Hakutulokset

  1. K

    Onko kellään työnantaja kieltäytynyt hyväksymästä osittaista hoitovapaata?

    Moikka! Onko kukaan kokenut hoitovapaalta töihin palaamista sunnitellessaan, että työnantaja olisi kieltäytynyt hyväksymästä osittaista hoitovapaata työntekijälle? Eli lyhyempää työviikkoa tai työpäivää? Kelan sivuilla sanotaan näin: "Työnantaja voi kieltäytyä työntekijän...
  2. K

    Kieltäytyvätkö työnantajat hyväksymästä osittaista hoitovapaata?

    Moikka! Onko kukaan kokenut hoitovapaalta töihin palaamista sunnitellessaan, että työnantaja olisi kieltäytynyt hyväksymästä osittaista hoitovapaata työntekijälle? Eli lyhyempää työviikkoa tai työpäivää? Kelan sivuilla sanotaan näin: "Työnantaja voi kieltäytyä työntekijän vuorokautisen...
  3. K

    Minkä ikäisenä teidän taapero on alkanut syömään itse? Entä potalle?

    Meillä esikoispoika 1 v 4 kk. Samoja potta- ja syömisasioita minäkin pohdin. Poika syö alkuun muutaman lusikallisen itse, sitten minä alan avustelemaan ja sitten syötän loppuun. Pientä mukavaa kiinnostusta asiaan pojalla jo on. Olenkin ajatellut, että kun osaisin itse sopivalla tavalla tukea...
  4. K

    80 %:n työaika: lomien kertyminen? ruokatunti?

    Olen ajatellut tehdä lyhennettyä päivää. Hassua, että lomaa kertyy normaalisti lyhennetystä työajasta, vonko se tosiaankin niin?
  5. K

    80 %:n työaika: lomien kertyminen? ruokatunti?

    Kukapa osaisi kertoa, että jos ja kun palaan töihin "osittaisella hoitovapaa" -ajatuksella eli tekisin 80 %:n työaikaa, niin vaikuttaako se lomien kertymiseen? Kertyykö minulle vähemmän lomaa kuin täydellä työajalla eli se 5 viikkoa vuodessa? Entäpä ruokatunti, kuuluukohan minulle sellainen...
  6. K

    Kaivataan vinkkejä lentomatkalle 1v. lapsen kanssa

    Kuka antaisi hyviä vinkkejä lentomatkaa varten? Taaperoni on reilu 1v. Mitä tekemistä voisi varata , jotta matka sujuisi hyvin? Eikös lapselle saa olla ruokapurkki mukana lämmitettäväksi? Entäpä pillijuoma? Onnistuuko koneen wc:ssä pyllyn pesu? Kuulisin mielelläni kokemuksia lentämisestä...
  7. K

    Miten suhtautua 1v:n kitinään/kiukutteluun?

    Sellaista tuli vielä mieleeni, että vaikka vähän yritänkin olla, etten reagoisi koko ajan kitinään, niin toisaalta yritän antaa pojalle oman aikani 100 %:sti. Näinä hetkinä en yritäkään tehdä mitään muuta, istun/makaan lattialla, päälläni voi kiipeillä, selataan kirjoja jne. Kun kotona menen...
  8. K

    Miten suhtautua 1v:n kitinään/kiukutteluun?

    Meillä on ihan sama juttu, kitinää ja tyytymättömyyttä tuntuu olevan koko ajan kun olen kaksistaan pojan kanssa kotona. Kyse ei tosiaankaan ole mistään asiasta, jonka voisi poistaa esim. nälkä, väsy tms. vaan kerta kaikkiaan äiti on sellainen hahmo, jonka kanssa näköjään vain kitistään...
  9. K

    Azamun-lääkitys ja IVF-hoito

    Onkohan kenelläkään kokemuksia sellaisesta tilanteesta, että miehellä on Azamun-lääkitys kroonisen suolistosairauden hoitoon ja IVF-hoito on suunnitteilla? Onko hoito toteutettu vai onko lääke täytynyt jättää tauolle? Lääkkeen taustatiedoissa mainitaan vaikutuksesta siittiöihin ja sikiön...
  10. K

    Punktio, kokemuksia?

    Moi Dreamer88! Minä jännitin/pelkäsin ihan kamalasti punktioon menoa, mutta ei se ollut ollenkaan niin kamalaa! Se on ohi tosi äkkiä ja niin hyvät kipulääkkeet saa, että eipä siinä paljoa tunne. Ne vähäiset tuntemukset mitä on, kestää kyllä ihan hyvin. Pientä nipistelyä ehkä. Selviät siitä...
  11. K

    NAISTENKLINIKALLA IVF/ICSI -HOITOJA SAANEET!

    Kiitos sinulle vastauksestasi! Se huojentaa mieltäni, että negan sattuessa ei tarvitse jonottaa taas ihan alusta. Millainen fiilis sinulle jäi hoidosta ja henkilökunnasta jne? Meille tehtiin aikanaan alustavat tutkimukset Naistenklinikalla ja vars. hoito Väestöliitossa maksusitoumuksella ja...
  12. K

    KETÄÄN IVF-HOIDOSSA JOLLA ON LAPSI/LAPSIA?

    ... ja toista lähdetään yrittämään ensi syksynä :heart: Toiveet ovat korkealla, toiv. myös teillä muillakin, sillä täytyy aina muistaa, että VAIN YKSI ALKIO ja sen kiinnittyminen tarvitaan raskaaksi tuloon. Siis jos tämä onnistuu. Haluan vain sanoa, että milloin vain se voi tapahtua, jos ei...
  13. K

    NAISTENKLINIKALLA IVF/ICSI -HOITOJA SAANEET!

    Kertoisiko joku Naistenklinikalla IVF/ICSI-hoidoissa ollut, että jos ensimmäinen ICSI-hoito ei tärppää, niin joutuuko odottamaan taas puoli vuotta kuten nytkin jonottaessamme syksyn hoitoon? Vai pääseekö sitä "hoitoputkeen", jota voidaan tehdä tiuhaan tahtiin tilanteen ja kuukutiskiertojen...
  14. K

    Mitä mieltä äidistä, jolla ei varaa ostaa lapsille kunnon vaatteita, mutta on varaa ottaa tatuointeja ja tupakoida?

    No sitä mieltä, että kuinkas viitsit täällä noin tyhmiä kysellä. |O

Yhteistyössä