Viimeksi muokattu:
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Toivottavasti raskaus nyt jatkuisi normaalisti, nää on niin stressaavia asioita ja ahdistavaa aikaa.Tilannepäivitystä - alun todella hyvän viivan jälkeen kehitys on (jälleen) pysähtynyt. Eilen oli selkeästi haaleampi viiva ja kohtutuntemukset ovat vaihtuneet kasvukivuista epämääräisiin menkkajomotteluihin.
Tän aamun viiva on parempi kuin eilinen mutta jää samalle tasolle maanantain testin kanssa. Huoli on erittäin kova ja usko osittain mennyt mutta seuraillaan vielä.
Tilannepäivitystä - alun todella hyvän viivan jälkeen kehitys on (jälleen) pysähtynyt. Eilen oli selkeästi haaleampi viiva ja kohtutuntemukset ovat vaihtuneet kasvukivuista epämääräisiin menkkajomotteluihin.
Tän aamun viiva on parempi kuin eilinen mutta jää samalle tasolle maanantain testin kanssa. Huoli on erittäin kova ja usko osittain mennyt mutta seuraillaan vielä.
Noniin.. tilannepäivitystä. Eli siis ei tullut viime perjantaina meille toivottua plussaa tästä viimeisestäkään inssistä. Menkat alkoi vielä testipäivänä, testipäivän testaus tuntui lähinnä traumaattiselta, koska tuntui että tiesin jo lopputuloksen. Olemme nyt IVF jonossa, jonka sanottiin olevan n. 3-6kk. Inseminaatio 3/3 tehty, IVF-jono.
Olin ystävien kanssa ulkomaanreissussa muutaman päivän ja oli kyllä mielelle todella tärkeää keskittyä välillä ihan muihin asioihin ja ihmeen hyvin siihen pystyinkin henkisesti rankan viikon jälkeen.
Nyt kuitenkin koen, että tarvitsen pidemmän tauon tästä kaikesta, jotta pysyy pää kasassa ja olen sitten joskus alkuvuodesta/keväällä valmis uusiin hoitoihin. Taidan siis laittaa tämän sivun jäähylle toistaiseksi. Palataan asiaan jälleen myöhemmin!
Ihanaa että tähän ryhmään saatu onnistumisiakin. Onnittelut niistä plussanneille!
Tsemppiä huolen keskelle, @Toivotonvieralija , voin vain kuvitella miten raastavaa on<3
Ja @Zelina lle myös rautahermoja ja toivotaan että viivat jatkaa kehittymistään!
Pahoittelut negasta @pienitoiveemme , toivottavasti saat mahdollisimman levollisen hoitotauon ja tervetuloa taas vuodenvaihteen jälkeen hoitojen pariin!
Niin ja @Karhurouvanen unohdin kommentoida että todella ikävää tuollainen epämääräinen vuotosekoilu joka meinaa sekoittaa aikataulut! Yksi harvoja tällä palstalla esiintyviä ongelmia joista mullakin on henk. koht. kokemusta!
Kiitos kaikille mm. @sara3 ja @Mariamimi tsemppaavista kommenteista, ne kyllä auttoi! Nyt olen taas toiveikas että kyllä ne follit siellä kasvaa enkä malttaisi odottaa perjantaita että selviää miten niillä menee. Mulla on kyllä niin hektiset pari päivää tulossa että kerkeän käydä kotona vaan pistämässä Menopurin ja nukkumassa, ja se perjantain aika on jo klo 7, että kyllähän se jo suht pian onkin. Näin muuten viime yönä unta että mun Menopurit oli jossain lukitussa pukukaapissa ja olin kauhuissani koska olin hukannut sen avaimen. XD
Tilannepäivitystä - alun todella hyvän viivan jälkeen kehitys on (jälleen) pysähtynyt. Eilen oli selkeästi haaleampi viiva ja kohtutuntemukset ovat vaihtuneet kasvukivuista epämääräisiin menkkajomotteluihin.
Voihan kurjuus Voi kun vielä olisi toivoa jos tän aamun oli kuitenkin tummempi kuin eilinen, tossa vaiheessahan hormonimäärät on kuitenkin pieniä ja virtsan vahvuudella voi olla suuri merkitys. Jos kokeilisit vielä aamupäiväpissasta? Mulla aina se aamupissa laimeeta litkua ja alussa vaikka aamupäivä- tai iltapissasta on voinu tulla jo ihan kiva viiva niin aamupissasta on voinu olla melkein negaa. Jos ne aamupäiväpissat olisi vahvuudeltaan parempia ja samankaltaisia kun yöaikana ei kuitenkaan yleensä juoda, aamupissassa taas ehkä enemmän vaihtelua että kuin paljon on juonu illalla tai onko heränny yöllä pissalle? Oi että kun toivoisin että sulla menis tää hyvin nyt.
Viisaita sanoja ja hyvä neuvo!Jossain vaiheessa kannattaa vain lopettaa testaamisen, muuten tulee hulluksi. Taisin testata 4+3 viimeisen kerran ja se oli kyllä paras päätös ikinäMulla oli oireita 3+ viikolla, sitten oli kaksi viikkoa ilman mitään ennen kuin närästys ja pahoinvointi iski. Kaikki on todennäköisesti ja toivottavasti hyvin
![]()
@Karhurouvanen @haaveillen ja @Mariamimi nyt ainakin, ei ollut siis tarkoitus ruikuttaa että yhyy minä täällä kauimmin olisin roikkunutmuistan itse asiassa kun taas aktivoiduin (mun kolmas kierros tällä palstalla
) tammikuussa, niin täällä taisi olla te kolme ja @Keltainenkukka92 , olikos vielä joku muu...? Ajattelin silloin että onpa vähän väkeä, nythän meitä on iso porukka, toivois että kukaan ei joutuisi tänne
Mutta ihana kun olette kaikki
![]()
@näännä munkin mielestä ei kuulosta ollenkaan toivottomalta tai sinne päinkään toi sun follikoko ja stimulaatio, se eka kerta vaan on tosiaan väkisinkin sellaista kokeilua, pakko alkaa varovasti kun ei joka päivä pysty ultralla seuraamaankaan. Sun aloitusannos on tosiaan pieni ja kyllä mä luottaisin lääkärin sanaan, kun uskoo että pääsette punktioon, ja nyt on niin reilu nosto tulossa Menopuriin sulla että kyllä varmasti alkaa tapahtua
@Karhurouvanen nostikin esiin miten Menopur oli ennen semmonen itse sekoitettava systeemi, mä oon siis hoitoalalta itsekin mutta silloin ajattelin että joku kurssi näiden ampullien ja jauheiden ja vaihdettavien neulojen ja kuplien jne jne kanssa pitäis käydäOnneksi on mennyt eteenpäin, jos nykyään saa kynässä. Mutta kyllä vähän jopa nauratti toi sun jääkaappitarina, siis sulla on Karhurouvanen ollut tässä sun tarinassa kyllä semmoset käänteet, vauhdit ja vaaralliset tilanteet, että niistä sais hyvän tragikomedian
ehkä voidaan sit joskus kiikkustuolissa yhdessä nauraa näille nuoruusiän kamppailuille, ja miten me kaikki niistäkin selvitään voittajina!
@pienitoiveemme pahoittelut vielä uudestaan epäonnistumisesta inssissä. Ja tauon tarpeen ymmärrän tosi hyvin. Varsinkin kun ei ole aktiivinen hoitojen vaihe niin etäisyys tekee varmasti hyvää. Voimia sinulle odotukseen ja tervetuloa takaisin kun siltä tuntuu![]()
Hitsi kun tämä stimulaatio-vaihe vaikuttaa mieleen.
Edelleen fyysiset oireet ovat tosi vähäisiä. Aloitin nyt tiistaina ottamaan Menopurin kanssa jarrulääkettä, joka kirpaisee hieman, mutta siedettävästi.
Nyt olen kuitenkin vakuuttunut taas, että ei siellä kasva mitään. Miten olisi mahdollista, että siellä jotain kasvaa kun tuntemukset on näin vähäisiä. Kuvitelmissani stimulaatio tarkoitti jatkuvaa turvotusta ja epämiellyttävää oloa. Itse olen pystynyt kulkemaan farkut jalassa ja olemaan normaalisti.
Jännitys huomiselle ultraukselle kasvaa. Ja toivottavasti kasvavat ne follitkit. En vaan millään haluaisi kuulla, että kaikesta piikittelystä huolimatta itsepäiset munasarjani edelleen junnaisivat.
Hirveä henkinen vuoristorata tämä IVF. Huonolla luottamuksella varustetulle ihmiselle tämä on epävarmuuksia ja mahdollisia pettymyksen kokemuksia täynnä.