noloin lahja minkä joku sukulainen tms on antanut vauvalle?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Mindre:
Alkuperäinen kirjoittaja meela:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
poika sai kummeilta joululahjaksi heijastimen ja 1v lahjaksi ei mitään, ei edes onnitteluja :(

Voi luoja. Ei voi muuta sanoa.

Mäkin oon pienessä mielessäni miettinyt, että jos joskus alkaisi odottamaan niin ketä pyytäisi kummiksi. Mun miehen veli on pois laskuista kun se on kans niin p.i.h.i ettei oo edes tosi.
Tiedän, että ei se lahjojen hinta oo tärkein, mutta ei sekään oo lapsesta kivaa jos on pihit kummit..
Mun pikkusisko sai joskus Titanic dvd:n kummeiltaan ja siinä ei ollut niitä rapisevia muoveja päällä mitkä niissä yleensä on niin tajuttiin, että olivat pihit kattoneet sen ensin. Jos olivat edes ostaneet, kai se oli omasta kaapista kaivettu.
Mä kannatan kierrätystä. Musta olis oikeesti kiva saada lahjaksi jotain kierrätettyä, jos lahja vaan muuten on mieleinen.
Kyl me vietiin vuosia sitten, ennen kuin oli omia lapsia, kummitytölle lahjaksi keinuhevonen, jonka edellinen asukas oli jättänyt asuntoon, johon muutin. Itselle ei ollut sille silloin käyttöä, joten musta se oli sopiva kummitytölle. En osannut ajatella, että ei voi antaa, kun on ilmaiseksi saanut.
Meillä on ihan yleisenä tapana, että kirja luetaan itse ensin ja sitten vasta joululahjaksi (mistäs sitä muuten tietää, kenelle se kirja sopii ja jos yks lukee siististi, ei se kirja siitä pilalle mene). Samoin jos ostetaan leffa, katsotaan se itse kerran ja lahjaksi lähtee. Näin siis koko suvulla tapana ja molemmilla puolilla (sekä miehen että mun).

Ei se DVD:kään siitä pilalle mene, jos sen katsoo itse ensin.
Varmasti se Titanic upposi laiskemmin. :snotty:
 
Beep
Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Ei tule mitään"noloa"lahjaa mieleen, mutta ärsyttää suunnattomasti , kun vastasyntyneelle tuodaan potkuhousuja kokoa 80cm. Meillä tyttö 2v nyt sopisi niihin, mutta tuon ikäiselle en voi potkareita kuvitellakaan edes yöllä, niinpä olen surutta kantanut se uutena kirpparille ja saanut niistä hyvät rahat. Näköjään nille löytyy käyttäjiä.

No huh huh, ehkäpä vauvat on erikokoisia. Toisille ne mene jo puolivuotiaana.

 
Katriina79
En kyl muista mitään noloa, et ois saatu. Ylisuuria vaatteita toki, mut onhan ne jossain vaiheessa sopivia. Sitä paitsi 50-senttiset vaatteet jää heti pieneksi. Kaikki on ollu kyllä ihan käyttökelpoisia, jotain ehkä hieman epäkäytännöllisiä söpöstelyasuja lukuunottamatta.
 
Tua
Tulipa ihan kaamea olo, että mitähän minun kummityttöni perheessä on lahjoistani ajateltu. Olen kyllä joka kerta kun vaatteita olen ostanut säästänyt kuitit ja sanonut että voidaan vaihtaa jos ei ole sopiva. Niitä liikkeiden vastaavuustaulukoita olen käyttänyt hyväksi joten ihan vahinko on ollut jos koko on ollut totaalisen väärä. Ensimmäinen lapsi tulossa, eikä todellakaan ole helppoa arvioida lapsen kokoa tai mieltymyksiä, puhumattakaan vanhempien mieltymyksiä kun ei ole kokemusta.

Tosin mielestäni oli hieman törkeää kun veljeni sai ylä-asteikäisenä käytöksen kultaisen kirja tädiltämme.
 
höh
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
no tämä nyt ei ole lahja sillai, mutta kun poika syntyi 03 niin sairaalasta saatiin se lila liberon (?) lahjakassi jossa oli sit kaikkia esitteitä ja pientä kivaa. niin vähän ihmetytti että siinä oli kirjana monsterit oy. meinaan kun oishan siel voinu olla joku vauvoille tarkoitettu kirja :snotty:
Tytöllä, syntyi 2003 kesäkuussa
 
Beep
Kai te muistitte sit lahjan antaneillekin sanoa suoraan et "törkeähän tää on ja rumakin vielä, miten kehtaat tälläisen antaa" ja olla yhtä epäkohteliaita päin naamaa kun ajattelette sit "selän takana"?

Lahjojen ostaminen on tosi vaikeeta kun tietää millasia epäkiitollisia ihmisiä sitä on maailma väärällään. Joskus tuntuu et joihinkin kissanrisitäisiin kun tulee kutsu niin pitäis vaan mennä ilman koko lahjaa niin saisivat urputtaa sitten siitä. :LOL:

Ystäville ja perheelle on puolestaan mukava ostella kaikkea ja antaa.

Mä oon oppinut nyt pihimmäksi, kun mä olin vuosia se, joka aina annoin mielelläni kaikkia esim. hutiostosmeikkejä ja vaatteita kavereille, mut yks oli niin pihi ettei koskaan antanut mitään ilmaiseksi. Yritti myydä mulle käytettyä shampootakin, mikä ei olisi tullut pieneen mieleenikään. :eek: Joo ja en ostanut.

Tarjosin tälle ystävälle kerran sapuskatkin sen synttärinä, ja mut kun kutsui luokseen syömään, pyysi maksun! Uskokaa tai älkää!!!! :eek: :eek:
 
Katriina79
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
no tämä nyt ei ole lahja sillai, mutta kun poika syntyi 03 niin sairaalasta saatiin se lila liberon (?) lahjakassi jossa oli sit kaikkia esitteitä ja pientä kivaa. niin vähän ihmetytti että siinä oli kirjana monsterit oy. meinaan kun oishan siel voinu olla joku vauvoille tarkoitettu kirja :snotty:
Tytöllä, syntyi 2003 kesäkuussa
Ja mun mielestä ois voinut tänä vuonna olla vähän enemmän Unisex-kirja, mun mielestä Helinä-keiju on vähän tyttöjen juttu ja meille kun syntyi poika.

 
just just
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Ei tule mitään"noloa"lahjaa mieleen, mutta ärsyttää suunnattomasti , kun vastasyntyneelle tuodaan potkuhousuja kokoa 80cm. Meillä tyttö 2v nyt sopisi niihin, mutta tuon ikäiselle en voi potkareita kuvitellakaan edes yöllä, niinpä olen surutta kantanut se uutena kirpparille ja saanut niistä hyvät rahat. Näköjään nille löytyy käyttäjiä.

No huh huh, ehkäpä vauvat on erikokoisia. Toisille ne mene jo puolivuotiaana.
ai et 1/2 vuotiainen olis 80cm,hahha!
 
Beep
Alkuperäinen kirjoittaja just just:
ai et 1/2 vuotiainen olis 80cm,hahha!

Kirjoitin että menee. Varsinkin joidenkin merkkien vaatteet on pienempiä kuin toisten. Vaate voi olla reilumpi kun lapsen pituus. Esim. meidän pojalla keskiruumis on aina ollut pitkä kun tulee pitkä ihminen.
 
Beep
Ihan ilokseni voin ilmoittaa, et kävin katsomassa arkistosta pojan puolivuotiskuvia. Päällä on H&M:n vaaleansininen kauluksellinen body kokoa 80, on reilu mutta ei liian että näyttäis rumalta ja Lindexin mustat veloursamettihousut, kokoa 80.

Tohon aikaan käytettiin kokoja 74 ja 80. 74 oli jämpti, varsinkin bodyt ja joiden merkkien jopa liian pieniä ja pituutta oli puolivuotisneuvolassa 71,5 cm.
 
yks
Alkuperäinen kirjoittaja Katriina79:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
no tämä nyt ei ole lahja sillai, mutta kun poika syntyi 03 niin sairaalasta saatiin se lila liberon (?) lahjakassi jossa oli sit kaikkia esitteitä ja pientä kivaa. niin vähän ihmetytti että siinä oli kirjana monsterit oy. meinaan kun oishan siel voinu olla joku vauvoille tarkoitettu kirja :snotty:
Tytöllä, syntyi 2003 kesäkuussa
Ja mun mielestä ois voinut tänä vuonna olla vähän enemmän Unisex-kirja, mun mielestä Helinä-keiju on vähän tyttöjen juttu ja meille kun syntyi poika.


meillä oli matami mimmi kun huhtikuussa saatiin se kassi, voisko olla että niillä on erilaisia kirjoja samana vuonna, että on ihan tuuri peliä minkä saa..
 
Katriina79
Alkuperäinen kirjoittaja yks:
Alkuperäinen kirjoittaja Katriina79:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
no tämä nyt ei ole lahja sillai, mutta kun poika syntyi 03 niin sairaalasta saatiin se lila liberon (?) lahjakassi jossa oli sit kaikkia esitteitä ja pientä kivaa. niin vähän ihmetytti että siinä oli kirjana monsterit oy. meinaan kun oishan siel voinu olla joku vauvoille tarkoitettu kirja :snotty:
Tytöllä, syntyi 2003 kesäkuussa
Ja mun mielestä ois voinut tänä vuonna olla vähän enemmän Unisex-kirja, mun mielestä Helinä-keiju on vähän tyttöjen juttu ja meille kun syntyi poika.
Niinno huhtikuussa mekin toi kassi saatiin - kait se on paikkakuntakohtaistakin ja että miten paljon on varastossa vanhaa kassia...



meillä oli matami mimmi kun huhtikuussa saatiin se kassi, voisko olla että niillä on erilaisia kirjoja samana vuonna, että on ihan tuuri peliä minkä saa..
 
Laku
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja Mere:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Mere:
Esikko sai ensimmäisenä joulunaan pienen käsipyyhkeen, jossa komeili koiranruokamerkin logo B)
tää on jo vähän nolo :D
Jatkoa seurasi seuraavana jouluna, tosin paketti oli osoitettu mulle ja miehelle ja sieltä paljastui tiskiainepullon kylkiäisenä tullut minikylmälaukku, jonka kyljessä komeili tiskiainemerkin logo

:LOL:
Ei kai vain anopolta?
Mulle tuli kanssa mieleen joku että noita on antanut joku tällänen Sirkka Rouhiala-tyylinen anoppi

 
Aino
Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Ei tule mitään"noloa"lahjaa mieleen, mutta ärsyttää suunnattomasti , kun vastasyntyneelle tuodaan potkuhousuja kokoa 80cm.


Ehkä lahjan antaja on ajatellut että toiset antavat lahjaksi just sopivan kokoisia vaatteita ja jos näitä tulee paljon niin eihän niitä ehdi käyttämään ja jäävät käyttämättä.
Mä muistan kun mun poika syntyi ja sain työkavereiltani Adidaksen college-puvun (kokoa 86cm), tykkäsin siitä tosi paljon ja oli kiva ettei kaikki "lahjavaatteet" jääneet pieniksi samoihin aikoihin
 
Tatska
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
poika sai 1v lahjaksi kummiltaan duraselparistojen kylkiäisenä tulleen muovipupun. Ainut lahja koko lapsen tähänastisen elmän aikana
Voi ei.. Just tälläset "osta jotain niin saat kaupanpäälle tämän"-lahjat on perseestä..
 
martta
Alkuperäinen kirjoittaja Hempsantuusa:
Mikä tuo posliini kenkä on?? Mimmonen??
Me saatiin sellainen ehkä Tiimarista tai Tarjoustalosta ostettu ihan törkee kenkä. Ei se mitään oikeeta posliinia edes ollut vaan jotain "savea" tms. Jos joku on kitschiä niin tuo kenkä. Ei ollut mun makuun, kun en mistään pienistä koriste-esineistä muutenkaan pidä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Äityliininen:
Me saatiin esikolle anopilta sairaalaan sellanen posliinikenkä, musta se oli ihana... =) :flower:
mä oon tykännyt kans.. pojalle sininen ja tytöllä punainen kenkä.
joo minä tykkäsin kans. ystävä joka asuu kaukana, soitti sinne kanttiiniin vai mikä se nyt on, ja sano sinne että laittaavat mulle semmosen sinisen kengän, ja siihen oli vielä laitettu kukkia=) kyllä oli ihanaa kun se kortin kera tutiin laitoksella huoneeseen. oli aivan ihanaa että muisti meitä noin. ja kenkä edelleen hyllyssä koristeena, ja toivon että tuleville lapsille saan samanlaiset=)
 
lisko
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta:
meillä neiti sai 1,5 vuotiaana joululahjaksi mun kaverilta sähköurut :eek:
Voi, meidän lapset olis tykänny hirveästi jo tuossa iässä sähköuruista, kun ääniä tulee nappeja painamalla! Sehän oli hieno lahja. Tulevaisuuttakin ajateltu. Ja tota ap:n vaatejuttua kyllä ihmettelen. Mitä noloa tuossa nyt on? Meillä melkein kaikki saadut ja annetut vauvanvaatteet on ollu just paljon vauvaa isompia. Enemmän ihmetytti kun saatiin 60 cm pitkälle vauvalle 60 cm puku, jota ehti sit käyttää odellisuudessa pari kertaa.
 
lisko
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Ihan ilokseni voin ilmoittaa, et kävin katsomassa arkistosta pojan puolivuotiskuvia. Päällä on H&M:n vaaleansininen kauluksellinen body kokoa 80, on reilu mutta ei liian että näyttäis rumalta ja Lindexin mustat veloursamettihousut, kokoa 80.

Tohon aikaan käytettiin kokoja 74 ja 80. 74 oli jämpti, varsinkin bodyt ja joiden merkkien jopa liian pieniä ja pituutta oli puolivuotisneuvolassa 71,5 cm.
Meillä myös koot noin käytössä. 80 cm 2 vuotiaalle kuulostaa vähän naftilta. Viimeistään vuoden ikäisenä menivät reiluimmatkin 80 senttiset ja alkoivat sit jäädä pieniksi. 90 ja 92 cm 2 vuotinen tyttö meillä käytti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lisko:
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Ihan ilokseni voin ilmoittaa, et kävin katsomassa arkistosta pojan puolivuotiskuvia. Päällä on H&M:n vaaleansininen kauluksellinen body kokoa 80, on reilu mutta ei liian että näyttäis rumalta ja Lindexin mustat veloursamettihousut, kokoa 80.

Tohon aikaan käytettiin kokoja 74 ja 80. 74 oli jämpti, varsinkin bodyt ja joiden merkkien jopa liian pieniä ja pituutta oli puolivuotisneuvolassa 71,5 cm.
Meillä myös koot noin käytössä. 80 cm 2 vuotiaalle kuulostaa vähän naftilta. Viimeistään vuoden ikäisenä menivät reiluimmatkin 80 senttiset ja alkoivat sit jäädä pieniksi. 90 ja 92 cm 2 vuotinen tyttö meillä käytti.
Meillä onkin tyttö aina ollut sirppana. 2v nla:ssa 84.5cm ja 80cm vaatteet menee vielä täysiä. Mutta nuo 80cm potkarit olisivat vieläkin pitkiä. Onneksi joku ne halusi ostaa, ja tutan potkareista sain uutena kirpparilta 4ekpl.
 
ööh
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Tuttipullot lienee aika noloja, koska mie täysimetin puoli vuotta.. Ja sit kertakäyttövaippapaketti, kun mie käytän kestoja...
miten niin tuttipullot noloja? rintapumppuhan on keksitty ja monet äidit eivät halua olla vauvassaan kiinni 24/7, vaikka vauva täysimetyksellä onkin..
 

Yhteistyössä