Hakutulokset

  1. M

    infektioastma

    Meillä tyttö nyt 7v. ja sairastellut nyt suht koko ikänsä. Kun tulee yskä ja nuha ei se mene ohi kuin antibiottikuurilla. Ei auta astmalääkkeetkään. Kun oli pieni niin niitä käytettiin...nykyään ei,kun eivät auttaneet mitään. Nykyään aloitetaan heti antibiottikuuri,kun KOVA yskä on kestänyt...
  2. M

    vyorotyö ja yh:t

    Miten sitä eletään yksinhuoltajaäidit, jotka käytte vuorotyössä (ei sentään 3-vuoro..mut illat esim 20-21)..missä teillä on lapset hoidossa ja miten arki toimii? minulla ei isovanhempia eikä muitakaan käytettävissä, on vajaa 2v lapsi ja koira ja ero painaa päälle...en vain tajua että miten...
  3. M

    lasten karkin syönti...

    mulla on ihan sama että annetaanko lapselle karkkia vai ei, se on jokaisen vanhemman päätös. HUOM. vanhemman. meillä anoppi ei tykännyt, kun sanoin likan ollessa n.6kk että olen ajatellut että en antaisi tytölle karkkia, hän ilmoitti tyyliin että no tyttö saa sitä sitten salaa mummolassa...
  4. M

    Haalari asiaa

    Meillä käytetään kakkoshaalaria päiväkodissa. Ykköshaararia käytetään kylässä, kaupungilla ja sellaisissa leikeissa, joissa hiekkalaatikot, kuralätäköt yms. ovat kaukana. Meidän päiväkodissa on vähän löysä linja noiden kurahousujen kanssa. En tiedä pitäisikö siitä jo reklamoida. Varsinkin kun...
  5. M

    palloleikit

    Miten teidän 5 - 6 vuotiaat osaavat käsitellä palloa. Saavatko kiinni miten pienen pallon, osaavatko pompottaa palloa? Osaavatko heittää jo tarkasti ?Ja miten saada lapsi kiinnostumaan palloleikeistä vai pitaisikö epäillä, että on jotain vikaa kun netuntuu niin tervanjuonnilta.
  6. M

    Kävi sitten näin...:( (sydänlapsista)

    Suosittelen luettavaksi LEIJONAEMOJEN TARINOITA kirjaa, ihan uusi kirja missä sydänlasten äitien kertomuksia. Kirjan lukeminen tuo voimia arkeen!
  7. M

    Universal Stone??

    Siis mikä ihmeen kivi tämä on?? Onko joku Herbalifen tyyppinen amerikkalainen hömppä vai toimiiko ihan oikeasti? Onko joku kokeillut? Kun minä tuskailen saunan lauteiden kanssa, olen ostanu sen seitsemät kiillot ja eukalyptukset sinne ja ei tule lauteet puhtaaksi. Ja sitten vihaan kaakelien...
  8. M

    milloin saa hoitotukea?muita tukia?

    Ilman diagnoosia kai aika mahdotonta, kela myöntää hoitotukea kolmessa kastissa eli alin, korotettu ja ylin sen mukaan kuinka paljon lapsen hoito poikkeaa ns normaali lapsen hoidosta. Vaatii lääkärin paperit eli heti kun mustaa valkealla asiasta voi kokeilla. Selityksiä vaan mukaan paljon niin...
  9. M

    Keinoja ja konsteja kuukautisten alkamiseen???????

    Vauva haaveet loppuivat meillä viidennen lapsen jälkeen. Ratkaisin asian päätöksellä sterilisaatiosta. Enkä ole katunut. Viidennen syntyessä olin 40 . Elämä on maistunut hyvältä kaikin puolin ratkaisunjälkeen.Ei ole enään ehkäisymurheita ja se on tunnut määrätynlaista vapautta rakkauselämään...
  10. M

    Auttakaa nyt! mitä teen väärin?

    Tiuna..tuli mieleen vielä yksi asia! Kun jos se nokkamuki ei suju niin jos on mahdollisuus niin tutustu Tupperwaren nokkamukiin. Mun mielestä ehdottomasti parsa, sellainen silikoni kansi siinä, hyvä myös reissussa, on tiivis ja meillä kun ei ole nokkamukit kelvanneet ennen kuin nyt viimeaikoina...
  11. M

    Rikkonaiset yöunet

    Samoin.. ipanalla ikää 1v ja 9kk ja valvomiset alkoi 2 vuotta sitten marraskuussa loppuraskaudesta. Kaikki on kokeiltu ja nukutut yöt mahtuu yhteen käteen..joten eläpä hättäile vielä. Mutta ne kulmurit on melko kivuliaat kun on tulossa, varnasti valvottaa ja itkettää. Voi kuulema laittaa supon...
  12. M

    Mikä "ärsyttää" eniten alle kaksi vuotiaassa?

    Minä taas myönnän suoraan että saan välillä hepulit itsekin JATKUVASTA pöydille ja tuoleille ja jokapaikkaan kiipeämisistä ja puukkojen ja kuumien kahvinkeittimien ja kattiloiden ja silmälasien tavoittelusta ;) Olen jopa niin itsekäs äiti että haluaisin joskus lukea lehden tai katsoa uutiset...
  13. M

    keraamisen lieden puhdistus

    lidlistä saa myös hyvää keraamisen liesitason puhd.ainetta ja jos ei skrapaa tullut mukana voi rautakaupasta ostaa siklin, sillä terällä voi "höylätä" karstat pois. Ei saa hangata millään karhun kielellä ja sokeri sulaneena on kulema pahin mahdillinen, voi tehdä reiän pintaan??
  14. M

    Missä vaiheessa vauvasi söi itse?

    meillä 1v. kun oppi syömään ite. nyt jo 1,2v ja syö tosi hyvin lusikalla ja haarukalla. yleensä syö siististi, mutta jos ei oo nälkä niin menee leikiksi koko syöminen. opetteleminen oli äidille kyllä rassaavaa, kun oli inhottava kun sitä ruokaa tippu joka paikkaan ym.itsekkin oppi siinä...
  15. M

    PETTÄMISESTÄ

    :hug:
  16. M

    Talvikengät

    \ meillä sama merkki ja myös prismasta. "kesä" kengät oli richterit (oli kyllä hyvät) muttä täytyy myöntää että opiskelijan budjetista ei millään haluaisi laittaa kauhean suurta summaa yhden talven kenkiin. mutta ihan kokeilu mielessä nämä prisman kengät ostin että saa nähdä minkälaiset ovat...
  17. M

    Auttakaa nyt! mitä teen väärin?

    niin ja tosiaan tiuna..1 v on vielä oikeasti vauva! Että mielestäni mitään kiirettä ei ole. Eri asia on jos kävele kokoajan tuttipullo suussa leikeissäkin, silloin uhkana on tuttipullo karies, ei niinkään purennan ongelmat, sanoi tuttavani hammashoitaja. Meidän ipana joi tuossa iässä ihan...
  18. M

    tiskirätti

    Lidlin mikrokuituliinoja monta ja aina pyykkiin ja toista käyttöön. Niitä vihreitä, halpoja ja parempia kuin sini-tuotteen, kestää satoja pesuja.
  19. M

    Auttakaa nyt! mitä teen väärin?

    Mulle sanottiin neuvolassa että 2 vuotiaaksi voi antaa unipullon maitoa??Ja meillä 1v8kk juo edelleen aamulla ja illalla pullon enkä ole älynnyt edes huolestua :snotty: No eipä tuo osaa mennä potallekaan, että toinen laiska ja huono äiti täällä sitten ;) Puuroa ei myöskään ole halunnut syödä...
  20. M

    Varttuneemman vanhemman prototyyppi

    Sellainen miete vielä Kaisalle.Kaikki me vanhenemme, jos vanhempien ikä on nyt noin 30 ja lapset 2-4 vuotiaita ovat he teiniikäisten lastensa vanhempina 40v. Näin se vaan aika kuluu. Missäs iässä lapsella sitten pitäisi oikeasti olla ne viriilit vanhemmat. Silloin kun oikein kysytään voimia...

Yhteistyössä