Hakutulokset

  1. V

    Esikoista yrittämään 2012!

    Oho. En ole käynyt täällä yli kuukauteen, ja uusia käänteitä ja keskustelijoita näyttää tulleen tosi paljon. Onnea teille, jotka olette tulleet raskaaksi! Huisia! Meillä yritys pääsee todennäköisesti alkamaan huhtikuussa, eli Sennay, etusivun tietojani voi muuttaa :) Meillä on ollut niin...
  2. V

    Esikoista yrittämään 2012!

    Joulua ollaan vietetty vaihtelevasti vähän eri paikoissa. Joinain vuosina on käyty ensin toisen luona ja sitten toisen. Joinain vuosina taas oltu kumpikin (lapsuuden)perheidemme luona ja sitten illalla toinen on liittynyt toisen porukkaan ja sitten seuraavana päivänä käyty vastaavasti toisen...
  3. V

    Pitkä epäsäännöllinen kierto, negaa, eikä kuukautisia!

    minnndy, minulla myös on aika tammikuun loppupuolelle julkiselle puolelle. Olen ajatellut pitää tuota aikaa vielä "säilössä" siltä varalta, ettei seuraavia kuukautisia alkaisi kuulua kuukauden sisään (nyt siis alkoi nämä menkat toissapäivänä). Meillä yritys alkaa helmikuussa joten silloin...
  4. V

    Mitä syöt juuri nyt?

    Manteleita ja rusinoita.
  5. V

    Pitkä epäsäännöllinen kierto, negaa, eikä kuukautisia!

    Ja lisää rohkaisua. Tänään, 128 päivän odottelun jälkeen, alkoi ensimmäiset kuukautiset :). Ovulaatio on siis tapahtunut noin kiertopäivänä 114. Jälkikäteen ajateltuna ovulaatiolimaa- ja kipuja ilmeni noin 10 päivää sitten eli kp 118. Nyt alkaa mulla salapoliisityö kun alan tutustua oman kehoni...
  6. V

    Esikoista yrittämään 2012!

    Joo, oma ketju sitten vaan pystyyn, kun joku tulee raskaaksi! Mies on kertonut, että haluaisi jossain vaiheessa olla pidemmän pätkän kotona lapsen kanssa. Eli meillä koti-isyys on mahdollista. Kuitenkin ainakin aluksi minä olen kotona lapsen kanssa vähintään vuoden verran. Haluan luoda...
  7. V

    Pitkä epäsäännöllinen kierto, negaa, eikä kuukautisia!

    Kävin tänään yksityisellä gynellä ja käynti kevensi mieltäni kovasti. Gyne ultrasi kohdun ja munasarjat ja ruudulla näkyi, että ovulaatio on tapahtunut ja kohdun limakalvo oli sen paksuinen, että kuukautisten pitäisi alkaa ensi viikon loppuun mennessä. Jippii! Jo olisi aikakin, johan tässä on...
  8. V

    Terolut mimmit

    Hei! Kiitos kovasti avuliaisuudestanne! Kävin sitten tänään yksitysellä gynekologilla, joka ultrasi kohdun ja munasarjat. Ultrassa näkyi, että ovulaatio on tapahtunut ja kohdun limakalvo on sellainen, että menkkojen pitäisi alkaa ensi viikon loppuun mennessä. Eli Teroluteja ei minulla nyt sitten...
  9. V

    Esikoista yrittämään 2012!

    Tervetuloa EHaavi! :wave: bambi90, lopetin e-pilleri heinä-elokuun vaihteessa, enkä kyllä muista mitään erikoisia tuntemuksia alavatsalla ensimmäisestä kuukaudesta. Näppylöitäkin alkoi kasvoihin, selkään ja rintakehään muodostua vasta tokasta pillerittömästä kuukaudesta eteenpäin enemmän...
  10. V

    G: kaupan piparitaikina vaiko itse tehty?

    Mä oon tehnyt viime vuosina itse. Tykkään leipomisesta ja se tuoksukin on niin ihana, kun laittaa niitä mausteita kuuman siirapin joukkoon! Täytyy myös tunnustaa, että joskus kun teen pakkaseen taikinaa valmiiksi niin syön sieltä sitten sitä raakaa taikinaa... se on niin hyvää toffeeta välillä...
  11. V

    Pitkä epäsäännöllinen kierto, negaa, eikä kuukautisia!

    Olen harkinnut ovulaatiotestien hankkimista, että voisin nähdä ovuloinko. Nyt kuitenkin kun olen gynekologille menossa, niin ultraäänessä varmaan näky tilanne ovuloinninkin osalta. Perhesuunnittelu-sivusto on kyllä aika hyvä. Sieltä löysin asiaa myös ultraäänitutkimuksesta: Perhesuunnittelun...
  12. V

    Pitkä epäsäännöllinen kierto, negaa, eikä kuukautisia!

    Monesta paikasta saa lukea, että hyvin voi odottaa sen puoli vuotta kuukautisia, kun taas toisinaan kuulee puhuttavan kolmesta kuukaudesta. Olenpa jopa sellaistakin kuullut, että e-pillerien jälkeen omat menkat alkaa todennäköisesti kahden kuukauden sisällä jos on alkaakseen. Mun mielestä on...
  13. V

    Pitkä epäsäännöllinen kierto, negaa, eikä kuukautisia!

    No niin, en viittinyt enää odottaa vaan varasin ajan yksityiselle muutaman päivän päähän. Käynnin hinnaksi tulee arviolta reilu 100 e. Toiveet on korkealla, että asia saadaan rullaamaan eteenpäin ja vuodot vihdoin tulemaan. SLempi, kaikesta päätellen minullekin tehdään ultra, ja hyvä niin...
  14. V

    Terolut mimmit

    Aadami, kiitos vastauksestasi! Tilannettani sekoittaa vielä se, että olen menossa tammikuussa hammasleikkaukseen, joka tehdään sedaatiossa. En tiedä kannattaako minun nyt heti hommata Terolutit, koska en tiedä saako niitä syödä kun on sedaatioon menossa (jossa kehoon syötetään monenlaista...
  15. V

    Pitkä epäsäännöllinen kierto, negaa, eikä kuukautisia!

    Hei! Minulla on tilanne se, että lopetin e-pillerit heinä-elokuun vaihteessa, ja nyt on meneillään kp 121. Eli mitään ei ole kuulunut sitten tavallisen tyhjennysvuodon. Varasin eilen lääkäriajan julkiselle puolelle, mutta aika on vasta tammikuun lopulla. Lääkäri on ymmärtääkseni ihan...
  16. V

    e-pillereiden lopettamisen jälkeen

    Hei, pikkumyy1! Minulla on samankaltainen tilanne. Lopetin e-pillerit heinä-elokuun vaihteessa, tyhjennysvuoto tuli normaalisti, mutta sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään. Nyt menossa kp 121 :(. Eilen varasin lääkäriajan, ja sain sen vasta tammikuun lopulle! Jos kuukautiset eivät ala ennen...
  17. V

    Terolut mimmit

    Jos ette pahastu, haluaisin näin ketjun ulkopuolelta tiedustella Teroluteista yleisesti, koska itselläni niiden käyttö saattaa olla edessä, enkä millään ole onnistunut löytämään etsimääni tietoa. :ashamed: Lopetin e-pillerit heinä-elokuun vaihteessa ja laskujeni mukaan nyt on menossa kp 121...
  18. V

    Esikoista yrittämään 2012!

    Täällä ollaan taas jo ihan konkreettisten asioiden äärellä näköjään. :) Autot. Meillä ei ole autoa, eikä ole tulossakaan. Vauvan ja vaunujen kanssa täytyy sitten olla kysymässä nostoapua julkisiin. Välillä näen tilanteita, joissa tulee äidin puolesta vähän paha mieli, kun ihmiset rynnii ohi...
  19. V

    Esikoista yrittämään 2012!

    Karole, olipa huojentavaa kuulla, että jollakin muullakin on ollut kuukautiset poissa puoli vuotta, vieläpä kahteen otteeseen. Kiitos myös Piikikäs pohdinnoistasi. Vaan mitäpä ihmeen kummaa mun sisällä nyt tapahtuu? Alavatsaa alkoi särkeä menkkamaisesti noin tunti sitten ja tuntuu vain...
  20. V

    Esikoista yrittämään 2012!

    Tervetuloa, Clavel ja Karole! Lähipiirissä ei ole vauvoja tulossa, siskonikin lapsi on jo koulun aloittanut. Muutamalle opiskelukaverille on syntynyt vauva opiskelujen aikana. Heidän kanssaan olisi tietysti kiva olla yhteydessä etenkin jos itse olisi samassa elämäntilanteessa. Olenkin...

Yhteistyössä