Hakutulokset

1. S

*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

Huonoja ne on yöt täälläkin...silloin kun itse saisi jotenkin nukuttua, niin esikko herättää. Viime yönä näki jotain bussi-painajaista 3.30; minä valvoin siitä ainakin klo 5 saakka (mies heräs kattomaan jotain nhl-peliä, siitä tiedän...) No joo, haudassa saa maata! Puunasin eilen vauvan...
  2. S

*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

Heippa! Lueskelen päivittäin, kirjoittelen harvemmin...ehkä siks, kun muuten oon niin sosiaalisesti yliaktiivinen yksilö, et jossakin touhussa on kiva olla taka-alalla? Jes, mulla alko eilen mammaloma! OIkeesti alkas vasta perjantaina, mut työnantajan kanssa katottiin vuorot niin, ettei...
  3. S

***TOUKOKUUN TOIVOTUT MAALISKUUSSA***

Oon pitkin viikkoa yrittänyt kiireen keskellä kirjoitella, mut jostain syystä en saa viestejä lähtemään. Aina tulee jonkin moinen error, prkle. NO, nyt taas paremmalla onnella. Kopioin tekstin ennen lähettämistä, niin ei tarvii harmitella. Mulla on myös ollu aivan taivaalliset tunnelmat...
  4. S

Tarviiko muiden odottajien käyttää...(nolo kysymys)

Kyllä! Sama oli viime raskaudessakin. Ja minä laitan miehen asialle, on niitä (kuten tampaxejakin) usein ostanut - tietää mitä merkkiä ja laatua pitää olla :D
  5. S

kesken hoitovapaan äitiysvapaalle

Heps, olipa hyvä et tää ketju on taas nostettu! Eli oma tapaukseni: hoitsuna hkin kaupungilla, vakipaikka. Hoitovapaa anottu 1 / 09 saakka. Ensimmäisen päätöksen mukaan en voinut keskeyttää hoitovapaata, äitiysrahat sun muut kelalta. Ainut ettei lomat olis kertyny eikä työnantaja olis maksanu...
  6. S

Minäpä jatkan kun hyvään alkuun pääsin, heh. Niin tuosta vauvan päästä, kun ei op. sitä löytäny. Mut terkkakaan ei sitä yrittänyt etsiä. Aika alhaalla se on, noita sukkapuikko tuntemuksia on ollu jo 3 vkoa. Eilen illalla teki oikein kutaa, auts. On muuten yks pahimmista jutuista. Weiss...
  7. S

Birdie: Voi, älä hätäile tuon painon kanssa. Mulla oli tänään neuvola, paino noussut 1120 g / vko!!!!! Eli yhteensä jo 18 kg alusta, miettikkää!!! Esikosta nous 24 kg, laskin et tästä päästään 25-27 kg. Kyllähän minä herkkuja syön, kuten ennenkin. Oon tosi herkkupeppu. Mut kyllä se raskaana...
  8. S

Tsau! Huh mikä pääsiäinen, rempattiin koko ajan. Kävin sit pojan kanssa uimassa ja pulkkamäessä, jumbossa tekee löytöjä yms. Ei siis kyllä rentouduttu! Mut olo on niin hyvä, et täytyy silloin touhuta. Keskiviikkona on neuvola, paino on varmaan noussu taas 1 kg / vko. Noh, ei se mitään...
  9. S

Liikunta ja raskaus

Hooveri on juuri poikittaisen vatsalihaksen liike. POikittaiset on ne alimmaiset vatsalihakset, korsetti- nimellä usein kutsutaan...Terapiapallon päältä tehdyt rutistukset aktivoi tehokkaasti poikittaista, kun puhaltaa ulos yläasennossa. Vastaavasti alhaalla hengittää sisään. Kaikki pilates...
  10. S

Annaliina, käsin minä olen ne tukkeumat puristellut. Juhannussaunassa menikin tovi, kun meinasi tulla tulehdus (aivan törrrrrkeän kipeä rinta!!!) mutta sain pahat paikat sulamaan. Yks panadol ja se oli sit siinä. Voi ihanuutta, mies ja meidän "vauva" (poika 1 v 10 kk) tulevat tänään...
  11. S

Edla, ehdottomasti paremmin saan ainakin itse lypsettyä käsin. Mulla ainakin heruminen lähtee helpommin tapahtumaan käsin lypsettynä. Ihan kuin Ghakin totesi lypsämisestä, hätä komppaan. Itse en kyllä jaksanut tuota luovuttamisen rumbaa. Ei muuten mutta siinä tuntu olevan tarkat ne kriteerit...
  12. S

Ai niin, ja tak harsojen löytämispaikoista! Täytyy illasta tilata vaikka sieltä netanttilasta!
  13. S

En käyttäny rintapumppua, vaikka maitoa oli välistä liikaakin.Pahimmat patit ja tukkeumat painoin sormilla pois. Sanovat, että jos pumppailee, niin keho ei sit tiedä mikä oikea määrä maitoa vauvalle on. Joten enpä pummpaile nytkään. Jos piti talteen ottaa (esim. jumpan ajaksi, varoilta) niin...
  14. S

Ihan ensin onnea Jennille täältäkin! Pikkuruinen tyttö, ajatella että meidän poeka oli 29 viikolla samankokoinen (noin). On se onni, että lähdit käymään polilla, vaikkakin eri syystä kuin miksi sektio sitten lopulta tehtiin. Kylläpä saa nyt appi ja anoppi heilutella vasaroitaan tiuhemmin, että...
  15. S

Heipsan! Äippä84, oli kyllä täälläkin ihan karmean hiljaista kun heräsin; meillä tosiaan poika myös reissussa. Ja miten paljon on kotihommille nyt aikaa!! Ei tätä osaa käyttä edes hyväkseen. Siivosin vitriinin ja roskikset, niitä mahdoton tehdä vilperin kotona ollessa. Mutta että vielä...
  16. S

Huh, mikä vauhti ollut muutaman päivän. Heti kun joutu olemaan pari päivää koko ajan liikkeessä, tuli turvotuksia ja tosi väsynyt olo. Siitäköhän lie johtunut, mutta olen tänään itkenyt silmät päästäni: esikko ja mies lähtivät yhdessä pariksi päiväksi (vain!!!?) reissuun. Jäin kotiin ihan...
  17. S

Heps, istukka on nyt noussut tarpeeksi, joten päästään jännäilemään milloin vaavi syntyy. Ei se olis mukava ollutkaan se sektio, olis kuin kauppaan menisi.. Joo, mekin saatiin painoarvio eli siis kättärillä tosiaan näyttivät koko komeuden kunnolla. Meidän standardi vauva kasvaa täsmälleen...
  18. S

katrinainen, ei ole mahdotonta et laskeutus. Tosiaan pari vuotta sitten, kun esikkoa odotin, laskeutu hää tosi aikasin. Kaipa se olis "merkki" synnytyksen läheisyydestä, mut tosiaan mulla meni melkeen se 2 kk ennen kuin irtos! En tuntenu itse laskeutumista mitenkään erityisesti, enemmän alko...
  19. S

Ultrasta, Majj muistelin et synnytät kättärillä? No mutta assii ei ollu toi, vaan et sillon toisessa ultrassa mulle täsmennettiin nimen omaan, ettei istukka kontrolli ultrassa ole tarkoitus katsoa vauvaa. Pelkkä istukka, sillä sipuli. Ja on lääkäristä / ajoista kiinni, vilkaseeko vauvaa...
  20. S

Heps, nopee käynti koneella. Käytiin lääkärineuvolassa: Poikanen istua kököttää syke 130-140 sf 25-26 Oma paino noussu reilu 600 g / vkot = 14 kg tullut :) Ja siis normaalipainoinen ennen (bmi 23) hb 129 Paikat pehmeet ja kanavaa 2 cm jäljellä Mutta näillä tiedoilla! Palataan...

Yhteistyössä