Hakutulokset

  1. R

    Haluatko kysyä romaneista tai romanikulttuurista?

    Ei tuohon mitään kulttuurillista liity, tai ainakaan minä en yhteyttä tapakulttuuriimme keksi. Haluavatko sitten vain välillä olla omissa oloissaan... Vanhemmat lähtee monessa kodissa pois ihan tarkoituksella siksi aikaa, jotta nuoret voi käydä pesulla. Nuori voi ihan sano vanhemmilleen, että...
  2. R

    Haluatko kysyä romaneista tai romanikulttuurista?

    Eipä oikeastaan, vaikka joskus joku puhuukin "romanosopasta" - joka on itse asiassa ihan perus lihakeittoa... :D Me syödään samoja ruokia kuin valtaväestökin. Erona kenties se, että ruuissa saatetaan käyttää enemmän mausteita, kermaa, rasvaa ja suolaa. Kukin tietysti makunsa mukaan tässäkin...
  3. R

    Haluatko kysyä romaneista tai romanikulttuurista?

    Saan, kunhan en lenkkeile muiden romanien edessä - tai ainakaan muiden, kuin lähimmän naispuolisen ystäväni :) Lenkille pukeudun juuri verkkareihin ja t-paitaan tai toppiin, tai johonkin vastaavaan, lenkkeilyyn sopivaan asuun :)
  4. R

    Haluatko kysyä romaneista tai romanikulttuurista?

    Eipä niitä mitenkään tarvitse rajoittaa :P Kysyt vain, mitä mieleen tulee ja mä koitan parhaani mukaan vastailla ymmärrettävästi :D Kuulemasi väite on ihan totta. Tosin jos kuollut on elinaikanaan antanut jotain toiselle (vaikkapa nyt koruja) niin niitä voi edelleen käyttää ja säilyttää. Jos...
  5. R

    Haluatko kysyä romaneista tai romanikulttuurista?

    Lienee enemmänkin Poliisin tehtävä selvittää korujen olinpaikka kuin minun. Porvoossa tapahtunut asia oli todella surullinen, osanottoni.
  6. R

    Haluatko kysyä romaneista tai romanikulttuurista?

    On kyllä ihan sallittua, mutta periaatteessa siivoamisissa ym. asioissa miehen pitäisi saada apua esim. sisareltaan, naispuoliselta serkultaan, veljen vaimoltaan - lastenhoitoon liittyen taas vaikkapa omalta äidiltään. Tietysti jokaisella on oma elämänsä, kukaan ei kerkeä toista jatkuvasti...
  7. R

    Haluatko kysyä romaneista tai romanikulttuurista?

    Kyllä se useimmiten menee niin, että romaniyhteisössä elävällä on mahdollisuudet ottaa kontaktia vieraisiin romaneihin pitkänkin matkan päähän; useimmiten sen yhteyden aina jollakin tavalla sinne päähän saa. Kyselemällä muilta romaneilta selviää, onko paikkakunnalla romaneja. Yleensä vanhat...
  8. R

    Haluatko kysyä romaneista tai romanikulttuurista?

    Hmm... en muistaakseni ole.
  9. R

    Suutuin miehelle kun hän ei halua toista lasta.

    Kurja tilanne, varmasti ottaa aivoon. Mutta eikö ole kuitenkin hyvä, että toi ajatuksensa julki? Parempi niin, kuin että olisi "väkipakolla" myöntynyt tekemään toisenkin lapsen, ja sitten... Muistathan, että miehellä on - siitä huolimatta, että tilanne ei ole sinun kannaltasi...
  10. R

    Onko kaikki vauvat yhtä söpöjä ulkonäöllisesti?

    Kauneus on katsojan silmässä. Mutta kyllä vauva, kasvonpiirteistään riippumatta, on mielestäni omalla tavallaan suloinen ja hellyyttävä :)

Yhteistyössä