onko kellään tälläistä?

  • Viestiketjun aloittaja minäkin
  • Ensimmäinen viesti
minäkin
elikkäs olen kärsinyt sekalaisista vatsa oireista. ummetusta, ilmavaivoja, ripuli kun tulee niin vie useamman päivän jne. maha toimii toisinaan liikakierroksilla eli vessaan on päästävä heti. joskus ruoka voi laukaista tuon ylikeirroksilla käymisen. olen huomannut että jännitys ja stressi pahentaa oireita. nyt tämä asia vaikuttaa neuvolassa käynteihin ja muidenkin asioiden hoitoon. johonki kun on menoa niin maha menee helposti sekaisin. ja sit rupeaa jännittää , mikä pahentaa tilannetta.vaikea lähteä mihinkään. syksyllä meni ostos reissu pilalle kun maha vaivasi.

tosi ikävää. onko muilla tälläista?
 
Tuo kuulostaa jo vakavalta jo, suosittelen kyllä jo varmaan mitä pikemmiten ajan lääkärille. Tutkivat mikä on. Voi johtua monestakin syystä,esim.joku ruoka-aineallergia, jotain vikaa suolessa/mahassa.Lääkärille kipin kapin!
 
tuttavallani on krooninen paksusuolen tulehdus ja noi sun antamat oireet on just niitä joita hänellä on. stressi vain pahentaa asiaa ja taitaa olla että oli juuri taudin laukaiseva tekijä. usein myös tauti on mennyt enemmänkin "päähän" eli tauti hallitsee mieltä, joloin kroppa kehittää oireita. oli hieman sekavasti selitetty.... :ashamed:
toisella tutullani(mulla näitä riittää) oli tuo suolen tulehdus, joka kehittyi vuosien myötä crohnin taudiksi.
toki voihan tosiaan kyseessä olla ruoka-aineallergiaa tai sitten ihan jotain muuta.....
kannattaa kuitenkin käydä lääkärillä pikimmiten, ennenkuin oireet pahenevat.....
 
minullakin on just samanlaista, paitsi että mulla yleensä aina ripuli :ashamed: . Tätä on jatkunut jo monta monta vuotta. Mutta sen olen kyllä pistönyt merkille että just jännitys js stressi lisäävät vaivaa.
Pitäis mennä itekin lääkärille, mutta kun se on niin kamalan vaikeeta mukamas mennä kertomaan että semmosta olis kun tuo ripuli aina vaivaa yms. :ashamed: :'( :whistle:
 
Mulla oli sama juttu. ramppasin lääkärissä, kaikkia tuykimuksia tehtiin parin vuoden ajan, eikä kunnon syytä löytynyt kipuilevalle kenkku-vatsalle ja -suolelle. Keliakia-arvot toki koholla ja jos esim syön suklaata tunnen sen seuraavana päivänä Olen maidoton ja viljaton (suomalaisista käy nyt kaura) Mulla tepsi tämänlainen ratkaisu. :snotty:
 
minä-äiti
On mullakin juuri samankaltaisia oireita.Koko ikäni olen kärsinyt milloin mistäkin vatsaoireista.
Olen käynyt lääkärilläkin ja mitä ne siellä sanoo...
Älä ota stressiä mistään :LOL: -just joo!!
Ja toisaalta,mitä ne lääkärit osaa tällaisille toiminnallisista vatsavaivoista kärsivälle muuta tehdäkään.
Sain minä jotain lääkettäkin,mutta yhtään en kerinnyt ottaa niitä kun tulin raskaaksi ja sitten imetys.
Tottakai lääkärissä kannattaa käydä,poissulkeevat vakavammat vaivat,mutta jos kyse on "vain" jännittämisen tuomasta oireistosta,niin se on onneksi vaaratonta,mutta niin ikävää :'(
Koita jaksella!
 

Yhteistyössä