K/B-komposti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kirjoitin laudaturin äikästä. Ainekirjoituksista olen yleensä saanut arvosanoja 9-10. Parasta täällä on hahmokirjoittajat, varsinkin Kekän roolin vetäjä. Täytyy antaa täysi kymppi tämän nerokkaan hahmon luonnista ja sen esittämisestä. Harva koulutettu teatterialan ammattilainenkaan osaa improvisoida niin hyvin.

Mäpä sain ylioppilasaineesta 98/100 pistettä. Ja silti kommunikoin täällä emojeilla. 💋

Löysin muuten hyvän sivuston laihduttamisesta kiinnostuneille älyköille. Kilokalori.net. Täysin ilmainen ja hyväntuntuinen sivu, jossa saa tarkkaa dataa siitä, paljonko syöty ruoka sisältää mitäkin ravintoaineita ja energiaa!
Sivulle voi syöttää myös harrastamansa liikkumisen.
Sivusto myös laskee, paljonko tarvitsee päivässä syödä, jos haluaa pudottaa painoaan.
Ajattelin seurata sen avulla, paljonko sitä oikein tulee syötyä.
Perusaineenvaihduntani vaatisi sivuston mukaan 1380 kcal päivässä. Laihtumiseen tarvitsisin noin 1570 kcal päivässä. Jos en haluaisi laihtua, tarve olisi noin 2070 kcal päivässä.
Näemmä syön helpostikin sellaiset 2400 kcal päivässä, usein varmasti vielä paljon enemmän :(

Löysin muuten hyvän sivuston laihduttamisesta kiinnostuneille älyköille. Kilokalori.net. Täysin ilmainen ja hyväntuntuinen sivu, jossa saa tarkkaa dataa siitä, paljonko syöty ruoka sisältää mitäkin ravintoaineita ja energiaa!
Sivusto myös laskee, paljonko tarvitsee päivässä syödä, jos haluaa pudottaa painoaan.
Perusaineenvaihduntani vaatisi sivuston mukaan 1380 kcal päivässä. Laihtumiseen tarvitsisin noin 1570 kcal päivässä. Jos en haluaisi laihtua, tarve olisi noin 2070 kcal päivässä.
Näemmä syön helpostikin sellaiset 2400 kcal päivässä, usein varmasti vielä paljon enemmän :(

Ei ne kalorit, vaan se mitä syö.

Ei kun näemmä olinkin syönyt nelisensataa kilokaloria liikaa mun laihdutustavoitteeseen nähden, eli noin 2100 kcal. No huh, eli en siis syönytkään eilen 2400 kcal.
Ajattelin alkuun kirjata mun nykyiset tottumukseni eli noin viikon ajan muuttamatta mitään erityisemmin, ennen kuin alan kuristaa ruokavaliotani kaloriköyhemmäksi.

Jatkan, että tietenkin kultainen keskitie ois aina se paras, mutta elämässä ollut niin paljon muuta mihin oon keskittynyt että syömisen tarkkailu on jäänyt.
Onnea syömishäiriön selättämisestä! Se on iso homma 💪
Mullekin on kaikki tapaamani ravitsemusterapeutit (4 kpl) sanonu, että on normaalia että välillä tulee elämässä aikoja jolloin muut asiat vie täysin huomion syömisen tarkkailulta. Se helpottuu taas kun tilanne kevenee. Ja pääasiahan on, että syöminen ei enää hallitse elämää.

Ei ne kalorit, vaan se mitä syö.
Tietenkin myös kalorimäärä merkkaa, itse en tosin ole jaksanut laskea, koska perustietoudella pääsee pitkälle myöskin, en sama kirjoittaja siis. Mutta tuolla aiemmassa nyt oli pielessä ehkä se oivariini ja meetvursti, molemmissa kovaa rasvaa ja leipien määrä. Tosin tarttis ittenikin tehdä jotain, koska paino ei ole pudonnut enää, pari kiloa nyt ainakin olisi varaa.

Tietenkin myös kalorimäärä merkkaa, itse en tosin ole jaksanut laskea, koska perustietoudella pääsee pitkälle myöskin, en sama kirjoittaja siis. Mutta tuolla aiemmassa nyt oli pielessä ehkä se oivariini ja meetvursti, molemmissa kovaa rasvaa ja leipien määrä. Tosin tarttis ittenikin tehdä jotain, koska paino ei ole pudonnut enää, pari kiloa nyt ainakin olisi varaa.
Syömishäiriöisille löytyy ihan omat palstansa. Sinne vain vertaistukea hakemaan!

Yhteistyössä