Hakutulokset

1. S

Toukokuun toukat 2013 *LOKAKUU*

Turhista hankinnoista on ollut kirjoittelua. Esikoiselle tuli hankittua Brion pinnasänky ja samaa sarjaa hoitopöytä, joka oli aika turha. Lähinnä toimi vaippatelineenä :D Vaipat vaihtui kätevämmin sängyllä ;) Tärkeitä hankintoja olivat ehdottomasti tutit ja tuttipullot. Olin hankkinut ennen...
  2. S

Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Niskauturvotusultrassa löytyi tänään rv 11+2 vilkkaasti liikkuva pieni ihmisen alku, sydän sykki ja kaikki raajat heiluivat :heart: 1,6 mm oli turvotusta, joten normaalin rajoissa! Lääkäri totesi, että vilkkaasti liikkuva sikiö on aina hyvä merkki. Nenäluu löytyi ja kaikki muutenkin hyvin...
  3. S

Niskaturvotusultrassa löytyi tänään rv 11+2 vilkkaasti liikkuva pieni ihmisen alku, sydän sykki ja kaikki raajat heiluivat :heart: 1,6 mm oli turvotusta, joten normaalin rajoissa! Lääkäri totesi, että vilkkaasti liikkuva sikiö on aina hyvä merkki. Nenäluu löytyi ja kaikki muutenkin hyvin...
  4. S

Ikävistä uutisista kaikille halauksia kuten myös hyvistä uutisista :heart: Flunssa on ihan kamalaa raskausaikana. Olen ollut 2 päivää sängynpohjalla. Pahoinvointi siihen päälle nii ei tee muuta mieli kun mehua ja vettä. Mutta ihan pakko kuitenkin syödä pienen vuoksi. Kasvissosekeitto meni...
  5. S

Flunssa on ihan kamalaa raskausaikana. Olen ollut sängynpohjalla 2 päivää. Huomenna pitäisi jaksaa lähteä käymään niskaturvotusultrassa. On sitä odotettukin! Raskauskiloista ja sokerirasituksesta. Minulle ei niin väliä paljonko niitä kiloja tulee ja lähtee. Syön kuitenkin terveellisesti ja...
  6. S

Onpas tänne tullut paljon lisää kirjoituksia ja kuulumisia :) Itse olen kyllä lukenut ja taustaillut, työpaivän jälkeen on ollut vaan niin väsynyt ja huonovointinen, etten ole jaksanut tänne enää kirjoitella. Kaivelin varastosta esikoisen vauva-ajan vaatteita ja tarvikkeita, voi kun ne...
  7. S

Onpas tänne tullut mukavasti lisää odottajia :) Itse olen kyllä lukenut ja taustaillut, työpaivän jälkeen on ollut vaan niin väsynyt ja huonovointinen, ettei ole jaksanut tänne enää kirjoitella. Facebook- ryhmästä on ollut juttua, itse en sinne aio tulla mukaan. Nämä vauvajutut saa mulla...
  8. S

Aikuisen maksimiannostus parasetamolia on 4 g vuorokaudessa. Parasetamoli on yliannosteltuna maksatoksinen, jo 10-15 g aiheuttaa aikuiselle maksavaurion. Itse ottaisin max 1 g 6 tunnin välein. Yliopiston Apteekilla on neuvontapuhelin, josta saa farmasian ammattilaisten neuvoja lääkkeiden...
  9. S

Kerrottu ei olla vielä kenellekään, odotellaan edelleen np-ultraa. Se jännittää kovasti! Masu kyllä pömpöttää siihen malliin, että varmasti alkaa näkymään pian! Mulla on tuo rintojen ja lantion väli niin lyhyt, että masu tulee kokonaan ja nopeasti tuohon eteen :D Äitiyspakkauksen otan...
  10. S

Toukokuun toukat 2013 *syksy*

Huomentapäivää kaikille. Ihanaa kun on lauantai eikä tarvitse raahata lasta päiväkotiin ja itseäni töihin. Manta81 miten pitkän sairauslomaa lääkäri kirjoitti sinulle pahoinvointiin ja oliko neuvolalääkäri? Itsellä turvotusta, väsymystä ja iltapahoinvointi pahentunut. Jääkaapin hajut...
  11. S

mamuska7 :hug: Mulla on sen verran turvonnut olo, että tilasin äitiys/imetysliivit ja sellaiset tukialushousut ja muita äitiysvaatteita :) Me ei olla vielä kenellekään kerrottu, käydään np-ultrassa ensin 16.10.
  12. S

Onnea ja voimia kaikille odotukseen :) Mulla oli tosiaan eka neuvola samana päivänä kun sairaalan ultra. Seuraava ultra onkin sitten se np-ultra :heart: On sen verran turvonnut olo, että tilasin netistä äitiys/imetysliivit ja sellaiset tukialushousut ja muita äitiysvaatteita. Seuraava...
  13. S

LA:n määritys ivf hoidossa?

Minulle laskettu aika laskettiin PAS-siirrossa ovulaatiopäivän mukaan, joka oli ns. "hedelmöittymispäivä". 3 vrk:n ikäinen alkio siirrettiin kolmantena päivänä ovulaatiopäivästä. Ovulaatiopäivä oli 12.8. ja siirto 15.8. Näin ollen laskettu aika 5.5.2013. Toivottavasti tästä oli apua :)
  14. S

Mulle voi lisätä ikää 36 ja sairaala TYKS :)
  15. S

Heippa, minä voisin ilmoittautua tähän ketjuun mukaan :) Taustalla sekundäärinen lapsettomuus, itsellä luomulapsi aiemmasta suhteesta. Nykyisen miehen kanssa lähdettiin lapsettomuushoitoihin, jossa mulla todettiin hoitamaton hypotyreoosi ja miehellä oligoteratozoospermia. 1. ICSI...
  16. S

Siis mitä v***ua teen tuo ukon kanssa!!!!!!!!?

Jos miestä on äiti passannut kotona eikä ole kasvatettu jo lapsuudenkodissaan ottamaan vastuuta kotitöistä, niin millä se ne aikuisena enää oppii. Niin monesti nähnyt miehen äidin olevan se syy miksei niitä kotitöitä mies osaa tai halua tehdä.... Toki muitakin syitä on, mutta tuo minusta tärkein.
  17. S

tiheästi tulevat kuukautiset

Keltarauhasen vajaatoiminta on yksi syy, joka aiheuttaa lyhentyneitä kuukautiskiertoja
  18. S

Hei kaikille ja kiva lukea kuulumisianne! :) Itse olin tänään ensimmäisessä ultrassa, joka kuuluu lapsettomuushoitoihin ja niistä alkunsa saaneisiin raskauksiin. Meillä oli 15.8.2012 3 päivää vanhan pakastetun alkion siirto. Tänään rv 7+4 ja hyvin näkyi pieni noin 1,5 cm kokoinen ihmisen alku...
  19. S

Lohdutushalauksia kaikille pikkuisensa menettäneille :hug: Luin teidän synnytyskokemuksia ja aiemmin kirjoitin omanikin tänne. Tiivistettynä oli siis paha raskausmyrkytys, jonka vuoksi komplisoitunut ja piiitkä synnytys. Synnytyskipuja en muista pahoina, tosin minulla on erittäin korkea...
  20. S

Miwwi :hug:

Yhteistyössä