Se on tutkittu: Suomea äidinkielenään puhuvilla Euroopan korkein älykkyysosamäärä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tutkimustieto on vuodelta 2014 eli yli 10 vuotta vanhaa. Paljon on muuttunut sen jälkeen. Suomalaiset ovat tyhmistyneet ja siitä kertoo mm Pisa tutkimukset.
Tämä on ollut itsellä tiedossa jo pitkään. Suomi oli 80-luvulla aina 90-luvun puoliväliin saakka niin Äo-testien ykkönen (N:eek: 1) kuin pisatestienkin ykkönen (N:eek: 1).

90-luvun puolivälin jälkeen muualta tulleen roskasakin määrä alkoi lisääntyä ja selkeästi madaltaa sijoituksiamme noissa(kin) rankingeissa.

Suomensuomalaiset, suomenruotsalaiset ja S2/mamuoppilaat pitäisi testata kaikki erikseen, etteivät muut ryhmät heikentäisi suomensuomalaisten keskiarvoa niin alas kuin se nyt senkin vuoksi on mennyt.
Älykkyys vaikuttaa pisatutkimusten tuloksiin, mutta eivät ne suoraan älykkyystutkimuksia ole vaan kertovat enemmän oppimistuloksista. Pisatulosten pitäisi herättää hallitus laittamaan opetushallitus ojennukseen, tämän vuosituhannen aikana on tehty ideologiseen höttöön perustuvia muutoksia, jotka ovat heikentäneet oppimistuloksia. Kun samaan aikaan oppilasaines on muuttunut paljon haastavammaksi mm. maahanmuuttajaoppilaiden muodossa, ovat tulokset sitä mitä on nähty.

Maahanmuuttajiakin on monenlaisia. Etnistä alkuperää enemmän oppimistuloksiin saattaa vaikuttaa kulttuuri (mukaanlukien uskonto). Jos pisatuloksia halutaan parantaa, pitäisi myöntää että tietyt kulttuurit ovat haitaksi oppimiselle ja niitä ei pitäisi pyrkiä säilyttämään vaan muuttamaan/hävittämään.

Vaalikaamme suomen kieltä ja sen rikkaita ilmaisuja.

Mutta väittäisin myös, että kun kriittisten ja vähän pessimististen ihmisten on todettu olevan älykkäitä, niin änkyrä kansanluonteemme suojaa monilta kotkotuksilta.

Plus rauhallinen, hidas ja vähään tyytyvä ote elämään auttaa kiinnostumaan koulunkäynnistä ja kirjallisuudesta. Elämän ei tarvitse olla bling blingiä ollakseen mielenkiintoista, päinvastoin
Mukava nähdä että olet vironnut helteiden seurauksista.
Elämänohjeesi on hyvä, tosin minä kuitenkin kaipaan hieman aasialaista bling-blingiä virikkeeksi. ;)

Viimeksi muokattu:
Ketjun otsikon luin ja siihen tokaisin.

Ivaava äänensävy ei tosin tainnut näkyä.
Sen ivan olisit saanut näkyville hymiöllä. Tosin ei siihen hirmuisesti aihetta ole. Älykkyystutkimusten tulokset hieman vaihtelevat mutta kyllä me lähes aina Euroopan kärkiporukoissa olemme, vaikkei siltä näyttäisikään.
Maailman tasolla itäaasialaisten kanssa emme kuitenkaan kisassa pärjää. Tsainat ovat siis paitsi kauniita myös fiksuja. 😉

Sen ivan olisit saanut näkyville hymiöllä. Tosin ei siihen hirmuisesti aihetta ole. Älykkyystutkimusten tulokset hieman vaihtelevat mutta kyllä me lähes aina Euroopan kärkiporukoissa olemme, vaikkei siltä näyttäisikään.
Maailman tasolla itäaasialaisten kanssa emme kuitenkaan kisassa pärjää. Tsainat ovat siis paitsi kauniita myös fiksuja.
Senkö takia linkität heidän kuvia tälle palstalle? Miksi heidän älykkyys ei ole nostanut yhtään tasoasi? Mielestäni sinulla menee joka kerta huonommin uusimpien omituisten viestiesi perusteella.

Maailman tasolla itäaasialaisten kanssa emme kuitenkaan kisassa pärjää. Tsainat ovat siis paitsi kauniita myös fiksuja.

MUt eikö ole loogista että kunnon opeteltava yksi maailman vaikeimmista kielistä, kehittyy älyllisesti enemmän kuin helpomman kielen oppiva?

Ja siihen perustuen hyvä tutkimustulos on pian historiaa;

Nuorempi jengi ku ei enää tajua etteivät moottoripyörät tai (pilaantuneet) osterit tapa ihmisiä. Tai ettei omena voi tippua puusta. Tai että minä henkilökohtaisesti itse on turhaa sanojenkäyttöä.

MUt eikö ole loogista että kunnon opeteltava yksi maailman vaikeimmista kielistä, kehittyy älyllisesti enemmän kuin helpomman kielen oppiva?

Ja siihen perustuen hyvä tutkimustulos on pian historiaa;

Nuorempi jengi ku ei enää tajua etteivät moottoripyörät tai (pilaantuneet) osterit tapa ihmisiä. Tai ettei omena voi tippua puusta. Tai että minä henkilökohtaisesti itse on turhaa sanojenkäyttöä.
Minä luulen, että kieli vaikuttaa enemmän tapaan ajatella ja hahmottaa maailmaa. muistaakseni suomen ja unkarin kielien puhujissa on esim. keskimääräistä enemmän matemaattisesti ja musikkillisesti lahjakkaita.

Mutta kyllä ne geenit vaikuttavat kielestä riippumatta. USAssa itäaasialaista alkuperää olevat pärjäävät erittäin hyvin korkeakouluopinnoissa, vaikka puhuisivatkin pelkästään samaa englantia kuin valkoiset ja mustatkin.

Yhteistyössä