Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onnea @Toivotonvieralija ja @Zelina plussista! <3 Raskaus lapsettomuuden/keskenmenojen jälkeen on kyllä melkoinen henkinen vuoristorata. Itse koin kummankin onnistuneen raskauteni aikana suurta ahdistusta, pelkoa ja myös "survival guilt"-tunnetta. Se on niin normaalia, kun ottaa huomioon miten iso työ ja tuska raskauden alkamisen eteen on tehty. Toivon kuitenkin, että pääsette mahdollisimman pian mahdollisimman toiveikkaaseen/odottavaan fiilikseen. Ei taida montaa täysin zeniläistä raskaana olevaa, etenkään lapsettomuushoitotaustalla. Se on vähän sääli kun onhan se raskaus kuitenkin tosi ainutkertaista aikaa ja siitä haluaisi nauttia ihan ensimmäisistä raskaustesteistä alkaen, mutta pelko saa liiankin nöyräksi. Muistakaa pelkojen keskellä myös nautiskella, itseäni ainakin onnistumisenne lohduttaa ja innostaa. Ehkä sitä itsekin pääsisi raskauteen asti tästä hoidosta.

Ps. Jostain syystä hymiöt ei toimi, joten kuvitelkaa tuonne sopiviin väleihin sydämiä ja ilon emojeja. Annan itsestäni hirveän tosikon kuvan ilman hymiöitä, mutta oikeasti olen ihan rento ihminen.

• Rakkaus
Reactions: MyMa ja Zelina
Mulla oli tänään ekan IVF:n ensimmäinen folliultra.

Pelkäsin koko päivän, että tänään huomattaisiin ettei munasarjani olisi reagoineet ollenkaan Menopuriin. On ollut vaan niin oudon normaali olo pistelyistä huolimatta.

Tänään kuitenkin lääkäri laski ihan kivan määrän 10-12mm follikkeleita.
Huomenna otan Menopurin rinnalle myös jarrulääkkeen. Perjantaina on uusi ultra, jossa sitten (kai) nähdään, onko kasvu jatkunut.

Sillä tavalla olen vielä varovainen, että minusta tuntuu että minulla on aina paljon 10mm follikkeleita munasarjoissa. Tänä vuonna niin on ollut monena Letrozolin vuoksi tehdyssä ultrauksessa ja siihen kokoluokkaan ne aina ovat simahtaneet. Yritän iskostaa itselleni, että tätä kiertoa ei voi verrata aiempiin, koska nyt on menossa ihan oikea stimulaation, mutta hitsi kun on vaikea pitää positiivista asennetta yllä. Vähän niin kuin @Keltainenkukka92 sanoi, niin tuntuu hieman kun menisi tuomiosta toiseen ja nyt kun tämän päivän ultraus olikin ok, niin sitä alkaa jo murehtia/pelätä seuraavan ultrauksen lopputulosta. Ei vaan uskalla luottaa prosessiin ja lääkäreiden ammattitaitoon.

Tsemppiä @näännä sun huomiseen ultraan!

• Rakkaus
Reactions: näännä ja Zelina
Kuulostaa mahtavalta alulta @sara3, perjantain tuomiota odotellessa! Ja vitsi tuli hyvä mieli @Mariamimi - nyt on päivä jota odotella eli countdown alkakoon! 😁 Js milloin @Karhurouvanen olit menossa Viroon? Ovumian lääkäri oli muuten vahvasti sitä mieltä että 7mm on riittävän hyvä ja sen jälkeen ei ole mitään väliä onko 7 tai 10mm, tiedä sitten. Ja ihan mahtava pointti, "me saimme (tai ainakin säästimme) kymppitonnin eli nyt💸💸💸 😁 ja tuo on kyllä niin totta, raskaudet menevät rallivauhtia kun on tottunut odottamaan, odottamaan ja vielä vähän odottamaan. Hermoilusta huolimatta ja muiden raskaudet vasta 💨 ohi.

Meillä on 2,5v lapsi niin ei ole tullut mieleenkään kertoa hoidoista. Näki kyllä pari kertaa kun pistelin. Raskaudesta aiomme kertoa hänelle vasta rakenneultran jälkeen. Ihan senkin takia että on sellainen höpöttäjä että kertois koko maailmalle 🙈🤭

Te juuri plussanneet, oletteko menossa varhaisultraan?

Täällä on niin vilkasta keskustelua että jotain jäi aivan varmasti kommentoimatta.

• Tykkää
Reactions: Mollama
@Keltainenkukka92 mulla oli siis sikiö kuollut 8+4 ja vuoto alkoi vasta 11+1. Mutta mulla olikin lääkkeellinen kierto, Cyclogestit piti vuodon poissa. Oireet mulla jatkui silti, pahoinvointi jopa paheni tuonne loppua kohti, että eipä niistäkään mitään voinut tulkita🤷🏽‍♀️. Vasta jälkeenpäin olen tunnistanut jotain mikä tuntui olevan vialla, mm. kohtu tuntui kovalta ja kiinteältä vs. aiemmissa raskauksissa se on aina ollut "pörheä". Kyllähän se luottamus on juuri sitä mikä tässä touhussa katoaa, sekä omaan kehoon että ihan ylipäätään siihen että voisi luottaa että onni osuisi omalle kohdalle. Mä luin jostain että kun varhaisultrassa on nähty syke, on 96% todennäköisyys että raskaus jatkuu loppuun asti. Mä sain sitten senkin jackpotin että osuin tuohon 4 prosenttiin, jee.🫠 Tämä palsta on nyt ollut niin epäonnen kiroissa loppukesän että ei ihme jos täällä tuntuu ettei ole onnistumisen edellytyksiä. Mutta nythän näyttäisi että alkaa kelkka kääntyä! Toivon sulle rentoa zen-mieltä ja voimia raskaana oloon ♥️

@Annika88 hei pahoittelut, mä taisin nyt sekoittaa johonkin toiseen.🤦🏽‍♀️ Muistelin että tossa muutamia sivuja sitten joku tuoreehko palstalainen luetteli tulevia lääkkeitään IVF varten, ja mä olin ihan että hei nevöhööd näistä... Mutta oli miten oli, kiva että pääset ensi kierrossa jo vauhtiin!🤌🏽

@Mariamimi mahtavaa että siirto on jo ensi viikolla, niin jännää!🤩 Mä oon siitä limakalvosta täällä paljon puhunut, kun itsellä aina sen kanssa ongelmia. Mulla on ehtinyt aina limisultrasta siinä noin viikossa limakalvo kasvaa vähän vajaa sentin, ehkä n. 1 mm/pvä. Tosta limakalvon optimaalisesta paksuudesta on kyllä niin montaa mielipidettä kuin on lääkäriäkin.

@Mollama meidän lapset on 5 ja 7. Alkionsiirrosta syntyneitä siis hekin. Emme ole heille kertoneet, eikä itse asiassa olla edes hoidoissa olemisesta tai keskenmenosta kerrottu juuri kellekään läheisille (esim. vanhemmillemme tai sisaruksillemme). Mä olen ollut aina nämä vuodet tosi yllättynyt siitä, miten avoimesti monet tätä hoitotaivaltaan jakaa (ja se on tietenkin ihan fine). Mä vaan olen aika yksityinen ihminen ja sit toisaalta mä tykkään itse päättää, milloin puhun mun mieltä painavista tai surua ja ahdistusta aiheuttavista asioita. En vaan jaksaisi yhtään niitä no kuinka teidän hoidot nyt menee, ai että voi voi...-puheita🤐. Helpompi pitää asiat sisällään ja sit ihan muutamalla läheisemmälle ystävälleni olen kertonut, mies ei ole kertonut kellekään.

oliko @Zelina ja @Toivotonvieralija teillä verikoetta vielä tulossa?🩸

Mulla kun siirto nyt parin viikon päässä häämöttää, niin olen ihan maani myynyt ja voini syönyt. En siis usko yhtään, että voitaisiin onnistua. Mä olen jotenkin niin varma, että mä jään tänne palstalle katkeruuttani itkemään ja ne on ne jotkut muut, jotka onnistuu😭. Onko muita synkkyyksissä vellovia?

Mä oon täällä ihan pihalla, että mitä kenelläkin menossa, mutta odotan kovasti uutisia ja jännitän mukana! 😁🤞

@MyMa Mulla on tulossa perjantaina hCG ja proge verikokeina, mielenkiinnolla odotan tuloksia noista. Testiviiva oli vahvistunut lisää tänä aamuna. 😇

@Keltainenkukka92 Mulla on soittoaika perjantain verikokeiden jälkeen samana päivänä polille, tai sieltä soittavat, kun tulokset näkyvät ja samalla varataan varhaisultra RV7 tienoille. ❤️

• Tykkää
Reactions: MyMa
@Keltainenkukka92 mulla oli siis sikiö kuollut 8+4 ja vuoto alkoi vasta 11+1. Mutta mulla olikin lääkkeellinen kierto, Cyclogestit piti vuodon poissa. Oireet mulla jatkui silti, pahoinvointi jopa paheni tuonne loppua kohti, että eipä niistäkään mitään voinut tulkita. Vasta jälkeenpäin olen tunnistanut jotain mikä tuntui olevan vialla, mm. kohtu tuntui kovalta ja kiinteältä vs. aiemmissa raskauksissa se on aina ollut "pörheä". Kyllähän se luottamus on juuri sitä mikä tässä touhussa katoaa, sekä omaan kehoon että ihan ylipäätään siihen että voisi luottaa että onni osuisi omalle kohdalle. Mä luin jostain että kun varhaisultrassa on nähty syke, on 96% todennäköisyys että raskaus jatkuu loppuun asti. Mä sain sitten senkin jackpotin että osuin tuohon 4 prosenttiin, jee.🫠 Tämä palsta on nyt ollut niin epäonnen kiroissa loppukesän että ei ihme jos täällä tuntuu ettei ole onnistumisen edellytyksiä. Mutta nythän näyttäisi että alkaa kelkka kääntyä! Toivon sulle rentoa zen-mieltä ja voimia raskaana oloon

@Annika88 hei pahoittelut, mä taisin nyt sekoittaa johonkin toiseen. Muistelin että tossa muutamia sivuja sitten joku tuoreehko palstalainen luetteli tulevia lääkkeitään IVF varten, ja mä olin ihan että hei nevöhööd näistä... Mutta oli miten oli, kiva että pääset ensi kierrossa jo vauhtiin!🤌

@Mariamimi mahtavaa että siirto on jo ensi viikolla, niin jännää! Mä oon siitä limakalvosta täällä paljon puhunut, kun itsellä aina sen kanssa ongelmia. Mulla on ehtinyt aina limisultrasta siinä noin viikossa limakalvo kasvaa vähän vajaa sentin, ehkä n. 1 mm/pvä. Tosta limakalvon optimaalisesta paksuudesta on kyllä niin montaa mielipidettä kuin on lääkäriäkin.

@Mollama meidän lapset on 5 ja 7. Alkionsiirrosta syntyneitä siis hekin. Emme ole heille kertoneet, eikä itse asiassa olla edes hoidoissa olemisesta tai keskenmenosta kerrottu juuri kellekään läheisille (esim. vanhemmillemme tai sisaruksillemme). Mä olen ollut aina nämä vuodet tosi yllättynyt siitä, miten avoimesti monet tätä hoitotaivaltaan jakaa (ja se on tietenkin ihan fine). Mä vaan olen aika yksityinen ihminen ja sit toisaalta mä tykkään itse päättää, milloin puhun mun mieltä painavista tai surua ja ahdistusta aiheuttavista asioita. En vaan jaksaisi yhtään niitä no kuinka teidän hoidot nyt menee, ai että voi voi...-puheita. Helpompi pitää asiat sisällään ja sit ihan muutamalla läheisemmälle ystävälleni olen kertonut, mies ei ole kertonut kellekään.

Mulla kun siirto nyt parin viikon päässä häämöttää, niin olen ihan maani myynyt ja voini syönyt. En siis usko yhtään, että voitaisiin onnistua. Mä olen jotenkin niin varma, että mä jään tänne palstalle katkeruuttani itkemään ja ne on ne jotkut muut, jotka onnistuu. Onko muita synkkyyksissä vellovia?

Hei @MyMa mulla iski tässä näiden plussauutisten myötä täsmälleen sama ahdistus 🙈 Ihanaa että ryhmäläiset vihdoin alkaa saada plussia (toivottavasti pysyviä sellaisia❤️) mutta mielessä on pyörinyt ajatus että seuraavaksi te kaikki muut plussaatte ja mä jään tänne yksin odottamaan omaa hoitokierrosta joka ei kumminkaan tuo tulosta 🫠 Voisko sitä vaan joskus ottaa iisisti? No, sitten meitä on ainakin täällä kaksi jos nää meidän pelot toteutuu @MyMa n kanssa 😅

Ja älkää ymmärtäkö väärin, en toivo siis teidän epäonnistumisia, vaan poden omaa epäonnistumisen pelkoa ja ainoana jäljelle jäämisyä tässä ihanassa yhteisössä. ❤ Täällä on nyt niin positiivinen (ja toivoa luova) meininki pitkän epäonnistumisjakson jälkeen, että tähän uuteen vireeseen on vähän vaikea päästä mukaan. Siihen epäonnistumis- uutisten aaltoon oli helpompi samaistua. Reaktio tähän kaikkeen on nyt sit ahdistus 🙈

Kyllä mä haluan uskoa, että tää raskas matka tuottaa jokaiselle halutun lopputuloksen. ❤️ Ymmärrän hyvin ja samaistun tuohon paniikkiin. Kyllä tuo paniikki itselläkin oli ja on vahvasti läsnä lähinnä iän takia. Mutta miettii, miten kivikkoisia ja hankalia matkoja täällä on ollut ja silti niin monta kertaa myös tapahtunut niitä hyviä juttuja. 😊 Yritän ite vaan jaksaa toivoa parasta, ei tässä itsellä enää ole muuta jäljellä. Miestäkin pelottaa tää ihan kamalasti, että meneekö taas kesken ja sanoin, et tottakai se pelko mulla itselläkin on koko ajan takaraivossa, mutta on vaan pakko nyt ite uskoa, et hyviä juttuja tapahtuu tai tää kaikki stressaaminen ja itkut oli turhaa. Haluan uskoa, et ei ne ollut.

Eikä tuota pelkoa @haaveillen ja @MyMa voi missään nimessä ymmärtää väärin, koska me kaikki tässä ryhmässä tiedetään mitä te tunnette just nyt. ❤️ Tottakai haluatte muille parasta ja onnea, ihan kuten kaikki täällä, mut tuo tunne on tosi kalvava ja se vaan ottaa välillä ohjat käsiin. Ihan täysin ymmärrettävää ja inhimillistä.

• Rakkaus
Reactions: haaveillen ja MyMa
@haaveillen @MyMa Mulla kyllä samanlaisia ajatuksia näiden vuosien yrittämisen jälkeen. Tavallaan innostaa aloittaa kalliit hoidot, josko niistä olisi apua, mutta samalla ahdistaa ja pelottaa että meneekö rahat vaan kankkulan kaivoon ja lopulta ei onnistuta. ❤️ Ymmärrän siis todella hyvin mitä tarkotatte. Vielä silti haluan toivoa, että kaikki kääntyy vielä joku päivä hyväksi 🙏🏻

@MyMa Meillä melkein saman ikäiset, 6v ja 8v. Ja ei olla heille myöskään kerrottu mitään. He tietävät mun sairaudesta ja viime talvena masennuksesta puhuttiin, kun oireilin masennus&ahdistusoireilua paljon, muuten ei tiedä hoidoista. Mä olen myös aika yksityinen ja esim työpaikalla en ole kenellekään puhunut. Ystävistä tietää mun lähimmät ja ivf hoidoista kerroin vain parille lähimmälle ja kerron heille hoidon vaiheista. Muille en halua just kertoa tarkemmin, koska koen myös painostavana sitten jos kyselevät testi päivänä tms että mikä tulos. 😬

On: Meillä välähti, että miehen siemennesteenlaatu voi olla heikentynyt hänen matalan ferritiinin takia. Hän on vuosia syönyt rautaa enemmän tai vähemmän, mutta ferrit todella matala, käytännössä nollassa. Hänellä on perussairaus, jonka varjolla kokeilee nyt saada infuusion julkisen kautta. Jos ei onnistu niin harkitaan yksityistä, vaikka kallis paukku onkin. Sais samalla siinä lisää jaksamista arkeen. 🙏🏻

• Tykkää
Hei @MyMa mulla iski tässä näiden plussauutisten myötä täsmälleen sama ahdistus Ihanaa että ryhmäläiset vihdoin alkaa saada plussia (toivottavasti pysyviä sellaisia) mutta mielessä on pyörinyt ajatus että seuraavaksi te kaikki muut plussaatte ja mä jään tänne yksin odottamaan omaa hoitokierrosta joka ei kumminkaan tuo tulosta 🫠 Voisko sitä vaan joskus ottaa iisisti? No, sitten meitä on ainakin täällä kaksi jos nää meidän pelot toteutuu @MyMa n kanssa

Ssiis ihan samat sanat ja ajatukset mullakin! On aivan ihanaa, että nyt alkaa plussia tulemaan ja joka ikinen meistä ansaitsee ne.🫶🏽♥️ Mutta sitten tulee semmoinen kiero ajatus, että niitä plussia nyt jotenkin "riittää" täällä palstan tasolla joku rajattu määrä, ja mä olen sitten tietenkin omassa päässäni se, joka jää ilman🥴. Että en ollut edes jonossa, kun onnea jaettiin. Mä kyllä nyt jotenkin tunnistan, että lyttään itseäni jotenkin maan rakoon suojellakseni itseäni pettymykseltä. Että vois sitten sanoa, että no en mä mitään toivonutkaan. Ihan niin kuin tämä toimisi ikinä...

p.s. noista hymiöistä; täällä saisi olla vähän laajemmat hymiöreaktio-vaihtoehdot. Usein haluaisi antaa sydämen jollekin kommentille, sellaisen I feel you, empatian osoitus, halaus, tsemppi ♥️. Mutta toi sydänsilmäemoji jotenkin viestii sellaista ihkudaa waude-reaktiota. 😆

• Tykkää
Reactions: näännä
*Nimi/ikä/monesko/missä hoito/mikä hoito/jotain vielä?*

(satunnaisessa järjestyksessä)

🏀Mariamimi/ 40/ toinen (1. yhteinen)/ Ovumia/ lahjasolut.
🏀Haaveillen/ 33/ ensimmäinen/ tays/ ivf
🏀pienitoiveemme / 35/ ensimmäinen toiveissa / selittämätön lapsettomuus/ OI Letrozol + Inseminaatio, tehty 3/3, seuraavaksi IVF-jonoon
🏀Karhurouvanen / 38 v/ esikoinen parisuhteesta ivf:llä, toinen itsellisenä ivf:llä, kolmas yrityksessä itsellisenä lahjamuniksilla/ Viro/ ongelmana alhainen AMH
🏀näännä / 38 / ensimmäinen toiveissa /Felicitas/itsellisenä lahjasiittiöillä inssit
🏀Zelina / 38 v. / ensimmäinen toiveissa / K-S KS / 1. IVF, male factor
🏀Lilja93/31/1./KYS/IVF/hoidot lahjasiittiöillä miehen geenivirheen vuoksi
🏀Toivoton vierailija/ 38v./ toinen/ felicitas/ eka ivf ja passit menossa
🏀Sara3/34v/3.lapsi/Ovumia/
letrozol +inseminaatio (+metformiini)/"naisesta johtuva hedelmättömyys" (yritystä vain vuoden 2025 loppuun)*
🏀MyMa/ 37 /kolmas/ Ovumia/ IVF x2 tehty. 2 alkiota pakkasessa
🏀Tasaraha / 36v. / esikoinen luomuna, toista yritetty 2v. / selittämätön lapsettomuus / HUS / 3x OI Letrozol, 1x inseminaatio/ IVF alkamassa 10/25
🏀Kerttumaaria/39/ensimmäinen/
julkinen Ruotsissa/IVF/selittämätön lapsettomuus*
🏀Mollama/30v/3. lapsi/yksityisellä/tutkimukset käynnissä, myöhemmin ivf?/ autoimmuunityreoidiitti
🏀Annika88/37/ensimmäinen toiveissa/Felicitas/ivf/neljä inssiä takana ja ivf-hoidot menossa. Hoidoissa itsellisenä, selittämätön lapsettomuus.

*Haikara matkalla*

🏀Ovum93
...ensimmäinen..LA
🏀Keltainenkukka92/ 33v/ esikoinen luomuna, toista yritetään, ongelmana erittäin matala AMH, mahdollisesti viimeinen yritys omilla soluilla (HUS), lahjasolujonossa yksityisellä. Luomuplussa

Kerätään listalle keskustelijoita, niin on helpompi pysyä kärryillä mitä kullakin taustalla. Jos haluat listalle, lisää boldilla viestiisi yllä olevat tiedot. MyMa poimii tiedot keskustelusta ja päivittelee tällä erää listaa aina tarvittaessa

Listalle päivitetty kaikki tietonsa antaneet.

Siirto tulossa
@Mariamimi 1.10. siirto tulossa
@Zelina 17.9. siirto tehty, plussa♥️
@Karhurouvanen lokakuu
@MyMa 7.10. (noin) siirto tulossa
@Toivotonvierailija 17.9. siirto tehty, plussa♥️
@näännä

• Rakkaus
Reactions: Zelina
Folliultrassa molemmin puolin isoimmat oli vain 7mm. Lääkäri ei nyt puhunut follien määristä mitään mutta pakko kai niitä oli olla vähintään 2 kun kerran kummallakin puolella oli. Menopur-annosta nostettiin ja to-iltana se nousee vielä lisää, en tiedä oliko tässä asteittaisessa nousussa ideana muu kuin se että näin saan tänään ja huomenna käytettyä nykyisen kynän tasan loppuun. Pe katsotaan uudestaan. Ilmeisimmin keräys ei ehdi olla ensi viikon alussa kuten olin toivonut, toisaalta eilen ja tänään tullut kaikenmaailman kokouskutsuja ym. just siihen alkuviikolle, joten ei sitä olisikaan ollut niin helppo järjestää kuin luulin. Kohdun limakalvo oli vielä ohut ja se lienee ihan luonnollista koska mulla loppui se tyhjennysvuoto vasta eilen. Ja sehän ehtii kai nyt hyvin kasvaa kun stimulaatiossakin kestää.

Vähän kyllä nyt harmittaa että vaste on toistaiseksi ollut näin huono. Lääkäri kyllä tuntui uskovan että punktioon päästään, joten uskon kai sitten itsekin niin, mutta mietin että onko mun munasolureservi jotenkin romahtanut sen kevään AMH 1,29-tuloksen jälkeen? Oliko tämä venähtänyt kesätauko kohtalokas ja nyt on liian myöhäistä?

Ja kiva kuulla @sara3 että sulla oli folliultrassa suotuisa tulos! Perjantaita siis jännitetään molemmat!

Ihanaa että tapahtuu myös sulla @MyMa !

Tämä jättää kyllä jälkiä, vaikka plussasin niin tuntuu etten tunnista itseäni, tavallisesti olen positiivinen ja kaukana mitä jos-tyypistä. Nyt taas... Ennen varhaisultraa olin aivan varma että tuulimuna. Nyt kun tiedän että näin ei ole ole ja vuotoakaan ei ole olen saanut päähäni että tämä on kkm. Ajattelen esim @myman keissiä paljon, eikö sulla ollu sikiö lakannut kasvamasta rv 8 ja vuoto alkoi 11+ viikolla..? Raskausoireet loppuivat eilen kun seinään joten varasin uuden ultran, seuraava vapaa oli kuitenkin vasta lauantaina. 🫠 Vaikka kuinka tiedän että näin kymppiviikolla on ihan normaalia että oireet vähenevät ja siitä pitäisi vissiin olla iloinen mutta ehhhei 🥴 Luotto omaan kehoon on vielä täysin kateissa ja niin monta kertaa saanut huonoja uutisia etten vaa saa päähäni että kaikki voi olla hyvin. Siksi en osaa lähteä tästäkään 🥲 ja tottakai kiinnostaa mitä teille kuuluu!

Kiitos, helpotti.

Lauantaita odotellessa jään odottamaan teidän ultrauutisia, ensimmäisenä vuorossa taitaa olla @näännä

No kyllähän tuollaisesta hermostuu, toivottavasti oireet palaavat mahdollisimman pian että saat mielenrauhaa, harmi että ultran sai Mulla molemmissa raskauksissa oireet loppuneet kuin seinään rv 7+ ja rv 8+ ja palanneet sitten noin viikon päästä ja kyllähän se tosiaan taitaa aika tavanomaista olla.
Tuli vaan mieleen että kotidopplerillahan voisi jo noilla viikoilla kuulua, itselläni tokassa raskaudessa aloin kuulemaan 9 + viikoilla (tietty monesti ei vielä tuolloin).
@Keltainenkukka92 mulla oli siis sikiö kuollut 8+4 ja vuoto alkoi vasta 11+1. Mutta mulla olikin lääkkeellinen kierto, Cyclogestit piti vuodon poissa. Oireet mulla jatkui silti, pahoinvointi jopa paheni tuonne loppua kohti, että eipä niistäkään mitään voinut tulkita🤷🏽‍♀️. Vasta jälkeenpäin olen tunnistanut jotain mikä tuntui olevan vialla, mm. kohtu tuntui kovalta ja kiinteältä vs. aiemmissa raskauksissa se on aina ollut "pörheä". Kyllähän se luottamus on juuri sitä mikä tässä touhussa katoaa, sekä omaan kehoon että ihan ylipäätään siihen että voisi luottaa että onni osuisi omalle kohdalle. Mä luin jostain että kun varhaisultrassa on nähty syke, on 96% todennäköisyys että raskaus jatkuu loppuun asti. Mä sain sitten senkin jackpotin että osuin tuohon 4 prosenttiin, jee.🫠 Tämä palsta on nyt ollut niin epäonnen kiroissa loppukesän että ei ihme jos täällä tuntuu ettei ole onnistumisen edellytyksiä. Mutta nythän näyttäisi että alkaa kelkka kääntyä! Toivon sulle rentoa zen-mieltä ja voimia raskaana oloon ♥️

@Annika88 hei pahoittelut, mä taisin nyt sekoittaa johonkin toiseen.🤦🏽‍♀️ Muistelin että tossa muutamia sivuja sitten joku tuoreehko palstalainen luetteli tulevia lääkkeitään IVF varten, ja mä olin ihan että hei nevöhööd näistä... Mutta oli miten oli, kiva että pääset ensi kierrossa jo vauhtiin!🤌🏽

@Mariamimi mahtavaa että siirto on jo ensi viikolla, niin jännää!🤩 Mä oon siitä limakalvosta täällä paljon puhunut, kun itsellä aina sen kanssa ongelmia. Mulla on ehtinyt aina limisultrasta siinä noin viikossa limakalvo kasvaa vähän vajaa sentin, ehkä n. 1 mm/pvä. Tosta limakalvon optimaalisesta paksuudesta on kyllä niin montaa mielipidettä kuin on lääkäriäkin.

@Mollama meidän lapset on 5 ja 7. Alkionsiirrosta syntyneitä siis hekin. Emme ole heille kertoneet, eikä itse asiassa olla edes hoidoissa olemisesta tai keskenmenosta kerrottu juuri kellekään läheisille (esim. vanhemmillemme tai sisaruksillemme). Mä olen ollut aina nämä vuodet tosi yllättynyt siitä, miten avoimesti monet tätä hoitotaivaltaan jakaa (ja se on tietenkin ihan fine). Mä vaan olen aika yksityinen ihminen ja sit toisaalta mä tykkään itse päättää, milloin puhun mun mieltä painavista tai surua ja ahdistusta aiheuttavista asioita. En vaan jaksaisi yhtään niitä no kuinka teidän hoidot nyt menee, ai että voi voi...-puheita🤐. Helpompi pitää asiat sisällään ja sit ihan muutamalla läheisemmälle ystävälleni olen kertonut, mies ei ole kertonut kellekään.

Mulla kun siirto nyt parin viikon päässä häämöttää, niin olen ihan maani myynyt ja voini syönyt. En siis usko yhtään, että voitaisiin onnistua. Mä olen jotenkin niin varma, että mä jään tänne palstalle katkeruuttani itkemään ja ne on ne jotkut muut, jotka onnistuu😭. Onko muita synkkyyksissä vellovia?

Taisit varmaan unohtaa että m i n ä olen täällä!!!🥴 Siis mulla heti iski the panic ja epätoivo että nyt ne kaikki lähtee ja minä täällä vaan🙁 Oonkohan ollu pisimpään nyt tästä porukasta ”täällä” (olin alkuun vaan lahjasoluketjussa, en tässä), kun hoidot alko jo 1 v 3 kk sitten😬 Mä en varmaan tässä kierrossa pääse siihen siirtoonkaan kun siis ei ne menkat kai alkaneetkaan sillon ti vaan vasta to, mulla on yleensä ihan selkee hanat auki -meininki että heti kun näkyy punasta niin tietää että on alkanu mutta nyt varmaan km jälkeen sekaisin kun ti alko tulee mutta se olikin vähän sellasta tiputtelua ja to sit alko KUNNON vuoto. Olin tehny vähän väljästi niitä ovistestejä etten ollu ihan varma oviksesta/uuden kierron alusta. Eli kp 1 nyt varmaan sit olikin to, joka on se erittäin epätoivottu päivä koska sitten ovis yleensä kp 13 eli ti = siirtopäivä vkl, ja jos olis kp 12 niin sama juttu ja follien koon perusteella taas ei voi ***** Ovitrelleäkään pistää koska esim kp 11 on su = siirtopäivä su🤯 Ja siis nyt oon ylihuomenna kuitenkin menossa sinne ultraan eli se on varmaan kp 8 eli ”liian aikaisin sekin”🙄 Juhuu.

Mä en oo kanssa ikinä hoidoista kertonu juuri kelleen, ne kerrat kun oon, oon pettyny ja ottanu opiksi etten halua kuulla niitä kommentteja ja toisaalta en halua joutua siihen raportointivelvollisuuteen. Toisaalta saatan kyllä aika avoimesti ei-niin-läheisten ihmisten, esim työpaikan sijaisten tai junamatkalla ventovieraiden kanssa jutella hoidoista, mulla periaatteessa on sellanen tarve näistä avautua ja lisäksi hölösuun vikaa. Mutta siis periaatteessa en puhu ja hyvä näin, siis niin monta kertaa oon ollu ilonen etten oo puhunu, olis ollu ihan kauheeta kun nyt jo 1 v 3 kk näitä hoitoja niin jos olisin esim vanhemmille kertonut. Parille läheiselle kaverille oon kyllä kertonut mutta lähinnä käytännön syistä kun ovat olleet alkionsiirrossa (Virossa) lastenvahtina mukana.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: MyMa ja Mollama
Folliultrassa molemmin puolin isoimmat oli vain 7mm. Lääkäri ei nyt puhunut follien määristä mitään mutta pakko kai niitä oli olla vähintään 2 kun kerran kummallakin puolella oli. Menopur-annosta nostettiin ja to-iltana se nousee vielä lisää, en tiedä oliko tässä asteittaisessa nousussa ideana muu kuin se että näin saan tänään ja huomenna käytettyä nykyisen kynän tasan loppuun. Pe katsotaan uudestaan. Ilmeisimmin keräys ei ehdi olla ensi viikon alussa kuten olin toivonut, toisaalta eilen ja tänään tullut kaikenmaailman kokouskutsuja ym. just siihen alkuviikolle, joten ei sitä olisikaan ollut niin helppo järjestää kuin luulin. Kohdun limakalvo oli vielä ohut ja se lienee ihan luonnollista koska mulla loppui se tyhjennysvuoto vasta eilen. Ja sehän ehtii kai nyt hyvin kasvaa kun stimulaatiossakin kestää.

Vähän kyllä nyt harmittaa että vaste on toistaiseksi ollut näin huono. Lääkäri kyllä tuntui uskovan että punktioon päästään, joten uskon kai sitten itsekin niin, mutta mietin että onko mun munasolureservi jotenkin romahtanut sen kevään AMH 1,29-tuloksen jälkeen? Oliko tämä venähtänyt kesätauko kohtalokas ja nyt on liian myöhäistä?

Ja kiva kuulla @sara3 että sulla oli folliultrassa suotuisa tulos! Perjantaita siis jännitetään molemmat!

No voihan kurjuus🙁🙁🙁 Paljonko sulla oli nyt se Menopur-annos? Jos se kuitenkin olis huono vaste vaan siitä liian vähäisestä annoksesta, tai siitä epäselvästä kierron kp 1 että jos oot ikään kuin vääränä päivänä alottanu pistokset eikä siksi kasva? Puhuitko lääkärille siitä kp 1 ehkä epätarkkuudesta?

Kuitenkin jos sulla niitä antraalifolleja on näkyny (niinku varmastikin on) niin ei se nyt oo voinu yhtäkkiä romahtaa, hitaastihan nuo muutokset tapahtuu. Jos nyt jotain hedelmällisen kellon tikittämistä olisi käynnissä niin onneksi kuitenkin olet ”jo nyt” alottanu ivf:n, kuitenkin AMH ja antraalifollien määrä kertoo paljon👍 Jospa annosta nostamalla lähde follit kasvuun, periaatteessahan yli 10 mm kai katsotaan kasvaviksi folleiksi jos en nyt ihan väärin muista.

Harmin paikka kyllä tosiaan kun kovin odotuksin tietysti ivf:n lähtee, rautahermoja sulle perjantaita odotellessa ja Voimansäde (Onnensäteitä en viitsi yrittää lähetellä kun multa niitä ei oikeen vissiin liikene)💫

Kiitos tsempeistä @Karhurouvanen . Menopur-annos oli se 180 jotain, joten ehkä se oli vähän varovaisehko aloitusannos? Nyt pistän pari päivää 225 ja sitten 300. En malta odottaa että perjantaina selviää, mitä folleille nyt kuuluu.

Ja @Keltainenkukka92 , ei siellä Mehiläisen sovelluksessa kyllä ole mitään tarkempaa tietoa. :( Ja en olekaan ehtinyt kommentoida sun raskausoire(ettomuus)uttuun! Ymmärrettävää että moinen huolestuttaa mutta tosiaan kyllähän ne normaaliraskaudessakin silleen tulee ja menee. Toivotaan parasta ja lauantaita odotellessa!

Kiitos tsempeistä @Karhurouvanen . Menopur-annos oli se 180 jotain, joten ehkä se oli vähän varovaisehko aloitusannos? Nyt pistän pari päivää 225 ja sitten 300. En malta odottaa että perjantaina selviää, mitä folleille nyt kuuluu.

Ja @Keltainenkukka92 , ei siellä Mehiläisen sovelluksessa kyllä ole mitään tarkempaa tietoa. :( Ja en olekaan ehtinyt kommentoida sun raskausoire(ettomuus)uttuun! Ymmärrettävää että moinen huolestuttaa mutta tosiaan kyllähän ne normaaliraskaudessakin silleen tulee ja menee. Toivotaan parasta ja lauantaita odotellessa!

Joo no luulis että toi matala annos selittää kaiken🙂👍 Toi on siis tosi matala annos, tietysti johtuen siitä että lääkäri on nähny että kaikki edellytykset hyvälle vasteelle on, mulla eka ivf oli Menopur 300 ja sitten seuraava ivf maksimiannoksella eli 375. Ja lääkärit tosiaan kirjottelee erilailla sinne, toiset merkkaa tarkkaan follimäärät ja koot luettelee ja toiset ei melkein mitään vaikka potilaana sitä tietty toivois mahdollisimman paljon tietoa👍

• Tykkää
Ajattelen että voi olla hyväkin juttu ettei kommentoinut follien lkm, eiköhän niitä on niin paljon sitten ettei ole niin justiinsa 🤞 Ja ihana tilanne että noinkin matala annos = sitä voi nostaa paljonkin, voin kertoa että tuntuu epätoivoiselta kun alusta lähtien maksmaksannos ja siitä huolimatta hidas kasvu. 🫣 Ja vielä viimeisenä, jos menopur ei toimi niin löytyy vielä monta muuta lääkettä. Jopa se IVF-gurulääkäri joka suunnitteli mun julkisen puolen hoitoa oli ihan positiivisesti että hei sulla vain kokeiltu menopuria, on hyviä mahiksia että homma toimii toisella lääkkeellä.

Kurja juttu tuo sun epämääräinen vuoto ja mahdollisesti huonosti osuva ovis @Karhurouvanen !

Ajattelen että voi olla hyväkin juttu ettei kommentoinut follien lkm, eiköhän niitä on niin paljon sitten ettei ole niin justiinsa 🤞 Ja ihana tilanne että noinkin matala annos = sitä voi nostaa paljonkin, voin kertoa että tuntuu epätoivoiselta kun alusta lähtien maksmaksannos ja siitä huolimatta hidas kasvu. 🫣 Ja vielä viimeisenä, jos menopur ei toimi niin löytyy vielä monta muuta lääkettä. Jopa se IVF-gurulääkäri joka suunnitteli mun julkisen puolen hoitoa oli ihan positiivisesti että hei sulla vain kokeiltu menopuria, on hyviä mahiksia että homma toimii toisella lääkkeellä.

Kurja juttu tuo sun epämääräinen vuoto ja mahdollisesti huonosti osuva ovis @Karhurouvanen !

No niinpä, tosin keksin nyt kyllä vielä sellasen mahollisuuden että jos ma kp 12 vois pistää Menopurin niin siirto olis sit ma mutta todennäköisesti tuo ei onnistu kun mahd sitten ovisplussa on ma-aamuna = ei voi pistää Ovitrelleä ja toisaalta to jos kp 8 niin folli varmaan vielä pieni ja maanantaihin monta päivää että melkein pitäis mennä ma uudelleen ultraan tai jotain😩 Noh kattoo nyt mitä to näkyy, eihän sitä oikeesti tiedä millon se ovis on näin keskenmenon jälkeen, ei vältsisti normiaikaan kuitenkaan, jospa se oliskin jo kp 11!!!!

Mä tunnistan hyvin @MyMa @haaveillen ja @Karhurouvanen ajatukset ❤️ Vuoden tällä palstalla pyörineenä ja yksityisen tahdilla jo aika monet hoidot läpikäyneenäkin tuntuu niin turhauttavalta vieläkin roikkua täällä ilman tulosta. Usko alkaa olla koetuksella 😥 Mutta samalla myös vaikeistakin lähtökohdista plussanneet luo uskoa siihen, että toivo ei ehkä ole ihan täysin menetetty ❤️

@näännä onpa harmi ettei lääkäri kirjannut tarkempia määriä ja mittoja. Mullakin Felicitaksessa oli tarkat kirjaukset. Mutta tosiaan onneksi sulla on paljonkin nostovaraa Menopurissa! Mullakin lähdettiin tokassa hoidossa 187,5 annoksella ja nostettiin ekan ultran jälkeen 225. Sen jälkeen pienemmätkin follit lähti kirimään kasvussa. Mulla ekassa hoidossa riitti muistaakseni 8 päivää pistelyä 187,5 annoksella, kun taas tokassa vaadittiin 10 päivän pistelyt ja annosnosto puolivälissä. Tilanne voi siis vielä muuttua ja lääkityksen kanssa usein vähän hakemista 🤗

@Karhurouvanen voi ei noiden aikataulusäätöjen kanssa 😩 Toivottavasti kroppa yllättäiskin ja saisit oviksen osumaan kohdilleen🤞 Täytyy sanoa et tää lääkkeellinen kierto on siitä ihanan helppo, et siirtopäivää saa säädettyä ja pystyy hyvissä ajoin ennakoida aikataulut. Lääkäri kysyi multa eilen et mille päivälle siirron haluaisin 😅

Voi ihanaa, miten paljon jännittäviä tapahtumia kaikilla. Toivottavasti tulee sadellen plussia nyt ❤️😍

Te kenellä on ennestään lapsia, minkä ikäisiä ja oletteko kertoneet heille hoidoista?

Mulla on lapset 5 v ja 2 v, reilu vuosi sitten kun hoidot aloitin niin olivat 1 v ja 4 v ja periaatteessa en olisi halunnut kertoa mitään mutta nyt kun hoidot on jatkunu niin pitkään ja tuulimunan ja keskenmenon takiakin oon ultrassa käyny yhteensä vissiin 27 kertaa (olen itsellinen ja lapset on kotihoidossa ja pääsääntöisesti aina mukana klinikkakäynneillä, paitsi alkionsiirroissa) niin esikoinen alkoi jossain vaiheessa olemaan huolissaan että miksi käyn koko ajan lääkärissä ja masulääkärissä niin pakko oli sitten kertoa mutta aika lyhyesti kerroin vaan tyyliin että toivon vauvaa ja että aina niitä vauvoja ei saa niin helposti (oon kertonu aiemmin ivf-hoidoista joilla hän ja pikkuveli on saanut alkunsa), ei oo sitten juurikaan kysellyt enempää, sanon aina vaan että nyt taas mennään sinne masulääkärille kun äiti sitä vauvaa toivoo.

Nyt nää hoidot on Virossa ja käydään siellä ja muissakin hoitojutuissa lähinnä päiväretken merkeissä että ne on sinänsä ihan hauskoja reissuja lapsille eikä se klinikkakäynti oo siinä mitenkään pääroolissa vaan kävästään vaan siellä ja muuten puuhataan muuta jotain kivaa.

• Tykkää
Reactions: Ovum93 ja Mollama
Mä tunnistan hyvin @MyMa @haaveillen ja @Karhurouvanen ajatukset ❤️ Vuoden tällä palstalla pyörineenä ja yksityisen tahdilla jo aika monet hoidot läpikäyneenäkin tuntuu niin turhauttavalta vieläkin roikkua täällä ilman tulosta. Usko alkaa olla koetuksella 😥 Mutta samalla myös vaikeistakin lähtökohdista plussanneet luo uskoa siihen, että toivo ei ehkä ole ihan täysin menetetty ❤️

@näännä onpa harmi ettei lääkäri kirjannut tarkempia määriä ja mittoja. Mullakin Felicitaksessa oli tarkat kirjaukset. Mutta tosiaan onneksi sulla on paljonkin nostovaraa Menopurissa! Mullakin lähdettiin tokassa hoidossa 187,5 annoksella ja nostettiin ekan ultran jälkeen 225. Sen jälkeen pienemmätkin follit lähti kirimään kasvussa. Mulla ekassa hoidossa riitti muistaakseni 8 päivää pistelyä 187,5 annoksella, kun taas tokassa vaadittiin 10 päivän pistelyt ja annosnosto puolivälissä. Tilanne voi siis vielä muuttua ja lääkityksen kanssa usein vähän hakemista 🤗

@Karhurouvanen voi ei noiden aikataulusäätöjen kanssa 😩 Toivottavasti kroppa yllättäiskin ja saisit oviksen osumaan kohdilleen🤞 Täytyy sanoa et tää lääkkeellinen kierto on siitä ihanan helppo, et siirtopäivää saa säädettyä ja pystyy hyvissä ajoin ennakoida aikataulut. Lääkäri kysyi multa eilen et mille päivälle siirron haluaisin 😅

Joo toi on lääkkeellisessä kyllä ihanaa ja ehdoton etu ja toisaaltav vähentää myös tosi paljon tätä stressiä mitä näihin hoitoihinaina liittyy! Mulla siirryttiin lääkkeelliseen viime syksynä kun kaksi kiertoa peräkkäin luonnonkierrolla ovis vääränä päivänä mutta siis nyt kun on näin huonosti mennyt nää hoidot / neljä siirtoa lääkkeellisellä niin kokeillaan nyt sitä luonnonkiertoa taas kun aiemmat raskaudet onnistuneet siis ekasta luonnonkierron blaston siirrosta, niin aion kyllä nyt vaan odottaa niin kauan että osuu päivät kohdilleen👍

Säkin oot jo tosiaan näin pitkään täällä palstalla pyörinyt, on tää kyllä kenkkua🥵

Katsoin nyt tarkemmin tuota omaa lappuani, jossa follien koko ja määrä on merkattu ja itselläni oli eilen suurin osa folleista sen 8-10mm. Vain muutama oli 10-12mm.
Eilen oli 5. pistospäivä.

Mulla on se pcos, jonka takia mun menopur-annos oli ekat kolme päivää 175 ja nyt on laskettu 150.
Luulin, että oma annokseni oli iso, mutta on tosiaan siinä kunnon nostovaraa sulla, eli älä heitä kirvestä kaivoon! Tajuan kyllä, miten lannistavalta tämän päivä ultratulos on tuntunut, mutta toisaalta se oli vasta 1. ultra ja sulla tosiaan nostetaan nyt reippaasti sitä annoskokoa, eli ihan todella hyvin voi buustata follikkeleja nyt enemmän kasvuun. Pidän sormet ristissä, että sulla (ja itsekkäästi myös itselläni) on edessä iloisia uutisia perjantaina! :D

Mulla ei muuten oikein vieläkään tunnu missään. Iltaisin pistosten jälkeen on hieman painetta, mutta ei mitään kummempaa. Limoja sitten onkin ihan kunnolla. Eilen huomasin ekan kerran, että ovulaatiolimaa alkoi erittyä, mutta onneksi lääkäri ehti valistaa sen kuuluvan asiaan eikä se tarkoita, että siellä olisi luonnollista ovulaatiota nyt tapahtumassa vaan liittyy ihan estrogeenin nousuun.

• Tykkää
Reactions: MyMa ja Zelina
Joo toi on lääkkeellisessä kyllä ihanaa ja ehdoton etu ja toisaaltav vähentää myös tosi paljon tätä stressiä mitä näihin hoitoihinaina liittyy! Mulla siirryttiin lääkkeelliseen viime syksynä kun kaksi kiertoa peräkkäin luonnonkierrolla ovis vääränä päivänä mutta siis nyt kun on näin huonosti mennyt nää hoidot / neljä siirtoa lääkkeellisellä niin kokeillaan nyt sitä luonnonkiertoa taas kun aiemmat raskaudet onnistuneet siis ekasta luonnonkierron blaston siirrosta, niin aion kyllä nyt vaan odottaa niin kauan että osuu päivät kohdilleen

Säkin oot jo tosiaan näin pitkään täällä palstalla pyörinyt, on tää kyllä kenkkua
Munkin lääkäri alkuun suositteli luonnonkiertoon/OI-kiertoon siirtoa parempien onnistumismahdollisuuksien vuoksi, mutta kahden epäonnistuneen siirron jälkeen halusi kokeilla lääkkeellistä. Mut ehdottomasti jos onnistumiset on aiemmin tullut luonnonkiertoon niin odotus on varmasti järkevintä. Sen verran kallista puuhaa tuhlata näitä lahjasoluja 😣

Yhteistyössä