pöpilö: neurologi totesi mulla jonkun valkosormisuus jutun. eli valitin samalla, että olen jäässä koko ajan. varpaat ja sormet ihan jäässä. no se puristeli niitä ja totesi, että tosi huono verenkierto...ja "jäätyminen" johtuu siitä. näki heti sormista, että tosi huono verenkierto. jää niinkun valkoiseksi kun puristaa. samaa sanoi mulle napropaatti ja hieroja. ihan kun veri ei kunnolla kiertäisi.
mä liikun kanssa vaunujen kanssa päivittäin tunnin pari. siihen se liikunta melkein jääkin. joskus jumppaan kotona..eli harvoin.
osa läheisistä pitää mua ihan luulosairaana, niinkun olenkin kai =)mies säikähti aluksi itekkin mun oireita ja käski tutkituttaa, mutta sekin on sitä mieltä, että mä mietin liikaa. ja on oikeassa! nyt hikeentyy kun luen täällä muiden oireita ja mietin itteeni. heh! mutta siis ihana mies ja hyvin ollut tukena.
ahdistus meni täälläkin ihan mahdottomaksi! en pystynyt enää juuri tekemään mitään. no siis arkirutiinit. mutta olin ihan sumussa paniikista. ekan kerran hainkin sitten apua siihen ahdistukseen päivystyksestä..olo oli ihan helvettiä. koko ajan mietin, että joku kaamea sairaus, kaikki joutuu kärsii mun takia ja kuolen kohta...ja sen semmoista.
se meni mielenlujuudella osittain ohi. ainakin se kamala ahdistus. nyt ehkä osaan jo miettiä, että ei tää niin vakavaa ole. vaikka takaraivossa välillä kolkutteleekin kaameat ajatukset. =( se on ikävää! ja se oli kaameeta, kun kaikki hyvin, ihana perhe ja elo, en pystynyt enää nauttimaan ahdistuksessa. tuntui, että kaikki on nyt tässä ja mä olen sairas ja tää onni loppuu kohta. ja ajatus kiersi kehää. kyttäsin jokaista pikku oiretta itessäni. ihan helvettiä.
oireet oikeesti puolittu kun lopetin ahistelun. sainhan mä vähän lääkettäkin, mutta en mää niitä kauan syönyt. sen että pääsin siitä pahimmasta. niinkun lääkäri ajattelikin, että se mun kohdalla auttaa, kun olen kuitenkin suht täysjärkinen. omastamielestäni ainakin =)
mutta nyt on tullut sellaista ihme polttelua polviin, pieniltä alueita. saunan jälkeen tuli myös kaamea olo. ja nykiminen tosiaan pahinta kun yritän rentoutua. en muuten tärise tai nyi päivisin. ainoastaan jos yritän levätä vaikka sohvalla hetken. =( myös pulpputtelee vähän väliä.
mutta mä en mieti! antaa pulputtaa! ajatellaan niin!
mappi: kerro jotain fibrosta? miten ilmenee? mulla on myös yliliikkuvat nivelet. ja lihasjännitystä..ja just ihme poltetta polvissa ja ehkä nilkoissa välillä.