Hakutulokset

  1. X

    4-vuotias haluaa korvikset, mutta jonottaa myös putkitukseen?

    Kiitti asiallisesti vastanneille :)
  2. X

    4-vuotias haluaa korvikset, mutta jonottaa myös putkitukseen?

    Eli tuossapa tyhmä kysymys, 4-vuotias "prinsessa" haluaa korvikset, ok. MUTTA hänelle tulossa putket tulehduskierteen takia. Voiko korvikset olla ongelma putkitusta ajatellen, siis esim. jos joutuu sitä uimapantaa pitämään, painaako, levittääkö bakteereita ym. Mielipiteitä kaipailen :)
  3. X

    Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

    Dogitar, voimia viimeisille viikoille, tuo on varmasti todella stressaavaa! Ja onnea Flowerille :) Minä sain eilenillalla jonkun kummallisen päähänpiston pestä ja järjestellä kaikki vauvanvaatteet. Tänä aamuna sitten alkoikin kunnon kivuliaat "oikeat" supistukset. Ja sitten loppuivat...
  4. X

    Yrjötauti loppuraskaudessa?

    Voi tsiisus... Mulla nyt pari päivää sattunut päähän ja ollut etova olo, tänään myös huippaa ja heikottaa. Verenpaineet ok, eikä turvotusta ole, ei siis raskausmyrkytys... eipä jää muuta vaihtoehtoa kuin perinteinen yrjötauti joka tekee tuloaan:( Mulla on ollut tosi heikko vointi jo monta...
  5. X

    Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

    Minäkin rekisteröidyin nyt tällä samalla pöljällä nickillä... mutta siinä rekisteröintilomakkeessa ei minusta ollut mitään laajempaa "esittele itsesi" kohtaa? Rustaanko sinne esittelyn sitten kun käyttäjätunnus on aktivoitu?
  6. X

    Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

    SULJETUSTA PALSTASTA pikainen kysymys Oletteko muut laittaneet siihen käyttäjätunnukseksi oman oikein etu tai/ja sukunimen vai jonkun nickin?
  7. X

    Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

    Tuo auton turvavyöjuttu voi olla vähän ylireagointia minun osalta, mutta kun lastentarvikeliikkeissä ja joissain "autolehdissä" ym. mainostetaan kovasti sitä turvavyönalentaja-viritystä ja varoitellaan "normaalisti" pidetyn vyön vaaroista. Itse en ole sitä alentajaa saanut hommattua, mutta tämä...
  8. X

    Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

    Me ollaan miehen kanssa tavattu vajaa 7 vuotta sitten netissä... siis kovin romanttista ;) Molemmilla oli haku päällä... Noita "sukkapuikkokipuja" minä tunsin ekan kerran jo jotain viikolla 12, mutta silloin ne oli lieviä ja lyhyitä ja tosi harvinaisia... nyt tullut ajoittain, mut eilen kyllä...
  9. X

    3+ vuotiaan tunteet?

    Tosi helpottavaa kuulla "Poikia"! Olen pelännyt, että kiellän lasta liian kovasti kun itkuksi menee... Mut hirmu vaikea komentaa joka kerta silleen "ethän äidin rakas kulta pieni nyt vaan ota niitä tulitikkuja" kun itse on kiireinen tai kireä tai estämässä pikkuveljeä kiipeämästä pöydälle ;)...
  10. X

    3+ vuotiaan tunteet?

    Kovin vaan pelottaa, että hoidan nämä lapsen "kriisit" jotenkin pieleen, ja pieni saa elinikäisiä traumoja ;) Just kun on löytänyt tavan selvitä ja käsitellä yhtä käyttäytymistapaa, tuleekin tilalle uusi ja vanhat konstit ei enää toimi... rasittavaa :kieh:
  11. X

    3+ vuotiaan tunteet?

    Minä kanssa olen miettinyt, että paras olisi kun voisi ottaa syliin ja rauhassa selvittää tunteet, MUTTA kun nämä itkut tulee yleensä juuri kun on kiire, tai olen selvittämässä toista kriisiä pikkuveljen kanssa. Alkaa tuntua, että tämä koko itkudraama onkin esikoisen (joka on nyt jäänyt...
  12. X

    3+ vuotiaan tunteet?

    En oikein tiedä miten tuohon esikkoon 3+ (meillä myös 1,5v lapsi) vuotta pitäisi taas suhtautua... vielä pari kuukautta sitten hän kiukutteli hirveästi ja ihan joka asiasta. Vaatteet lensi pukiessa, lelut jos ei heti leikki onnistunut ym. Siis sellaista raivo-kiukkua... ja kun tyttö villiintyi...
  13. X

    Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

    Uimisesta, oliko jollekkin sanottu ettei viikon 36 jälkeen saa enää uida?! Miks? Se on nimittäin oikeesti ainoa "liikunta" mitä pystyn enää harrastaa, en jaksa edes kävellä :( Viimeksi eilen kävin, ja ajattelin käydä ihan loppuun asti jos lääkäri ei kiellä kun viikon päästä käyn näytillä...
  14. X

    Raskaus ja uhmaikäinen lapsi

    Mulla oli sama tilanne, tosin kotona 3v uhmis-esikoisen kanssa oli 1v-riiviö. Tein sen ratkaisun, että laitoin rv 30+ lapset kokopäivähoitoon. Olivat sitä ennen osapäivähoidossa. On lapsille paljon parempi olla päivä iloisen pph:n kanssa ja ilta levänneen äidin, ku 24/7 hermoraunion äidin...
  15. X

    Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

    Ehkä mä sitten uskaltaisin yhden kerran vielä lettini värjätä. Edellisen kerran värjäsin rv 17, sellaisella kesto ja kevytvärin välimuodolla, mikä ei jätä juurikasvua mutta kestää tosi hyvin. Siitä suljetusta osastosta vielä ;) Juu kiinnostaisi, etenkin kiinnostaisi kirjoitella KYSin alueella...
  16. X

    Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

    Voi ei, täällä tulee niin paljon tekstiä ettei mukana kestä :) Meillä kotiintulovaatteina on ollut molemmilla lapsilla sellainen ohut, perintövillahaalari, jonka minun äiti on neulonut minulle minua odottaessa. Siinä on kotiutunut minä + minun siskot sekä minun lapset. Ja siskojen lapset...
  17. X

    Tositapahtumiin perustuvat kirjat, mitä suosittelet

    - Ray Kluun: Vaimo Kävi lääkärissä (mies ja isä kirjoittaa vaimonsa taistelusta syöpää vastaan, ja lopulta kuolemasta) https://www.suurikuu.fi/PublishedService?pageID=9&itemcode=9789524719636 - Judith Uyterlinde: Rakkaustesti (Lapsettomuus, epäonnistuneet hoidot, adoptio) Rakkaustesti...
  18. X

    Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

    Oho, jotkut on jo melkein lähdössä synnyttämään :) Tsemppiä! En nyt osaa oikein muiden juttuja kommentoida, kun en ole ollut kovin kauaa mukana :( Mulla oli neuvola tänään, ja samalla kaavalla meni ku aina ennenkin. Sf 31 eli tasan keskikäyrällä, vauva alhaalla muttei kiinnittynyt, kaikki...
  19. X

    Maaliskuun Mussukat 2011 *TAMMIKUUSSA*

    Heips kaikille! Olen käynyt täällä säännöllisen epäsäännöllisesti lueskelemassa, mutta kirjoittanut ei ole. Tähän asti olen yrittänyt pitää raskauden osalta mahdollisimman matalaa profiilia, mielellään unohtaa sen välillä itsekin (hermoheikko kun olen). Nyt kun loppu alkaa häämöttää, ja tämän...
  20. X

    Miksi kuukautiset muuttuneet niin kivuliaiksi??

    Puukolla. Jos lapsiluku on täynnä kohdunpoisto voi tulla kyseeseen.

Yhteistyössä