Hakutulokset

  1. T

    Haaveena vauva 2025

    Mulla joka kierrossa ovulaation jälkeen tulee tissit kipeiksi dpo 1-2 ja kestää n. 6 päivää. Ja toi tissikipu on selkeä merkki mulla, että ovulaatio on tapahtunut. Mulla oli kerran ovuloimaton kierto ja siinä ei ollut tissikipua. Kertaakaa en ole kuitenkaan ollut raskaana. Toivottavasti sinulla...
  2. T

    Lapsettomuushoidoissa olevat

    Oli kuiteki aika lähellä, että oisin päässy alottaa hoidot ja tästä kierrosta. Eile tuli se miehen nikotiinitestin tulos ja soitin heti polille, voisiko mitenkää alottaa hoitoja tai letroja jo tässä kierrossa. Muute ois onnistunut, mutta letrojen syönnin takia pitäs ultrata kp 10-12 ja noi...
  3. T

    Lapsettomuushoidoissa olevat

    Onneks menkat ei oo runsaat, vaan iha normaalit. Hyvän määrän saitte kerättyä. Siinä onkin taas jännitettävää, miten moni hedelmöittyy yms. Toivottavasti moni! Mä en oo vielä kertonut töissä kenellekään, enkä haluaisi kertoa. Mut siinä vaiheessa, kun tulee se eka kerta, että päästää sinne...
  4. T

    Lapsettomuushoidoissa olevat

    Mulla se kuppi ei ehi täyttyä yhtää, kun heti vuotaa ohi. Tänä aamuna jouduin laittaa sen 3 kertaa tunnin sisään, koska vuotaa vaa ohi. Sit päivällä sain sen aseteltua jotenki kunnolla ja sit tartteski tyhjentää vasta illalla.
  5. T

    Lapsettomuushoidoissa olevat

    Inssissä en oo vielä ollut. Mut mul aina ovis tulee plussasta seuraavana päivänä ja mä testailen vaa aamusin. Mul on kivut aika lieviä, toisinaan pientä nippailua munasarjojen kohdalla oikealla puolella ja yleensä alkaa vasta ovisplussailtana ja loppuu ovulaatiopäivänä.
  6. T

    Lapsettomuushoidoissa olevat

    Eipä sillä enää varsinaisesti ole väliä, kumman päivän lasken kp 1, kun niihin hoitoihin ei tässä kierrosta ehitä. Soittelin tänään vielä polille ja yritin kysyä, voisiko mitenkää saada tietää sitä puolison nikotiinitestin vastausta. Selvisi, että sitä ei oo vielä niilläkään. Sit soiteltiin...
  7. T

    Lapsettomuushoidoissa olevat

    Täällä alkoi tänään menkat. Ja on kyllä vaikea sanoa, lasketaanko alkaneeksi tänään vai huomenna. Kävin viiden aikoihin vessassa ja sillo tuli vähä vaaleanpunaista. Seuraavan kerran kävin vessassa puol seiskan aikoihin ja sit oli jo verta ja selkeä merkki, että menkat alko. Selkäsärky alkoi...
  8. T

    Lapsettomuushoidoissa olevat

    Poli vastas, että odottele lääkärin vastausta. Ajattelin kyl pyytää, voisko saada sen lääkärin vastauksen puhelimitse ja ajattelin sillo vielä kysyä, onko mitää mahista päästä inssii tai alottaa ees letrot ens kiertoon. Tänää ei vielä onneks alkanu menkat, joten torstaina on todennäköisesti kp 2...
  9. T

    Lapsettomuushoidoissa olevat

    Mielenkiintoinen tarina ja sisältää kyllä paljon kysymyksiä, joihin ei taida löytyä vastausta. Onneksi inssit on ollut sulle tehokkaita. Kiitos, kun jaoit. Toivotaan, että inssit auttaisi meillä muillakin.
  10. T

    Lapsettomuushoidoissa olevat

    Mulla siis reilu vuoden oli tota tiputtelua ton 3-5 päivää ennen, eli alko yleensä dpo 9-12. Mut tänä kesänä näköjää kroppa sekos. Mä sain sillo lähetteen progesteronin mittauksee yksityisen kautta, mut Puhdin kautta voi myös ostaa. Toho en osaa sanoa, antaako julkinen, mutta ainahan voi pyytää
  11. T

    Haaveena vauva 2025

    Mä oon kans jostai lukenu, että ferritiinin olla mielellään yli 50, jos toivoo raskautta. Ite sain puolessa vuodessa ferritiinin nousemaan rautalisällä 20 -->80 . Söin joka toinen päivä 100 mg. Mut rautalisää syödessä kannattaa huomioida, ettei omilla muilla valinnoilla heikennä sen...
  12. T

    Lapsettomuushoidoissa olevat

    Laitoin kyselyä, onko mitään mahdollisuutta päästä hoitoon ensi kierrosta, kun noin pienen asian takia siirtyy kuukaudella. Epäilen kyllä, että julkisella on tiukat säännöt ja vastaus on, että ei. Täällä on kroppa seonnut/hormonitoiminta näköjää. Täällä alkoi ruskea tiputtelu jo dpo 6 ja dpo...
  13. T

    Lapsettomuushoidoissa olevat

    Näköjää vähä eri ohjeita eri paikassa. Taidan laittaa vielä kyselyä perjantaina, onko tossa mitää tehtävissä, vaikka viestissä aika selkeästi sanottiin, ettei voi ilmoittautua hoitoon, jos menkat ehtii alkaa. Esim. voinko ilmoittautua ja perua, jos testi ois jostain syystä positiivinen tai...
  14. T

    Lapsettomuushoidoissa olevat

    Siis toukokuussa tuli vuosi täyteen yritystä ja sillo yritin saada lähetettä. Mut just toukokuussa tuli uutena ehtona HUS:in alueella toi 3 kk nikotiinittomuus. Elokuussa tuli täyteen toi 3 nikotiinittomuutta ja saatiin lähete. Nyt ensikäynnillä sanottiin, että toi pitää vielä tarkistaa...
  15. T

    Lapsettomuushoidoissa olevat

    Mulla on käytössä monivitamiini, d-vitamiini ja rautalisä. Rautalisää käytän 2-3 kertaa viikossa. Mul oli viime syksynä ferritiini 20 ja toukokuussa 81, mut eipä oo auttanut raskautumiseen. Muute kaikki verikokeilla mitatut arvot normaalit. Ja olisha toi seuraavasta kierrosta oi+inssiin pääsy...
  16. T

    Lapsettomuushoidoissa olevat

    Mulle tää tilanne on mun elämän suurin kriisi ja välillä mieli on todella maassa. Pääosin mielialat menee aaltoillen ja huonona päivänä lohduttaudun ajatuksella, että kyllä se parempikin päivä tulee, ja onneksi tähän asti on tullut. Onneks kotona pystyy purkaa puolisolle, sit avautumaan näillä...
  17. T

    Lapsettomuushoidoissa olevat

    Näitä palstoja lukeneena, mulle on tullut käsitys, että letrojen avulla moni on raskautunut aika nopeasti, jos on PCOS. Toki niillä on ollut niitä ovulaatio-ongelmia ja melko pitkiä kiertoja.
  18. T

    Lapsettomuushoidoissa olevat

    Mun mielestä hyvä, että soitit, mut todella ikävää, että olettettu aika on noi myöhää. Ei taida mennä iha sen hoitotakuun ajassa, mut eipä kait sille ite mitää mahda 🤔
  19. T

    Lapsettomuushoidoissa olevat

    Harmi, että testi oli negatiivinen☹️ Varmasti myös turhauttavaa, ettei menkat oo alkanut ja nyt seuraava ovis saattais osua viikonlopulle, toivottavasti ei osu! Oliko teille suunniteltu monta inssiä toteutettavaksi? Itellä se dpo 6 ja noudattaa iha samaa kaavaa kuin muutkin kierrot, ei oireita...
  20. T

    Lapsettomuushoidoissa olevat

    Meinaatko testailla lähipäivinä vai odotatko menkkoja? Onko sulla yleensä pms-oireita vai melko oireeton aina?

Yhteistyössä