jos jotain sattuisi tuon loman takia. Vauvan turvallisuus ja hyvinvointi menee oman mukavuudenhalun edelle.
  3. N

Heinäkuun Hurmaajat 2010

Meillä nukutetaan kiikkutuolissa, yleensä kestää 5-20 minuuttiin. Toisinaan sitten hieman kauemmin jos ei oikein kamalasti nukuta. Joskus saattaa poika nukahtaa myös omikseen leikkeihin. Viime yönä taas herättiin 4:ltä kun Aatu päätti ettei enää nukuta, piti sitten kiikkua sen kanssa tunti...
  4. N

Heinäkuun Hurmaajat 2010

:attn:Aatulle tuli eilen eka hammas :attn: Alhaalle eteen oli putkahtanut pikkuinen nysä näkyville ja voi että kun pojalla pitää sitä kokoajan sormella hiplailla ja nauraa :) Pai80 Me asutaan tällähetkellä vuokralla 55 neliön vuokra-rivarissa. Meitä on siis minä, mies, poika ja kaks kissaa...
  5. N

Heinäkuun Hurmaajat 2010

Huh kun on ollut kiirettä pari viimeistä päivää. Alkaa näyttämään sille että parin viikon päästä muutetaan :D Hommat etenee tosi vauhdilla ja enää jäljellä listoitusta, keittiön tapetointi ja muuta pikkunäpräystä. Putkihommia ja saunan lauteet. Aatulle tuli yskä, kuivalta kuulostaa mutta ei...
  6. N

Heinäkuun Hurmaajat 2010

dalailama Ei meilläkään ole vielä "oireita" itsekseen kääntymisestä. Kääntyy kyllä sitten kun laitan selälleen kovemmalle alustalle ja itse autan vähän pepusta/selästä. Kyljelleen kääntyy itse ja päätä kääntää kyllä mutta kun muu kroppa ei vielä seuraa :) Poika on siis reilu 4kk, syntyi...
  7. N

Heinäkuun Hurmaajat 2010

Tänään juuri luin neuvolassa kun odottelin niin jostain kuumeoppaasta että lapsella on "virallisesti" kuumetta kun mittari näyttää 38,5 astetta. Mun mielestä se on aika paljon, ainakin vauvalle.
  8. N

Heinäkuun Hurmaajat 2010

Pulloja en ole enää keittänyt sen jälkeen kun kiinteitä alettiin syömään. Pesen pullot kuumalla vedellä, pulloharjalla ja astianpesuaineella. Eikä tuosta ole seurannut mitään mahavaivoja yms. Rakentamisesta Voi kun sain tänään hurjasti uutta tsemppiä, äidin miesystävä oli tänään tapetoinut...
  9. N

Heinäkuun Hurmaajat 2010

millanen Kiitos positiivisuudesta :) Tuntuu ikuisuudelta tuo rakentaminen, vaikka kivijalka valettiin pojan syntymäpäivänä eli 10.7 ja valmistuu joulukuun ekoilla viikoilla. Eli siis koko talon teossa menee se about 5 kk:tta. Hankalaa tässä on se etten itse pääse raksalle monestikkaan ja...
  10. N

Heinäkuun Hurmaajat 2010

Voi itku kun väsyttää...Ajeltiin aamulla ensin mun isän luokse n. 40 kilometrin päähän, tultiin sieltä vasta kolmen maissa. Mies jäi pojan kanssa olkkariin ja meikä painui päikkäreille kun heräsin jo klo 6:30 tänään. Sitten ei muuta kuin muksu uudestaan autoon ja miehen porukoille. Raskaita nää...
  11. N

Neuvoja 4-5kk yöheräilyyn?

Se on ihan sinusta kiinni kuinka monesti yössä vauvaasi syötät. Ei niitä neuvolan tätejä kannata ihan jokaikisessä asiassa noudattaa kirjaimellisesti. Sinä tunnet vauvasi parhaiten ja tiedät kyllä milloin hänellä on nälkä ja milloin ei. Jos vauva on nälkäinen ja herää eikä saa ruokaa vaan...
  12. N

Heinäkuun Hurmaajat 2010

Oisko täällä ketään joka tarvis niitä äitiyspakkauksen vm 2009 kestoja. Siellä muistaakseni on kaksi kuorta ja neljä sisusta Imse Vimsejä. Täysin käyttämättömiä ja turhaan vie tilaa meillä. Postikulujen hinnalla voin luovuttaa. Meillä kun pulloillaan niin ei tarvii miettiä noita...
  13. N

Heinäkuun Hurmaajat 2010

Hug Kyllä se tuo hätäsektio on aika rankka homma henkisestikkin, minähän selvisin fyysisesti sektiosta parista päivässä, ja kipulääkkeitä söin vaan muutaman päivän mutta jotenkin tuntuu ettei uskalla ottaa enää uutta riskiä. Jos tässä Aatulle vielä kaveri tehdään niin ajattelin ihan oman...
  14. N

Heinäkuun Hurmaajat 2010

millanen Älä kastele kakkua liikaa, ihan himpun vain. En usko että menee liian kosteaksi, riippuen toki vähän täytteistä. Jos käytät moussea yms vaahtoa niin toimii varmasti mutta jos täytät jollain enemmän "nestemäisellä" esim. hillolla niin voi olla vähän vaaraa liiasta kostumisesta :p Mutta...
  15. N

Heinäkuun Hurmaajat 2010

Olivia: Hätäsektiota ei käynyt kukaan mun kanssa läpi, sain vain leikkauskertomuksen kotiin. Lääkärit epäili että Aatun veren ph-tason lasku johtui siitä että meikäläinen supisteli heti synnytyksen alettua 3 minuutin välein, iltapäivä kolmesta sinne klo 01 kunnes sittä leikattiin. Epäili että...
  16. N

Heinäkuun Hurmaajat 2010

Menia: Meillä syö velliä illalla n. 140-180ml välillä. Jos oikein nukuttaa niin silloin ei jaksa syödä niin paljon mutta jos jaksaa niin vetää reippaasti tosi paljon. Vellitutista velli tulee hurjan nopeasti ja meillä olenkin minä joka vellin syöttää, miehellä tahtoo mennä vähän sotkuiseksi se...
  17. N

Heinäkuun Hurmaajat 2010

Huhuilempa minäkin täältä. Meillä poika täyttää huomenna 4 kk eli syntyi 10.7 Oulun keskussairaalassa hätäsektiolla. Vähän yleisesti: Meillä poika on herännyt syntymästään saakka 2 tunnin välein yöllä, nykyään nukkuu hieman pidempiä pätkiä (3-4 tuntia) ja on siis korvikevauva. Nukahtaa...

Yhteistyössä