Hakutulokset

1. K

Alkuvuoden '09 lapsettomuushoidoista vauvautuneet

Väliaikatietoa :) Tänään käytiin taas lastenpolilla tsekkauksessa. Refluksilääkettä jatketaan kunnes kiinteitä alkaa mennä enemmän. Nyt siis ukkelin suuhun saa lusikankärjellisen sosetta menemään ja siitäkin suurin osa sylkäistään heti pois. Jatketaan siis harjoittelua =) "Pikkumiehen"...
  2. K

kauniskuu Me kyllä suunnitellaan kyläilyreissut aika usein sen mukaan, miten päiväunet menevät. Esim. jos on pidempi matka kylään, lähdetään ajamaan silloin kun on uniaika ja takaisin samoin unien aikaan. Jos kyläily kestää pidempään, niin otetaan vaunut mukaan tai sitten nukutetaan liinassa. Ei...
  3. K

Täällä myös mielenkiintoinen yö takana. Herra heräsi klo 3 ja valvoi kaksi tuntia. Mitään ei ollut hätänä, mutta juttua olisi riittänyt vaikka pienelle kylälle =) Piikkumies höpötti kuin "ruuneberi" ja mä yritin välillä tunkea tuttia suuhun ettei muut herää :laugh: Eipä kauheen vihainen voinut...
  4. K

Onpas tänne taas tullut tekstiä, käyn kyllä lueskelemassa, mutta vain harvoin kerkeää itse kirjoitella... Joku kyseli jäikö pakkaseen alkoita. Meillä jäi muistaakseni seitsemän. Ekasta hoitorumbasta ei jäänyt pakkaseen mitään, joten piti aloittaa ihan alusta. Nyt sitten saatiin muutama...
  5. K

Unohdin viimeksi mainita, että meillä on pojan kakan väri normalisoitunut eikä ole enää limaista kuten ennen =) Yksi stressin aihe vähemmän. Itse epäilen suurimmaksi syyksi vihreään kakkaan Disflatyliä. Kun lopetettiin se kokonaan ja aloitettiin taas Relat, niin johan väri muuttui. Kovasti...
  6. K

Nukkumisasennosta Mä nukutan pojan kyljelleen (koska imetän aina makuulla), mutta usein hän kääntyy itse selälleen. Pienempänä vatsavaivojen aikaan nukutettiin myös mahallaan. Kääntelen sitten puolelta toiselle aina imetettävän rinnan mukaan.Imetän vain yhden rinnan kerrallaan. tiina...
  7. K

KauniskuuMeillä ainakin molemmilla kerroilla rota-rokotteesta tullut vatsanväänteitä ja aattelin jo kieltää kolmannen annoksen, mutta kaipa me sekin sitten otetaan kolmisen viikon kuuttua...vähän jo tuntuu, että onko mokoma rokote kaiken vaivan väärti, mutta parempi kai näin kun sairaalassa...
  8. K

Kauniskuu Kylä meillä herra ihan suht hyvin koko yön nukkuu (n21-8), mut väliin siis mahtuu kaikenlaista; nenän tukkosuutta, viuhtomista, kakkaamista yms vaihtelevasti. viime yö meni melkko hyvin, söi vain taas noin kahden tunnin välein. Se ei niin haittaa, koska saa kuitenkin välit nukkua...
  9. K

Täältäkin välillä kuulumisia. 4kk neuvolassa oltiin viime viikolla; herran mitat olivat 7,6kg ja 62cm. Muutenkin kaikki oli ok. Vihreästä kakan väristä ei kuulema tarvi olla huolissaan. Itse asiassa lopetettin disflatylit muutama päivä sitten ja kakka on ollut normaalimman väristä, liekö...
  10. K

Meidän herra kääntyi oikein virallisesti eilen illalla =) Tänään sitten on pitänyt jo vähän auttaa, kun herran hermot ei oo kestänyt yritystä yhtä hyvin... Ihan yhtäkkiä on taas tapahtunut niin paljon kehitystä: tuo kääntyminen ja tavaroihin tarttuminen ja niiden vieminen tietysti suuhun. Ei...
  11. K

Bartsu kyseli D-tippojen annostelua. Niitä annetaan tosiaan 20 tippaa eli millin verran. Ilmeisesti on ihan hyvän makuista, kun meillä ainakin tuo määrä menee ihan hyvin =) Yöunista/nukahtamisesta sen verran, että meillä nukahdetaan nykyään tissille. Tiedän kyllä, että kaikki mahdolliset...
  12. K

D-TIPOISTA: meillä on käytössä D-tipat ja millin ruiskulla annetaan. Mulla tulee hiukan huono omatunto, kun täällä niin monet jaksavat käyttää kestovaippoja. Itselläni oli vielä raskausaikana suunnitelmat käyttää nittä, mutta tosi vähälle on jäänyt...Nyt ne ovat jo jääneet pieniksikin...
  13. K

Huh kun on taas tullut tekstiä, kun vain kerkeisi useammin lukemaan =) Pikkuherra nukkuu tässä liinassa, joten ehkä muutaman rivin kerkeän kirjoittaa... Tiinuli81meillä on refuksilääkkeenä Losec mups. On kyllä auttanut, hikkaaminen on vähentynyt ja nieleskely samoin. Osittain asiaa on varmaan...
  14. K

KAUNISKUU joo minäkin olen lukenut tuosta etu-takamaidosta, että etumaito just värjäis kakkaa. No olen kokeillut niin, että olen pumpannut ensin osan maidosta pois ennen syöttöä. Ehkäpä hiukan auttoi :/ Mulla kyllä myös tulee maito niin kovalla paineella, että makuullakin pojalla on täysi työ...
  15. K

Onpas tänne tullut taas kirjoituksia :) En ymmärrä mihin aika oikein menee, kun ei mitään kerkeä tekemään...ja onnittelut uusille ! Imetyksestä sen verran, että meille tulee pian tuo 4kk täyteen ja tässä arvotaan, että aloitetaanko kiinteiden maistelut nyt vai myöhemmin. Esikoiselle...
  16. K

KauniskuuNo tuo pituuskäyrä on hiukan laskusuunnassa. Mutta näin pienien mittaaminen on muutenkin aika epämääräistä, joten en nyt vielä ole huolissani. Nelikuisena on lääkärineuvola, joten kaipa hän sitten jotain kantaa asiaan ottaa, jos vieläkään ei poika ole tarpeeksi kasvanut. Taustalla voi...
  17. K

Hei kaikille! Meillä oli tällä viikolla 3kk neuvola; pojalle on tullut hyvin painoa, mutta pituutta ei tarpeeksi. No onneksi meillä on myös lastenpolille aika helmikuussa, joten eiköhän sieltä sitten oteta asiaan kantaa ellei pituutta siihen mennessä sitten ole tullut tarpeeksi. Toivotaan...
  18. K

Tänään käytiin lääkärillä eikä onneksi ollut maitoallergiaa. Refluksin hoitoon saatiin resepti, mutta katsotaan ensin auttaako kiinteiden aloitus tossa kuukauden päässä. (Olin suunitellut kyllä täysimettää puolivuotiaaksi, mutta tämä muuttaa tilanteen...) Jos oikein pahaksi menee ennen, niin...
  19. K

Hyvää uutta vuotta kaikille! Meillä tuli nyt 3kk täyteen. Vatsanväänteet on vähentyneet hiukan, mutta iltahuuto on ja pysyy...Viime yö oli kyllä ihme; herra nukahti syömisen ja huutamisen jälkeen klo 23 ja heräsi syömään 7.30!!!! Tiedä oliko vain väsy vai auttoiko taustalla kuuluva tasainen...
  20. K

Kyllä meilläkin ulkoillaan tuonne -15 asti, jos vain itse tarkenee ulkosalla olla ja ettei ihan hurja tuuli ole. Viimeksi kovilla pakkasilla oli kyllä niin kova viima, että sisälle jäätiin. Sisällä oleminen vain tietää itselle niskakipuja, koska niin ergonomista kantoliina ei kyllä ole vielä...

Yhteistyössä