MPR rokote ja haittavaikutukset

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.03.2006 klo 14:29 äiti kirjoitti:
Tiitu,lasteni immuunipuolustusta EI ole heikennetty rokotuksilla ja he SAAVAT TERVEELLISTÄ RUOKAA(olen lukenut riittävästi ravinto-oppia).Näinollen EN pelkää että lapsiini joku erittäin harvinainen tauti tarttuisi.Sinuunkin on näköjään erittäin hyvin tehonnut neuvolan "pelottelu propaganda".
No minä taidan olle vähän tyhmä, mutta mielestäni terveellinen ruokavalio ei suojaa lasta esim sikotautia vastaan eikä käsitteekseni muutenkaan vaikuta mitenkään virustartuntaisin tauteihin. Nuo taudt joita vastaan Suomessa rokotetaan ovat todella harvinaisa Suomessa, mutta yleisiä muissa maissa! Suomessa käy turisteja ja varmasti itsekin joskus matkustatte maailmalla. Kurkkumätäähän on aivan yleisesti esim Viipurissa ja Tallinnassa. Maailma on nykyään niin pieni.

Minua ei mitenkään ole neuvolan puolelta peloteltu. en edes ole ajatellut vaihtoehtoa rokottamattajättämistä. En voisi elää sen taakan kanssa, että poikani saattaa sairastaa esim sikotudin ja näin päätyä lapsettomaksi. Tai että tyttäreni sairastuu vihurirokkoon odotusaikanaan.
 
äidille:rokotusteollisuus bisnestä ym...joopa joo.et varmaan sitten käytä muitakaan lääkkeitä koska niillä lääketehtaat "rikastuvat".ärsyttää että joku ajattelee vaan lääketehtaiden takia jättää rokottamatta oman lapsensa.onko sitten kiva k,un poikasi on steriili sikotaudin takia ja tyttäresi saa kuuron ja vammautuneen lapsen vihurirokon vuoksi?
 
Eipä juurikaan tarvitse lääkkeitä käyttää meidän perheessä.Kamialliset lääkkeet eivät ole terveellisiä pitkäaikaisesti käytettynä.KUN, sanaa käytti lekurikin synnärillä kun yritti minua pelotella...
 
tuskin kukaan haluaa pelotella.itse olet antanut parin toisinajattelijan ohjata omaa ajatteluasi.niin kai se on että kaikki me olemme jonkun aivopesijän uhreja.minä lääketehtaan uhri ja sinä toisisnajattelijoiden.

jokainen tehköön niinkuin haluaa,kantaa sitten seurauksetkin itse.mutta sen vaan sanon että jos tuollainen ajattelu lisääntyy niin ollaan 50 vuoden päästä jälleen kehitysmaatasoa.
 
Meillä tulee kaikista rokotteista melko pahat reaktiot, niin myös tuli MPR:sta. En kuitenkaan koe omistavani lastani siten, että voisin hänen puolestaan tehdä ratkaisuja, jotka saattavat myöhemmin joltain osin pilata hänen elämänsä. Annan siis rokottaa, koska se on nykyajan käsitysten mukaan järkevää.
 
Omppu,olen aikuinen ihminen ja ajattelen itsenäisesti,ei kukaan minua ohjaa.Tuskin tämä maailma on edes olemassa 50 vuoden päästä, jos tätä vauhtia mennään!Kaikki merkit viittaavat siihen että loppu tulee paljon aikaisemmin.En murehdi sitä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2006 klo 19:32 äiti kirjoitti:
Omppu,olen aikuinen ihminen ja ajattelen itsenäisesti,ei kukaan minua ohjaa.Tuskin tämä maailma on edes olemassa 50 vuoden päästä, jos tätä vauhtia mennään!Kaikki merkit viittaavat siihen että loppu tulee paljon aikaisemmin.En murehdi sitä.
no miksi sitten pidät meitä jotka rokotamme lapsemme talutusnuorassa käveleviksi ihmisiksi?anna itse tilaa meille muille!
 
vierailija
Meilläkin jää MPRV-piikki ottamatta. Eihän Suomessa ole ollut noita tauteja vuosikymmeniin ja rokotteista tulee niin paljon haittavaikutuksia. Tuleehan helposti käsitys että lääketehtaat ja rokoteteollisuus lypsää yhteiskunnalta rahaa kun lääkitään olemattomia tauteja.
 
vierailija
Meillä tulee kaikista rokotteista melko pahat reaktiot, niin myös tuli MPR:sta. En kuitenkaan koe omistavani lastani siten, että voisin hänen puolestaan tehdä ratkaisuja, jotka saattavat myöhemmin joltain osin pilata hänen elämänsä. Annan siis rokottaa, koska se on nykyajan käsitysten mukaan järkevää.
Sama sanottiin aikaisemmin lobotomiasta vaan miten siinä kävikään?
 
vierailija
Meilläkin jää MPRV-piikki ottamatta. Eihän Suomessa ole ollut noita tauteja vuosikymmeniin ja rokotteista tulee niin paljon haittavaikutuksia. Tuleehan helposti käsitys että lääketehtaat ja rokoteteollisuus lypsää yhteiskunnalta rahaa kun lääkitään olemattomia tauteja.
Tuhkarokkoa esiintyy aina satunnaisesti. Huomioithan sellaisen seikan, että vihurirokko raskaana olevalle on vaarallinen koska aiheuttaa sikiölle kehityshäiriöitä. Toinen on sikotauti pojalla, joka saattaa viedä kyvyn tuottaa eläviä siittiöitä. Lähinnä noiden sairauksien jälkitaudit ovat vakavia ja mitä vanhempana sairastut sen rankempia. Juuri edellämainitsemien asioiden takia rokotteet on kehitetty, jotta ongelmilta vältyttäisiin.
Kokemuksesta voin kertoa, että kaikki kolme sairautta +vesirokko ala-asteikäisenä sairastettu ja eivät olleet mitään läpihuutojuttuja.
 
vierailija
Tuhkarokkoa esiintyy aina satunnaisesti. Huomioithan sellaisen seikan, että vihurirokko raskaana olevalle on vaarallinen koska aiheuttaa sikiölle kehityshäiriöitä. Toinen on sikotauti pojalla, joka saattaa viedä kyvyn tuottaa eläviä siittiöitä. Lähinnä noiden sairauksien jälkitaudit ovat vakavia ja mitä vanhempana sairastut sen rankempia. Juuri edellämainitsemien asioiden takia rokotteet on kehitetty, jotta ongelmilta vältyttäisiin.
Kokemuksesta voin kertoa, että kaikki kolme sairautta +vesirokko ala-asteikäisenä sairastettu ja eivät olleet mitään läpihuutojuttuja.
Noi rokotteet on kehitetty aikana kun tauteja ylipäätään esiintyi. Nykyään niitä ei enää ole ja vastustuskykyä voi ylläpitää terveellisellä ruokavaliolla.
 
vierailija
Noi rokotteet on kehitetty aikana kun tauteja ylipäätään esiintyi. Nykyään niitä ei enää ole ja vastustuskykyä voi ylläpitää terveellisellä ruokavaliolla.
Tiedätkö miksi niitä esiintyy enää harvoin? Kiitos suomalaisen rokotusohjelman. Tiedätkö miksi tautia kuitenkin aina satunnaisesti esiintyy? Siksi, ettei vastaavia rokotusohjelmia ole maailmalla. Meille tulee tänne maahanmuuttajia, jotka sairastavat ja jotka myös tartuttavat.
Toivon, ettei lapsesi saa tartuntaa ja jos saavat niin mahdollisimman pienenä.
 
vierailija
\
minkähän alan asiantuntijoita ovat?aika jännä että pidät neuvolalaitoksen olevan väärässä rokotusten suhteen.rokotukset on kumminkin tutkittuja juttuja,onko nämä ihmiset tehneet tieteellistä tutkimusta rokotusten haitoista.
Jos käyt läpi hyödyt ja haitat THL:n tarjoamista aineistoista läpi, niin aika nopeasti näet, että yksilön kohdalla hyöty on useiden rokotteiden kohdalla melko marginaalinen ja vakavat haitat rokotteista lähes yhtä todennäköisiä kuin vakavat tautimuodot. Yhteiskunnan näkökulmasta isossa massassa hyödyt ovat kuitenkin suuremmat. Kysymys onkin sitten enää sitten siitä, että riskeeraatko lapsellesi vakavat haitat, jotta yhteiskunta pitkässä juoksussa säästäisi muutaman tonnin ja saisi niillä rahoilla palkattua vaikkapa yhden ylimääräisen kunnanjohtajan..
 
vierailija
Jos käyt läpi hyödyt ja haitat THL:n tarjoamista aineistoista läpi, niin aika nopeasti näet, että yksilön kohdalla hyöty on useiden rokotteiden kohdalla melko marginaalinen ja vakavat haitat rokotteista lähes yhtä todennäköisiä kuin vakavat tautimuodot. Yhteiskunnan näkökulmasta isossa massassa hyödyt ovat kuitenkin suuremmat. Kysymys onkin sitten enää sitten siitä, että riskeeraatko lapsellesi vakavat haitat, jotta yhteiskunta pitkässä juoksussa säästäisi muutaman tonnin ja saisi niillä rahoilla palkattua vaikkapa yhden ylimääräisen kunnanjohtajan..
Oletko sairastanut tuhka-,vihuri-tai vesirokon entäpä sikotaudin? Jos et ole ei kannata puhua rokotteiden haittavaikutuksista, jotka ovat mukamas yhtä rankkoja, kuin itse sairaudet. Ei todellakaan ole.
 
vierailija
Ennen rokotekattavuutta Suomessakin kuoli joka vuosi lapsia tuhkarokon jälkitautina tulleisiin keuhko- tai aivokuumeeseen tai aivokalvontulehdukseen. Jotkut kuuroutuivat taudin seurauksena. Tauti tappaa edelleen myös länsimaissa – esimerkiksi Suomessa 5000 sairastuneesta lapsesta tautiin menehtyy 1–10 – mutta erityisen suurta tuhkarokon kuolleisuus on kehittyvissä maissa, missä siihen kuolee jopa joka kymmenes sairastunut lapsi. Ote Selina Keräsen artikkelista.
 
vierailija
Jos käyt läpi hyödyt ja haitat THL:n tarjoamista aineistoista läpi, niin aika nopeasti näet, että yksilön kohdalla hyöty on useiden rokotteiden kohdalla melko marginaalinen ja vakavat haitat rokotteista lähes yhtä todennäköisiä kuin vakavat tautimuodot. Yhteiskunnan näkökulmasta isossa massassa hyödyt ovat kuitenkin suuremmat. Kysymys onkin sitten enää sitten siitä, että riskeeraatko lapsellesi vakavat haitat, jotta yhteiskunta pitkässä juoksussa säästäisi muutaman tonnin ja saisi niillä rahoilla palkattua vaikkapa yhden ylimääräisen kunnanjohtajan..
Sen takiahan tartunta on epätodennäköinen, että suurin osa on rokotettu. Jos kaikki ajattelisivat kuten sinä, Suomessakin kuolisi useita lapsia näihin sairauksiin vuosittain. Haluat siis vapaamatkustaa toisten kustannuksella?
 
vierailija
Mun 10-syntynyt poika sai rokotteet mitä tarjottiin tuolloin. Paha allergia puhkesi, lisäksi korvatulehduskierre. Kaduttaa. Syy-yhteys todennäköinen rokotteisiin, mutta ei tarkalleen voi kuitenkaan tietää. Kaduttaa silti. Toinen kaasu reagoi myös allergiaoirein. Tuotteet saa jäädä.
 
vierailija
Oletko sairastanut tuhka-,vihuri-tai vesirokon entäpä sikotaudin? Jos et ole ei kannata puhua rokotteiden haittavaikutuksista, jotka ovat mukamas yhtä rankkoja, kuin itse sairaudet. Ei todellakaan ole.
Täällä ollaan sairastettu noista tartuntataudeista 2, sikotauti eli parotiitti ja vesirokko herpesvirus. Sikotauti oli minulle lapsena kiusallinen, kaula turvoksissa, kova kurkkukipu ja henkeä salpasi. Hoito kuitenkin löytyi ihan vaan terveysasemalta.

Vesirokko taas oli kanssa kiusallinen, rakkulat kutisi ja niihin määrätty salva sai kutisemaan vielä enemmän. Koulusta piti olla pois 5 viikkoa, minkä otti tietysti lomana.
 
vierailija
Mun 10-syntynyt poika sai rokotteet mitä tarjottiin tuolloin. Paha allergia puhkesi, lisäksi korvatulehduskierre. Kaduttaa. Syy-yhteys todennäköinen rokotteisiin, mutta ei tarkalleen voi kuitenkaan tietää. Kaduttaa silti. Toinen kaasu reagoi myös allergiaoirein. Tuotteet saa jäädä.
Vesirokko ja sikotauti on ikävät lapsellakin, mutta aikuosella pahemmat. Vesirokko voi aiheuttaa vaikeita jälkitauteja ja raskaana sairastettuna sikiövaurioita. Aikuisena tai teininä sairastettu sikotauti voi aiheuttaa kivestulehduksen, joka johtaa lapsettomuuteen. Vihurirokko on mitätön tauti, mutta aiheuttaa raskaana ollessa sairastettuns vaikeita sikiövaurioita, kuten kehitysvammaisuutta ja sokeutta.

Minulla ollut nämä kaikki kolme lapsena. Varmuudeksi ottanut vielä vihurirokkorokotuksen. Vyöruusurokote olisi ajankohtainen, koska hirvittävän kivulias vyöruusu tulee iäkkäänä monelle vesirokon lapsena sairastaneelle. Vesirokkovirushan ei poistu elimistöstä koskaan taudin jälkeen, vaan uinuu ja iskee uudelleen vyöruusuna. Lapselleni otin nämä rokotukset tietenkin. Lapsella ei ole allergioita. Täytyy olla todella tietämätön, jos nämä rokotukset riistää lapseltaan.
 
vierailija
Laittakaa Googleen "rubella syndrome". Vihurirokon aiheuttamat sikiövauriot. Nämö on Suomesta rokotuksin kitketty. Miettikää, haluatteko tyttönne saavan lapsena rokotuksen vai sairastavan vihurirokon raskausaikana ja synnyttävän vaikeasti vammautuneen lapsen.
 

Yhteistyössä