Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eilen ei tullut pyyhkiessä mitään, vain pieni ruskeaan viittava tuhru pikkuhousunsuojassa, aamulla ei mitään ja silloin reilu tunti sitten kirkasta verta pyyhkiessä, pikkuhousunsuoja puhdas. Tossa lounaalla ollessa tuijotin vain ikkunasta ulos ja kävin tätä lävitse. Että osa itsestä uskoo että tämä oli nyt vain joku hassu sattuma ja raskaus jatkuu, mutta se realisti-minä ajattelee, että tässä kävi nyt samoin kuin viimeksi: raskaus mennyt kesken ja nyt alkaa hidas kohdunseinämien alasajo, sikiö tulee ulos ja sitten avautuu hanat.

Juuri aamulla katsoin, että milloin sitä voisi jäädä äitiyslomalle. Elämä on kornia.

Voi v***u suoraan sanoen, mikä kirous tällä palstalla on ku ei melkein kukaa näytä pääsevän täältä ehjin nahoin tai edes kohtalaisella mielenterveydellä ulos 😑😑

Mä siis niin symppaan @tasaraha noita sun oloja ja ajatuksia. En yritä nyt edes tarjota kaikki voikin olla hyvin-tsemppejä, ei sillä että voi hyvin ollakin, mutta ne omat ajatukset lähtee kyllä välittömästi niille itselleen ominaisille radoille, vaikka kuka sanoisi mitä. Vielä kun tää ei ole sun eka kerta, kun joudut näitä miettimään. 😭 Oon niin pahoillani että joudut olemaan tossa limbossa.

Ja tietenkin on perjantai 😵‍💫 että jos tää oliskin joku yhden päivän sivuaskel niin vois sit vaikka jaksaa sinne ens vkon ultraan. Se viikko on kyllä todella pitkä aika kerta kaikkiaan. Toivottavasti sulla on sellainen vkoloppu, että ehdit olemaan omien ajatustesi kanssa, ja todella sydämestäni toivon että vkoloppuna ei tapahdu mitään muuta.

Tota kuumetta nyt vaan mietin, että liittyyköhän se nyt tähän. Tai ehkä sulla on vaan joku flunssapöpö samalla tulollaan 🤷🏽

Mutta jos vaan jaksat niin käy tänne päivittämässä vointia. Oot ajatuksissa ♥️

Tässä on vielä niin "hauska" yhteensattuma, että viime km aikaan, olimme juuri puolison kanssa viettämässä yhteistä aikaa keskenämme ja esikoinen oli hoidossa JA nyt taas olemme kahdestaan kotona vkl ja esikoinen on hoidossa.

Sillanen pieni ruskea tuhruttelu/pieni verinen vuoto on kyllä sellainen löysässä hirressä olo, että katoin jo ensi viikon työkalenterin, että jos tämä päättyy, niin haluan sairaslomaa.

• Surullinen
Reactions: Keltainenkukka92
Nyt näköjään riittää juttua ja kaikki eri postauksiin 😝Ostin silloin viimeksi ja ostin nytkin, kesäaleista raskaushousuja. Niitä on nyt sitten kolmet kaapissa. Näinköhän joskus myyn ne käyttämättömänä.

En tuu nyt yhtään hullua hurskaammaksi, mutta äskön phs puhdas, pyyhkiessä ei tule mitään, mutta kun hiukka sisältä kokeilee, niin kirkasta verta jää paperiin. Ja mitkä todennäköisyydet tässä taas oli. Näillä viikolla taisi olla keskenmenon todennäköisyys keltaisenkukan linkkaaman taulukon mukaan ~2% ja 5% naisista kokeen 2 peräkkäistä keskenmenoa putkeen. Haluaisin vain purskahtaa itkuun. Ja anteeksi tämä spämmäily.

@tasaraha iso halaus huolta nostattavaan tilanteeseen ❤️ Mäkään en halua sanoa ja tsempata että kaikki on varmasti hyvin, mua on alkanut pistää kaikki tällaiset toivotukset pahasti silmään. Kaikki me täällä toivotaan että huoli osoittautuu turhaksi, mutta jos jonkun on tässä matkassa oppinut niin Mikään ei ole tässä touhussa varmaa,paitsi epävarma. Mutta tule päivittelemään, oot ajatuksissa täälläkin ❤️

Päivitellään nyt tännekin meidän tilannetta. Meni hermo ja soitin klinikalle että koska päästään eteenpäin. Arvio on että lokakuussa olis suunnittelu. No on sentään vielä tämän vuoden puolella 🥲 Päästään stressaamaan että meneekö aikataulut päällekkäin joulutauon kanssa, kuitenkin käy taas niin, että oman kierron käynnistymisessä kestää, niinkun viimeksikin kun lopetin pillerit 😅

Plääh. Mutta hyvää venetsialaisviikonloppua kaikille ❤️

• Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Mariamimi ja MyMa
Ja tässä kohta harmittaa puolisolle kertominen. Hän kun ei ole luonteeltaan mikään hellämielinen ja omistaa zero tunnetaitoa eikä tämä kahden vuoden yritys hoitoineen ole ollut mitään miellyttävää. Hän siis on sitä mieltä että tämä kaikki on mun syytä, minä vitkuttelin ekan lapsen kanssa ja toisen ja nyt aika loppuu kesken. Me tuskin tänään vietämme iltaa toisiamme tukien ja yhdessä surien vaan syyttelyt asiasta alkaa samoin tein ja koko vkl menee mykkäkoulussa.

Voimia kaikkien huolien keskelle @tasaraha 😭❤️ harmittaa puolestasi ihan toden teolla.

Jotenkin tuntuu kamalalta, että tosiaan, se että tässä joskus raskautuisikin, niin pitkä matka on että lapsen saisi syliin. Tuntuu aivan lohduttomalta näiden viimeaikaisten synkkien uutisten valossa 💔

Kuulumiset; KP8. Ovistestaus alkaa huomenna..Tää viikko on ollut mielelle jotenkin ihan super raskas. Jotenkin tuntuu toivottomalta ja malttamattomalta samaan aikaan. Työt ei kiinnosta yhtään ja vähän puolikuntoisena siellä on jouduttu painamaan (koska haluan olla ensi viikolla pois mahd. inssin vuoksi).

@haaveillen kuinka kauan olette siis joutuneet odottaa IVF suunnitteluaikaa? Mieli alkaa täälläkin valmistautua siihen että kohta tulee pitkä stoppi siihen että mitään ei tapahdu 🥹

Ja tässä kohta harmittaa puolisolle kertominen. Hän kun ei ole luonteeltaan mikään hellämielinen ja omistaa zero tunnetaitoa eikä tämä kahden vuoden yritys hoitoineen ole ollut mitään miellyttävää. Hän siis on sitä mieltä että tämä kaikki on mun syytä, minä vitkuttelin ekan lapsen kanssa ja toisen ja nyt aika loppuu kesken. Me tuskin tänään vietämme iltaa toisiamme tukien ja yhdessä surien vaan syyttelyt asiasta alkaa samoin tein ja koko vkl menee mykkäkoulussa.

Siis voi ei, miten voi olla taas tällainen vastoinkäyminen tässä ryhmässä, ei voi olla totta. Oon tosi pahoillani puolestasi. Miten pitkällä raskaus oli?

Tunnistan ikävä kyllä myös tuon puolisoon liittyvän murheen, ettei tueta toisia ja molemmat ikään kuin suree itsekseen ja ehkä syyttää toista. On niin inhottavaa kertoa toiselle. Meidän osalta tilanne se, että koen että mies ei tue tarpeeksi eikä edistä tätä asiaa, ja minä vetäydyn ja tunnen oloni yksinäiseksi.

Voimia kaikkien huolien keskelle @tasaraha harmittaa puolestasi ihan toden teolla.

Jotenkin tuntuu kamalalta, että tosiaan, se että tässä joskus raskautuisikin, niin pitkä matka on että lapsen saisi syliin. Tuntuu aivan lohduttomalta näiden viimeaikaisten synkkien uutisten valossa

Kuulumiset; KP8. Ovistestaus alkaa huomenna..Tää viikko on ollut mielelle jotenkin ihan super raskas. Jotenkin tuntuu toivottomalta ja malttamattomalta samaan aikaan. Työt ei kiinnosta yhtään ja vähän puolikuntoisena siellä on jouduttu painamaan (koska haluan olla ensi viikolla pois mahd. inssin vuoksi).

@haaveillen kuinka kauan olette siis joutuneet odottaa IVF suunnitteluaikaa? Mieli alkaa täälläkin valmistautua siihen että kohta tulee pitkä stoppi siihen että mitään ei tapahdu 🥹

Kesäkuun alusta saakka. 🙈 Joo nämä stopit on aivan hirveetä saissea… Olisi ihanaa olla sellaisessa asemassa, että voisi hoitaa nämä hommat kokonaan yksityisellä. Olisin varmaan 95% vähemmän kuormittunut näistä hoidoista jos ei tarvitsisi aina olla odottamassa jotakin…

Paljon tsemppiä inssiin @pienitoiveemme 🫶

• Tykkää
Reactions: pienitoiveemme
@Toivotonvieralija tänään oli 11+2.

Jos luonto hoitaa huonot alkiot pois kehosta, niin voisiko se olla vielä niin paljon edistyneempi, ettei antaisi niiden hedelmöittyä ollenkaan. Että jos tämä nyt km on ja siltä musta nyt tuntuu, niin 12 viikkoa raskautta, varmaan 4 viikkoa vuotoa, 2 viikkoa uuteen ovulaatioon ja ties monta viikkoa ivf-lääkärille ja samaten siihen toimenpiteisiin. Olin niin onnellinen että raskautuminen tapahtui luomuna eikä raskaampiin hoitomuotoihin tarvinnut edetä, mutta paskanmarjat. Lähtöruutu, ikää kertyy, hyvät munasolut harvenee. VMP. Mitä paskaa sitä onkaan luvassa.

Yhh. Kamalan pitkän kuuloinen odotusaika näissä tilanteissa kun tuntuu että yksi viikkokin on ikuisuus. Onneksi alkaa pian lähestyä teillä ❤️🤞

Oon itse miettinyt kanssa tuota yksityistä asiaa, mutta suoraan sanottuna *tuttaa, jos pitää tonnitolkulla laittaa rahaa tähän. Saattaisi olla että mielenterveys pysyisi pienemmillä kolhuilla.

Kesäkuun alusta saakka. Joo nämä stopit on aivan hirveetä saissea… Olisi ihanaa olla sellaisessa asemassa, että voisi hoitaa nämä hommat kokonaan yksityisellä. Olisin varmaan 95% vähemmän kuormittunut näistä hoidoista jos ei tarvitsisi aina olla odottamassa jotakin…

Paljon tsemppiä inssiin @pienitoiveemme 🫶

@tasaraha iso halaus huolta nostattavaan tilanteeseen Mäkään en halua sanoa ja tsempata että kaikki on varmasti hyvin, mua on alkanut pistää kaikki tällaiset toivotukset pahasti silmään. Kaikki me täällä toivotaan että huoli osoittautuu turhaksi, mutta jos jonkun on tässä matkassa oppinut niin Mikään ei ole tässä touhussa varmaa,paitsi epävarma. Mutta tule päivittelemään, oot ajatuksissa täälläkin

Päivitellään nyt tännekin meidän tilannetta. Meni hermo ja soitin klinikalle että koska päästään eteenpäin. Arvio on että lokakuussa olis suunnittelu. No on sentään vielä tämän vuoden puolella 🥲 Päästään stressaamaan että meneekö aikataulut päällekkäin joulutauon kanssa, kuitenkin käy taas niin, että oman kierron käynnistymisessä kestää, niinkun viimeksikin kun lopetin pillerit

Plääh. Mutta hyvää venetsialaisviikonloppua kaikille

Missä vaiheessa lopetat pillerit? Tuntuu hullulta ettet ehtisi ennen joulutaukoa 🤯🫠

Hyvä kun soitit sairaalan @tasaraha ❤️ toivottavasti pääset ultraan asap

Missä vaiheessa lopetat pillerit? Tuntuu hullulta ettet ehtisi ennen joulutaukoa 🫠

Hyvä kun soitit sairaalan @tasaraha toivottavasti pääset ultraan asap

Viimeksi söin niitä suunnittelukäyntiin saakka, ja niin varmaan pitäisi nytkin. Kun ei varmaksi tiedä tuleeko pitkä vai lyhyt kaava (veikkaan kyllä pitkää). Jos olisi varmaa että tehdään taas pitkä kaava, niin voisin teoriassa aivan hyvin lopettaa pillerit vähän ennakkoon ja käynnistellä kiertoa, että pääsisi nopeammin suunnittelun jälkeen synarelaa suihkuttelemaan. Kierron käynnistyminenkään ei ole ihan itsestäänselvyys pillerien jälkeen, viimeksihän siihenkin tuli viivästystä kun piti lääkkeellisesti käynnistää. Niin, eikö tunnukin hullulta että ei ehtisi enää tälle vuodelle. Mutta kaikki on mahdollista 😅

• Tykkää
Reactions: Keltainenkukka92
Olipahan eilen oikein mun MyDay. Tässä vielä lääkärin merkinnät:
Munasarjat: oikea ei visualisoidu

TVUÄ:ssä kohdussa endometriumin ympäröimä raskausontelo, joka lyyhistymässä kasaan. Leveys ad 23mm. Ontelossa näkyy tummaa nestettä täynnä oleva rinkulamainen rakenne 10 x 10mm, jossa pieni hyperechogeeninen muutos kokoa 2,5 x 2,5mm, ei sykettä esiin, eikä verenkiertoa dopplerilla tässä esiin. Eikä selkeää sikiökaikua esiin missään. Kohdun sivuilla ei poikkeavaa esiin. FD nesteetön.

Raskausontelon koko, v.m. ja pos raskaustestin mukaan raskauden kesto pitäisi olla jo reilusti yli 6 vkoa, joten sikiökaiku ja syke pitäisi näkyä selkeästi. Todetaan keskenmeno, mahdollinen tuulimunaraskaus.

Olin jo alkanut luottamaan tähän raskauteen, kun näin "pitkälle" oltiin päästy enkä uskonut että km voisi taas kohdallani osua.

Ja kiitos kanssaelämisestä, uskon, että olette oikeasti pahoillanne tästä tilanteesta ja toivon vilpittömästi, että me kaikki onnistuisimme tässä toiveessamme saada lapsi. Näköjään se onkin aivan perkeleen vaikeaa ja vaatii valtamerellisen kyyneleitä.

Yhteistyössä