Hakutulokset

1. O

Vauva viistotilassa, kokemuksia?

U2, näin jälkeen kun ajattelee, vaikka teki pikkasen kipeempää toi synnytys verrattuna raivotarjontaan niin kyllä se vaivan väärti on verrattuna sektioon. Nyt sitä miettii, että se on niin pienen hetken kuitenkin se kipu voimakkaana ja niinhän se aina unohtuu. Tsemppiä tulevaan, siellä varmaan...
  2. O

Heippa hei kaikille! Täällä sitä ollaan onnen kukkuloilla. Vauva sitten syntyi 40+3 ja ei kiinnittynyt missään vaiheessa. Matkaa jännitin melko lailla mutta hyvinhän se meni, poltot oli melkoisen rajuja kun perille päästiin. 1.6. alkoi kuuden maissa illalla tuntua semmosta polttoa, että...
  3. O

Kyllä tämäkin viimeiseen asti täällä koittaa temppuilla. Viime yönä heräsin muutaman kerran kun tuli niin raastava kipu ja viilto tuonne oikealle alamahaan ja heti koitin ja huomasin, että siellä taas koitettiin mennä poikittain. Pylly oli ihan vasemmassa laidassa mutta vauva on sen verran...
  4. O

Heips! Eilen oli neuvola ja siellä oltiin nyt raivotarjonnassa. Onneksi näin ja nyt on eilisestä illasta asti supistellu melko hujakkaasti. Ja joka kerta tuntuu, että vauva hakee sitä oikeaa paikkaa ja on paljon alempana kuin mitä pari päivää sitten. Viikkoja on nyt 38+1 ja nyt todella jo...
  5. O

Ihana viesti, kiitos. Mä myös kovasti koitan luottaa, että kyllä tämä tästä vielä osaa kääntyä ja paikkansa hakea ja jos ei osaa niin sitten ammattilaiset tekevät mitä tarvitsee. Mutta toisinaan vaan on hetkiä kun epätoivo iskee.
  6. O

Samaa ne täällä neuvolassa sanovat, että jos perätilassa, poikittain tai viistossa niin lanssilla pitäisi mennä. Mutta kuulemma niin harvinaista toi napanuoran esiinluiskahdus ettei polin mukaan niin tarvitse tehdä. Hassua, jos se kuitenkin on mahdollista. Mieti näitä nyt sitten. Mulla on...
  7. O

Tähän ketjuun tämä piti laittaa..eli Mua stressaa ihan suunnattomasti tällanen tilanne kun sikiö on edelleen viistossa. Pitkään oli aivan poikittain, mutta nyt nelisen viikkoa majaillut viistossa. Pää oikealla alhaalla ja pylly vasemmalla ja välillä vaihtaa puolta. Välillä saattaa...
  8. O

Mua stressaa ihan suunnattomasti tällanen tilanne kun sikiö on edelleen viistossa. Pitkään oli aivan poikittain, mutta nyt nelisen viikkoa majaillut viistossa. Pää oikealla alhaalla ja pylly vasemmalla ja välillä vaihtaa puolta. Välillä saattaa käväistä pää alhaalla mutta ei kyllä kauaa ole...
  9. O

Miten ootte selvinnyt kamalasta pahoinvoinnista :( :(

Mä en enää pysty muistamaan, että miten ihmeessä selvisin ekassa raskaudessa tästä pahoinvoinnista. Ja muistan kyllä, että vuosi ja parikin raskausaika oli kummituksena mielessä ja pelkäsin, ettei koskaan enää mulle tätä. Mutta minkäs teet, niin lujassa on halu että saadaan esikoisesta...
  10. O

Miten kohdata muut raskaana olevat naiset oman surun keskellä?

Osanotot myös täältä. Itsellä nyt 2 perättäistä keskenmenoa ja mä todella, todella pelkäsin omaa reaktiota. Ensimmäisen km:n jälkeen ajattelinkin, että eipä tässä mitään. Uudestaan vaan yrittämään. Mut sitten kun toinenkin meni kesken ja aloin ajattelemaan etten koskaan pääse sitä 7 viikkoa...
  11. O

Pahinta/tyhmintä mitä ootte km:n jälkeen kuulleet?

Jotenkin alkanut tympimään vähän kaikki kommentit keskenmenoihin liittyen. Ensimmäisessä pahin kommentti oli ehkä se, että se nyt on ihan normaalia. Näin jälkikäteen se tuntuu pahalta. Toki tiedän, että on normaalia. Ja nyt toisen km:n jälkeen yleistä on se, että tiedätte kuitenkin että pystyt...
  12. O

Mistä ihmeestä uskallusta uuteen yritykseen toistuvien keskenmenojen jälkeen?

Meillä se tilanne, että yksi onnistunut raskaus takana ja kaksi perättäistä keskenmenoa takana. Ensimmäinen km meni siinä jotenkin..siis henkisen kantin osalta. Mutta tämä toinen otti paljon kovemmille jo. Siis tosi paljon =(. Mä en ymmärrä, miten siitä jotenkin repii syyllisyyttä. Vaikka kuinka...
  13. O

Älä äiti itke

Ihan sanattomana täällä lueskelen näitä. Eikä näihin ole mitään sanoja. Ei mitään. Itselläni yksi lapsi ja 2 keskenmenoa, onneksi varhaista. Keskenmenot perättäisiä ja kovasti odotellaan josko jo onnistuisi. Mä ymmärrän, että kaikella on tarkoituksensa mutta en aina pysty ymmärtämään sitä...
  14. O

Keskenmenon pelko piinaa ajatuksissa.

hepuhi, mulla on niin samat tunteet ollut. En osaa olla iloitsematta vaikka kuinka pelottaakin =)
  15. O

Ensin selkäkipua jne, sitten raskausoireiden katoaminen?

Mulla eka keskenmeno tuli tosi varhain, pari päivää plussan jälkeen. Kierto oli 29 päivää ja plussasin 28/29. Tuossa siis tuli ihan törkeät selkä- ja reisikivut ja nopsasti meni kesken, pari päivää ehdittiin plussasta iloita. Tiesin kyl aikaisemmin jo että olin raskaana. Toine sitten meni kesken...
  16. O

toistuvat keskenmenot onnistuneiden raskauksien jälkeen

Minä täällä luen itku kurkussa teidän kirjoituksianne. Itselläni on 'vasta' kaksi keskenmenoa takana, perättäistä. Ensimmäinen raskaus aikanaan tärppäsi toisella kierrolla. Nyt haaveissa toinen lapsi ja tärpännyt on aina ekasta kerrasta. Nyt olis taas mahdollisuus raskautua ja näin toivonkin...
  17. O

Vatsakipu painaen

Sanke, unohtui vallan sanoa että kiitos vastauksesta =)
  18. O

Vatsakipu painaen

Tää on kumma juttu. Kun ekassa keskenmenossa mut laitettiin siis äitiyspolille ultraan. Ja siitä kahden viikon päästä oli tarkistus jossa myös ultra. Kaikki oli ok. Nyt taas sit kivuliaampi keskenmeno ja painaen edelleen arka. Käskettiin vaan olla kotona, edelleen. Mut sit päätin kuitenkin...
  19. O

Vatsakipu painaen

Onko teillä ollut menkkamaisten kipujen ja kouristelujen lisäksi keskenmenokipu sellaista, että vatsaa painaen sattuu?
  20. O

Keskenmeno ja lääkärissä käynti

LeenaT, ei tässä sitten varmaan mitään hätää ole. Nyt tänään on ollu tosi lujat kivut ja vuotoa runsaasti, hyytymät vähentyneet selkeesti mutta muuten vuotoa on. Ja sehän kait vain hyvä että tulee kaikki ulos. Ajattelinkin, että jos siltä tuntuu niin jälkitarkastukseen vois mennä mutta tällä...

Yhteistyössä