Hakutulokset

1. K

Peppukiitäjien vanhemmat! Kysymys..

Meillä tyttö oli peppukiitäjä kunnes oppi kävelemään 1 v 3 kk. Ei mitään ongelmia, oppi konttaamaankin joskus puolitoistavuotiaana kun katseli toisten menoa ja huvitti kokeilla. Nyt juoksee ja hyppii eikä ymmärryksessä todellaakaan ole vikaa. Ette ole tosissanne, että pitäisi alkaa opettamaan...
  2. K

Miten yökylään?

Meillä on 5,5 kk ikäinen tyttö, joka on toistaiseksi ollut hoidossa koko elämänsä aikana yhden kerran kokonaiset 5 tuntia putkeen, mummullaan ja kotona. Suunnitelmissa olisi pikkukakkonen ja äitiä kovin innostaisi yö kaupungilla iskän kanssa vielä ennen kuin toinen ilmoittaa tulostaan. Ehkäisy...
  3. K

Milloin masuvaivat loppuneet?

Meillä on menty koko ajan täysimetyksellä. Olen jättänyt ruokavaliosta pois maidon ja hapanmaitotuotteet, kahvin, mustan teen, hapanleivän, sitrukset, suklaan, sianlihan ja mausteisen ruoan. Tytölle on annettu ProbioottiBaby maitohappobakteereita ja homeopaattista kamomillaa. Cuplatonia...
  4. K

Milloin masuvaivat loppuneet?

Hei, tarvitsisin hieman uskonvahvistusta reippaan kahdun kuukauden ikäisen masuvaivaisen tyttäreni kanssa. Loppuvathan masuvaivat jossain vaiheessa? Milloin teillä on helpottanut? Eilisen iltahuudon ja rintaraivareiden jälkeen tuntuu vaikealta uskoa, että voisi jonain päivänä olla jännittämättä...
  5. K

Hampaita ei vaan tule :(

Älä huoli, kyllä ne sieltä tulevat. Itselleni tuli ensimmäinen hammas 1 v 1 kk iässä -samaan aikaan kun opin kävelemään. Ja viimeinen maitohammas lähti vasta rippikoulun jälkeen :laugh: Ollaan kaikki niin yksilöitä...
  6. K

SYYSMASSUT '07 syyskuussa

Hei kaikille! Ollaan oltu pienen tyttären kanssa kotona jo jonkun aikaa, mutta vasta nyt pääsen ilmoittelemaan. Eli tyttö tuli 12.9., painoa 2860 g ja pituutta 48 cm. Synnytys kesti yhteensä 20 tuntia ja pienen jännityksen jälkeen ihan perinteisesti mentiin sitten kuitenkin loppuun asti. Pikku...
  7. K

Aikaisuus perinnöllistä?

Onko teillä, joilla synnytys on alkanut ennen laskettua aikaa, ollut suvussa paljon aikaisia vauvoja? Tässä vain elättelen toiveita kun suoraan "ylenevässä polvessa" (äiti, äidin äiti jne.) ovat kaikki syntyneet monta viikkoa aikaisemmin kuin olisi ollut määrä... ja sama juttu naispuolisilla...
  8. K

Millä viikoilla teillä on masu alkanut näkymään?

Muistelisin, että kun käytiin np-ultrassa viikolla 12, olin käyttänyt mammahousuja jo jonkin aikaa. Teen istumatyötä, joten jouduin siirtymään "vyötäröttömiin" housuihin aika aikaisessa vaiheessa. Masu on ollut koko ajan todella paljon esillä, nyt meneillään rv 32 ja ihmiset jo kyselee että la...
  9. K

Yksinäinen olo

Kyllä meilläkin mies on mennä viipottanut viikonloput läpeensä, mutta olen ajatellut että menköön. Alussa sain muutaman kerran keskellä yötä itsesäälikohtauksen kun mies vaikka soitti baarista ja kuulin sen hälinän ja menon takaa. Olin mukamas niiiiin hylätty ja yksin. Aamulla totesin kuitenkin...
  10. K

Te jotka käyneet alkuraskauden ultrassa...

taitaa täällä meillä pienellä paikkakunnalla olla, sillä pääsin automaattisesti terveyskeskuksessa alkuraskauden ultraan ensimmäisellä neuvolalääkärikäynnillä. Viikkoja oli silloin 8. Ei siis mitään ekstramaksuja.
  11. K

Uskaltaako lähteä reissuun?

Ei kai siinä ongelmaa ole jos kaikki on mennyt hyvin ja olo on ok. Itsellä on ollut kipuilua, ja vaikka olen vasta viikolla 27, lääkäri ohjeisti jättämään Lapin reissun väliin. Matkaa olisi siis kertynyt yhteen suuntaan n. 1000 km. Junalla olisi kuulemma voinut lähteä, mutta auto oli huono idea...
  12. K

Vatsan särkeminen

Mikä auttaa jatkuvaan vatsan särkyyn? Neuvolan täti epäili, että supistusten takia kiusaantunut kohtulihas siellä kipuilee, mutta alkaa vähitellen mennä hermo tähän särkyyn... Vauveli on kyllä todella aktiivinen, että ehkä sekin sitten on osasyynä, en tiedä. Teen istumatyötä ja istuma-asento...

Yhteistyössä