Hakutulokset

  1. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TAMMIKUUSSA**

    Kareliini, saman "kaavan" mukaan mullakin meni synnytys, toivottavasti seuraava on molemmilla mukavampi :hug: Aanna, mitä jos soittaisit itse ja kysyisit tuloksista?
  2. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TAMMIKUUSSA**

    Synnytyksen käynnistämisestä vielä, että mulla alkoivat supistukset kahden emättimeen laitettavan tabletin jälkeen eli melko nopeasti. Oikeastaan heti kun supparit oli alkaneet, mulle laitettiin myös oksitosiini supistuksia vauhdittamaan ja määrää lisättiin (mun mielestä) rajusti koko...
  3. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TAMMIKUUSSA**

    Tirlittan87, mun ymmärtääkseni täällä Helsingissä synnytystapa-arvioon kuuluu se ultraus. Arvio tehdään äitiyspolilla lääkärin toimesta, mutta tosiaan kaikki ei siihen arvioon pääse. Luomusynnytyksestä sen verran, että nostan todella hattua niille, jotka siihen kykenevät. En tiedä onko mulla...
  4. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TAMMIKUUSSA**

    Mulla synnytys meni melko lailla "pieleen". Synnytys käynnistettiin rv 41+1, laitettiin tipalla oksitosiinia, laitettiin epiduraali, kokeiltiin aquarakkulat, pudendaalipuudutus ja ilokaasu, mikään ei auttanut. Avauduin siis 9,5 senttiin, mutta väärän tarjonnan vuoksi esikoinen ei vaan...
  5. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TAMMIKUUSSA**

    Mulle voisi päivittää ultrassa tarkentuneen la:n, joka on siis 2.6. Ikääkin on tullut lisää, joten iäksi voi päivittää 31. Palailen paremmalla ajalla kirjoittelemaan lisää :wave:
  6. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **JOULUKUUSSA**

    Stiinuliini, mulle ei ainakaan viime raskauden sokerirasituksessa tullut niin paha olo, että oksu olis ollut lähelläkään. Eli kaikki ei aina mene ihan niin ikävästi sen osalta kuin usein varoitellaan :) Mitä tulee fabebookiin, niin ei siitä nyt niin isoa kohua täällä noussut mun mielestä...
  7. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **JOULUKUUSSA**

    Tsemppiä ja voimia Aannalle tulosten odotteluun :hug:
  8. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **JOULUKUUSSA**

    En kohdistanut kirjoitustani ainoastaan sinulle Barbamama (vaikka omasta mielestäni vähän tuomitsevan kirjoituksen kohdistit Ninaninalle), vaan yleisesti. Seuraan aika monia blogeja, suurin osa ns. vauva- tai äitiblogeja, ja siellä nousee säännöllisin väliajoin esiin juurikin näitä toisten...
  9. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **JOULUKUUSSA**

    Facebookiin ja siellä olevaan ryhmään liittymiseen haluaisin ottaa vähän kantaa... Itse liityin ryhmään ennen joulua ja mukavaahan siellä on rupatella :) Aion tätäkin palstaa seurata ja täällä kirjoitella, nämä eivät mielestäni mitenkään "kumoa" toisiaan. Nykyaikana kun sosiaalisten medioiden...
  10. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **JOULUKUUSSA**

    Kastamisesta ja kirkkoon kuulumisesta sen verran, että itse olen ateisti, mutta kuulun kirkkoon. Voisin erotakin, mutta en koe uskontoa itseäni häiritseväksi asiaksi, joten on ihan sama kuulunko kirkkoon vai en. Lisäksi mun miehelle ja miehen suvulle kirkolliset toimitukset on tärkeitä, joten...
  11. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **JOULUKUUSSA**

    Unohdin näköjään lisätä niihin ruokarajoitusjuttuihin sen, että niitä pastöroituja juustoja saa syödä kuumennettuna ohjeistuksen mukaan. En mäkään niin hysteerinen noiden rajoitusten kanssa ole, mutta mies on koko ajan tarkkailemassa mun syömisiä eli on vähän liiankin tarkkana :laugh: No...
  12. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **JOULUKUUSSA**

    Raskausviikoista ja niiden laskemisesta vielä hieman. Itse ajattelen niin, että niin kauan kun varhaisultra ei kuulu yleisen (ts. neuvolajärjestelmän) terveydenhuollon piiriin, niin nt-ultra taitaa olla ainoa luotettava mittari tuohon la:n määrittämiseen. Tottakai niitä kokoeroja jo siinä...
  13. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **JOULUKUUSSA**

    Raskausviikot lasken sen mukaan, mitä neuvolakortissa lasketuksi ajaksi lukee. La täsmentyy aina siinä np-ultrassa, ja sitä joko muutetaan kierron mukaan lasketutusta tai sitten ei, riiippuen päivien määrästä. Itsellä la aikaistui 7 päivällä. Toinen neuvola on kuulemma täällä pk-seudulla...
  14. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **JOULUKUUSSA**

    Kalan syönnistä: Mulla on HUS:in 10/2011 päivitetty ohjeistus raskausajan ruokavaliosta, ja sen mukaan tyhjiöpakattuja tai kylmäsavustettuja/kypsytettyjä kalatuotteita SAA SYÖDÄ, jos ne on kuumenettu yli 70 asteiseksi. Itämerestä pyydettyä kalaa saa syödä 1-2 krt kuukaudessa. Yleisesti ottaen...
  15. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **JOULUKUUSSA**

    Sanmar82: Kyllä mun mielestä hiivaan kuuluu aina kutinaa, kokkareista valkovuotoa ja kirvelyä tai ainakin joitakin noista. Mulla on usein lisäksi alavatsakipua. Sun tapauksessa siellä tosiaan voi olla jokin muu tulehdus, ja varmaan kannattaisi ottaa ihan labrassa valkovuotonäyte (ei mielestäni...
  16. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **JOULUKUUSSA**

    Karvan kasvun en huomaa lisääntyneen, ei ollut viime raskaudessa moista eikä ole ollut nytkään. Äitiyshousuihin olen siirtynyt jo kuukausi sitten, itse pidän eniten Mamaliciousin vaatteista. Seksihaluja on hiivavaivat verottaneet aikalailla, on oikein huono omatunto miehen kannalta :ashamed...
  17. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **JOULUKUUSSA**

    Vakuutusta ei tällä kertaa oteta. Esikoisella oli, mutta kuitenkin enemmän käytiin julkisella puolella ja ihan hyvin toimi hommat sielläkin. Varmasti, jos on keskimääräistä enemmän lääkärikäyntejä tms., niin maksaa itsensä takaisin. Pesänrakennusvietti ei ole vielä herännyt, kun alkaa vasta...
  18. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **JOULUKUUSSA**

    Kiitos kaikille kommentoinneista hiiva-asiaan :) Mitä enemmän mietin, sitä vahvemmin kallistun sille kannalle, että vaiva on nyt hoidettava sillä suun kautta otettavalla pois (vaikka sitä ei raskaana ollessa suositellakaan, tosin todettuja vaikutuksia sikiöön on vain todella suurilla...
  19. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **JOULUKUUSSA**

    Hyviä vinkkejä, mutta itse asiassa kaikki jo jo kokeilu :headwall: Olen ihan varhaisteinistä lähtien kärsinyt samasta vaivasta aina kausiluonteisesti ja olen jo melkoinen asiantuntija sen suhteen, mitä pitää välttää ym. :whistle: Mulle on myös ollut tosi tärkeää, että käytän vain puuvillaisia...
  20. E

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **JOULUKUUSSA**

    Jospas sitä tässä siivouksen lomassa aktivoituisi nyt itsekin kirjoittelemaan :wave: Edellisen kuukauden ketjussa tosiaan kirjoittelin, sitten jäi kirjoittelu taustalle kun läheiseni viime kuussa menehtyi. Mutta nyt alkaa elämä palata raiteilleen, joten täällä taas ollaan! Alkuperäinen la...

Yhteistyössä