kamalimmat murresanat?

  • Viestiketjun aloittaja Lilleri
  • Ensimmäinen viesti
triplamama

Osaan määki määkii, osaat sääki?

huom: se on -ossaan määki määkiä, ossaakko nääki? taas ei olla avojalakasia...

munsta oulunmurre ja muukki murteet on timmejä. varmaan neku haukkuu nuita sanoja, puhhuu ite jottain laimiaa ylleiskieltä? he hee


 
MinttuMaaria
Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
Osaan määki määkii, osaat sääki?

huom: se on -ossaan määki määkiä, ossaakko nääki? taas ei olla avojalakasia...

munsta oulunmurre ja muukki murteet on timmejä. varmaan neku haukkuu nuita sanoja, puhhuu ite jottain laimiaa ylleiskieltä? he hee
Kukas on herkkähipiäinen, saahan sitä puhua mitä murretta haluaa, jos siltä tuntuu. Asiat vaan kuulostaa joskus ihan hassulta olipa se mikä murre hyvänsä.

 
Katriina _
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
kehtaatko,jos sillä tarkotetaan jaksatko/viitsitkö :x

"kehtaatko keittää kahvia?" :headwall: no en kehtaa ku hävettää niin hemmetisti! |O :headwall: :headwall:
:LOL: :LOL: :LOL:

totaalinen repskops

¤hihittää kuset housuss¤
Joo, ja sitten jos oikeesti halutaan tarkoittaa että kehtaatko tehdä jotain, niin sanotaan "ilkeätkö"...

 
triplamama
Alkuperäinen kirjoittaja MinttuMaaria:
Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
Osaan määki määkii, osaat sääki?

huom: se on -ossaan määki määkiä, ossaakko nääki? taas ei olla avojalakasia...

munsta oulunmurre ja muukki murteet on timmejä. varmaan neku haukkuu nuita sanoja, puhhuu ite jottain laimiaa ylleiskieltä? he hee
Kukas on herkkähipiäinen, saahan sitä puhua mitä murretta haluaa, jos siltä tuntuu. Asiat vaan kuulostaa joskus ihan hassulta olipa se mikä murre hyvänsä.
huom, lopussa lukee he hee eli en minä vetele herneinä nenään, hauskaahan tämä on. oikiasti.

 
Alkuperäinen kirjoittaja lemmenlaiva:
kehtootko vahata pottuja? = katsoisitko perunoita? (kun ne kiehuu) nimim. UMPIKIEROSAVOLAINEN
mä sanoin kans joskus suhteen alkuaikana ku kysy et "kehtaatko sie tuua noi miulle" et mitäs häpeemist siin on..

kuulemma kuullu ton miljoona kertaa..
 
Anteeksi jo valmiiksi, mutta musta kaikista kamalin "murre" on toi stadin slangi. Sitä kun ei kukaan ulkopuolinen voi mitenkään ymmärtää.... ei edes päätellä...

Ja ai niin... tää jota ala-asteella käytettiin (ei siis hesaa); Alatsä styylaa mun kaa vakkariin.... yäh....
 
varmaan stadin slangi ja kaikki mä-sä- jutut... ne vaan kuulostaap tälläse maalaistollika korvaa nii kauhealta.... ihanin murre oli sse kun yks turkulainen sano harald hirmuisesta et harald nii pal kauhia. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Ja sitten toki ketä silloin kun tarkoitetaan kuka. Kaakku kun pitäs olla kakku. Ja soot = sinä oot.

Tars = tarvisi
Voiskoos, oliskoos, mihinköös jne.
Yhdyn näihin, ihan karseita! :whistle:
Mutta yksi puistattavimmista on "eikä kö"!!
Myös tämä hämäläisten "moro" on ihan järkyttävä, en koskaan, ikinä milloinkaan aio sitä käyttää! :LOL:
 
yks naistuttava muutti Ouluun kauempaa ja opiskelupaikassa opetustunnilla toinen naisihminen tuli kysymään häneltä : ALAKKO NÄÄ MUA ?!

Oli hieman miettinyt että mistä on kyse... onko kiinnostunut naisista vai jotain sinnepäin ?! Mutta ryhmätyöparikseenhan tuo oli kysynyt... :LOL:


Joten on se aika hauska ilmaisutapa ulkopuolisista kysyä kaveriksi !
 

Yhteistyössä