Hakutulokset

  1. T

    3v ja yöheräily

    |O Meillä esikoinen just samankaltainen. Nyt kun 4v lähestyy on nukkunut paremmin ja noin 1-2 kertaa herää vaan pisulle. Ollaan oletettu että pissan takia herää ja aika usein näin on ollutkin. Huomasin myös että huutoraivarit jäi paljon vähemmälle kun otin itseäni niskasta kiinni ja päätin...
  2. T

    3-vuotiaan "kuri"

    Meidän tuo kohta 4 v on myös erittäin vaativa. Varsinkin nyt kun on mennyt ekaa kertaa päiväkotiin niin kotona todella koetellaan rajoja ja rakkautta. Päiväkodissa todella helppo..näin sanovat. ;) Tiedä häntä. Meillä on kaava: ensin sanotaan nätisti, sitten tiukasti ja jos ei toimi niin isoilla...
  3. T

    3-v nukahtamis"vaikeudet"

    Meillä 3,8v käytetään yöllä pisulla eli heti kun huomaan saapuu huoneeseen niin kuiskaan onko hätä?. Yleensä marssii tokkurassa itse vessaan ja minä laitan koomapotilaalta housut alas ja ylös. Yleensä jää kainaloon nukkumaan. On myös kova näkemään unia ja kuten edellä muistan itsekin nähneeni...
  4. T

    Pienten äidit, auttakaa tietämätöntä

    Meidän kohta 4v poika käyttää kokoa 30-31. On kyl aika pitkä ikäisekseen.
  5. T

    Onko kukaan saanut synnyttää alakautta kahden sektion jälkeen?

    Mulle sanottiin et vikas ultrassa tarkistavat kohdun tilanteen ja jos arpi ok niin saa synnyttää vaikka 5 sektion jälkeen...tosin minulla vain yksi sektio oli takana.
  6. T

    Ylivilkkaita lapsia?

    jep. Meillä minä:ei diagnosoitu tapaus.poika 2v3kk ilm myös. Ihan samankaltaista höpöttelyä, vaikeutta rauhoittua yms. Itse kun tiedän niin arki sujuu paremmin. Isäntäkään ei enää suutu kun tulen yöpaidan haku reissulta puolen tunnin päästä ilman yöpaitaa mutta pyykit on kuivumassa ja lakanat...
  7. T

    hammasharja lakko

    Meillä myös 1,5v-> tuota samaa. Sitten vaan olen todennut että äiti pesee väkisin. Hellästi toki harjalla jos on uusia hamppeja tulossa mutta napakassa otteessa. Välillä vieläkin pyytää (2v3kk) "äiti,pese väkisin" ja kun harjaa niin nauraa päälle... ;)
  8. T

    2v7kk miten kuriin

    Meillä about 2v 3kk pikku koheltaja myös .En jaksanut lukea kaikkea yllä joten .. Välillä on noita äitiä koettelevia raivis päiviä. Välillä se riehuu ihan vaan periaatteesta:laitoin väärän lusikan/oven kiinni yms. silloin vaan pidän huolen ettei se satuta minua eikä itseään ja annan...
  9. T

    Pullovauvoja muilla?

    Ensimmäistä imetin 9kk. Uutta en imetä kuin kätilöiden silmänlumeeksi! Sen verran traumaaattista oli. :flower: Kyllä oli rankkaa kun jokapuolelta tuli kommenttia, neuvola:"älä ny vielä lopeta kun kasvaa niin hyvin" , Mummo:"riittääkö toi muka pelkästään(3kk)" Anoppi:sääliviä katseita...
  10. T

    Miehen höhlät kommentit

    Mun ukko tässä odotellessa(rv37) meinas et :"eikö voitais tää toinenkin leikata? Tuntuu vaan niin epävarmalta kun ei tiedä koska pitää lähteä ja mitä jos pyydetään anoppikin hoitamaan kesken työpäivän ja se vauva ei tulekkaan?!) :laugh: :laugh: :laugh: Voi yksinkertaisuus että miehet on...
  11. T

    Astmaatikon synnytys.

    Minulla on joskus epäilty olevan astma mutta ei sitten tutkittu ja nyt siitepölyaikaan olo on näin allergisena tosi "henkeä salpaava" . Miten te astmaatikot olette synnytyksen vaiheet kestäneet?
  12. T

    G: Saitko juoda/syödä synnytyksen aikana?

    Hmm... Mitäs jos ostais apteekista niitä hedelmäsokeri karkkeja... Ei tulis tavaraa mut sais energiaa. B)
  13. T

    G: mitä sairaalakassistasi puuttui?

    Ekan kanssa en ottanut mukaan imetysliivejä enkä suojia. Esitteessä luki jotain rintaverkosta mutta niitä ei ollutkaan vaan yöppärit ui maidossa. Taidan ottaa kirjastosta lainaan kuuntelukirjan.
  14. T

    Muissa kun puoli-istuvassa asennossa synnyttäneitä?

    Just kävin synnärillä kierroksella ja kätilö sanoi että sänkyyn "määrätään" jos vauvalla jotain ongelmia tai äiti tod väsynyt niin että toinen saattaa tarvita pikaista apua. hoituu kuulemma helpommin. Muuten sano että ponnistat miten päin tykkäät.
  15. T

    harjoitteluhousut

    Meillä on imsevimset... muistaakseni.. Siis saksalaiset. Muuten ok mutta koska pisut tulee haaruksien kuminauhoista läpi niin välillä päällihousutkin märät. About myös 10?/kpl. Aika turhat ovat meillä olleet Poika kun ei huomaa kostumista)... ja jos hintaa ajattelee niin aika monta kertaa pitää...
  16. T

    Vajaa 2v nukuttamiseen menee 1.5-2h!

    Huh. Meillä vähän samaa oiretta oli tuossa taannoin. Poika 1v9kk. Käytiin lääkärissä ja korvatulehduksen mentyä tuli tiukka kuri ja kas kummaa nyt isäntä voi poistua huoneesta heti iltasadun loputtua.(nukahtaa siis alle puolessa tunnissa) Minua se kyllä huutaa pää punaisena jos vaan yritänkin...
  17. T

    mikä potta ois hyvä?

    Meillä oli aluksi vain orthex:n n. 12? pottatuoli mutta ergonomisesti vanhan mallinen 4? peruspotta oli parempi. Nyt tavallinen potta on pois käytöstä kun pottatuolista saa helpommin tarpeet pois. P.s. potta on ollut esillä 1v lähtien jotta tottui helpommin kun oli aika.
  18. T

    Masennuslääkkeiden hinnat?

    Minulla on vajaa 2v poika ja olen nyt 17vko raskaana. Luulen että käynti lääkärissä olisi paikallaan. Kysyisinkin nyt raskauden aikana lääkkeitä syöneiltä mitä vaihtoehtoja on ja minkä hintaisia (kun tämä hoitolisä ei niin kummoinen ole)? Huoh :'( |O Niin ja onko tullut allergisia...
  19. T

    oudot

    Mulla on ollut mömmömenkat jo ennen raskautta. B) Olen kyllä aina ollut hormoonihirviö! :D
  20. T

    Vajaa 2v puheen ymmärtäminen?

    Täytyy vielä lisätä että meidän alle 2v tulee lausetta ja sanaa ihan solkenaan mutta uhmissaan ei tottele. välillä huomaan ettei edes ymmärrä mitä itse puhuu! B)

Yhteistyössä