Hakutulokset

  1. J

    1,5- vuotiaiden mittoja?

    Käytiin just 1,5 vuotis neuvolassa..pituutta pojalla reilu 90 cm ja painoa reilu 15 kiloa...! Kunnon miehen mitoissa :D
  2. J

    rotarokotus

    Minkä ikäisiälapsenne ovat olleet kun saaneet tämän rokotteen. Neuvolassa sanottiin että tämä rokote pitää antaa ennen 6 viikkoa...!!??
  3. J

    Minkä ikäinen käyttää 86cm:n ulkohaalaria?

    Meidän pojalle ostetiin välikausihaalari (Lennie)kokoa 98ja ikää on nyt 1,4kk. Housuja pitää hieman lahkeista kääntää, muuten sopivat. Puku on ollut tosi hyvän tuntuinen joka tavalla. Poika ei ole mitenkään lihava, vaikka yläkäyrillä mennäänkin. Puvun alle sopii hyvin säästä riippuen...
  4. J

    unipussien kaavoja

    ..onkos kellään, tai tietääkö joku mistä sais sellaset? Netistä olen löytäny yhet, mitkä maksaa 10 e. Ei kyl ole paha hinta, mut aattelin ku ei siit löydy sopivaa mun mielest ja kootkin loppuu 90. Kits jos jollaa vihjeitä kaavoista... =)
  5. J

    minkäkokoisia 1-vuotiaita?

    Yks- vuotis neuvola oli eilen pojalla ja mitat oli 13.180 kg ja 83 cm. :D Ennustetaan pitkää poikaa isona..taitaa koripalloilija ainesta olla...hih
  6. J

    Milloin lapsesi alkanut syödä itse?

    meillä poika nyt 2v ja ite alkoi syömään 1v1kk iässä ja syö todella siististi nykyään (on kyllä alusta asti ollut siisti söymäri) pärjäis ilman lappua, mutta aina se tulee silti laitettua :)
  7. J

    refluksia vai pulauttelua

    en jaksanu kirjautuu sisään..kun käyn vaa äkkii kommentoimassa. Pulauttelu ollu syntymästä saakka eli on ollut yksin rintamaidolla, yksin korvikkeella(nan, tutteli, tutteli plus, almiron pepti) ja nyt siis korvikkeella ja kiinteellä ruoalla. Sillon kokeiltiin allergiaa pric- testillä...
  8. J

    refluksia vai pulauttelua

    Meillä poika kohta 5 kk! Pulauttelee koko ajan pieniä määriä. Kun ruoka-aika tulossa, niin pulauttelee vielä edellisen aterian jämiä..ja välit tollaset 4 tuntia. Oltiin lääkärissä asian takia kun poika oli 2 kk. Meinasivat maitoallergiaa, mutta negatiiviset tulokset tuli. Eivät halunneet tutkia...
  9. J

    ajattelemisen aihetta

    hei toi oli hyvä......munkaan mies ei tajuu mihin suuntaam mukien korvat pitää pesukoneessa sojottaa... :laugh: :laugh: :laugh:
  10. J

    PITUUS- ja PAINOKÄYRÄT LINKKI?

    http://www.verkkoklinikka.fi/laskurit/kasvu/index.xsp?SID=E7789464A2A4E9788EAF tuolla voi laskea lapsensa pituus ja painokäyrän....
  11. J

    onko kellään tälläistä?

    tuttavallani on krooninen paksusuolen tulehdus ja noi sun antamat oireet on just niitä joita hänellä on. stressi vain pahentaa asiaa ja taitaa olla että oli juuri taudin laukaiseva tekijä. usein myös tauti on mennyt enemmänkin "päähän" eli tauti hallitsee mieltä, joloin kroppa kehittää oireita...
  12. J

    normaalia pulauttelua vai mitä..?

    no niin, ensimmäinen kuitti taisi mennä jo roskiin, kun en huomannut miehelle asiasta sanoa... :x , seuraavaksi laitan talteen! kiitos vaan neuvosta! :) toki eihän raha ole esteenä, kun pojan terveydestä on kyse. ajattelin vain siksi "turhaksi" kokeeksi, kun muita oireita ei ole jotka viittaisi...
  13. J

    Yrjösynnytys

    minä yrjöilin melko reippaasti koko synnytyksen ajan.en ollut syönyt tosin kokopäivänä mitään,mutta illalla kun alkoi supistelemaan oksensin siitä jonku 4 tunnin pääst ekan kerran. sen jälkee oksennusta tuliki sitte tasaisin väliajoin koko synnytyksen ajan tollaset 30 tuntii. siinä alkoi...
  14. J

    Kivut unohtuu heti...

    täällä ilmoittautuu heti yksi joka voi yhtyä mielipiteeseen. joskus olen asiast tänne kirjotellukkin, mutta ei ole tullut asiasta kommentteja. mulle sanottiin joo odotus aikana, ja sitte synnytyksessä, että heti kun lapsi syntynyt, kivut unohtuu. no lapsi nostettiin syliin heti synnytyksen...
  15. J

    normaalia pulauttelua vai mitä..?

    otettiin nyt muutamaksi viikoksi almiron pepti kuuri ja kattellaan loppuuko pulauttelu. saas kattoo mitä poika meinaa ja miten siitä eteenpäin, jos maitoallergiaa ei ole..., itse epäilen että ei ole...mutta eihän se mun epäilyjä kato.. :) olis vaan kiva et sais jonku syyn pulautteluun, ois...
  16. J

    esikoisen synnytyksen kesto?

    mulla kesti kokonaisuudessaan 36 tuntia. papereihin merkattiin kyllä 10 tuntia...? kysyinkin tätä kätilöltä ja hän sanoi, että alettiin laskemaan siitä, kun paikat rupesi aukeamaan "kunnolla", eli kun viimeiset 8 senttiä alkoi avautumaan.. kun tulin sairaalaan,melkein puolitoista vuorokautta...
  17. J

    normaalia pulauttelua vai mitä..?

    meidän poika on 3 kk ja pulauttelee koko ajan ja melko paljon joka kerralla. tätä on ollut syntymästä asti. siirryttiin 7 vko ikäisenä antamaan rintamaidon lisäksi tuttelia. pulauttelu, tai oksentelu joksi me kutsumme sitä, kun määrä joka tulee ulos on niin valtava, alkoi lisääntymään...
  18. J

    Hitaasti synnyttäneet

    mulla synnytys kesti 36 tuntia.... keskiviikko illalla alkoi 3 minuutin välein supistukset, jotka olivat elämäni ensimmäiset. kotona odottelin kylvyssä viitisen tuntii ennenkuin lähdin sairaalaan. siellä kun kätilö tarkisti tilanteen, oli juuri ja juuri sentin auki ja kohdunkaulaa jäljellä...
  19. J

    suihkussa

    mulle kaikki sano että heti kun lapsi syntynyt niin kivut katoaa...siitähän ne vasta alkaa....mulla ainakin nirhaumat ja tikit alapäässä kirveleviä, puhumattakaan tarpeiden toimittamisesta ym...tiette kai..... mulla tuli peräkkäin kaksi ison nyrkin kokoista "hyydykettä". mäkin pikkasen...
  20. J

    miten nopeasti syntynyt ekasta supistuksesta

    supistuksista, jotka tuli 3 min välein, kesti ponnistusvaiheeseen 35 tuntia... :headwall: ponnistusta kesti tunnin,ja poika syntyi :heart:

Yhteistyössä