Te jotka käyneet alkuraskauden ultrassa...

• Viestiketjun aloittaja myymä
  • Ensimmäinen viesti
myymä
Varasin Mehiläiseen alkuraskauden ultran ja kysyi hintaa suurinpiirtein. SAnoin sitten että siitähän tulee jokin kelan korvaus ja se nainen oli ihan hämillään "onko tämä sairaanhoitoon kuuluva toimenpide" .. siis eihän se nyt sairaus ole mitä minä sinne menen "hoitamaan" mutta eikös se kelan korvaus anneta jokaisella yksityisellä kun kerta Pikkujätissäkin antoivat 3 vuotta sitten ....

...siihen Kelan korvaus kaiketi kuuluu. Ainakin Helsingin Femedassa, ottavat suoraan laskusta. En muista paljonko se oli, jotain muuutaman kympin luokkaa...Kannattaa uusiksi tarkistaa asia Mehiläisestä ja jos siellä ei Kelaa oteta, niin vaihda lekuriasemaa. Voihan se olla että siellä oli joku kesäapulainen töissä, joka ei ole ihan perillä kaikesta.

Itte kävin mehiläisessä viime torstaina ja ainaskin Tiksin mehiläisessä sai nuo kelan korvaukset, sain vielä hiukkasen alennusta kun ajat oli pikkasen myöhässä, itelle jäi maksettavaa 86 ja rapiat.

Mä ajattelin kanssa kokeilla Tiksistä jotain kun Femedaan ei ensi viikolla ollut yhtään aikaa mikä olisi käynyt :LOL:

Onko jollain tietoa olisiko halvempaa käydä työterkkarilla (Forumin mehiläisessä ) vai maksaako se ihan normaalin hinnan kun periaatteessa kai mulle kuuluis vain ne normaalit lääkäriasiat.

Kyllä saa Kela-korvauksen ultrasta. Työterkkari on varmasti halvempi kun laskuttaa yleilääkärin taksalla, gyne ottaa erikoislääkärin taksan ja mulle jäi kans reilut 80 egee maksettavaksi. Mutta jos meet työterkkarille, niin kysy ensin että löytyy huone jossa on ultra, niitä ei taida olla kuin gynejen huoneessa tai voi jopa olla ettei kaikki yleislääkärit niitä pääse käyttämään.

Mä odottelin tuonne viikolle kaheksan ja rapiat, kun edellinen kierto oli venähtänyt 42 päiväseks joten ei ollut varmuutta mitä sielä ois vielä aikasemmin näkyny, vaikkapas viikolla 6, kun olisi voinutkin olla viikko 4. Mutta menin siis viikolla 8+3. Ja kyllä, ultran odottaminen oli ihan tuskaa =)

Mulle sanoi Mehiläisessä lääkärisetä että merkkaa käynnin sairauden hoidoksi (kaksi edellistä raskautta päättyneet kesken) vaikkei se sitä varsinaisesti ole. Tämä sen takia että saavat tipautettua sen Kelan osuuden suoraan hinnasta pois. Jos käyntiä ei olisi laskettu sairauden hoidoksi niin Kela-korvausta olisi ollut turha odottaa. Eli riippuisiko vähän siitä minkä vuoksi ultrataan...

Kävin varhaisultrassa, ja sain kelakorvauksen. En ollut mehiläisessä, mutta sieltäkin kysyin ja sen ois saanu. ;)

Ja mä oli varhaisultrassa rv 9+0, koska silloin olisi jo näkynyt syke vaikka viikkoja ois ollut luultua vähemmän. :)

myymä
Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
Kävin varhaisultrassa, ja sain kelakorvauksen. En ollut mehiläisessä, mutta sieltäkin kysyin ja sen ois saanu. ;)

Ja mä oli varhaisultrassa rv 9+0, koska silloin olisi jo näkynyt syke vaikka viikkoja ois ollut luultua vähemmän. :)
Missä sitten kävit ultrassa ja mitä kustansi? :)

kotkassa appelmedissa saa sen kelakorvauksen suoraan siinä maksettaessa eli se siis tiputetaan hinnasta pois. muistutti vielä kun varasin aikaa et muista ottaa kela-kortti mukaan. eikä mulla ollu mitään ihmeellistä syytä miks käydä, halusin vaan varmistaa että elämää on.

myymä
Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
myymä: Kävin Kaarinassa Varsinais-Suomen Lääkäritalossa, korvauksen jälkeen maksettavaa jäi 55e. :)
No siinä on ollut halpa reissu :O

Mun mielestä on niin outoa, että tuolla tikkurilan mehiläisessä kaveri maksoi kelan korvausten jälkeen 70 e ja nyt joku sanoi siellä maksavansa yli 80 e , että mikähän siihen hintaan sitten vaikuttaa kun noin vaihtelee samassa paikassa :O

taitaa täällä meillä pienellä paikkakunnalla olla, sillä pääsin automaattisesti terveyskeskuksessa alkuraskauden ultraan ensimmäisellä neuvolalääkärikäynnillä. Viikkoja oli silloin 8. Ei siis mitään ekstramaksuja.

Yhteistyössä