Hakutulokset

  1. M

    Heinäkuun Hurmaajat 2010

    JaKa Ei tietääkseni löydy pelkkää bataattia. Ajattelin tehdä itse ja laittaa pakkaseen. Sen voi kuulemma pakastaa. Ihan helppo tehdä: kuorii ja keittää vähäisessä vedessä. Soseeks blenderillä tai sauvasekoittimella (sekaan hieman keitinvettä). Laitan ne jääpalamuottiin ja pakkaseen. On helppoja...
  2. M

    Heinäkuun Hurmaajat 2010

    Dalailama Huomasin itsekkin, että silloin kun maito alkoi vähentyä söin huonosti. Nyt olen taas parantanut syömistä mutta ei ole vaikuttanut maidonmäärään. Pitäisköhän minunkin hakea sitä imetysteetä. Haluaisin tuon maidontuotannon sellaiselle tasolle ettei korviketta tarvittaisi. Ei siinä...
  3. M

    Heinäkuun Hurmaajat 2010

    JaKa olen lueskellut, että tuo bataatti olisi perunaa vatsaystävällisempi. Tosiaan itsekkin ajattelin kokeilla velliä ensiksi 50-50 suhteella. Soseet teen suurimmaksi osaksi itse kun huomasin, että kaupan soseet sisältää vettä aikalailla. Mutta sellaiset eksoottisemmat hedelmät ostan valmiina...
  4. M

    Heinäkuun Hurmaajat 2010

    Hei, minä taas kesäkuisista. JaKalle piti tulla sanomaan, että meillä (poika 3kk 1 vk) on varmaan myös tiheän imun kausi. Yöllä herätty syömään 1,5 tunnin välein. Mitenkäs teillä päivällä? Syökö Jenna usein myös silloin? Meillä kun on ongelmana se, että söisi usein mutta hirveä raivoominen...
  5. M

    ~Kesäkuun kullannuput 2010~

    Täälläkin alkaa päivät tuntumaan hieman "tylsiltä". Jotain tekemistä pitäis keksiä. Kaikki kaverit ovat päivät töissä. Ärsyttää sekin, että ei ole autoa käytössä niin joka paikkaan pitää mennä julkisilla. Ei siinä muuta mutta verenpaine nousee kun poika tykkää välillä itkeskellä juuri silloin...
  6. M

    ~Kesäkuun kullannuput 2010~

    Hei taas! Kiitos Lenniina kirjavinkistä, kävin heti lainaamassa Sinkkosen kirjan. Monet onkin jo kiinteitä alkanut syömään. Tekis mieli myös aloittaa mutta en viitsi kun poika vasta 3 kk 1 vk. Syö nyt kahden tunnin välein. Yöllä saan nukuttua 3, 2 ja 2 tuntia. Alkaa pätkäunet tuntua...
  7. M

    Heinäkuun Hurmaajat 2010

    Hei, Tulen tuolta kesäkuisten puolelta hieman vierailemaan. Olen tätä puolta lukenut ahkerasti kun poika päättikin syntyä vasta heinäkuun puolella. Muutamat teistä kertoivat, että vauvoilla on ollut vatsavaivaa. Ihmettelin myös itse kun meidän pojalla on nyt 3kk tietämillä ollut vatsan kanssa...
  8. M

    ~Kesäkuun kullannuput 2010~

    Hei pitkästä aikaa. On jäänyt palstailu taas hieman. Kirjoitan ensin ja sitten luen muiden tekstit, pahoittelut. Ärsyttääkö ketään muuta tuo Lindexin mainos joka aukeaa kun sivuille saapuu? Kuka pukisi pienen lapsensa tuollaisiin vaatteisiin!! Ja pahoittelut taas jos joku niistä tykkää. Olen...
  9. M

    ~Kesäkuun kullannuput 2010~

    Hei, Pikaiseen tulin kyselemään että paljonkos teidän vauvat syö kerralla? Mitenkäs te joilla syödään pullosta nuo yö syötöt menee? Eli röyhtäytettekö vauvaa yöllä? Meinaan jos joudun alkaa antamaan myös öisin niin varmaan pakko röyhtäyttää koska imee niin paljon ilmaa tuosta pullosta...
  10. M

    ~Kesäkuun kullannuput 2010~

    Hei, Mami7 jaksamisia, kuulostaa rankalta. Ihanasti monen vauvat nukkuvat yöllä =) Täällä tosiaan itkut loppuivat kun lisämaito aloitettiin. Äsken pumppasin molemmista rinnoita yhteensä 50 ml, huima määrä. Eilen neuvolassa pituus 58,5 cm ja paino 5210 g. Rota rokote saatu, tuotoksena...
  11. M

    ~Kesäkuun kullannuput 2010~

    Hei, Ihanaa kun on huutaminen hieman helpottanut. Kiitos kaikille vinkeistä rintaraivareiden suhteen. Imetys asennon vaihto hieman auttoi. Imetin poikaa eilen molemmista rinnoista ja kokeilin sen jälkeen että ottaako pulloa. Kas kummaa, vetäisi vielä pullollisen :| Oli ilmeisesti nälkä. No...
  12. M

    ~Kesäkuun kullannuput 2010~

    Huomenta! Ei ole jaksanut vähään aikaan käydä palstailee. Poika on viimeisen viikon huutanut melkein aina hereillä ollessaan. Alkaa äiti väsyy. Asiaa ei auta se että saa myös rintaraivareita eikä syö hyvin. Kovasti kaipaisin hieman hengähdys taukoa ja tukea mutta mies kun tulee kotiin niin...
  13. M

    ~Kesäkuun kullannuput 2010~

    Piti vaan tulla sanomaan, että ensimmäistä kertaa herätty vain kerran yöllä syömään =)
  14. M

    ~Kesäkuun kullannuput 2010~

    Pohtijatar meillä mennään nukkumaan 20-21, tosin joskus valvoo sängyssään puolikin tuntia ennen kuin nukahtaa. Oon myös huomannut saman kuin Maira, että rutiinit auttaa. Luin Tracy Hoggin kirjan "opi kuuntelemaan vauvaasi" ja ihan järkevää luettavaa, vaikka en ihan kaikkea allejkir
  15. M

    ~Kesäkuun kullannuput 2010~

    Heips, Hyvin nukuttu yö takana. Voisi olla aina tälläista. Piti tulla sanomaan että neuvolalääkärissä käyty ja lääkäri mitä mainioin. Totesi, että jos jotain kysyttävää niin katsokaa internetistä tai soittakaa hoitajalle :laugh: Meillä näin.
  16. M

    ~Kesäkuun kullannuput 2010~

    nukkumisesta Alkaa unen puute hieman näkyä. Poika on alkanut heräilemään siinä 5-6 aikoihin eikä se todellakaan ole minulle sopiva aika herätä. Varsinkin kun yöllä on herännyt pari kertaa. Sitten aamupäivästä vetää parinkin tunnin unet :( Itse en osaa sitten enää nukkua kun on aamutoimet juuri...
  17. M

    ~Kesäkuun kullannuput 2010~

    Hei, Monella ollut ristiäiset, hienoa että mennyt hyvin. Meillä myös tulevana sunnuntaina. Mietinkin että olisi kiva jos mukana keittiöapulainen, ei vaan taida mistään saada. En kehtaa ketään vierasta keittiöön passittaa, vaikka mieli tekisi :laugh: Poika vinkui melkein koko yön. Nyt...
  18. M

    ~Kesäkuun kullannuput 2010~

    pohtijatar poika nukkuu aika vaihtelevasti, joskus useita tunteja ja toisinaan vain pieniä pätkiä. En ole kokonaismäärää seurannut. Tossa eräs päivä oltiin liikenteessä kierreltiin kaupoilla ja asioilla, hän nukkui melkein koko ajan eli n 4 tuntia. Jos laitain pojan sitteriin hän nukahtaa...
  19. M

    ~Kesäkuun kullannuput 2010~

    Hei, Apuja kaivataan! Meillä poika kova nukkumaan päivällä, niin mietinkin että kuinkakohan paljon voisi hänen antaa nukkua ilman että yöunet kärsivät? Tuntuu että valveilla olo aikoja on päivässä vain lyhyitä pätkiä. Ootteko yrittänyt pitää hereillä vauvojanne? Marjukka ja poju 5 vk
  20. M

    ~Kesäkuun kullannuput 2010~

    Anzzu kuulostaa niin tutulta. Huuto on vasta viime aikoina alkanut. Onneksi ei yöllä huuda (koputtaa puuta). Kamalaa kuunnella kun toinen huutaa pää punaisena :(

Yhteistyössä