PETTÄMISESTÄ

Mitä tehdä kun tietää että oma äiti pettää isää.... Itse olen jo lähes 30v, mutta olen katsonut tätä jo 15v...
Rankkaa... :ashamed:
Tiedän, että Isäni epäilee, muutaman kerran äiti lopettanutkin suhteen, mutta 1.3v ja taas suhde alkanut...

En ole isälleni sanonut mitään, koska se uhkaa tappaa itsensä jos äiti vielä kerran narahtaa.... :ashamed:

Yritän olla ajattelematta asiaa, mutta välillä vaikeeta... :ashamed:
 
purkki
Pettäminen on aina niin iso juttu, että se pitää selvittää - ei hymistellä. Sano ensin pettäjälle, että tiedät. Jos ei mitään tapahdu, kerro petetylle - se tulee kuitenkin joskus tietoon.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2005 klo 21:45 purkki kirjoitti:
Pettäminen on aina niin iso juttu, että se pitää selvittää - ei hymistellä. Sano ensin pettäjälle, että tiedät. Jos ei mitään tapahdu, kerro petetylle - se tulee kuitenkin joskus tietoon.
mä tekisin samoin, ensin pettäjän puheille ja sanoisin että tiedän, ja tekisin selväksi myös että jos se ei lopeta ja aio itse kertoa petetylle, niin minä kerron.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2005 klo 11:33 honiska kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2005 klo 21:45 purkki kirjoitti:
Pettäminen on aina niin iso juttu, että se pitää selvittää - ei hymistellä. Sano ensin pettäjälle, että tiedät. Jos ei mitään tapahdu, kerro petetylle - se tulee kuitenkin joskus tietoon.
mä tekisin samoin, ensin pettäjän puheille ja sanoisin että tiedän, ja tekisin selväksi myös että jos se ei lopeta ja aio itse kertoa petetylle, niin minä kerron.

helpommin sanottu kuin tehty, kun omista vanhemmista kyse. Ja kun tuntee ja tietää mitä tapahtuu, jos avaan suuni...
:ashamed: :ashamed:
Ja isäni tietää asiata, tai epäilee. Itkee ja soittaa mulle.. Miten sille sanoo, että oikeessa oot!!!!
Isä on vanhan ajan suvusta, sitä ollaan hautaan asti yhessä kun naimisissa ollaan ja piste.
 
Moira
:hug: Olen todella pahoillani vuoksesi. Olet joutunut näkemään liikaa. Ja kantamaan sydämelläsi liikaa. Olisiko aika avautua ihan oikealle, kuuntelevalle ihmiselle. Tiedäthän, että tämä vaikuttaa myös sinun elämääsi, lastesi elämään, parisuhteeseesi. Olisiko sinun aika jutella esimerkiksi seurakunnan avioliittoneuvojan kanssa, jos isäsi ei siihen pysty. Saisit varmaan paljon hyviä ohjeita kohdata vanhempasi, jotka ovat ilmeisen tärkeitä sinulle. MOLEMMAT. Tämä ei ole sinun vikasi. Jos pettämistä on jatkunut noin kauan, isäsi tietää siitä. Sitä on vain todella vaikeaa myöntää. Hakekaa apua. Luulen, että se on parasta mitä teille molemmille on tämän asian tiimoilta tapahtunut. Ja, toiseksi...suhtaudu vakavasti isäsi itsetuhoisiin ajatuksiin...apua saat mielenterveystoimistosta, seurakunnalta jopa jotkut perheneuvolat auttavat. Voimia sinulle. Jaksamista isällesi. Muista, että vaikka elätte erillistä elämäänne-välittäminen kantaa teidät pitkälle! Se on kallisarvoista välillänne. Se on ilonaihe... :heart:
 
Tuikero
Ootko puhunu asiasta äitisi kanssa? Kertonut sille kuinka pahalta susta tuntuu? Ei ole oikein salata asiaa isältä, mutta mielestäni on äitisi asia kertoa isälle. Että mua ottaa päähän nämä perhesalaisuudet!! Omassa lähipiirissä on myös vastaava tilanne, ei tosin pettämisestä johtuva, ja tiedän kuinka se syö jokaista asianosaista. Voimia sulle ja puhu ihmeessä äitisi kanssa jos et sitä ole jo tehnyt! :hug:
 
minä en kyllä puuttuisi asiaan muuten kuin kehottamalla äitiäsi itse kertomaan, mutta itse en kertoisi koska se on heidän parisuhteensa välinen asia ja aikuisia ihmisiä ovat. Itsensä heidän on ratkaisunsa tehtävä. tottakai sulla on murhetta asiasta mutta ootko keskustellu asiasta äitisi kanssa,miksi hän on alkujaan aloittanut suhteet, jospa äitisi ei saa tarvitsemaansa huomiota isältäsi eikä osaa pyytää sitä. Mahtaisikohan vaikka parisuhdeneuvojasta löytyä apua. Ja jos ajattelen asiaa isäsi kannalta tuntuisi ehkä oudolta sanoa omalle isälle että äiti pettää sua, mä en ainakaan haluais omalta lapselta kuulla sitä vaan itse pettäjältä.. voimia toivotan sulle kovasti ja koita puhua asiasta äitisi kanssa :hug: :heart:
 
KIITÄN KAIKKIA IHANISTA KANNUSTUKSISTA JA NEUVOISTA... OLEN MIETTINYT SISKONI KANSSA ASIAA (ASUU KOTONA), ETTÄ ANNETAAN ASIAN MENNÄ OMALLA PAINOLLAAN.....
TIEDÄN ETTÄ ISÄ HALUAISI KUULLA SEN MEILTÄ, MUTTA ÄITI SANII SUKULAISUUS SUHTEET IRTI, JOS AUKAISEMME SUUN. ÄITI ON ERITTÄIN PITKÄVIHAINEN... JA KYSEESSÄ ON KUITENKIN LASTENI RAKAS MUMMI, JOKA OTTAA NIITÄ MIELELLÄÄN LUOKSEEN.

MINÄ PÄRJÄÄN, KUN ASUN KAUKANA JA VOIN "UNOHTAA" VANHEMPANI.... MUTTA SISKONI MINUA HUOLETTAA. MINÄ OLEN ASIASTA ÄITINI KANS PUHUNUT, ASIAN MYÖNSI 12V SITTEN, MUTTA NYT EI MYÖNNÄ.... SISKONIKIN ASIASTA HÄNELLE MAINITSI, MUTTA MOKOMA SUUTTUI JA OLI PUHUMATTA SISKOLLENI 2 VIIKKOA...

JOTEN ASIA MIETITYÄMME PÄÄTIMME OLLA PUUTTUMATTA.KOSKA NIIN MONI SIITÄ JO VIHJAILEE MEILLE, ON VAIN AJAN KYSYMYS ETTÄ ASIA RÄJÄHTÄÄ............ SITÄ ODOTELLESSA....... :'(
 
mää kuulin että isä on pettänyt äitiä koko mun elämän ajan olen 22vuotias ja nyt he vasta eroaa...tiedän että se tappaa hitaasti ....sisältä ja suosittelen myös että kerrot ensin pettäjälle että tiedät jos ei auta sinun täytyy kertoa isällesi....enemmän sattuu olla valheessa....

:hug: voimia sinulle
 

Yhteistyössä