Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos @näännä, testailut jatkuvat täällä varmasti päivittäin nyt 🙈 Ja ivf:n yksi parhaimpia puolia on kyllä se että pääsee nopeasti siirron jälkeen testaamaan 🤩

Hyvä että menkat siellä edelleen käyttäytyvät suunnitelmien mukaan!

/toivotonvierailija

Itse en uskalla yhtään vielä tuuletella, mutta tietysti ekaa kertaa hyvään aikaan paljailla silmillä nähty haamujen esiäiti tuo pientä toivonpilkettä, että jotakin edes yrittää tapahtua. 😅🤞 Toki tuo pc ei ole testi herkimmästä päästä, mutta pidän sitä luotettavimpana, kun sen ei pitäisi näyttää viivanpaikkoja. Tänään pienet kramppimaiset tunteet ovat jatkuneet satunnaisesti, menevät aina ohi nopeasti. Tänään selvästi nyt suoraan aamusta alkaen väsyttänyt niin, että voisi ottaa päikkärit. Koko ajan vaan ajattelee, että Cyclogestistä nää oireet vaan johtuvat. Mitään oireita ei kuitenkaan ollut ennen siirtoa, eikä aiemmallakaan kerralla, mutta ei tässä vaiheessa uskalla uskoa mihinkään muuhun vielä, kun mielen kepposteluun. 😅

Täällä odotellaan menkkoja ja että seuraavan kierron lopulla pääsen aloittamaan Synarelan. Lääkäri sanoi että usein vuoto alkaa paljonkin etuajassa, kun lyhyt kaava keskeytettiin tuloksettomana 7 pistospäivän jälkeen. Ihmettelin kun ovulaatio tuli kp 13 eli kutakuinkin normaaliin aikaan ja nyt on menossa kp 25 eikä menkkoja kuulu, eli ihan normaali kierto tulossa - ihan kuin en olisi mitään hormoneja pistellytkään 🤔

*Nimi/ikä/monesko/missä hoito/mikä hoito/jotain vielä?*

(satunnaisessa järjestyksessä)

🐷Mariamimi/ 40/ toinen (1. yhteinen)/ Ovumia/ lahjasolut.
🐷Haaveillen/ 33/ ensimmäinen/ tays/ ivf
🐷pienitoiveemme / 35/ ensimmäinen toiveissa / selittämätön lapsettomuus/ OI Letrozol + Inseminaatio, tehty 3/3, seuraavaksi IVF-jonoon
🐷Karhurouvanen / 38 v/ esikoinen parisuhteesta ivf:llä, toinen itsellisenä ivf:llä, kolmas yrityksessä itsellisenä lahjamuniksilla/ Viro/ ongelmana alhainen AMH
🐷näännä / 38 / ensimmäinen toiveissa /Felicitas/itsellisenä lahjasiittiöillä inssit
🐷Zelina / 38 v. / ensimmäinen toiveissa / K-S KS / 1. IVF, male factor
🐷Lilja93/31/1./KYS/IVF/hoidot lahjasiittiöillä miehen geenivirheen vuoksi
🐷Toivoton vierailija/ 38v./ toinen/ felicitas/ eka ivf ja passit menossa
🐷Sara3/34v/3.lapsi/Ovumia/
letrozol +inseminaatio (+metformiini)/"naisesta johtuva hedelmättömyys" (yritystä vain vuoden 2025 loppuun)*
🐷MyMa/ 37 /kolmas/ Ovumia/ IVF x2 tehty. 2 alkiota pakkasessa
🐷Tasaraha / 36v. / esikoinen luomuna, toista yritetty 2v. / selittämätön lapsettomuus / HUS / 3x OI Letrozol, 1x inseminaatio/ IVF alkamassa 10/25
🐷Kerttumaaria/39/ensimmäinen/
julkinen Ruotsissa/IVF/selittämätön lapsettomuus*
🐷Mollama/30v/3. lapsi/yksityisellä/tutkimukset käynnissä, myöhemmin ivf?/ autoimmuunityreoidiitti
🐷Annika88/37/ensimmäinen toiveissa/Felicitas/ivf/neljä inssiä takana ja ivf-hoidot menossa. Hoidoissa itsellisenä, selittämätön lapsettomuus.

*Haikara matkalla*

🐷Ovum93
...ensimmäinen..LA
🐷Keltainenkukka92/ 33v/ esikoinen luomuna, toista yritetään, ongelmana erittäin matala AMH, mahdollisesti viimeinen yritys omilla soluilla (HUS), lahjasolujonossa yksityisellä. Luomuplussa

Kerätään listalle keskustelijoita, niin on helpompi pysyä kärryillä mitä kullakin taustalla. Jos haluat listalle, lisää boldilla viestiisi yllä olevat tiedot. MyMa poimii tiedot keskustelusta ja päivittelee tällä erää listaa aina tarvittaessa

Listalle päivitetty kaikki tietonsa antaneet.

Siirto tulossa
@Mariamimi syys-lokakuun vaihde
@Zelina 17.9. siirto tehty
@Karhurouvanen lokakuu
@MyMa lokakuu
@Toivotonvierailija 17.9. siirto tehty
@näännä

• Rakkaus
Reactions: Zelina
Onpa palstalla taas pöhinää, ihan mahtavaa kun alkaa tapahtua, ja näyttää tulostakin syntyvän 🥹
Varovaiset onnittelut jo nyt haamuiluista @Zelina ja @Toivotonvieralija 🤞🏽♥ muutaman päivän päästä ollaan varmasti jo viisaampia! 🙏🏽

@sara3 tsemppiä pistelyihin. Omasta IVF:stä on jo melkein kymmenen vuotta aikaa joten valitettavasti ei ole muistissa oikein kokemuksia jaettavaksi. Sen kyllä muistan että punktioon kävelin jo vähän kumarassa, kun vatsaa turvotti ja pakotti niin.

Kaikille yleisesti, että jos haluatte listalle nostaa tulevia tai menneitä tapahtumia, tai lisätä/muuttaa perustietoihin jotain, niin laittakaa vaan boldilla niin koitan poimia ne mukaan. Alkaa olla niin iso liuta meitä täällä, että ei meinaa perässä pysyä kuka missäkin vaiheessa menee 😀

• Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Mollama ja Zelina
Ivf:n läpi käyneet. Minkä koette haastavimmaksi hoidoissa? Onko fyysisesti kuinka rankka? Entä vaikuttaako lääkkeet psyykeeseen? Vai onko odottelu se vaikein osuus?
Olisi kiva kuulla kokemuksia niin tietää vähän mitä odottaa. Jännittää jo valmiiks. 😄

Ivf:n läpi käyneet. Minkä koette haastavimmaksi hoidoissa? Onko fyysisesti kuinka rankka? Entä vaikuttaako lääkkeet psyykeeseen? Vai onko odottelu se vaikein osuus?
Olisi kiva kuulla kokemuksia niin tietää vähän mitä odottaa. Jännittää jo valmiiks. 😄
Omalla kohdalla kaikki on mennyt aika kivasti. Kaikesta fyysisestä on selvinnyt ihan hyvin, mikään ei aiheuttanut ei enää ikinä -fiilistä. Lääkkeet eivät ole liikaa vaikuttaneet psyykkeeseen (turvottaneet ovat kyllä), mutta ehkä se odottelu on hankalinta ja tietysti epävarmuus. Mutta tämä mun oma kokemus ja oon ainoastaan läpikäynyt yhden IVF:n lyhyellä kaavalla.

• Tykkää
Reactions: Mollama

Fyysisesti erittäin helppo kokemus, yllätyin. Ei juuri sivuoireita, pistely ei ihan oikeasti satu yhtään ja punktio oli kivuton, sen jälkeen en tarvinnut ensimmäistäkään särkylääkettä. Henkisesti taas painajainen. Koko ajan kohti seuraavaa tuomiota. Omat ajatukset pyöri IVF ympärillä 24/7. Onko kasvanut, montako, päästäänkö punktioon. Näin mulla mutta vaihtelua on ilmeisesti tosi paljon. Ja voin kuvitella että psykpuoli helpompi jos on paremmat lähtökohdat ja oletus on, että tulee kiva määrä alkioita.

Ihan huikean hyviä uutisia täällä (ja lisää hyviä uutisia tulossa ensi viikolla eikö??), tällaista menoa tämä palsta tarvitsee!! 💫

• Tykkää
Itse en uskalla yhtään vielä tuuletella, mutta tietysti ekaa kertaa hyvään aikaan paljailla silmillä nähty haamujen esiäiti tuo pientä toivonpilkettä, että jotakin edes yrittää tapahtua. 😅🤞 Toki tuo pc ei ole testi herkimmästä päästä, mutta pidän sitä luotettavimpana, kun sen ei pitäisi näyttää viivanpaikkoja. Tänään pienet kramppimaiset tunteet ovat jatkuneet satunnaisesti, menevät aina ohi nopeasti. Tänään selvästi nyt suoraan aamusta alkaen väsyttänyt niin, että voisi ottaa päikkärit. Koko ajan vaan ajattelee, että Cyclogestistä nää oireet vaan johtuvat. Mitään oireita ei kuitenkaan ollut ennen siirtoa, eikä aiemmallakaan kerralla, mutta ei tässä vaiheessa uskalla uskoa mihinkään muuhun vielä, kun mielen kepposteluun. 😅

Moi! Ehei kun siis kyllähän se nyt niin vaan on että kyllä se haamu on plussa, siis plussa mikä plussa!!!! Pregcheck kun ei tosiaan ole mikään herkkä testi niin sillä kun haamunkin saa niin kyllä siellä on hormonit kiitonousussa eli plussaa pukkaa!!!! Onpa ihanaa @Zelina ja @Toivotonvierailija!!!! Luo itsellekin vähän toivoa varsinkin tuo Toivottomanvierailijan plussa kun aattelen että meillä vähän samankaltainen tilanne (vaikkei nyt sillai oo muuta kuin ehkä toivottomuuden suhteen😅 Mutta siis sillai kun teillä niitä testattuja siiretty ja peräti kaksi kertaa peräkkäin tuloksetonta niin ymmärrän hyvin että alkaa siinä kohtaa kylmä hiki hiipiä ja itellä taas että kun tosiaan jo neljä näitä ”hyvien lahja-alkioiden” (joilla kaikki raskautuu heti) siirtoja ollu ja huonolla menestyksellä), että jos se nyt vaan tosiaan vois olla siitä tuurista kiinni!

• Rakkaus
Reactions: Zelina
Kiitos @Zelina ja @Keltainenkukka92.
Nousiko teillä paino? Se itseä jännittää jonkun verran. Helpottaako se turvotus sen jälkeen, kun keräys tehty vai turvottaako mahdollisissa pas kierroissakin?
Tuo psyykkinen puoli kans kyllä jännittää, miten sitä osais pitää päässä jotain muutakin. Voin niin kuvitella, että itsellä ei päässä kyllä liiku silloin mitään muuta kuin munasolut, lääkkeet ja ivf. 🥵

Mulle on tehty 4 ivf:fää, mutta matala AMH eli vähän soluja aina tullu. Inhoan enkä voi sietää pistämistä ja piikkejä joten kaikista kauhein oli se piikkihomma, joka ilta kädet hiessä täristen itku silmässä niitä piikkejä laitoin ja vihasin joka hetkeä ja tunsin että siihen oikein kulminoitui se mun tilanteen (lapsettomuuden) surkeus että tähän kidutukseen joudun, yksin itkien piikkejä pistelemässä (vieöä vähemmän siedän että joku muu pistäisi), kun en muutakaan voi. Punktioon menisin mieluummin kuin hammaslääkäriin, siinä kauheinta myös ne piikit ja varsinkin se a j a t u s piikeistä, kipulääkkeet hyvät ja kipu ei kauheeta ja vointi oikein hyvä ennen ja jälkeen punktiota.

Lääkkeistä en oo huomannu mitään sivuvaikutuksia, tosin en muutenkaan olekovin hormoniherkkä mutta hoitojen/lapsettomuuden psyykkinen puoli oli se kaikkein kauhein, se/lapsettomuus oli/on mulle edelleen tosi kauhea kokemus vaikka mulla siis nyt on jo kaksi lasta mutta esikoisen syntymän jälkeen koin itseni edelleen tosi vahvasti lapsettomaksi, toisen lapsen syntymän jälkeen se tunne pikkuhiljaa häiveni mutta silti edelleen samaistun aina vaan eniten lapsettomiin, tuntuu että ”tavallisten perheellisten” ja mun välillä on edelleen iso kuilu.

Mutta siis se että se psyykkinen puoli niissä hoidoissa oli se kaikista kauhein, se valtava ahdistus lapsettomuudesta joka täyttää koko elämän ja jokaisen hetken, se hiipivä lamaannuttava pelko että jääkö kokonaan lapsettomaksi. Tosin ivf-hoidot oli kuitenkin helpompaa aikaa kuin sitä edeltävä luomuyritysaika (1,5 v), sitä en kestäny ollenkaan, itkin vaan koko ajan ja joka paikassa, se oli ihan kauheeta aikaa. Hoitoihin kun pääsi niin sentään tuntu olevan pieni toivo, vaikka siis oli sekin tosiaan tosi ahdistavaa kun se tilanne oli niin huono, luomuna tuli vaan kohdunulkoisia ja sit kun olin just täyttäny 30-v niin kävi ilmi että munasolut on ihan lopussa (AMH 0,5,) ja tuli kiire hoitoihin, esikoisen hoidoissa AMH oli sitten 0,44 ja toisen lapsen hoidoissa 0,33 että kun ties sen että sitä aikaa ei tosiaankaan ole hukattavaksi niin kyllä se tosi ahdistavaa oli ja mä en kestänyt odottelua en yhtään, siis ihan mikä vaan odottelu tuntu ihan murskaavalta ja teinkin kaikkeni etten joutunut odottelemaan yhtään enempää kuin pakko, kävin esim aina uuden hoidonsuunnittelun jo ennen kuin PAS-tulos oli tiedossa, että pystyin sitten suorilta lähteä uuteen ivf:fää ettei mitään kiertoja tarvinnut odotella.

Oon normisti aika lungi tyyppi mutta toi lapsettomuusasia sai mut ihan mielipuoliseksi itkeväksi hermoraunioksi ja olin vaan niin surullinen ja vihainen koko ajan. Se oli niin kauheeta koko kokonaisuus, oltiin niiiiin rakastuneita ja meillä oli niin ihanaa ja oltiin ihan täydellinen pari esikoisen isän kanssa kun lähdettiin yrittämään vauvaa ja olin/oltiin onneni kukkuloilla ja sitten hiljaa hiipien se muuttukin ihan painajaiseksi jota eli ja samalla yritti muka olla normaali, mulla oli aina töissä ja missä vaan sellanen olo että ”esitän normaalia” kun itse eli vaan sitä lapsettomuutta.

Viimeksi muokattu:
@Mollama mulle ivf:ssä raskainta oli henkinen puoli ja se jatkuva uutisten odottelu. Eka jännätään lääkkeiden vastetta, seuraavaksi punktion tulosta, sitten hedelmöittyneiden määrää ja lopulta siirtoon pääsyä ja pakastettujen alkioiden määrää. Niinku @Keltainenkukka92 kuvasikin, ajatukset pyöri 24/7 ivf:n ympärillä. Siihen odottelun tuskaan en ollut osannut varautua.

Fyysisesti hoito oli mulle helpompi mitä odotin. Toisessa hoidossa mulla oli punktion jälkeen turvotusta ja kipuja enemmän kuin toisessa, eli kroppa saattaa reagoida eri kierroissa vähän eri lailla.

@Toivotonvieralija plussa antaa mullekin toivoa, että ehkä sitä tarvitaan hyvilläkin alkioilla joskus useampi siirto ❤️ Mulla on ollut tässä jo aika luovutusfiilis eikä ole oikein jaksanut tästä tulevasta siirrosta enää edes innostua.

• Surullinen
Reactions: Karhurouvanen
Kiitos @Zelina ja @Keltainenkukka92.
Nousiko teillä paino? Se itseä jännittää jonkun verran. Helpottaako se turvotus sen jälkeen, kun keräys tehty vai turvottaako mahdollisissa pas kierroissakin?
Tuo psyykkinen puoli kans kyllä jännittää, miten sitä osais pitää päässä jotain muutakin. Voin niin kuvitella, että itsellä ei päässä kyllä liiku silloin mitään muuta kuin munasolut, lääkkeet ja ivf. 🥵
Paino ei ole noussut missään vaiheessa eikä ole turvottanut yhtään. Mutta tosiaan mulla aina ollut erittäin vähän folleja.

• Tykkää
@Mollama En käynyt puntarilla, kun en halunnut masentaa itseäni, mutta huomasi vaatteista, että osa kiristi enemmän. Mun paino nyt heittelee muutenkin tosi paljon ja on ylipainoa ennestään, joten en muuta odottanutkaan. Kyllä noista turvotuksista eroon pääsee, kun lääkkeiden vaikutus lakkaa, älä huoli. 😊

Kyllä se nyt niin on, että tänä aamuna haamu vahvistui sellaiseksi, että sen jopa näkee. 😭❤️ Mä en voi uskoa tätä! Toki tää ei siis mitään vielä meinaa, mutta apua!!!! Edelleen tuntuu kohdussa pieniä kramppimaisia tuntemuksia välillä. Tänään sain sentään nukuttua klo 6.20 saakka. 😂 Ja tosiaan dpo10 tänään.

Olisi kiva kuulla kokemuksia niin tietää vähän mitä odottaa. Jännittää jo valmiiks.

Mun kokemus on että ivf on fyysisesti todella ok kokemus, jos jonotteluaikaa ei oteta huomioon. Toki sitä (ainakin ensimmäisellä kierroksella) miettii niitä lääkemääriä ja just jännittää miten ne vaikuttaa suhun. Itsellä muistaakseni tuli pitkässä kaavassa siitä synarelasta unettomuutta, mutta se poistui kun piikittelyvaihe alkoi. Jos ivfstä pitäisi sanoa rankin asia niin se on ehdottomasti se odottelu. Mutta koen ivfn kuitenkin just positiivisena ja toivoa tuovana asiana, en taakkana. Rankkaa tässä kaikessa on lapsettomuus, ei itse hoidot. Eli itse ivfää en turhaa pelkäisi ja jännittäisi, se on ihan siedettävissä oleva kokemus 🫶

Ja hei mitä uutisia täällä on, tuhannesti onnea @Zelina ja @Toivotonvieralija jo tässä vaiheessa ❤️

Ihanaa, kiitos kaikille kokemuksista. 👍🏻 Tuo odottelu varmaan voisin uskoa, että vaikein osuus. Olen tosin mun sairauden takia oppinut että asiat tapahtuu hitaasti, kun mulla labrat aina minimissä 6-8vko välillä niin oppinut odottamaan. Eniten pelkään psyykkisiä vaikutuksia esim mielialaan, mutta kiva kun suurimmalla osalla ei semmosta ole ollut. Myös tuo paino mietityttää, vaikka yleensä olen aika lailla aina saman painonen vaikka mitä kävisi.

Mulla vähän samanlainen kokemus, kuin sulla @Karhurouvanen . Tämä sekund.lapsettomuus on ollut todella, todella kova paikka. Sen jälkeen kun sain 3x km kesällä -23 homma lähti jotenkin ihan käsistä ja osittain sairauden, mutta myös masennus&ahdistusoireilun takia olin viime talvena 1kk saikulla sekä tein 6kk 50% työaikaa. Nyt onneks prempi tilanne, kun käyn terapiassa viikottain, mutta ei tämä helppoa ole ollut. 😞 Mun terapeuttikin sanoi, että oli lopputuloksena vauva tai ei niin todennäköisesti jää "trauma" tästä sydämeen. 💔

@Mollama haluan myös kommentoida että ivf oli helpompi ja kivuttomampi kokemus kuin mitä olin odottanut. Minua jännitti erityisesti punktio paljon, mutta se oli hyvien lääkkeiden ansiosta lähes täysin kivuton. ja kuten moni muu on jo tuonut esille, on vaikeinta odottelu ja tulosten jännääminen. Toisaalta yhtenä positiivisen asiana esim. insseihin verrattuna, niin koko ajan tapahtuu jotain ja hoito on aktiivista, mikä toisaalta helpotti. Ja turvotuksesta vielä, että sehän on ohimenevää, mulla alkoi 2-3 päivää ennen punktiota ja kesti punktion jälkeen vielä muutama päivä, eli yhteensä ehkä viikon verran.

@Zelina ihan mahtavia uutisia, jee! Myös täällä haamu vahvistunut ja on nyt ihan selkeä värillinen viiva 💞 Mielestäni todella hyvä viiva näille päiville

Mulla on ollut niin monta kemiallista raskautta tässä hoitojen aikana, etten missään nimessä vielä luota tähän. Mutta sen sanon että raskaustestin ja ehkä myös oireiden perusteella vaikuttaa paremmalta mitä tähän saakka, aikaisemmat plussat ovat olleet todella haaleita tai sitten eivät ole lähteneet kehittymään kunnolla. Toivottomalla on siis hieman enemmän toivoa nyt!

Ihanaa @Zelina ja @Toivotonvieralija !! Nyt vaan tarrasukkia sinnepäin kovasti!

ON: Mulla sittenkin jatkuu vuoto aika samanlaisena kuin torstaina. Pe ja la tässä välissä oli ehkä aavistuksen runsaampia. Alkaa kyllästyttää tämä jo toissa viikolla alkanut vuotaminen. Edelleen joka mahakivusta säikähdän että nytkö on oikeat menkat vasta, mutta olen toki koko ajan luottavaisempi, että mitään tämän oikeampia menkkoja ei tule ja että mahatuntemukset johtuvat Menopurista. Tänään tuntuikin selkeästi sivummalla kuin mitä menkkakivut, että jospa siellä muniksissa sitten jotain tapahtuisi... Mutta joo tää menkkastressi on ollut niin iso että en ole vielä ehtinyt mitenkään iloisesti suuntautua huomiseen folliultraan, ja tuntuu että vähän jopa yllätyn, jos siellä on hyvä tilanne.

• Tykkää
Reactions: MyMa
@haaveillen sen sanoi hyvin @Mollama kysymykseen, että lapsettomuus on se rankin juttu eikä hoidot, niin samaa mieltä 😐 Mä olin ivf-vaiheessa (2 kierrosta) niin nuori 28v, ja jotenkin tittidii tässä vaan lapsia nyt tehdään, en edes tajunnut koko asiaa isossa kuvassa jotenkin hirveästi miettiä, mutta fyysinen puoli oli mullakin ihan ok. Pistelyt meni hyvin, muakaan ei neulat pelota, itse punktointi tehtiin Ovumiassa vahvassa kipulääkityksessä (pöllyssä 😆) niin sen suhteen ei ollut mitään ongelmaa.

Mutta kyllä kouraisi taas @Karhurouvanen sun kertomus siitä, miten lapsettomuus voi muuttaa ihmistä ja vaikuttaa _ihan_ koko elämään. Oon tosi pahoillani että vaikutukset on olleet sulle noin kovat. Ei meitä helpolla päästetä 🥴 Joskus oon ajatellut että kun lapset on isompia, niin aion heille kyllä kertoa, kuinka valtavan henkisen, käytännön ja rahallisen vaivan näimme saadakseen heidät ♥

@Annika88 eli onko sulla nyt vielä välikierto ennen varsinaista hoitokiertoa, kun sanoit että ensi kierron lopulla pistelyt? Oli muuten aiemmin ihan outoja ne lääkkeiden nimet joita luettelit mitä sulle oli tulossa, niitä lienee tullut tässä vuosien varrella uusiakin kauppanimiä saataville.

@Zelina ja @Toivotonvieralija ihan tippa linssissä luen näitä teidän plussauutisia, niin sydämestäni toivon että onnistutte ja joka ikinen tällä palstalla! Ihanaa, tarrasukkia ja onnea! ♥🫶🏽

Omanapa että täti tuli tänään (eli vuoto alkoi) ja nyt siis kp1, limiksen tsekki ensi viikolla 2.10. ja siirto oletettavasti 7.10. tienoilla 🙏🏽 Fiilis vaihtelee VMP-toiveikkuuden välillä. Tekis välillä mieli itkeä jo valmiiksi jos ei onnistukaan 😭

Mites @Karhurouvanen ja @Mariamimi , onko aikataulu siirrolle teillä tarkentunut?

Ihanaa että tapahtuu myös sulla @MyMa !

Tämä jättää kyllä jälkiä, vaikka plussasin niin tuntuu etten tunnista itseäni, tavallisesti olen positiivinen ja kaukana mitä jos-tyypistä. Nyt taas... Ennen varhaisultraa olin aivan varma että tuulimuna. Nyt kun tiedän että näin ei ole ole ja vuotoakaan ei ole olen saanut päähäni että tämä on kkm. Ajattelen esim @myman keissiä paljon, eikö sulla ollu sikiö lakannut kasvamasta rv 8 ja vuoto alkoi 11+ viikolla..? Raskausoireet loppuivat eilen kun seinään joten varasin uuden ultran, seuraava vapaa oli kuitenkin vasta lauantaina. 🫠 Vaikka kuinka tiedän että näin kymppiviikolla on ihan normaalia että oireet vähenevät ja siitä pitäisi vissiin olla iloinen mutta ehhhei 🥴 Luotto omaan kehoon on vielä täysin kateissa ja niin monta kertaa saanut huonoja uutisia etten vaa saa päähäni että kaikki voi olla hyvin. Siksi en osaa lähteä tästäkään 🥲 ja tottakai kiinnostaa mitä teille kuuluu!

Kiitos, helpotti.

Lauantaita odotellessa jään odottamaan teidän ultrauutisia, ensimmäisenä vuorossa taitaa olla @näännä

@Keltainenkukka92 Voin niin hyvin samaistua tuohon sun fiilikseen! Itellekin nyt aamusta heti plussan jälkeen tuli ekana mieleen, että milloin voi uskoa ja luottaa siihen, että raskaus on oikeassa paikassa, ei ole tuulimuna tms ja jatkuu normaalisti, ei tule km? Nyt alkaa sitten uudenlainen stressaaminen ja miehellekin puhuin, että milloin voi uskoa, että tää nyt oikeasti tapahtuu? Mies sitten vaan sanoi, että ei hän varmaan usko vielä sittenkään, kun vauva syntyy. 😂 Tulee varmaan ravattua aika monessa ultrassa yksityisellä tässä raskauden aikana.

• Rakkaus
Reactions: Keltainenkukka92
@haaveillen sen sanoi hyvin @Mollama kysymykseen, että lapsettomuus on se rankin juttu eikä hoidot, niin samaa mieltä 😐 Mä olin ivf-vaiheessa (2 kierrosta) niin nuori 28v, ja jotenkin tittidii tässä vaan lapsia nyt tehdään, en edes tajunnut koko asiaa isossa kuvassa jotenkin hirveästi miettiä, mutta fyysinen puoli oli mullakin ihan ok. Pistelyt meni hyvin, muakaan ei neulat pelota, itse punktointi tehtiin Ovumiassa vahvassa kipulääkityksessä (pöllyssä 😆) niin sen suhteen ei ollut mitään ongelmaa.

Mutta kyllä kouraisi taas @Karhurouvanen sun kertomus siitä, miten lapsettomuus voi muuttaa ihmistä ja vaikuttaa _ihan_ koko elämään. Oon tosi pahoillani että vaikutukset on olleet sulle noin kovat. Ei meitä helpolla päästetä 🥴 Joskus oon ajatellut että kun lapset on isompia, niin aion heille kyllä kertoa, kuinka valtavan henkisen, käytännön ja rahallisen vaivan näimme saadakseen heidät ♥

@Annika88 eli onko sulla nyt vielä välikierto ennen varsinaista hoitokiertoa, kun sanoit että ensi kierron lopulla pistelyt? Oli muuten aiemmin ihan outoja ne lääkkeiden nimet joita luettelit mitä sulle oli tulossa, niitä lienee tullut tässä vuosien varrella uusiakin kauppanimiä saataville.

@Zelina ja @Toivotonvieralija ihan tippa linssissä luen näitä teidän plussauutisia, niin sydämestäni toivon että onnistutte ja joka ikinen tällä palstalla! Ihanaa, tarrasukkia ja onnea! ♥🫶🏽

Omanapa että täti tuli tänään (eli vuoto alkoi) ja nyt siis kp1, limiksen tsekki ensi viikolla 2.10. ja siirto oletettavasti 7.10. tienoilla 🙏🏽 Fiilis vaihtelee VMP-toiveikkuuden välillä. Tekis välillä mieli itkeä jo valmiiksi jos ei onnistukaan 😭

Mites @Karhurouvanen ja @Mariamimi , onko aikataulu siirrolle teillä tarkentunut?

Ei ole välikiertoa. Tämä kierto, johon lyhyt kaava keskeytettiin, on vielä menossa, kun menkkoja ei kuulu. Seuraavaan kiertoon alkaa jarrulääke kp 21 ja siitä tulevan tyhjennysvuodon jälkeen alkaa Gonalin pistely. Gonal F ainakin on hyvin yleinen lääke, käsittääkseni yleisin Menopurin ohella 🤔

• Tykkää
Reactions: Karhurouvanen
@Zelina ja @Toivotonvieralija onnea plussista ❤️🤗

@Keltainenkukka92 mä ymmärrän hermoilun täysin teidän taipaleen jälkeen ❤️ Sähät voit hyvällä omallatunnolla varata ylimääräisiä ultria mieltä rauhoittamaan, kun teiltä säästyi väliin jääneistä lahjasoluhoidoista kymppitonni 😂 Jos mä vielä plussan saan, varaan ekstraultria myös varmaan yhden jos toisenkin! Ja hei miten tältä puolelta seuratessa viikot tuntuu menevän vauhdilla, oot siis jo viikolla 10?!? 😍

Täällä ultra takana ja siirto varattu 1.10. Munanjohtimien nesteilystä ei näkynyt merkkejä ja limakalvo oli muistaakseni 7,1mm. Riittävä, mutta parempikin on ollut. Vähän ehtii toki vielä kasvaa. Cyclogest alkaa perjantaina.

Voi ihanaa, miten paljon jännittäviä tapahtumia kaikilla. Toivottavasti tulee sadellen plussia nyt

Te kenellä on ennestään lapsia, minkä ikäisiä ja oletteko kertoneet heille hoidoista?
Mun esikoinen on kohta jo 17 ❤️ Hän ei hoidoista tiedä. Jos raskaus onnistuu, tarvitsee alkaa hyvissä ajoin miettiä miten tätä lahjasolupuolta hänen kanssaan käsittelee. Esikoinen on siis omilla soluilla alkunsa saanut.

Yhteistyössä