Hakutulokset

  1. K

    Kuinka malttamattomia olitte, kun vauvanyritys lopulta alkoi?

    Jännitittekö malttamattomana joka kuukausi, että tärppääkö? Laskitteko ovulaatioajankohdat? :) Minusta tuntuu, etten jaksaisi millään odottaa sitä ihmettä :heart: tapahtuvaksi, sillä ikääkin jo on... Vaikka meillä onkin vasta pari kuukautta sitten annettu vauvalle tilaisuus.
  2. K

    Mitä ajattelet 31-vuotiaasta ensisynnyttäjästä?

    Minäkin olen ollut mieheni kanssa reilut 14 vuotta, mutta meillä ei ole vielä lapsia. Olen toki sua kolmisen vuotta nuorempikin. Toivottavasti meillä taas nuo vauvajutut on tulevaisuutta :)
  3. K

    Mitä ajattelet 31-vuotiaasta ensisynnyttäjästä?

    Melko suurella todennäköisyydellä kuitenkin ihmiset saa lopulta lapsia, kun niitä haluavat :) Lapsettomuudesta kärsii noin 15-20 % pareista. Eli onneksi kuitenkin suurempi todennäköisyys saada lapsia, jollakin aikavälillä, kuin jäädä lapsettomaksi :)
  4. K

    Ajatteletko mitään erityistä ensisynnyttäjästä, jonka ikä on:

    a) Lapsiparka. Toivon parasta hänen elämäänsä lapsen kanssa. Toivon, että hänellä on hyvät tukijoukot ympärillä. b) En mitään erityistä. Ihan hyvä ikä saada lapsia. Omasta näkökulmastani tuntuu jopa melko nuorelta äidiltä. Kaikilla sen ikäisillä ei kuitenkaan ole mitään mahdollisuuksia tehdä...
  5. K

    Ihan tosissaanko saunotte ystävienne miesten kanssa?

    Miksi et saunoisi edes omien siskojesi kanssa? Minä kyllä saunon kaikkien suvun naisten kanssa, vauvoista mummoihin, ja anoppiin, sekä työkavereiden, kavereiden, kaikkien kanssa. Mutta muiden (kuin omani) miesten kanssa alasti en sauno. Toki uikkarit päällä voin saunoa mökkireissuilla, jne...
  6. K

    Ihan tosissaanko saunotte ystävienne miesten kanssa?

    Minä kyllä saunon naisten kanssa, vaikka eivät olisikaan minulle kovin tuttujakaan, eikä siinä ole mitään ongelmaa. Mutta vieraiden miesten kanssa en kehtaisi saunoa. Mulle riittää, että mieheni näkee kaikki mun makkarani ja selluliittini :D
  7. K

    Ihan tosissaanko saunotte ystävienne miesten kanssa?

    Onko tavallisempaa sekasaunoa, kuin olla saunomatta? :confused: Itse en ole muiden miesten kanssa saunonut, kuin lapsena molempien pappojeni, sekä tietenkin isäni kanssa ja nyt aikuisena oman mieheni kanssa :saint:
  8. K

    Hyväksyttävät syyt lykätä lapsentekoa noin 30-vuotiaalla?

    Millä syillä saa tehdä lapsia?
  9. K

    Teitkö lapsia ilman vauvakuumetta, järkisyillä?

    Olitko aina kuitenkin ajatellut tulevasi joskus äidiksi? Miten asiat sujuivat?
  10. K

    Mitä toyota-mallia suosittelisitte

    Minulla on viimeisen viiden vuoden aikana ollut kaksi Corollaa, joilla olen ajanut matka-ajoa reilut 200 000 km. Ei ole juurikaan mitään moitittavaa. Autot on toimineet niin kuin on pitänyt, myös kovilla pakkasilla. Mersu, Audi tai bemari olisi ajo-ominaisuuksiltaan varmasti parempi, mutta...
  11. K

    Avioliiton siunaus siviilivihkimisen jälkeen. Mitä mieltä olet?

    Mitä mieltä olet siitä, että pariskunta käy esim. salaa maistraatissa vihittävänä, ja pitää myöhemmin juhlat, joissa avioliitto siunataan? Onko mielestäsi vähemmän juhlavaa pitää juhlat jo virallisesti naimisissa oleville? Latistaako se tunnelman?
  12. K

    Ne, jotka lykkäävät tarkoituksella lastenhankintaa viimetippaan (30+)...

    Kaikkia ei välttämättä äitiys kiinnosta, ennen kuin reilu kolmekymppisenä alkaa biologinen kello tikittää, ja sen myötä sitten hankitaan lapsia. Ennen lapsia ei hankittu, vaan niitä vaan sattui tulemaan, yleensä reilunlaisesti, jos tuli. Nykyisin nuorilla aikusilla on monia muitakin...
  13. K

    Lykkäsin lapsen hankintaa synnytyspelon vuoksi. Voitin pelkoni, ja aloitimme yrityksen :)

    Onko täällä linjoilla muita synnytyspelkoisia esikoista toivovia...? :attn: Lykkäsin yrittämistä tähän asti, ja nyt kun täytin 30 vuotta, vauvakuume voitti synnytyspelkoni =) Nyt tuntuu, että kai sitä siitä synnytyksestä voi jotenkin selvitä. Vauva on tärkeämpi kuin pelkoni :heart...
  14. K

    Kolmekymppiset esikoista yrittävät! Kauanko raskaaksitulo kesti?

    Minulle tuo meidän kokemamme keskenmeno on ainakin vaikuttanut niin, että lapsettomuuden pelko kalvaa jossain mielen sopukoissa. Vaikka mitään suurempaa syytä siihen ei pitäisi ollakaan.
  15. K

    Kolmekymppiset esikoista yrittävät! Kauanko raskaaksitulo kesti?

    Minullakin se ensimmäinen keskenmennyt raskaus oli yhden ehkäisemättömän kerran tulosta, ja siksi iso yllätys meille. "Alkujärkytyksen" jälkeen olimme iloisia raskaudesta, mutta valitettavasti se ei sitten jatkunutkaan sen pidemmälle.
  16. K

    Kolmekymppiset esikoista yrittävät! Kauanko raskaaksitulo kesti?

    Täällä uusi palstalainen esittäytyy :wave: Olen lueskellut palstaa pitkään, mutta nyt sitten uskaltauduin kirjoittamaan tänne ekaa kertaa. Olisi mukava kuulla muiden iäkkäämpien :D kokemuksia raskaaksitulosta. Lähipiirissäni ei ole ketään, jonka kanssa voisin näistä asioista jutella ja...

Yhteistyössä