Hakutulokset

  1. R

    Onko kenelläkään kokemusta apteekista saatavista maidonsakeuttajista? Auttoivatko?

    Gavisconista en ole aiemmin kuullutkaan, kenties otan sen puheeksi lääkärin kanssa, mikäli maidonsakeuttajasta ei ole apua...? Vauvaa ei suostuttu lähettämään tarkempiin tutkimuksiin, vaikka pyysin. Lääkärin mielestä oli viisainta koettaa ensin tuolla maidonsakeuttajalla ja jutella asiasta...
  2. R

    Haluatko kysyä romaneista tai romanikulttuurista?

    Kyllä romanilapsiakin perhekoteihin yms. sijoitetaan, mutta ehkä joidenkin viranomaisten kohdalla kynnys puuttumiseen on korkeampi, kuin jos kyseessä olisi valtaväestön lapset. Taustalla voi olla pelkoa tai muita ajatuksia ja asenteita, ehkä tietämättömyyttäkin. Ne, jotka ei minun...
  3. R

    Haluatko kysyä romaneista tai romanikulttuurista?

    Minäkin kuulisin mielelläni tämän, näistä asioista on mukava keskustella ja kenties tässä samalla voi oivaltaa jotain uutta :)
  4. R

    Haluatko kysyä romaneista tai romanikulttuurista?

    Saanko mä olla utelias ja kysyä, mikä teidän pojalla on?
  5. R

    Haluatko kysyä romaneista tai romanikulttuurista?

    En oikein tiedä, en ole tänä vuonna seurannut niin tarkkaan että osaisin sanoa, kuka parhaiten laulaa... Ei heistä kukaan huono ole :)
  6. R

    Haluatko kysyä romaneista tai romanikulttuurista?

    Jospa nyt vain selailisit taakse päin, ettei tarvitse samaa asiaa tänne kymmentä kertaa sepustaa. Ei liene mitenkään tarkoituksenmukaista.
  7. R

    Haluatko kysyä romaneista tai romanikulttuurista?

    Kärsii toki :) Selkäänsaaminen voi tarkoittaa ihan noita kumpaakin, en osaa sanoa kumpi on yleisempää. Jotkut ajattelevat selkäänsaamisen "kriteereiden" täyttyvän esim. läpsäisystä poskelle. Joillekin tuo perheväkivalta on tosiaan ihan arkipäivää, ja vaikka joku ei sitä omakohtaisesti...
  8. R

    Onko kenelläkään kokemusta apteekista saatavista maidonsakeuttajista? Auttoivatko?

    Ja riittikö maidonsakeuttaja yksistään auttamaan vai oliko käytössä muitakin apukeinoja?
  9. R

    Haluatko kysyä romaneista tai romanikulttuurista?

    On ihan yleistä, että vanhemmat lapset hoitaa nuorempiaan :)
  10. R

    Haluatko kysyä romaneista tai romanikulttuurista?

    Syvä huokaus. Suosittelen sua nyt selailemaan tätä ketjua, sillä jos asia ihan tosissaan kiinnostaa, niin olen täällä kyllä esittänyt omia pohdintojani ja mielipiteitäni aiheesta ja tuonut ilmi myöskin sen, että itse olen työelämässä ollut ja tulen sinne palaamaan, kunhan on sen aika.
  11. R

    Haluatko kysyä romaneista tai romanikulttuurista?

    Olisiko sitten ollut joku sukulainen, sisar tai serkku. Tai täti. Äkkiseltään tulisi mieleen, että on vienyt tytön kotiin ja että jos tuollaisia epäilyksiä imppailuista tms. on ollut, niin varmaan tyttö sitten siellä kodissaan napottaa eikä saa liikkua missään vähään aikaan. Jos tytöllä joku...
  12. R

    Haluatko kysyä romaneista tai romanikulttuurista?

    Kyllä tuo monessa kodissa on vielä varsin yleistä. Toisaalta, eihän kukaan ole näkemässä, mitä kenenkin kotona tapahtuu. Ei kukaan selkäänsä automaattisesti saa, ja tuntuukin monesti että nuoret naiset syyttä suotta "kehuskelevat" saaneensa selkäänsä, vaikka näin ei olisikaan.
  13. R

    Haluatko kysyä romaneista tai romanikulttuurista?

    Riippuu ihan ihmisestä. Siis niistä, jotka välttelevät. Nainen, joka pukeutuu sillä lailla että alusvaatteet kuultaa alta, voi aiheuttaa monissa hämmennystä, ehkä siksikin saatetaan vältellä. En minä näe, että kumpaakaan pitäisi kartella... Mun tuttavapiiriin kuuluu montakin naista, ketkä...
  14. R

    Haluatko kysyä romaneista tai romanikulttuurista?

    Kevyimmät ihan muutaman kilon, mutta raskaampiakin on. Riippuu ihan siitä, paljonko kankaita hameeseen on käytetty.
  15. R

    Haluatko kysyä romaneista tai romanikulttuurista?

    Näin uskon. Asenteet on muuttuneet suurelta osin ja ovat muuttumassa koko ajan. Se vaikuttaa taas sitten muihinkin asioihin.
  16. R

    Haluatko kysyä romaneista tai romanikulttuurista?

    Kyllä ne suurelta osin on.
  17. R

    Haluatko kysyä romaneista tai romanikulttuurista?

    Koska moni asia koetaan vaikeaksi, ja kyllähän meidän tavat esim. tuollaisissa mainitsemasi tapahtuman kaltaisissa tilanteissa vaikeita ovatkin, tympeitä, jopa. Voihan sitä sitten tietysti kysyä niinkin, että miksi olla yhteisössä/noudattaa tapakulttuuria, jollei miellytä, mutta ei se ihan niin...
  18. R

    Haluatko kysyä romaneista tai romanikulttuurista?

    Historiassa tunnetaan kyllä mustalaisvainoja. Voidaan tarkastella myös muiden maiden romanien oloja, ja ehkä heidän kohdalla voidaan vainoista puhua edelleenkin. Ehkä niitä ei enää tämän päivän Suomessa ole sellaisessa muodossa kuin aiemmin, mutta kylläpä sitä rasismia ja syrjintääkin ihan...
  19. R

    Haluatko kysyä romaneista tai romanikulttuurista?

    Minusta haukkuminen ja syrjiminen ei silti ainakaan paranna asioita, pikemminkin kasvattaa entisestään sitä kuilua, mikä voidaan ainakin osin romaniväestön ja valtaväestön välillä olevan. Minä haluaisin, että tällaisia kuiluja ei olisi, entäs sinä? Riitaan tarvitaan myös kaksi osapuolta, ei...
  20. R

    Haluatko kysyä romaneista tai romanikulttuurista?

    Kyllä mulle - ja aivan varmasti monelle muullekin - on opetettu, että ihan jokaista kanssaihmistä pitäisi kunnioittaa ikään tai rotuun katsomatta. Etenkin niitä vanhempia. Jokaisella on varmaan jossain myös olemassa ne tavalliset, kulttuurien rajat ylittävät käytöstavat, mutta miksi niitä ei...

Yhteistyössä