V
vierailija
Vieras
Eikä käytetä. Se on ehdin. Jos sanoo ehtisin = turun murre.
Mä itseasiassa työni takia tunnen murteet todella hyvin ja tuo ei ole turun murretta.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Täysin samat asiat ovat keskenään tämä ns. trollaus ja haukkuminen.
On se.Mä itseasiassa työni takia tunnen murteet todella hyvin ja tuo ei ole turun murretta.
Ihan näkyi kyllä viewerissä hyvin, kasvot ei erotu kyllä eli noi tunnistamiset muka selkeästi voi unohtaa.
Anna olla, parempi että elävät fantasiamaailmassaan. Niin K:kin haluaa.On se jännä, että vaikka NM on kulkenut jo kolme vuotta Kn mukana ja asunut samassa asunnossa, joku ei silti usko hänen olemassaoloon. Tossarien logiikka on keksiä ja uskoa olemattomia ja kieltää tosiasiat.
Sanosin, se on turun murretta = sanoin.
Sanosin ei ole turun murretta, vaan se on yleiskieltä.
Turun murretta kuvaavat piirteet, kuten "mie" ja "sie", löytyvät kuitenkin Turun lähialueilla, joissa puhutaan lounaismurteita, joissa on hämäläisvaikutteita. Turun kaupungissa puhutaan pikemminkin hämäläisvaikutteista sekamurretta kuin perinteistä lounaismurretta.
Kopsattu viralliselta sivulta.
No sä et tiedä mitään. Kyseessä on turun murteelle ominainen -si imperfekti. Googlaa vaikka.Sanosin ei ole turun murretta, vaan se on yleiskieltä.
Turun murretta kuvaavat piirteet, kuten "mie" ja "sie", löytyvät kuitenkin Turun lähialueilla, joissa puhutaan lounaismurteita, joissa on hämäläisvaikutteita. Turun kaupungissa puhutaan pikemminkin hämäläisvaikutteista sekamurretta kuin perinteistä lounaismurretta.
Kopsattu viralliselta sivulta.
Story navigation nimisessä ainaski näkyy.Ei näy viewerissä mitää uutta stooria
No sä et tiedä mitään. Kyseessä on turun murteelle ominainen -si imperfekti. Googlaa vaikka.
Ehtisin = ehdin
Omisit = omit
Omisit sitten tämän käsitteen rikki oleva ihminen, keksi jotakin omaa kiitos.
jne
Eipä vain olekaan, sinä olet.Ei mun tarvitse googlata, koska tiedän nämä asiat 20 vuoden kokemuksella. Hyväksy jo se, että olet täysin väärässä.
Näin juuri.No enhän oo. Turkulaiset puhuu vammaisesti menneen muodon konditionaalia muistuttavalla muodolla. johan tääkin sen nyt todistaa, lue itse:
Omisit sitten tämän käsitteen rikki oleva ihminen, keksi jotakin omaa kiitos.
Omisit, kun pitäisi olla, että omit.
Näin juuri.
Ok ennustaja, ikävä tuottaa pettymys, mutta minulla ei ole nimimerkkiä. Ja todellakin A on oikeassa.Vai sellainen trollaus tällä kertaa. Aito taistelee faktoja vastaan ja ennustaja komppaa.
Vähänkö noloa, että henkilö asuu Turussa, eikä itse tajua, että siellä käytetään ihan vääriä muotoja verbeissä
Juu ei ole omisit sama kuin omit normikielessä
Älä sinä levitä ikäihmisten puhumisesta peetä, kun ei siihen liity mitään.Kerroin syntyneeni Vaasassa ja siellä eläneeni koko elämäni. Turussa ei asu sukulaisiani tai muitakaan läheisiä. Pilkkaat täällä muita iän ja heidän käyttämän kielen takia. Olet todella julma. Normaali ihminen keskittyy sisältöön, eikä puutu pilkkuvirheisiin jne. mutta sinä et selvästikään sellaisiin lukeudu. Haluat levittää täällä vain pahaa oloasi muihin.
En sanonut iästäsi mitään. Älä kirjoita helvetti että ”omisit”, se kuulostaa typerältä!!!!!! Kirjoita, että ”omit”, opettele kunnon suomea, äläkä valita. Itse yritit dissata minua, jos siihen ryhdyt, tee se edes kunnon suomella.Kerroin syntyneeni Vaasassa ja siellä eläneeni koko elämäni. Turussa ei asu sukulaisiani tai muitakaan läheisiä. Pilkkaat täällä muita iän ja heidän käyttämän kielen takia. Olet todella julma. Normaali ihminen keskittyy sisältöön, eikä puutu pilkkuvirheisiin jne. mutta sinä et selvästikään sellaisiin lukeudu. Haluat levittää täällä vain pahaa oloasi muihin.
Älä sinä levitä ikäihmisten puhumisesta peetä, kun ei siihen liity mitään.
Vastaanväittäjät ovat, kun eivät ees ymmärrä mitä tarkoitetaan varmaan. Minä luulen, että kiitettävällä äidinkielellä me kyllä noin muuten tiedetään mikä on konditionaali haloo.
Kekään minun tuntema ikäihminen ei puhu noin ja siihen ei liity kansakoulu mitään.Kyllä sinä ilkeämielisesti vähättelet kansakoulun käyneitä. Se on ikärasismia lapsukainen. Lapsukainen tuskin olet, vaikka sellaiseksi sinut lasken käytöksesi perusteella.
Eipä vain olekaan, sinä olet.
Ei ole ikärasismia, vaan ihmettelen, että etkö ole pudemmälle opiskellut? Vanhempani kävivät oppikoulun ja yliopistoa / korkeakoulua.Kyllä sinä ilkeämielisesti vähättelet kansakoulun käyneitä. Se on ikärasismia lapsukainen. Lapsukainen tuskin olet, vaikka sellaiseksi sinut lasken käytöksesi perusteella.