Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mahtavaa @MyMa että km on nyt ilmeisesti selätetty fyysiseltä osalta! Vaikka ikinä ei negatiivista testiä toivoisin, mutta tuossa tilanteessa kyllä! 👌

Meillä on tosiaan neljä alkiota pakkasessa odottelemassa. Kuumeisesti toivon, että seuraavassa kierrossa päästäisiin siirtoon. 🥲

Ja tosiaan todellakin mahtavaa, että täällä saa porukka jakaa ne hyvät ja huonotkin asiat. Helpottaa, kun saa asian ulos systeemistä. Varmasti kuitenkin aika monella myös fiilis siitä, ettei haluaisi lähipiiriä tai puolisoa liikaa kuormittaa omilla ajatuksilla. Tai ainakin mulla on. Toki meidän hoitopolku on vielä aika lyhyt, joten hirveää painolastia ei ole ennättänyt kertyä.

• Rakkaus
Reactions: MyMa
@MyMa no niinpä, tuntui että olisin vain yrittänyt nousta kuopasta ja joku reunalla potkasee sormille, että meneppä nyt vaan takaisin sinne kuoppaan rypemään.

Ihan hirveän vaikeaa olla iloinen toisen vauvaonnesta vaikka kuinka tässä yrittäisin ja tahtoisin. Nyt kaikkea peilaa vain omaan tilanteeseen 🥲💔

Vaikkakin esim. tässä ryhmässä soisin joka ikiselle vihdoin onnistumisia ❤️

Täällä kp3, me päästään toivottavasti inssiin syyskuun ensimmäisellä viikolla 🤞 jotenkin hirveä ahdistus siitäkin, koska kerta on meille ns. viimeinen.

Jee @MyMa että raskausmatskut on poissa ja asiat etenee!

Se Microgynon on ihan vaan yhdistelmäehkäisypilleri, ja sen tarkoitus on tässä kohtaa tasakokoistaa follit pieniksi ennen stimulaatiota ja mukavana sivutuotteena stimulaation voi aloittaa just silloin kun itselle sopii. Käytän tuota siis nyt n. 1,5 liuskaa putkeen ja ymmärtääkseni se sitten vaan haluttuna päivänä lopetetaan -> vuoto-> stimulaatio alkaa seuraavana päivänä.
Jännä kuulla että sullakin migreeni on käyttäytynyt samoin kuin mulla! No, sitten jos saadaan joskus toivotut lapsiluvut täyteen niin voineekin lähivuosina aloittaa jo vaihdevuosihoito-estrogeenin niin pysyy migreenit pidempäänkin poissa...

@MyMa no niinpä, tuntui että olisin vain yrittänyt nousta kuopasta ja joku reunalla potkasee sormille, että meneppä nyt vaan takaisin sinne kuoppaan rypemään.

Ihan hirveän vaikeaa olla iloinen toisen vauvaonnesta vaikka kuinka tässä yrittäisin ja tahtoisin. Nyt kaikkea peilaa vain omaan tilanteeseen 🥲

Vaikkakin esim. tässä ryhmässä soisin joka ikiselle vihdoin onnistumisia

Täällä kp3, me päästään toivottavasti inssiin syyskuun ensimmäisellä viikolla jotenkin hirveä ahdistus siitäkin, koska kerta on meille ns. viimeinen.
Toivotaan että tuosta inssistä nyt sitten tärppää! Siirryttekö sitten ehkä ivf-hoitoihin jos ei tärppää? Mun viimeinen inssi oli kesäkuussa ja koin kyllä sen jälkeen olevani jo valmiskin sellaisiin hoitoihin, joissa onnistumisprosentti on korkeampi. Toisaalta viimeinenkin inssi voi tärpätä, eihän sitä muuten tehtäis! Sormet ristiin että teille käy niin!

Juu. Sitten on ajateltu IVF-suunnittelua seuraavaksi. Jotenkin tuntuu, että haluaisi nyt vaan tuon kolmannenkin kerran alta pois, että päästään sitten asioissa eteenpäin.

Mutta pakko yrittää ajatella että se tehdään siksi että se olisi taas yksi aito mahdollisuus onnistua 🤞

Toivotaan että tuosta inssistä nyt sitten tärppää! Siirryttekö sitten ehkä ivf-hoitoihin jos ei tärppää? Mun viimeinen inssi oli kesäkuussa ja koin kyllä sen jälkeen olevani jo valmiskin sellaisiin hoitoihin, joissa onnistumisprosentti on korkeampi. Toisaalta viimeinenkin inssi voi tärpätä, eihän sitä muuten tehtäis! Sormet ristiin että teille käy niin!

• Tykkää
Reactions: MyMa ja näännä
Oi kuulostaa hyvältä, tapahtumarikas syys-lokakuu tässä ryhmässä! Alkaen @pienitoiveemme syyskuun aivan alussa. Yllä mainitut ja kyllähän @Mariamimi ja @haaveillen täytyy saada päästä tosihommiin?! 🤞🙏

Mä yritän pysyä kaikkien teidän hoitojen kartalla koska en vain kestä ajatella omaa raskautta. Tai siis sitähän mä ajattelen 24/7 kun jotenkin en vai voi ajatella muuta kuin vauvoja/raskauksia/lapsettomuutta (kaikki muu tuntuu erittäin toissijaiselta) niin helpompi jos katse on edes hetken pois omasta navasta (kirjaimellisesti). Luulin että menkat viikon myöhässä olisi jonkinlainen milestone (heh) mutta nyt kun vuotoa ei näy olen tullut siihen tulokseen että tämän täytyy olla tuulimuna koska mulla todetusti ollut aivan umpisurkeita muniksia 🫣 siis en kestä 😂😂 varmasti jonkinlainen defenssi.

Siis uskokaa tai älä, olen ollut ihan tolkun ihminen ennen 2025 ja lapsettomuutta.

*Nimi/ikä/monesko/missä hoito/mikä hoito/jotain vielä?*

(satunnaisessa järjestyksessä)

🫐Mariamimi/ 40/ toinen (1. yhteinen)/ Ovumia/ lahjasolut
🫐Haaveillen/ 33/ ensimmäinen/ tays/ ivf
🫐pienitoiveemme / 35/ ensimmäinen toiveissa / selittämätön lapsettomuus/ OI Letrozol + Inseminaatio, tehty 2/3.
🫐Karhurouvanen / 38 v/ esikoinen parisuhteesta ivf:llä, toinen itsellisenä ivf:llä, kolmas yrityksessä itsellisenä lahjamuniksilla/ Viro/ ongelmana alhainen AMH
🫐näännä / 38 / ensimmäinen toiveissa /Felicitas/itsellisenä lahjasiittiöillä inssit
🫐Zelina / 38 v. / ensimmäinen toiveissa / K-S KS / 1. IVF, male factor
🫐Lilja93/31/1./KYS/IVF/hoidot lahjasiittiöillä miehen geenivirheen vuoksi
🫐Toivoton vierailija/ 38v./ toinen/ felicitas/ eka ivf ja passit menossa
🫐Sara3/34v/3.lapsi/Ovumia/
letrozol +inseminaatio (+metformiini)/"naisesta johtuva hedelmättömyys" (yritystä vain vuoden 2025 loppuun)*
🫐MyMa/ 37 /kolmas/ Ovumia/ IVF x2 tehty. 2 alkiota pakkasessa

*Haikara matkalla*

🫐Ovum93
...ensimmäinen..LA xx
🫐Tasaraha / 36v. / esikoinen luomuna, toista yritetty 2v. / selittämätön lapsettomuus / HUS / 3x OI Letrozol, 1x inseminaatio/ IVF alkamassa 8/25, luomuplussa
🫐Keltainenkukka92/ 33v/ esikoinen luomuna, toista yritetään, ongelmana erittäin matala AMH, mahdollisesti viimeinen yritys omilla soluilla (HUS), lahjasolujonossa yksityisellä. Luomuplussa

Kerätään listalle keskustelijoita, niin on helpompi pysyä kärryillä mitä kullakin taustalla. Jos haluat listalle, lisää boldilla viestiisi yllä olevat tiedot. MyMa poimii tiedot keskustelusta ja päivittelee tällä erää listaa aina tarvittaessa

Listalle päivitetty kaikki tietonsa antaneet

@Karhurouvanen (ja muutkin kaveriasiaa kommentoineet), uhh tuo kummiksi pyytäminen tuolla tavalla ihan varmasti laittoi karvat pystyyn. Ja siis jotenkin, noi "muut" ei vaan tajua, ei kertakaikkiaan. Tää lapsettomuus on niin herkkä ja katkeruutta, epätoivoa ja epäreiluutta herättävä aihe, että hedelmälliset ihmiset ei mitenkään pysty ymmärtämään miten joku pienikin sana voi satuttaa tai tuntua pahalta. Ja useinhan ne on sellaisia hyvää tarkoittavia kommentteja (en edes aloita näistä "ku vaan rentoutuu niin sit onnistaa" 🤯), joilla on tarkoitus tsempata tai osoittaa myötätuntoa, mutta aika usein menee ohi maalin. Ja lisäksi siinä joutuu aina pitämään sellaisen esitelmän kun vaikka selittää mitä kaikkea alkionsiirtoon valmistautumiseen liittyy. Sekin tuntuu raskaalta toimia tietotoimistona samalla kun kaipaisi vaan sitä myötätuntoa.

@pienitoiveemme toi oli siis sorry jopa vähän surkuhupaisa tuo sun piristyksen hakeminen kaverin juhlista. No mitäpä muuta sitä lapsettomalle kuin lyödään lyötyä vauvauutisilla 😑😑😑 niin perus. Kun sais joskus vaan "olla". Tsemppiä alakuloon, siltä on kyllä vaikea välttyä. Koska sulla siis noin olisi inssi tulossa? Kyllä me muut silti pidetään isovarpaatkin pystyssä että kolmas kerta toden sanoisi 🤞🏽♥ ja on tosi raskasta jos töissäkään ei pääse niitä mahoja pakoon. Sehän on just niin että niitä alkaa sit tulla joka nurkan takaa, kun ajatukset on siihen raskauden yrittämiseen kääntyneet.

@sara3 siis ihan älyttömän hyvä tarina noista sun ja miehen tunnekorttijutuista. Tää oikeasti kuvaa montaa parisuhdetta todella hyvin. (Ei kaikilla toki 🙂) oman mieheni kanssa ihan sama juttu. Mä en ainakaan jaksa enää edes kauheesti selittää mitä on meneillään kovin yksityiskohtaisesti, kun sit vie ainakin omalle miehelle nää kaikki kierron vaiheet, mitä mikäkin lääke tekee, mistä nyt riippuu ja roikkuu tämä ja tuo asia, on vaan niin outoja. Ja sitten kun ne tuntemukset, sekä henkiset että fyysiset, kantaa kuitenkin synnyttävä osapuoli. Mietin nyt vaikka itsellä tunteet oman kehon huonommuudesta ja nyt pettämisestä keskenmenon aikana, lääkkeiden käyttämisen ja muistamisen vaiva, sivuvaikutukset esim.mahavaivat estrogeenista, tietysti niillä käynneillä ravaaminen ja jatkuva jalkojen levittely, sit kuumeinen olojen kuulostelu siirron tms. jälkeen, taas käytetään viikkotolkulla lääkkeitä, kroppa ei tunnu yhtään omalta kun turvottaa jne. Lista jatkuu loputtomiin. Ja miehelle se homma supistuu siihen että tuliko kaksi viivaa tikkuun vai ei, vähän kärjistäen.

@Zelina sun miehellä kuulostaa olevan tosi hyvä asenne 🙏🏽👌🏽montako alkiota teillä olikaan jemmassa?

@näännä toi microgynon olikin ihan uusi tuttavuus. Onko se tabletti ja kuinka usein sitä otat? Mä oon huomannut saman, että migreeni pysyy mulla pois kun on estrogeenilisä käytössä. Mulla normi elämässä oli siis aina pillerien (yhdistelmäpillerit, joita ei edes saisi käyttää kun on aurallinen migreeni 🫠) taukoviikolla migreeni. Se liittyi siihen estrogeenitason romahtamiseen. Kyllähän se naiselle hyvää tekee, että on sitä sukupuolihormonia elimistössä riittävä määrä.

Omanapa vielä, että raskaustesti oli eilen negatiivinen 😭🙏🏽⭐ viikko keskenmenon jälkeen, ei voi valittaa. Ja vuoto tosiaan loppui sekin, 6 pvä kkm jälkeen. Sain jo Ovumiasta perjantaina ohjeet, eli huomenna KP1 ja estradot laastari käyttöön. Sillä "ylläpidetään" estrogeenitasoa ja estetään se limiksen ohentuminen, joka oli viimeksi ongelmana. Sit välissä ultra, proveralla tehdään vuoto, ja sit JOS ymmärsin oikein niin ehkä jo tästä päivästä laskien toiseen kiertoon voisi tehdä siirron 🥹😍 soitan vielä ens viikolla ja varmistan. Eli siis lokakuussa tsäänssi päästä siirtoon!! Eiks joo @Karhurouvanen että nyt käsi kädessä täältä keskenmenoista noustaan ja liitytään siihen plussatsunamiin joka meille palstalaisille on laihan kesän jälkeen tulossa?!

Tsemppiä kaikille! Ihanaa kun meillä on toisemme täällä ♥

Joooo! Onpa ihanasti sanottu, Oi Oi kun meniskin noin, kyllähän tässä vois nyt olla merkkejä ilmassa kun ylipäätään molemmilla kolmas lapsi yrityksessä, ikääkin melkein saman verran (täytin tänä vuonna 38) ja palstaltakin jo muutaman vuoden takaa puolitutut niin kyllä se olisi nyt ihan selvät sävelet tässä kohtaa että siirtoon päästäis lokakuussa ja plussat saatais ja ens kesänä nyytit sylissä😍😍😍

Heippa, pakko jakaa tunnelmia tänne näin uuden viikon kunniaksi.

Tuntuu että oon seonnut ihan totaalisesti. Nyt on menossa tapahtumaton luomukierto, odotellaan testituloksia limakalvoon liittyen ennen 1 ivf:n viimeistä pas. Tarkoitus ollut pitää taukoa, ei kytätä oireita ja laskea päiviä ja testata jne ja uskoin pystyväni tähän koska hoidot nyt tauolla, mutta ehhei.

Tänään dpo9 ja mieli kuvittelee, että raskaana ollaan. Tein testin aamulla (nega) ja oon kuljettanu sitä testiä mukana töissä koko päivän, kokousten välissä oon analysoinu että näkyykö sittenkin jotain. Ihan sairasta touhua. Uskon että tää johtuu siitä, että vknlopun aikana on ollut tuntemuksia kohdun seudulla, lisäksi kurkku ollut kipeä, mikä ollut mulla välillä alkuraskauden oire. Miten nää oireet aina tuntuu niin todellisilta ovulaation jälkeen?

Tällaista tänään 😅 Niin tyhmä olo, mutta vähän helpotti kun sai kirjoittaa ajatuksia tänne.

Heippa, pakko jakaa tunnelmia tänne näin uuden viikon kunniaksi.

Tuntuu että oon seonnut ihan totaalisesti. Nyt on menossa tapahtumaton luomukierto, odotellaan testituloksia limakalvoon liittyen ennen 1 ivf:n viimeistä pas. Tarkoitus ollut pitää taukoa, ei kytätä oireita ja laskea päiviä ja testata jne ja uskoin pystyväni tähän koska hoidot nyt tauolla, mutta ehhei.

Tänään dpo9 ja mieli kuvittelee, että raskaana ollaan. Tein testin aamulla (nega) ja oon kuljettanu sitä testiä mukana töissä koko päivän, kokousten välissä oon analysoinu että näkyykö sittenkin jotain. Ihan sairasta touhua. Uskon että tää johtuu siitä, että vknlopun aikana on ollut tuntemuksia kohdun seudulla, lisäksi kurkku ollut kipeä, mikä ollut mulla välillä alkuraskauden oire. Miten nää oireet aina tuntuu niin todellisilta ovulaation jälkeen?

Tällaista tänään Niin tyhmä olo, mutta vähän helpotti kun sai kirjoittaa ajatuksia tänne.

Tuo raskaustestin tiirailu eri valoissa ja kulmissa on itselleni liiankin tuttua puuhaa. Itse tein samaa 2 viikkoa sitten (ja miljoona kertaa ennen sitä). Täysin normaalia puuhaa ainakin näissä piireissä. 😂

Toivotaan, että huomenna näkyisi jotain, joka näkyisi ilman syväluotaavaa katsettakin!

Tuo raskaustestin tiirailu eri valoissa ja kulmissa on itselleni liiankin tuttua puuhaa. Itse tein samaa 2 viikkoa sitten (ja miljoona kertaa ennen sitä). Täysin normaalia puuhaa ainakin näissä piireissä.

Toivotaan, että huomenna näkyisi jotain, joka näkyisi ilman syväluotaavaa katsettakin!

Totta tuo että näissä piireissä lienee normaalia, mutta tulipa kuitenkin tyhmä olo. Tuntemukset jatkunut tänään, mutta tullut myös muutama tippa välivuotoa, joten eiköhän ne menkat sieltä ole alkamassa. Aattelin testata huomenna uudelleen, jos sillä saisi vähän mielenrauhaa.

Dpo9 on todella aikaista, vielä on toivoa! Minulla oli myös pieni epäillys raskaudesta 3+0 ja vahva sellainen 3+2 koska mullakin paineen tunne vatsan/kohdun seudulla ja salilla alkoi närästää eli just se kurkkukipu. Ja sitten veripisara dpo7, aavistuksen arat rinnat ja vatsa sekaisin. Ja siis todellakin normaalia tiirailla testiä 😁😁 Uskallan väittää että joka ikinen tässä ryhmässä on harrastanut sitä. 🤭 Tulen hulluksi siitä, siksi testaan aina myöhään.

Terveisin varhaisultraan enää 352 tuntia 🥴

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: pienitoiveemme
Jee @MyMa että raskausmatskut on poissa ja asiat etenee!

Se Microgynon on ihan vaan yhdistelmäehkäisypilleri, ja sen tarkoitus on tässä kohtaa tasakokoistaa follit pieniksi ennen stimulaatiota ja mukavana sivutuotteena stimulaation voi aloittaa just silloin kun itselle sopii. Käytän tuota siis nyt n. 1,5 liuskaa putkeen ja ymmärtääkseni se sitten vaan haluttuna päivänä lopetetaan -> vuoto-> stimulaatio alkaa seuraavana päivänä.
Jännä kuulla että sullakin migreeni on käyttäytynyt samoin kuin mulla! No, sitten jos saadaan joskus toivotut lapsiluvut täyteen niin voineekin lähivuosina aloittaa jo vaihdevuosihoito-estrogeenin niin pysyy migreenit pidempäänkin poissa...

Ahaa joo, no enpä tunnistanut tota Microgynonia nimestäkään, ihan uusi tuttavuus. Mutta toihan kuulostaa ihan järkevältä tavalta, ja jotenkin on kyllä tosiaan kiva jännäillä näitä muiden tulevia simulaatioita kuten @Keltainenkukka92 kin sanoi 🤞🏽 Ja mä oon miettinyt ihan samaa, että jos tässä nyt vielä sattuisi luojan armosta raskaaksi tulemaan, niin eipä mee kauaa kun saa jo siirtyä estrogeenin pitkäaikaiseksi käyttäjäksi iän puolesta... Mä oon kyllä itselläni huomannut pelkästään hyviä vaikutuksia, kun estrogeenilisä on ollut käytössä.

@Zelina teillä on oikeasti aika kiva tilanne, että neljä alkiota odottaa pakkasessa. Toivotaan että niillä onnistaisi 🙏🏽

@pienitoiveemme eikös se olisikin sit mahtava ylläri, jos odotukset on aika alhaalla ja kävisikin munkki ja tulisit nyt inssistä raskaaksi 🤩 Mutta hyvä että on se ivf-kortti vielä taustalla odottamassa, ettei tarvi sit toivottomuuteen vaipua (kovin pitkäksi aikaa 🫠) jos inssistä ei tärppää. Pahoittelen etten nyt muista, mutta ootteko yksityisellä vai julkisella hoidossa?

@TOIVOTONVIERAILIJA ei yhtään kuulosta tyhmältä noi sun testin tuijottelut. Tai sit me hirveän monet muut ollaan ihan yhtä tyhmiä 😆 Oon kans monesti tehnyt testin (toista lasta ennen tuli 3 negaa putkeen siirroista) ja kun ei viivaa tullut niin heitin tikun roskiin. Sit jonku kolme eri kertaa päivän aikana kävin dyykkaamassa testin roskiksesta, ihan kuin siitä nyt jotain sen enempää näkisi myöhemmin 🥴 Tää on tätä, kun jokaiseen pieneenkin toivon muruseen haluaisi takertua kiinni. Testasitko uudestaan tänään?

Omanapa että eilen oli tosiaan KP1 ja aloitin estrogeenilaastarin. En vaan voi uskoa, että taas ollaan tässä samassa rumbassa. Siis kiva että päästiin asap eteenpäin, mutta kyllä kaivelee ajatus että eilen olis ollut jo rv12 ultra meillä, mutta eipä ollut vaan sen sijaan takaisin lähtöruutuun 😞 mutta Ovumiasta sen sijaan sai hyviä uutisia, että yksi välikierto riittää (jos limis kasvaa ja sata muuta asiaa käy kohdalleen), joten lokakuun alussa tähdätään siirtoon, kuten @Karhurouvanen kin ja täällä nyt ilmeisesti tosiaan moni muukin tässä syksyllä🙏🏽

@MyMa me ollaan HUSilla hoidossa.

KP 5 eli 3. Letropäivä takana. Pientä alkavaa flunssaa vastaan yritän taistella ja toivoa ettei iske päälle

Toivotaan ettei flunssa pääse pahaksi! Tsemppiä letroiluun!

@MyMa mahtavaa että olet pääsemässä uudestaan tositoimiin noin nopeasti! Mutta tosi surullista toki silti että piti palata lähtöruutuun :(

Täällä käyty tänään folliultrassa. Söin tosiaan letroja kpl 3-7 ja 3kpl/päivä.
Tänään on kp 13 ja isoimmat follit vasta 10mm ja 12mm.

Toivon, että ensi viikon alussa tulisi ihan oikea ovulaatio ja inseminaatio päästäisiin tekemään. Samalla pelkään, että kroppa ei suostuisi nyt kasvattamaan noita säällisessä ajassa. Edellisissä "kolmen letropillerin" kierroissa ovulaatiot ovat olleet kp 15 ja (ehkä) kp 17, eli toivoa on. Vaikea vaan ihan luottaa follien kasvamiseen.
Toisaalta oli hyvä, että ovulaatio ei nyt ainakaan viikonlopulle osui, silloin inssi jäisi varmasti tekemättä. Nyt sentään on mahdollisuus.

Täällä käyty tänään folliultrassa. Söin tosiaan letroja kpl 3-7 ja 3kpl/päivä.
Tänään on kp 13 ja isoimmat follit vasta 10mm ja 12mm.

Toivon, että ensi viikon alussa tulisi ihan oikea ovulaatio ja inseminaatio päästäisiin tekemään. Samalla pelkään, että kroppa ei suostuisi nyt kasvattamaan noita säällisessä ajassa. Edellisissä "kolmen letropillerin" kierroissa ovulaatiot ovat olleet kp 15 ja (ehkä) kp 17, eli toivoa on. Vaikea vaan ihan luottaa follien kasvamiseen.
Toisaalta oli hyvä, että ovulaatio ei nyt ainakaan viikonlopulle osui, silloin inssi jäisi varmasti tekemättä. Nyt sentään on mahdollisuus.
Toivotaan kasvuvoimaa folleille! Erikoisia nuo letrokiertojen oikut kyllä.

ON: Tuntuu että oon jo vuosia ollut täällä taustailemassa ja odottelemassa että pääsisi itse tositoimiin. Ja edelleen viikkokaupalla odotusta edessä. "Tylsää" myös kun edes normikierto ei ole käynnissä eikä kropassa tapahdu yhtään mitään.

Odotusta, odotusta siis 🫠 Oletko @sara3 vielä menossa ultraan vai ihan ovistestien mukaan mennään?

@näännälle ja team lokakuulle toivon tapahtumiarikkaita päiviä ja muuta ajateltavaa lokakuuta odotellessa! 🫣 (nimimerkki 281h ultraan/odottavan aika on pitkä/kiipeilenseiniäpitkin).

Oliko @Mariamimin toimenpide jo ensi viikolla vai muistanko ihan väärin?

Tuntuu muuten hullulta, huomenna olisi todennäköisesti ollut punktio! 🤯 Eli joko olen päässyt toooodella paljon pidemmälle tai sitten taas siihen nähden hirveä takapakki jos km+jono vielä edessä. En siis vieläkään uskalla luottaa siihen että kaikki hyvin. About kaikki tässä ryhmässä ovat kokeneet km niin miksi minä pääsisin helpommalla 🙈

Mä kanssa edelleen kannan huolta mahdollisesta km, vaikka nythän tässä alkaa olemaan jo kohta "voiton" puolella (11+2, jos laskin oikein). Viime yönäkin esimerkiksi näin unta, että verenvuoto alkoi 😧

Veri- ja pissakokeissa käyty ja ens pe olisi eka ultra. Sen jälkeen voisi jo harkita muulle perheelle kertomista. Paitsi, että paljastin varmaan jo äidille vahingossa asian, kun oli käymässä yksi päivä ja olin sitten unohtanut piilottaa veri-pissa-ultra-ohjelappusen ja sitä näky silmäilevän....🫠

Ollaan varattu ens kuun lopuille etelänreissu ja laitoin omaan vakuutusyhtiöön viestiä, että onko mun voimassa oleva matkavakuutus riittävä mahdollisiin raskauskomplikaatioihin, niin sieltä tuli vastaus, joka ei ollut mun mielestä vastaus mun kysymykseen. Eli myyvät uutta vakuutusta synnytykseen. Ensinnäkin olen silloin viikolla 17, jolloin lapsi ei saa vielä syntyä, koska ei ole vielä elinkelpoinen. Silloin toimenpiteet pitää olla synnytyksen tai keskenmenon estäminen. Täytyy ilmeisesti laittaa uusi viesti, että vastaatko vaikka suoraan tohon mun suoraan kysymykseen.

Ahaa joo, no enpä tunnistanut tota Microgynonia nimestäkään, ihan uusi tuttavuus. Mutta toihan kuulostaa ihan järkevältä tavalta, ja jotenkin on kyllä tosiaan kiva jännäillä näitä muiden tulevia simulaatioita kuten @Keltainenkukka92 kin sanoi 🤞🏽 Ja mä oon miettinyt ihan samaa, että jos tässä nyt vielä sattuisi luojan armosta raskaaksi tulemaan, niin eipä mee kauaa kun saa jo siirtyä estrogeenin pitkäaikaiseksi käyttäjäksi iän puolesta... Mä oon kyllä itselläni huomannut pelkästään hyviä vaikutuksia, kun estrogeenilisä on ollut käytössä.

@Zelina teillä on oikeasti aika kiva tilanne, että neljä alkiota odottaa pakkasessa. Toivotaan että niillä onnistaisi 🙏🏽

@pienitoiveemme eikös se olisikin sit mahtava ylläri, jos odotukset on aika alhaalla ja kävisikin munkki ja tulisit nyt inssistä raskaaksi 🤩 Mutta hyvä että on se ivf-kortti vielä taustalla odottamassa, ettei tarvi sit toivottomuuteen vaipua (kovin pitkäksi aikaa 🫠) jos inssistä ei tärppää. Pahoittelen etten nyt muista, mutta ootteko yksityisellä vai julkisella hoidossa?

@TOIVOTONVIERAILIJA ei yhtään kuulosta tyhmältä noi sun testin tuijottelut. Tai sit me hirveän monet muut ollaan ihan yhtä tyhmiä 😆 Oon kans monesti tehnyt testin (toista lasta ennen tuli 3 negaa putkeen siirroista) ja kun ei viivaa tullut niin heitin tikun roskiin. Sit jonku kolme eri kertaa päivän aikana kävin dyykkaamassa testin roskiksesta, ihan kuin siitä nyt jotain sen enempää näkisi myöhemmin 🥴 Tää on tätä, kun jokaiseen pieneenkin toivon muruseen haluaisi takertua kiinni. Testasitko uudestaan tänään?

Omanapa että eilen oli tosiaan KP1 ja aloitin estrogeenilaastarin. En vaan voi uskoa, että taas ollaan tässä samassa rumbassa. Siis kiva että päästiin asap eteenpäin, mutta kyllä kaivelee ajatus että eilen olis ollut jo rv12 ultra meillä, mutta eipä ollut vaan sen sijaan takaisin lähtöruutuun 😞 mutta Ovumiasta sen sijaan sai hyviä uutisia, että yksi välikierto riittää (jos limis kasvaa ja sata muuta asiaa käy kohdalleen), joten lokakuun alussa tähdätään siirtoon, kuten @Karhurouvanen kin ja täällä nyt ilmeisesti tosiaan moni muukin tässä syksyllä🙏🏽

Testasin joo ja nega oli, tuntemukset olivat ilmeisesti normaalia menkkajomotusta. Ei sinänsä mikään yllätys, mutta kyllä tämä yrittäminen ja jatkuvat pettymykset käy joka kuukausi raskaammaksi.

Kiva kuulla, että sinä olet päässyt nyt nopeasti hoitosuunnitelman kanssa eteenpäin. Toivottavasti kaikki asiat menee niin kuin pitääkin ja lokakuun siirto voidaan toteuttaa.

@sara3 minun mielestä letrot tuntui jotenkin epäluotettavilta ja kierto meni vähän miten sattuu niiden kanssa. Itse käytin insseissä pistettäviä lääkkeitä (gonal-f) pienellä annostuksella ja tämä toimi todella hyvin. Muistan myös että jossain kierrossa vaihdettiin letrozolista gonaliin kesken kiertoa, jotta saatiin ovulaatio tulemaan nopeammin.

Ja jaahas. Jatkankin vielä, että siksi näin tätä unta, kun olin näkeväni eilen pikkuhousunsuojassa pientä ruskeaa tuhrua, niin kappas kappas, nyt pissalla käydessä olikin ihan verta pyyhkiessä. Voi vitun vitun vittu. Nyt kävinkin miettii, että tässä on varmaan sitten kanssa taas keissi, että sikiöllä sydänäänet lakanneet, nyt alkaisi pieni vuoto, jonka jälkeen alkaa kunnolla km. Hoh hoijakkaa.

Ja vielä. Eilen kävi särkee lonkkia, jonka ajattelin olevan vain tiistain sulkkispelistä kipeät, illalla nukkumaanmennessä nousi kuume, ja ajattelin että lonkkakipu oli sitten kuumeesta aiheutuvaa särkyä. Ja nyt sitten kuvittelen tai sitten oikeasti on, että tunnen aktiivisesti mun alavatsan. Että siellä se kohtu nyt sitten alkaa toimittamaan sitä matskua ulos. Tiedä sitten että kuvittelenko nämä kaikki äsköisen veripyyhinnän takia.

Olen niin hirmu pahoillani @tasaraha , vaikka kaikki voi olla paremmin kuin hyvin niin ymmärrän huolen 💔 pääsetkö yksityisesti ultraan? Viikko tuossa kohtaa on kauhean pitkä aika odottaa.

Tuleeko vain pyyhkiessä? Sitten on loppujen lopuksi tosi pieni määrä (vaikka siltä ei tunnu) joka voi johtua vaikka mistä. 🤞

Yhteistyössä