Sanokaa nyt mulle että neljäs lapsi olisi katastrofi...

Mulla kova vauvakuume, eikä asiaa auta se kun kaveri sai eilen illalla suloisen pienen pojan :heart: :flower: Ja pari kaveria ilmoitti joulunalla raskaudestaan :D

Mies ei kyllä ole suostuvainen.. vielä ainakaan.. mutta silti mulla on koko ajan vauvakuume :heart:
 
vieras
Mulle jo kolmaskin olisi katastrofi. Kyllä se kuume (kai) hiipuu kun ne kaverien vauvat kasvaa ja aloittavat ihanat uhmailut sun muut kommervenkit. Mulla se ainakin auttaa vaikken varsinasesti edes kuumeile.
 
No jaa... Meille nelonen tuli täysin odottamatta ja varottamatta, eikä "katumaankaan" ehtinyt, kun raskaus oli jo puolessa välissä kun se selvis... :D Mutta eihän se katastrofikaan ollu suinkaan. Mieskin oli vaan mielissään, kun sai katsella isompaa autoa. Ja hyvinhän se on mennyt, ei ole katastrofia ollut vielä lähelläkään, vaikkakin menoa kyllä piisaa... :D
 
vieras
Meille tulossa neljäs =) Ja kyllä aikamoisia ratkaisuja piti tehdä. Mm. myytiin talo ja muutetaan väliaikaisesti vuokralle (kolmioon, jaiks) ja etsitään uutta isompaa. Kiikarissa oliskin jo yksi.
Toisesta koirasta oli pakko luopua :( Mies kun on välillä reissuhommissa, niin lähdepä sitten rivarista ulkoiluttamaan neljän lapsen kanssa, joista vanhin on 5, kahta koiraa. Kaksi lapsista vielä rattaissa. Ja useamman kerran päivässä, niin helpompaa se on yhden koiran kanssa, jota voi pitää irti, kun sitä toista ei ole. Mutta se toinen sai ihanan kodin maalta :heart:
Kaikennäköstä muutakin tässä joutunut miettimään, autoa ei onneks tartte vaihtaa, kun toinen automme on tila-auto.
 
vieras
ja sanokaas mulle ettei se ole :ashamed: Yllätys-nelosta odotan enkä vain osaa suhtautua iloisesti asiaan. Eihän me mahduta autoon enää eikä ole varaa laittaa uutta kun tuo nykyinenkin on vielä maksamatta, uusi auto. Ei me mahduta asuntoon, tai no mahdutaan mutta ahdasta tulee. Juuri aloitin koulutuksen työhön ja tuntuu että menetän paikkani tässä nykyisessä työssä.
En osaa ajatella että kenelläkään olisi neljää lasta. Se on niin paljon jo :ashamed:
 
Ei se ole! :D Mut meillä juuri syntyi nelonen syksyllä, niin on kyllä ollut hänen kans kaikenlaista... Lonkkaluksaatio, paha refluksi, valvoo yöllä tosi paljon jne... Että mä ainakin sain kolmen helpon vauvan jälkeen vähän vaikeemman nyt. :D

Mies sanoikin, että tää aika oli kyllä varmistus siitä, ettei viitosesta tartte sitten ruveta edes keskustelemaan. :D

Mutta, nyt 3kk:den iässä poju on niin nauravainen ja hyväntuulinen, että unohtunu jo on nuo alun hankaluudet! :heart:
 
tytönjapoikienmamma
Minäkin voisin ottaa vaikka kuinka monta, niin ihana tuo kuopuksenikin, helppo kun mikä, aurinkoinen, nukkunut aina hyvin..jne. ja muillakin lapsilla menee mukavasti. Silti en tee enää, haluan, että kaikille riittää aikaa, harrastamismahdollisuuksia...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on lapset 9, 4, 2 ja 6kk. Kyllä neljäs oli paljon raskaampi kuin edelliset. Mehut poissa aika usein. Mutta enpähän pois antais :)
Ai niin joo... Haaveilen kyllä välillä, että se viideskin saisi JOSKUS tulla. Mutta siis ei noin viiteen vuoteen :D
 
vieras
Voi olkaa onnellisia JOKAISESTA lapsesta, jonka saatte. Minulla ei ole mahdollisuutta saada yhtään. Uskon, että monen lapsen kanssa tuntuu välillä raskaalta, mutta koittaakaa ajatella positiivisesti. En kerjää myötätuntoa, en ole katkera ja olen asian kanssa sinut, mutta mielipide näin toisesta näkökulmasta...
 
tytönjapoikienmamma
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja sanokaas mulle ettei se ole :ashamed: Yllätys-nelosta odotan enkä vain osaa suhtautua iloisesti asiaan. Eihän me mahduta autoon enää eikä ole varaa laittaa uutta kun tuo nykyinenkin on vielä maksamatta, uusi auto. Ei me mahduta asuntoon, tai no mahdutaan mutta ahdasta tulee. Juuri aloitin koulutuksen työhön ja tuntuu että menetän paikkani tässä nykyisessä työssä.
En osaa ajatella että kenelläkään olisi neljää lasta. Se on niin paljon jo :ashamed:

Onhan se paljon. kolme vielä normilapsiluku, mutta kun se sitten syntyy, niin se on vaan taas niin rakas. mutta voimia ja jaksamista neljän lapsen kanssa.
 
tytönjapoikienmamma
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi olkaa onnellisia JOKAISESTA lapsesta, jonka saatte. Minulla ei ole mahdollisuutta saada yhtään. Uskon, että monen lapsen kanssa tuntuu välillä raskaalta, mutta koittaakaa ajatella positiivisesti. En kerjää myötätuntoa, en ole katkera ja olen asian kanssa sinut, mutta mielipide näin toisesta näkökulmasta...

Niinpä. Näinhän se juuri on. Voimia sinulle asian kanssa. onko tilanteesi mahdoton, jospa kuitenkin saisit joskus lapsen, vai?
 
Hope
Alkuperäinen kirjoittaja miltski:
Ei se ole! :D Mut meillä juuri syntyi nelonen syksyllä, niin on kyllä ollut hänen kans kaikenlaista... Lonkkaluksaatio, paha refluksi, valvoo yöllä tosi paljon jne... Että mä ainakin sain kolmen helpon vauvan jälkeen vähän vaikeemman nyt. :D

Mies sanoikin, että tää aika oli kyllä varmistus siitä, ettei viitosesta tartte sitten ruveta edes keskustelemaan. :D

Mutta, nyt 3kk:den iässä poju on niin nauravainen ja hyväntuulinen, että unohtunu jo on nuo alun hankaluudet! :heart:
heh,meillä myös tämä kolmonen varmisti,ettei ikinä enää tule meille vauvoja.!
Ei mitään sairauksia,mutta niin vaativa ja itkuinen,että en enää toista kertaa jaksaisi. Vielä nyt,vajaa 2veenäkin, on hyvin tempperamenttinen tapaus
 
elli
Ei se varmasti mikään katastrofi olis, mutta mitäs jos olisit onnellinen kolmesta ja keskittysit vastedes elämään myös itsellesi, eikä vain lasten (niiden tekemisen) kautta.
Ala nauttia elämästä kun lapset kasvavat eivätkä vaadi enää niin paljon.
 

Yhteistyössä