Hakutulokset

  1. Levoton Strutsi

    kissaihmiset, kuinka paljon

    Meillä 2 kissaa. pellettisäkki 20 kg maksaa täällä pk-seudulla 8 e, kestää melkein 3 kk.. Rokotukset kerran vuodessa, n.50 e, kissojen leikkaukset maksoivat n.100e/ kpl. Märkäruuan ostan prismasta, se mitä suostuvat syömään maksaa viikossa n.10-15 e eli kuukaudessa n. 20 e Kuivaruuan...
  2. Levoton Strutsi

    5 lasta, opiskelu amk:ssa, oma talo, viikonlopputyö....

    nimenomaan tuo rahan riittäminen elämiseen sekä tilan riittäminen tämän hetkisessä asunnossa ovat suurimpia kysymysmerkkejä. Tälläkin hetkellä tuntuu että rahaa menee joka reikään ja aina vaan enemmän ja enemmän. Vaikka tuskin sitä koskaan tulee riittävästi saamaankaan.. sitä kalliimpi elämä...
  3. Levoton Strutsi

    5 lasta, opiskelu amk:ssa, oma talo, viikonlopputyö....

    itse olen nyt 27-v, täytän kesällä 28-v. Olisin 30 kun aloittaisin opinnot, ja näin ollen 34 v kun pääsisin työelämään. Intensiivistä opiskelua, tarkoituksena ei ole enää jäädä äitiyslomalle. Mä olen punninnut noita työasiota vähän silleenki et mikä sopii meidän elämän rytmiin :ashamed...
  4. Levoton Strutsi

    5 lasta, opiskelu amk:ssa, oma talo, viikonlopputyö....

    kiitoksia, oli mukavaa saada lukea tälläinen kannustava omakohtainen kokemus =) Meinasin että viimeistään ensi keväänä teen sen päätöksen, aikaa onneksi vielä on! Ja minulla on kuitenkin tälläinen ajattelutapa, että minä menen lasten ehdoilla, lapset eivät mene minun ehdoilla. En siis...
  5. Levoton Strutsi

    5 lasta, opiskelu amk:ssa, oma talo, viikonlopputyö....

    Nyt kun tiedän mikä minusta voisi tulla isona, on muutamia käytännön asioita jotka jarruttaa opiskelun harkinnassa. Mä olen tietänyt aina, että haluan monta lasta, jonka takia esikoisen synnyttyä lähdin sitä haavetta toteuttamaan. Nyt on lapset tehty ja pikkuhiljaa ammatin opiskelu on tullut...
  6. Levoton Strutsi

    Vesirokkoa vai jotain muuta - nyt pliis vastauksia?

    parvorokkoa tuo on. Itsekin olen parvon sairastanut, ja mulle tuli eka ihottuma, sitten vasta alkoi posket punoittaa, sitten lopuksi turposi sekä kädet että jalat jonka takia kävimme lääkärissä ja se vahvisti rokon parvoksi. Mutta ei tuo vesirokkoa ole!!!
  7. Levoton Strutsi

    onko kenenkään lapsella ollu vauvarokkoa melkein 4 vuotiaana?

    oli, juurikin 4-vuotiaana. Vaikka sanoivat lääkäristä että ei voi tulla yli 2-vuotiaalle.
  8. Levoton Strutsi

    Vesirokko

    hmm, tuoreessa muistissa, jaksamisia! Meillä esikoiselle puhkesi jouluaattona vesirokko ja lopuille neljälle sitten loppiaisen tienoilla. Ja tottakai saa antaa särkylääkettä! Lisäksi meillä oli käytössä vesirokkovoide jota kannattaa sivellä varovasti, ihan perusrasva ( helpotti myös...
  9. Levoton Strutsi

    Sanokaa nyt mulle että neljäs lapsi olisi katastrofi...

    ei se ole. eikä viideskään.
  10. Levoton Strutsi

    IKIMUISTOISIN joulunaikasi?

    Tämä joulu. Eka lapsi oksensi ja ripuloi 22.12, seuraavat kaksi 24.12, minä ja 2 lasta lisää 25.12, ja vieläkin on sekä 3- että 5-vuotiailla ripulointia. Esikoinen sairastui lisäksi vesirokkoon, ekat näppylät löytyi puuroa syödessä aattona :snotty: joten tästä mitä ilmeisemmin norosta kun...
  11. Levoton Strutsi

    peseeköhän meidän pesukone nyt pelkällä kylmällä vedellä?

    :snotty: :snotty: Just huollettiin, vaihdettiin laakeri, iskarit, poistopumppu ja joku allas. Nyt kävin koittaa lasia niin tuntuu ihan kylmältä, pesu tosin on vaan 40 astetta. Mut eilenkin huuhtelun jälkeen kun otin pyykit pois niin tuntuivat jääkylmiltä. Johtuukohan sitten pakkasesta et...
  12. Levoton Strutsi

    Kahvin aloitus

    meillä töissä taas on käyny asiakkaita joiden lapsen olen nähnyt (alle 2-v ) kinuavan kahvia vanhemmiltaan. Lapsen isä tosin on ulkomaalainen, varmasti vaikuttaa asiaan. Mutta ei kai kukaan nyt ehdoin tahdoin opeta? lasta juomaan kahvia? :snotty:
  13. Levoton Strutsi

    pitääköhän mun liittää tuohon maksutosite mukaan

    kun pistän korvaushakemuksen vakuutusyhtiölle? :whistle:
  14. Levoton Strutsi

    vehnätyyny kylmäksi?

    luin jostain että auttaisi myös kylmänä, kauanko pitää olla kylmässä? esim.pakastimessa?
  15. Levoton Strutsi

    kumman ostaistte joululahjaksi 3 pojalle

    meidän 3-v:n pelaamisesta taas ei tule mitään ;)
  16. Levoton Strutsi

    kumman ostaistte joululahjaksi 3 pojalle

    lätkäpelistä ne ymmärtää vasta parin vuoden kuluttua jotakin...
  17. Levoton Strutsi

    Mä en lähetä joulukortteja olleska.

    meillä kuuluu kaverin kanssa jo perinteeseen että kortteja väännetään yhdessä tuumin joku ilta ja sitten niitä itsetehtyjä lähetellään =) kyllä minusta on kiva saada postia, olis kiva saada myös joskus vaikka "mitä kuuluu" postikortti joltakin tai onnittelukortti syntymäpäivänä. Mut mä taidan...
  18. Levoton Strutsi

    Mistä mä näen Greyn anatomian viime jakson???

    http://telkku.com/telkku?tila=knvt&kan=3&p=20091206
  19. Levoton Strutsi

    Lapsi todella ilkeä en aio laittaa mitään jouluksi

    läheisyydenkipeä? haluaisi olla vielä pienempi kuin mitä ikä sanoo että "pitäis" olla tai mitä kaverit ovat. Kun tässä pohdiskelen että mikä meidän 8 veellä on... mut en aio lahjoitta jättää =)

Yhteistyössä