En oikein jaksa kehitysvammasia

  • Viestiketjun aloittaja saakeli mikä iltapäivä
  • Ensimmäinen viesti
saakeli mikä iltapäivä
se johtuu siitä ettei niillä älli pelaa. Tuli vaan taas huomatuksi asia kun yksi kehitysvammanen seisoi kanssani bussipysäkillä (nainen). Alkoi selittää että on pissahätä, sanoin että harmin paikka, no ei loppunut siihen, alko kihertää ja kikattaa ja lykkäsi kätensä farkkujen sisään, jonne ilmeisesti kusi. Sama kiherrys jatkui.
Linkkari tupaten täynnä joten jouduin sen kusikihertäjän viereen vielä väkipakolla, ensin ei meinannut mua edes laskea istumaan mutta kuski huusi että päästä toinenkin istumaan.
SAPPI KIEHUU!
 
aapee
Alkuperäinen kirjoittaja realisti:
enkä minä kaltaisiasi eri-arvoon ihmisiä asettelevia hlöitä.taisi se surmaaja-hoitaja olla kaltaisesi kaveri?
Pidän kaikkia samanarvosina, sori vaan. Mutta nyt alko kyllä savu nouista päästrä. Ja nainen vielä kyttäs ja tapitti mua, samalla kun lykkäs käden housuihin. Muutenkin paska pv ja sitten tommonen vielä alkaa oman shownsa.
Sitäpaitsi monet kehitysvammaset on jopa aika ilkeitä.
 
rehellisyys maan perii

no olkaapa nyt rehellisiä muutkin kuin ap.. minä ainakin uskallan olla: en minäkään niitä aina jaksa!

on toki myös paljon muitakin ihmisryhmiä, joita ei aina oikein jaksaisi..
 
terve
voi lapsi parkojasi,millaista mallia annat jälkeläisillesi.kannattaisi kulkea maailmalla sen verran että tuo näkemys laajenisi,maailmassa kun on mysö avohuolto potilaita,alkoholisteja,mustaihoisia, mielisairaita,syöpäpotilaita..
 
haloo
Alkuperäinen kirjoittaja jontsu79:
kuka idiootti sä oot ku tuut harmaana haukkuu vammaisia. Miltä susta tuntuis jos oisit vammainen ja saisit ilkkuvia katseita
no eihän tuo ollut edes haukkumista!

"ei aina jaksa" on aivan eri asia kuin haukkua.. ettehän te muutkaan aina ukkojanne jaksa eikä kukaan tulkitse sitä haukkumiseksi!
 
ohhoh
mitäs sinä sitten tuumaisit jos joudut johonkin onnettomuuteen tai tapaturmaan ja älysi - joka tosin nyt on jo aikaste vajavainen- alenisi huomattavasti eikä kukaan hyväksyisi eikä ymmärtäisi sinua?
Kehitysvammaisetkin viisaampia kuin sinä kun päästät moisia sammakoita.
Kyllä ihmiset ovat niin itteeään täynnä ja kylmiä ja mitään ymmärtämättömiä, hävettää sun puolestasi ap.
 
hoitaja
Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Alkuperäinen kirjoittaja realisti:
enkä minä kaltaisiasi eri-arvoon ihmisiä asettelevia hlöitä.taisi se surmaaja-hoitaja olla kaltaisesi kaveri?
Pidän kaikkia samanarvosina, sori vaan. Mutta nyt alko kyllä savu nouista päästrä. Ja nainen vielä kyttäs ja tapitti mua, samalla kun lykkäs käden housuihin. Muutenkin paska pv ja sitten tommonen vielä alkaa oman shownsa.
Sitäpaitsi monet kehitysvammaset on jopa aika ilkeitä.
Mutta luuletko niiden olevan tarkoituksella ilkeitä?tai huonosti käyttäytyviä?nehän on useimmiten 2-3v tasolla joten otappa näkökanta siltä taajuudelta.ei sunkaan 2v vaadita aikuismaisia taitoja.
 
aapee
Alkuperäinen kirjoittaja rehellisyys maan perii:
no olkaapa nyt rehellisiä muutkin kuin ap.. minä ainakin uskallan olla: en minäkään niitä aina jaksa!

on toki myös paljon muitakin ihmisryhmiä, joita ei aina oikein jaksaisi..

No juuri näin. En vihaa kehitysvammasia, mutta en kyllä jaksa niiden seuraakaan, ainakaan ton ko.naisen. Karvat nousee pystyyn kun näenkin sen, liikkuu aina samalla bussilla. Rasittava.
 
Minä vaan
Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Mä voin myöntää et pahasti kehitysvammaisia mä jopa pelkään. Luulen, että se johtuu siitä kun en ikinä tiedä miten heidän kanssaan pitäisi olla :/

Olet ihan omaitsesi. Älä esitä mitään. Juttelet ihan tavallisesti kuten aikuiselle ihmiselle puhutaan jos kyseessä jo aikuinen kehitysvammainen.
 
aapee
Alkuperäinen kirjoittaja terve:
voi lapsi parkojasi,millaista mallia annat jälkeläisillesi.kannattaisi kulkea maailmalla sen verran että tuo näkemys laajenisi,maailmassa kun on mysö avohuolto potilaita,alkoholisteja,mustaihoisia, mielisairaita,syöpäpotilaita..
Kuule tiedän ihan omakohtasesti, ja lapseni elävät hyvin "sekavassa laumassa" niin sanoakseni.
Kuten jo sanoin, en vihaa tai halveksi kehitysvammasia, mutta pohja se on miunkii säkissäin.
 
No en mäkään jaksa aina kehitysvammaisia. Tai puliukkoja, tai mun äitiä, tai mun kavereita, kyylämummoja tai varsinkaan mun naapureita. Enkä aina edes mun omia lapsia. Mitä pahaa siinä nyt on?

Ap, bussissa muuten voi myös seistä, ei kenenkään viereen ole pakko istua...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Mä voin myöntää et pahasti kehitysvammaisia mä jopa pelkään. Luulen, että se johtuu siitä kun en ikinä tiedä miten heidän kanssaan pitäisi olla :/

Olet ihan omaitsesi. Älä esitä mitään. Juttelet ihan tavallisesti kuten aikuiselle ihmiselle puhutaan jos kyseessä jo aikuinen kehitysvammainen.
Kiitti vinkistä.. Yritän muistaa. Joudun jotenkin "paniikkiin" kun pelkään sanovani jotain tyhmää
:ashamed:
 
Enemmän mä pelkään avohoitopotilaita (siis heitä joista näkee jo kilometrin päähän, että jossain mättää ) kuin kehitysvammaisia!
Ekaksi mainittujen kanssa joutunut paljon olemaan tekemisissä (ammatin puolesta) :/
 
Tälleen kehitysvammasen siskona vedin kyllä aika suuren palkokasvin nenään. Kaikesta ei tarvii julkisesti avautua. Onneksi kukaan läheisesi ei (toivon mukaan) ole kehitysvammainen, niin ei tarvitse koko aikaa niin kovin kärsiä. Ikään kuin sinä sitten eniten kärsist bussipysäkin kehareista... Mene vähän itseesi ja katso peiliin.
 
aapee
Joo, niin SAPPI KIEHUU täälläkin tosin miettiessäni tuota ap:n kirjoitusta, todella rumasti kirjoitettu henkilöstä joka ei varmasti omaa syytään ole kehitysvammainen!
Kyllä niidenkin pitää osata käyttäytyä. Ja toikin nainen osasi ihan fiksusti olla kun oli vielä muitakin pysäkillä, mutta kun jäätiin kaksin, alko ihan häiriköksi.
Ja tiesi itsekin ettei ole fiksua ronkkia alapäätä keskellä ihmisten ilmoja, koska SANOI ITSE että "näin ei saisi ihmisten ilmoilla tehdä" tai jotain sinnepäin.
 
Mä jäin nyt kyllä miettimään että sitä en ihmettelisi jos sellaisia ihmisiä jotka ovat päivittäin vaikkapa työnsä puolesta tekemisissä kehitysvammaisten kanssa, alkaisi välillä vähän tympimään ja turhauttamaan, se on varmasti ihan inhimillistä. Mutta ei mun mielestä meillä, jotka emme ole heidän kanssan päivittäin tekemisissä vaan törmäämme juuri jossa bussipysäkeillä tms, olisi varaa heihin hermostua. Musta tollaisissa tilanteissa kannattaisi vähän suhteuttaa asioita. Kehitysvammaiset eivät ole vammaansa valinneet eivätkä ole vammaisia vain meidän terveiden kiusaksi.
 

Yhteistyössä