Hakutulokset

  1. M

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    Heippa! Pyyntö kerhoon lähetetty :) Kiva kun kerhon myötä on aktivoitunut uutta porukkaa! Lukeekohan täällä sitten enää kukaan tätä mun viestiä... No kommentoidaan nyt kuitenkin vielä näitä esillä olleita aiheita. Korvatulppia käytin aina silloin, kun jätkä vielä nukkuin samassa...
  2. M

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    Hejsan kaikille! Kiva kun on uusia nimiä mukana keskustelussa :) 4 kk neuvolassa oltu. Mittään ei erityistä ollut. Pituutta jo 68 cm. OMG. Missä on mun pikkuvauva?!? Tuossa neuvolassa piti käsitellä jotain hyvin/pahoinvointikyselylappusta, minkä edelliskäynnillä sain. En kyllä muistanut...
  3. M

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    Moikka! Tänne on aina niin kiva tulla lukemaan teidän viestejä, kun on niin aktiivinen pino :) Soseita meilläkin on nyt maisteltu, vaikkei olla vielä 4 kk. Ajatuksena vaan totutella siihen pikkuhiljaa, että lounas tulee soseena ja pullojuomana, kun isi jää 4 viikon päästä kotiin. Pari ekaa...
  4. M

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    Surusilmät kuulostaa tosi ikävältä toi tulehduskierre! En kyllä valitettavasti tiedä mitään kikkoja, millä pitäis poissa ne. Tosi kiva kuulla, että oot saanut pitempiä unia. Niin osaan samaistua väsymykseen. Säästötilin perustamisesta täytyy myöntää, ettei ole käynyt mielessäkään. Täytyy ehkä...
  5. M

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    Itse palaan töihin ja opiskeluihin jo tammikuussa. Kääks. Mun mies jää siis kotiin sen jälkeen, joten hoitopaikaa ei tarvita ennen ensi syyskuuta. Silti tuntuu hurjalta. Mistä se mies tietää, miten nää meidän rutiinit kuuluu hoitaa, ja osaako se tulkita vauvaa niikuin minä luulen osaavani =D...
  6. M

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    Toispuoleisuus. Me ollaan alusta asti miehen kanssa oltu huolestuneita toispuoleisuudesta. Mutta nyt ollaan vähän unohdettu koko homma. Täytyy taas alkaa kiinnittää asiaan huomiota. Siis aluksi ilmeini vain sillä tavalla, että nukkui synnäriltä asti aina pää toiseen suuntaan. Kallon muotokin on...
  7. M

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    Onpas ikävä olotila sulla taruolento. Jos yhtään auttaa, niin mulla on ollut samanlaisia fiiliksiä. Ihan jo fyysinen väsymyskin aiheuttaa. Voisko mies vaikka viikonloppuna hoitaa yösyötöt tms. Toinen mikä mua auttaa on sitten vaan itkeä oikein olan takaa, jos itkettää vaikka ei ois mitään...
  8. M

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    Nukuttamisessa meillä on myös ollut käytössä tuo kapalointi+hytkytys+tutti suuhun+laulaminen kombo. Tuttia ei kyllä imeskele, mutta kun sen siinä suussa onnistuu jotenkin vähän pitämään niin rauhottaa kummasti huutoa. Tuntuu että kunhan saa kädet ja suun rauhottumaan, niin loppu hoituu...
  9. M

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    Vielä tuli mieleen kysymys imetyksestä, kun monien vauvat nukkuu niin pitkiä öitä. Kuinka kauan kestää, että teidän rinnat rupeaa tuntumaan täysiltä? Siis olen ymmärtänyt, että tätä täysinäistä tuntua ei välttämättä tule ollenkaan, kun maidon tulo on tasaantunut alun jälkeen. Mulla on kyllä...
  10. M

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    Surusilmät: halusin vaan vielä sanoa, etten tosiaan ole mikään imetysasiantuntija, mutta tuskin on yhdestä yöstä kiinni maidon eritys. Joten jos oot tosi väsynyt, voi varmaan vetää jonkun yön kokonaan pullostakin (tai vielä parempi jos joku muu tekisi sen). Ja muutenkin, niin ei kai se maito...
  11. M

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    Kela kortti tuli postissa. En edes tiennyt että tulee automaattisesti, luulin että pitää tilata. 3vkoa taisi kestää ristiäisten jälkeen. Kuukautiset tosi monella on näköjään alkaneet, niin kuin meilläkin. Mutta ah niin ärsyttävän epäsäännöllisinä. Nyt luulin että alkoi toisen kerran, mutta...
  12. M

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    Meillä on myös ollut noita päiväuniongelmia. Ja ellei niitä saa nukuttua, niin poika on kyllä tosi kärttyinen illalla. Itseasiassa viimeistään 2 tunnin valvomisen jälkeen poika alkaa olla tyytymätön, ja tosiaan pitää ajoissa laittaa pehkuihin, eikä odotella itkuja, niin nukahtaa suht helposti...
  13. M

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    Eipä ole vauvakuumetta täälläkään. Ei mulla ole varsinaisesti koskaan ollutkaan :whistle: Lyhyen aikaa oli siinä, kun päätettiin, että nyt ruvetaan vauvatehtailemaan, ja siitähän tuli sitten pakkomielle kuukaudeksi :D Olihan se jotenkin hienoa olla raskaana ja synnytyspelkoisenakin halusin...
  14. M

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    Nyt luin teidän jutut loppuun, ja piti vielä kommentoida, että voi hyvää päivää, eiköhän Uusiäippä sun mies tosta hyvin pian tokene ja nolostu reaktiotaan. Semmoisia ne vauvat on! Ehkä hänenkin oli hyv saada vauva-arkeesi shokkituntumaa sitten... Sydän pompsahti kurkkuun Samunäidin...
  15. M

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    Heippa! Ristiäiset onnellisesti takana :) Olihan niissä yllättävän paljon hommaa. Vauvakin tais ottaa stressiä, koskapa unirytmi kärsi. Heräsi siinä sitten 2-3 h:n välein ristiäisiä edeltävästi. Sen jälkeen on vähän jääty edellisistä hyvistä öistä; semmoinen pari kertaa yössä herätään...
  16. M

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    Moikka kaikille! Kommentoinpa nyt mitä muistan.. Yöllä meillä nukutaan tällä hetkellä (koputan puuta) hyvin :) Eilen yöllä olin ihan kummissaan, kun herra nukkui klo 21-4:30 ja sitten syömisen jälkeen aamu 8:30 asti. Itsekin siinä saisi melkoiset unet, jos viitsisi mennä ajoissa...
  17. M

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    Hyvää maanantaita! Suurin väsymys on onneksi (toistaiseksi) helpannut, mutta tosiaan itku täälläkin tulee tosi herkästi, kun oikein väsyttää. Olen sanonut miehelle, joka meinaa huolestua ja hermostua itkustani, että antaa mun itkeä. Ei tarvitse sen siitä huolestua, kun itkettää niin...
  18. M

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    Mahavaivoista vielä kommentoisin, että hiukan tuntuu helpottaneen *koputtaa puuta*. Käytämme Disflatyliä, jonka pitäisi toimia samoin kuin Cuplatonin. Olemme jakaneet päiväannoksen kaikkien syöttöjen kesken. En tiedä onko tämä lääke se mikä auttaa, mutten nyt uskalla lopettaakaan vähään aikaan :)
  19. M

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    Heippa, Minäkin ajattelin saada aikaiseksi välillä kirjoitettua. Kaikki teidän jutut oon lukenut, ja tulee aina itsellekin kommenttia sitten mieleen, mutta jotenkin ei saa aikaiseksi niitä kirjoitettua.. Just luin ton Nepon kommentin 8 tunnin yöunista! Oon ihan äimänkäkenä -toivoa sopii...
  20. M

    Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

    Heipä hei kaikki äidit! Ennakkovaroitus heti, että tämä viestiin on koottu lähinnä meitin arjeen ongelmia :) Kadehtien olen lukenut nyt tätä ketjua läpi vauvojen nukkumisrytmien osalta. Meillä ei taida olla mitään rytmiä.. Mutta erityisesti siis yöllä ei nukuta mitenkään sen pidempään kuin...

Yhteistyössä