Hakutulokset

  1. P

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Hyvä juttu Neljäs?, että näyte saatiin mallikkaasti! Hienoa, että Ansq09 sai hyviä tuloksia ultrasta :) Tänään tuli loput tulokset. Kromosomit ovat kuulemma normaalit, piste. Me ei haluttu tietää sukupuolta. Mä kyllä odotin hyviä tuloksia, koska kahdessa ultrassa ei oltu huomattu mitään...
  2. P

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Tsemppiä huomiseen Neljäs?! Näytteen otto meni tosi nopeasti ja ei sattunut juurikaan. Meillä oli ainakin tosi hyvä ultrauslaite. Sain mukaani 3D kuvan kasvoista ja useamman tavallisen kuvan. Rakenneultrassa ei tarvinnut ostaa kuvia mukaan (3 euroo kpl), eikä ne niin selviä ja hienoja edes...
  3. P

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Tänään oli rakenneultra ja kaikki näytti olevan hyvin :). Loppuja kromosomituloksia ei ole vielä näkynyt tai kuulunut. Tsemppiä muille odottajille!
  4. P

    Raskaus ja bipolaari

    Onko täällä muita, joilla tauti on uusiutunu raskauden aikana? Sain kuulla, että uusiutumiriski 50% luokkaa.
  5. P

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Kiitos Aanna ja Neljäs?! Mies taisi olla enemmän shokissa tuosta 1:3 tuloksesta kuin minä, ainakin hän kuulosti tosi helpottuneelta kun soitin tulokset. Varmaan tuota laastaria ei saa mennä poistamaan ettei bakteerit pesi haavaan ja ui sinne lapsiveteen, tai jotain. Mutta kyllä tieto lisää...
  6. P

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    tulokset tuli juuri. ei ole downia tai 18/13 trisonomiaa :) huh huh, kyllä liippasi läheltä. Loput tulokset tulee kahden viikon kuluttua. Ensi viikon lopulla on rakenneultra.
  7. P

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Kyllä se Turneri pitäisi näkyä lapsivesitutkimuksessa. Jännä että se jäi huomaamatta Nipsulla istukkatutkimuksessa. Oliko syynä joku istukan mosaiikki äidin kromosomien kanssa? Niin joo, multahan ei tuo np-ultra onnistunut, joten en tiedä oliko niskaturvotusta. Kohtu on taaksepäin kenossa ja...
  8. P

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Mulel sanottiin ettei laastaria saisi kopeloida tai poistaa 48 tuntiin. Mutta kylläpäs nämä ohjeet vaihtelee.
  9. P

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Aanna: sanottiin vielä, etten saa nostella taaperoa 48 tuntiin. Mitään kotihommiakaan ei saisi tehdä. Onkos nuo kiellot sen takia ettei se pistoreikä repeisi?
  10. P

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Tervetuloa Neljäs? tähän pinoon. Eihän täällä mukavaa ole.. Mulla oli hcg yli 4 mom ja papp-a tosi alhainen kans. Tuosta istukasta sen verran, että mulla se on alhaalla edessä. Kuulemme, jos on istukka näytteen oton tiellä niin sitten mennään kylmästi istukan läpi. Näin mulle selitti lääkäri...
  11. P

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Punktio oli tänään ja se meni ihan hyvin. Vauvaa ultrattiin punktion jälkeen ja mitään merkkejä vammasta ei näkynyt. Normaalilta näytti. Nenäluuta ei päästy tutkimaan, koska vauva piti kasvonsa piilossa. Pikatestin tulokset pitäisi tulla perjantaihin mennessä ja sitten 2-3 viikon kuluessa...
  12. P

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Onnitetlut hyvästä tuloksesta MySweetBabylle! Täällä odotellaan lv-punktiota rauhallisin mielin.
  13. P

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    No olipas yllätys. Riskiluku oli 1:3. Tämä siis keskiraskauden veriseulasta, johon ei kuulu np-ultraa. Lapsivesinäyte otetaan ensi maanantaina. Miehen kanssa mietittiin etukäteen, ettemme välttämättä mene lv:hen, jos luku on luokkaa 1:240. Mutta nyt kyllä halusin heti. Pyysin nähdä...
  14. P

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    Puhelimessa ei sanottu ja eipä lukua ollu kirjeessäkään. Kirjeessä luki vain, että down riski oli suuri. Huomenna se varmaan selviää. Viimeksi riskiluku oli 1:500 samaisessa testissä.
  15. P

    Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

    uusi odottaja ilmaantuu tälle listalle, valitettavasti Tänään sain puhelun sairaalasta, että pitäisi tulla keskustelemaan seulan tuloksista. Mulla olisi ollut aika tänään mutta kirje ei ollut tullut ajoissa perille... No huomenna mennään kekustelemaan. Mä kärähdin rv16 tehtävästä...

Yhteistyössä