Hampaita ei vaan tule :(

Tyttö nyt yli 9 kuukautta, eikä suussa komeile ainuttakaan hammasta... pitäskö huolestua? Teettää kenties pienet tekohampaat ;) Onko muita joiden vauvat on antaneet odotuttaa noilla hampaiden tuloilla?

No meillä on antanut odotuttaa.

Kolmella vanhemmalla ekat hampaat tuli 6-7kk iässä. Tämä neljäs on nyt pian 9kk ja ensimmäinen merkki tulevasta hampaasta bongattu tänään. Pieni aukko näkyy, mutta hammas ei ole vielä läpi.

Eiköhän ne hampaat sieltä piakkoin ala tupsahtelemaan teilläkin =)

Pakko laittaa tähän... Tuttavalleni tuli ekat hampaat vasta reilun kolmen vuoden iässä. Siis maitohampaat!!! Olivat käyttäneet lääkärissä ym. tutkimuksia tehty, mutta kuulema joillain vaan voi kestää. Enkä oikeesti itse uskoisi tätä, mutta kun ihmisen itse tunnen. Mutta vahvat hampaat tulikin. Ei paikkoja, ja nyt tämä henkilö on n.50 ikäinen =)

Meidän sällille tulivat ensimmäiset hampaat 8kk ja 1v synttäreillä niitä oli suussa kokonaiset 4 =) Hänen serkkupoikaansa taas vietti 1v synttärinsa hampaattomana, ensimmäiset hampaat puhkesivat 13kk ikäisenä.

Älä huoli, kyllä ne sieltä tulevat. Itselleni tuli ensimmäinen hammas 1 v 1 kk iässä -samaan aikaan kun opin kävelemään. Ja viimeinen maitohammas lähti vasta rippikoulun jälkeen :LOL: Ollaan kaikki niin yksilöitä...

Siis minä en ymmärrä miksi kaikki niin innolla odottavat hampaita?? Miksi ne pitäisi tulla mahdollisimman aikaisin?? Kertokaa? Meillä poika 9kk eikä yhtään hammasta, eikä minua kyllä haittaa, eikä kyllä poikaakaan kai... Enkä todellakaan ole asiasta osannut olla huolissaan :whistle:

hammaslääkärini sanoi, että itse asiassa olisi parempi, jos hampaat tulisivat myöhään, jolloin myös pysyvät vaihtuvat myöhempään ja lapsi olisi vähän isompi ja näin huolehtisi hampaistaan paremmin. mutta minusta aika marginaalista tuollainen...enivei, älä sie huoli, hampaat voipi tulla rytinällä kaikki sitten joku pv ja varmasti ne tulee. nauti vaan vauvasta. :)

No niin, tänään huomasin pienen hampaanalun neitokaisen suussa, voi mikä riemu :D Ajattelin että meillä menisi vielä kuukausi tolkulla aikaa hampaisiin, koska mielestäni ei ole ollut kärttyinen saati että yöt olisivat olleet jotenkin erityisen risaiset saati että olisi ollut kuumetta jne... Mutta juuh siellä se nyt töröttää ja ikää 9 ja puoli kk. Melkein kerkesin huolestuun ;) kiitokset kaikille vastaajille :)

Alkuperäinen kirjoittaja puputin:
Tyttö nyt yli 9 kuukautta, eikä suussa komeile ainuttakaan hammasta... pitäskö huolestua? Teettää kenties pienet tekohampaat ;) Onko muita joiden vauvat on antaneet odotuttaa noilla hampaiden tuloilla?
Jos yhtäkään hammasta ei ole tullut 13 kk ikään mennessä, hammaslääkärin tutkimus paikallaan.

Yhteistyössä