Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos ihanat ❤️ kai tässä vain yrittää suojata pahimmalta pettymykseltä ajattelemalla pahinta. En siis ole mitenkään heittänyt hanskat tiskiin vielä, kaukana siitä. 😊 Olen vain niin monesti ollut tilastopoikkeama negatiivisessa mielessä että oppii varsin varovaiseksi. Sen verran kiusasin itseäni että laskin LA + milloin mammis alkaisi. 🫣

Esikoisen plussasta oli toki epätodellinen olo ja en nyt muista mutta varmasti tarkistin pikkarit monta kertaa päivässä mutta tällaista huolta ei missään nimessä ollut, sain leffaviivat dpo14 ja sen jälkeen en enää testannut kertaakaan. 😎 Tässä vain niin paljon pelissä kun on varsinainen ihme ja lottovoitto JA samalla IVF-mahdollisuus siirtynyt hamaan tulevaisuuteen.

Itselläni on menossa kp3 ja letroja pitäisi alkaa syömään. Vähän joudun nyt laskemaan, aloitanko ne tänään, huomenna vai keskiviikkona, koska yritän välttää ovulaation osumisen viikonloppuun (jos siis nyt olisi yhtä pitkä kierto kuin edellinen). Tosin letrojen kanssakin ovulaatio voi sattua kp15-kp34, eli teinpä miten vaan, niin en osaa kyllä edes viikkotasolla arvata ovulaationi ajankohtaa 😅

Itselläni on menossa kp3 ja letroja pitäisi alkaa syömään. Vähän joudun nyt laskemaan, aloitanko ne tänään, huomenna vai keskiviikkona, koska yritän välttää ovulaation osumisen viikonloppuun (jos siis nyt olisi yhtä pitkä kierto kuin edellinen). Tosin letrojen kanssakin ovulaatio voi sattua kp15-kp34, eli teinpä miten vaan, niin en osaa kyllä edes viikkotasolla arvata ovulaationi ajankohtaa

Onpa vaihtelua! Toivottavasti osuisi hyvään ajankohtaan.

Anteeksi, tänään katse vahvasti omassa navassa. 🫣 Löysin "kivan" km-riskitaulukon. Joka päivä riski pienenee melkein yhden prosentin yksiköllä. Yritän tarttua tähän ajatukseen, joka ikinen tunti on ns kotiinpäin. Toki lähtökohta niin suuri (30% rv 3+0) että vielä näillä viikoilla valtava %.

Tuhru vähentynyt olemattomiin. Muuta vuotoa ei toistaiseksi ole, hyvä juttu. Mies haki eri merkkistä testiä. Lisäksi eri herkkyys, nämä kaapissa olevat ovat 10 ja tänään + eilen tehdyt 25. Ensin ärsytti mutta tuli myös jonkinlainen helpotus "huomisen testi ei kerro paljon mitään". Ainakin toistaiseksi PUPO eli pregnant until proven otherwise.

• Tykkää
Reactions: Zelina
@MyMa

Karua tuo keskenmenokokemuksesi, se tuntuu niin karulta että tuollaista joutuu käymään läpi, vauva pönttöön/metalliastiaan ja ei kun eteenpäin😢 Tuollaiset myötätuntoiset työntekijät on kyllä kultaakin kalliimpia, ihana että osui sinulle kohdalle, erityisesti kun yksin olit siellä sairaalassa kun mies ymmärrettävästi kotona ja tosiaan onneksi sattui yöaikaan jos nyt tässä yhteydessä missään mikään on ”onneksi”. Siihen myötätunnon osoittamiseen ei kovin paljon vaadita mutta Suomessa kun on niin ankee ja nihkee tää toisten kohtaamisen kulttuuri ylipäätään niin ei todellakaan ole itsestäänselvyys. Teillä jälkihuolto siellä päin näköjään toimii, hienoa että pääset juttelemaan, toivottavasti mieskin siinä mukana (vai luonnistuuko mieheltä). On toi niin rankkaa varsinkin kun alkionsiirrot (ja erityisesti omat solut) kyseessä. Näissä hoitoalkuisissa raskauksissa kun tavallaan on se meininki että ei että ”milloin se vauva tulee” vaan aina ikään kuin vaakalaudalla että ”tuleeko sitä vauvaa ollenkaan”.

Itse samaistun niin siihen sun sanomaan että ne ”elokuiset” jne ei tunnu yhtään omilta, siis musta se maailma on jotenkin niin erilainen ja ihan jo tän huomaan arjessakin keskustellessa luomusti helposti raskautuneiden kanssa. Muistan elävästi kuinka yksi tuttu äiti kertoi kolmatta lasta yrittäessä 8. viikolla tulleesta keskenmenosta ja kuvasi asiaa ”hämmentäväksi” - no, kai se onkin vähän eri asia kun se raskaus oli tullut ihan helpolla ja sitten vauvaan johtanut raskaus tuli sitten sen keskenmenon jälkeen heti seuraavasta kierrosta.

Täällä meillä päin ollut niin huonoa tämä kohtaaminen ja jälkihuolto olematonta. Siis silloin tuulimuna-asiassa taisi olla 7. käynti Naistenklinikalla kun ekaa kertaa oli myötätuntoa osoittava lääkäri (ja myös ensimmäinen myötätuntoinen hoitaja juuri sillä samalla käynnillä), siihen asti kukaan, ei hoitaja eikä lääkäri, ei mulle kertaakaan pahoittelut, ”kysellyt vointia” tai mitenkään osoittanut myötätuntoa vaikka itkinkin siellä vastaanotolla. Nyt tämän nykyisen km kohdalla oikein hätkähdin kun ensimmäisen täysin mekaanisen käynnin (tosin silloin vielä näkyi se hidas syke mutta siis kyllähän tilanne melko selvä oli, eihän ne nyt olis kontrolliakaan antanut viikon päähän jos tilanne olisi vaikuttanut edes jollain lailla toiveikkaalta) jälkeen toisella käynnillä (mies-)lääkäri ultratessaan totesi että ”_valitettavasti_ täällä ei enää ole sykettä”, siis se oli ihan hätkähdyttävää saada edes jotain myötätuntoa osakseen.

Nyt tässä nykyisessä keskenmenossa musta tuntui sillon alkuun että mä en kestä tätä että pakko päästä puhumaan jonnekin ja otin yhteyttä neuvolaan toiveena päästä puhumaan neuvolapsykologin tms kanssa (kerroin siis tämän oman tapaukseni ja sanoin että nimenomaan neuvolapsykologille tms haluaisin) ja sieltä mulle annettiin joku puhelinnumero kertomatta mikä se numero on (asiointi neuvolaan tapahtui kesälomien takia viestitse sähköisen järjestelmän kautta eli ei puhelimitse). Sitten kun selvitin itse että mikä se numero on niin selvisi että se on hyvinvointialueen mielenterveys- ja päihdepalveluiden puhelinnumero! Olen itse ollut ko. paikassa töissä ja tunnen sieltä paljon porukkaa (asutaan vielä aika pienessä kunnassa) enkä todellakaan halua sinne asioimaan ja lisäksi eihän tällainen raskaus/km/lapsettomuusasiaaihealue ole oikein heidän heiniä ja tällaisena paatuneena lapsettomuuskatkeroituneena en todellakaan halua mennä juttelemaan (ja kuulemaan jotain typeryyksiä) jonnekin jolla ei mitään kosketusta näihin asioihin ole.

Tiedustelin sitten asiaa vielä uudelleen neuvolasta ja sain tiedon että heillä ei ole ollenkaan mitään neuvolapsykologia eikä sinne siksi voi päästä.

Noh pohdiskelun jälkeen päädyin kuitenkin soittamaan sinne mielenterveys- ja päihdepalveluiden numeroon (ja järkytyin mielenterveysasioiden hoidon järkyttävästä tilasta odottamalla t a k a i s i n s o i t t o a _kolme_ päivää) ja vastannut hoitaja totesi juuri niinkuin olin ajatellutkin että tämä ei kyllä ole oikein heidän osaamisalaansa että ainoa että heidän kautta voisi saada lähetteen lyhytterapiaan. Noh olin jo siinä takaisinsoittoa odotellessa selvittänyt että perheneuvola voisi olla ainoa missä voisi olla joku vähän aihepiiriä tunteva henkilö jolle jutella ja olin päättänyt soittaa sinne mutta perheneuvola oli vielä kesälomalla ja kun he palasivat töihin niin olin jo päässyt sen verran jaloilleni etten sitten kokenut enää tarvetta sinne soitella. Eli on kyllä kiven alla ja suuren työn takana päästä jonnekin tällaisesta keskenmenoasiasta juttelemaan.

Ja kun nää on niin herkkiä juttuja ja paljon ei vaadittais siis siinä myötätunnon osoittamisessakaan. Muistan kun olin varannut neuvolaan ajan (kun yritin kohdunulkoistaustan takia ruinata varhaisultraa sitä kautta niin siksi olin niin aikaisin neuvolaan yhteydessä) siinä tuulimunaraskaudessa ja sitten jouduin perumaan sen ajan ja peruin sen tekstiviestillä ja olin ihan loukkaantunut kun ”mun oma” hoitaja vastasi siihen vaan että ”Kiitos ilmoituksesta, perun ajan”, olin ihan suruissani. Myöhemmin kyllä tuo sama hoitaja varatessani lapselle neuvola-aikaa puhelimitse kysyi että ”mites onko se tuulimunaraskaus jo hoitunut” tms ja olin niin liikuttunut kun yllättäen olikin noin myötätuntoinen noin spontaanisti💔

Osallistuin myös ”Strada”tutkimukseen jota Naistenklinikalta tarjoiltiin, tutkimuksen tarkoituksena on ”oppia tunnistamaan erityistä tukea tarvitsevat keskenmenon kokeneet” tms ja olin hämmästynyt kun kyselylomakkeessa oli vain kysymyksiä liittyen ravintoon, mielialaan, uneen, liikkumiseen jne eikä siis yhden yhtä kysymystä liittyen ”raskaushistoriaan”, siis aiempiin keskenmenoihin, raskauden yritysaikaan/-tapaan (siis hoidoilla vai ilman jne), vaikka itse ajattelisin että ne voisivat olla kyllä tärkeitä asioita kartoittaa tuollaisessa tutkimuksessa. Ja herran jestas siis jos ei apua ole missään saatavilla niin turha varmaan sitä avunsaajien tarvettakaan kartoittaa🙄 Olen siis kysellyt keskusteluavun perään myös Naistenklinikalta.

Noh mutta siis kauheeta hölötystä, LYHYESTÄ VIRSI KAUNIS😅 Olin tänään mun the Onnenlääkärillä Felicitaksessa ja hän oli sitä mieltä (hyvin perusteluin) että Klexanea ei laittaisi, Prednisolone hyvä, ja ehdottomasti seuraava siirto luonnonkiertoon, sanoi että keltarauhanen tuottaa esim sellasta relaksiini(?)hormonia, jonka merkitystä ei tunneta että ehdottomasti kannattaa se luonnonkierto kokeilla kun sillä aiemmatkin raskaudet tulleet ja sujuneet ja nyt nää lääkkeelliset menneet näin ja siis ylipäätään lääkkeellisissä on hiukan enemmän km. Oli myöskin sitä mieltä että mahdollisesti voisi olla vaan huonoa tuuria nämä. Oli sitä mieltä että olisi epätodennäköistä että tukostaipumukseen liittyisi että kyllä sellainen taipumus olisi raskausaikana tullut esiin.

Sanoi että jos olisi kromosomitestattu alkio ja yksikin km niin sitten heti pitäisi tutkia että onko vikaa mutta että kun ei ole tutkittuja alkioita niin voi vaan olla että huono tuuri ollut alkioiden suhteen.

Ja siis vuoto. Vuotoa on nyt siis tullut 4 viikkoa ja kaksi päivää mutta taas noin viisi päivää vähentynyt selvästi että kovasti toivon että loppuisi ja menisi itsestään!!! En vielä ottanut uudestaan Naistenklinikalle yhteyttä kun toivon että menisi näin ittestään koko homma!

Siis ei oo TODELLISTA @Keltainenkukka92 !!! Siis miten, voi luoja onneksi olkoon eihän tommosta voi käsittää, kaiken tän keskellä mitä teilläkin on meneillään... Mä näen ainakin että viiva on tummentunut, tiedän että se on vaikeaa mutta jäitä hattuun nyt vaan. Saatko jostain lähetteen hcg-mittaukseen? Ja noista drinkeistä ja progynovasta nyt huoli pois, muutama pieni juttu niin no worries.

@näännä joo on se kyllä tympeää kun aina vaan odotetaan ja odotetaan. No onneksi tossa kohtaa viisi viikkoa eikä viisi kuukautta nyt vaan vaihdat aivot toiseen moodiin ja nautit matkasta. Lähdetkö lämpimään vai joku toisenlainen kohde? Kyllä se totaalinen arjesta irtautuminen tekee niiiiin hyvää kun tässä suossa tarpoo, jos vaan pystyy kääntämään kytkintä. Ja sama iän kello tikittää täälläkin takaraivossa (oon 37 ja puoli ) taas tullut jossiteltus että mitä jos ja jos kun olis joskus tehnyt erilaisia valintoja niin olisko asiat toisin. No tämmöstä tää elämä on. Ja meillä nyt on jo kaksi lasta niin en ruikuta liikoja.

@Karhurouvanen tilanne kans kiinnostaa. Piti jo tossa aiemminkin kysellä, että vieläkö sulla jälkivuoto jatkuu, kauanko sulla olikaan sen alkamisesta?

Mulla ihme kyllä ei oo tullu mitään herjoja tästä palstalta. Joskus aiemmin oli kyllä kaikenmoista teknistä tökköä täällä. Lainauksetkin mulla toimii, ehkä tosiaan vähän laitteestakin riippuu. Kokeilkaapa myös eri selainta, se saattaa auttaa! En kyllä oo tainnu mitään tuotenimiä kauheesti laittaakaan viesteihin. Kai siellä joku Putin tai Elon Musk meitäkin isoveljenä taustalla valvoo

ON että jälkivuoto on mulla ollut toistaiseksi onneksi maltillista. Ja nyt muuten pyörrän puheeni jälkihuollosta, laitoin neuvolaan viestiä että nyt kävi näin, niin terkka kutsui käymään ja sanoi että varataan tarvittaessa neuvolapsykologille vielä aika. Otan kaiken mitä annetaan kyllä kiitollisena vastaan!

Kiitos kysymästä, ihan sellainen työmatka mutta ihan mukava, saa neuloa ja verkostoitua hyvässä seurassa. :) Joo ja nyt alkaa näyttää että ainakaan liian viimeisillään oleva raskaus ei välttämättä estä mua pääsemästä vastaavanlaiselle työmatkalle myös toukokuussa -26, se samalla myös vähän sellainen lämpimämpi kohde.

Nyt tosiaan ajatukset hetkeksi mahdollisimman muualle, mutta samalla yritän toki syynätä mitä syys-lokavaihteen työkalentereille olisi tehtävissä. Jostain syystä se "miten työaikataulut järjestyy" stressi helpotti huomattavasti kun noi hoidot siirtyi, vaikkei siihen ole mitään loogista syytä. Ihan yhtä tiukkaa se järjestely tekee silloinkin. No mutta mukavaa että edes omassa päässä hölleni.

Ihanaa ❤️ Mullakin viime inssikerralla hoitaja kirjoitti lapulle raskaustesti päivämäärän ja viereen pienen sydämen. Niin pieni juttu, mutta lämmitti kovasti, ihanaa kun kohtaa hoitajia oikealla paikallaan ❤️

Sain aivan ihanan viestin täynnä sydämiä ja onnitteluita. He haluavat tietää miten raskaus etenee, hoidot siellä voi jatkua jos menee kesken. Kuulemma progynova rv 4 ei ole ongelma.

Vautsi ihan mielettömiä uutisia @Keltainenkukka92 , isot onnittelut! Oon niin onnellinen teidän puolestanne 😊 ja samaistun tohon viivojen tuijotukseen niin hyvin. Itse nyt myönnän että n 2-3vk pos testin jälkeen olin ihan sekaisin (hullu), en nukkunut ja ajatukset juoksivat vain km pelossa ja siinä miten en jaksaisi enää hoitoja tai tulisi ainakin pitkä tauko ja töissä oli todella haastavaa pärjätä. Testailin tiheään ja arvioin vahvistumista. Munkin silmään ihan aidosti on sun testit vahvistuneet. Mutta valtavat tsempit nyt alkuviikoille ja tarrasukkia, kyllä se helpottaa ❤️

• Rakkaus
Reactions: Keltainenkukka92
Kiitos ❤ Heh 2-3 viikossa ehtii kyllä tulla hulluksi. 🥲 Olen toki vielä huolissani mutta jos eilinen huolitaso oli 100 niin se on enää 93 tänään 😁 Kohdun seudulla selvästi kiristää ja tissit arat. @pienitoiveemme just niin, niin minimini juttu mutta kuitenkin iso herkässä tilanteessa, tulee olo että hoitaja aidosti välittää ja toivoo parasta. ❤

Nyt mulla myös sellainen fiilis että vien liikaa tilaa ja toivon että myös teidän kaikkien tilanteista jutellaan 🤗 Myman jaksamista, haaveillen suunnitteluaikaa (meinasitko soittaa ja kysellä?), Karhurouvasen vuotoa, saran kierto/ovis... ☺ Ja monien muidenkin aikatauluja ja suunnitelmia.

Kiitos Heh 2-3 viikossa ehtii kyllä tulla hulluksi. 🥲 Olen toki vielä huolissani mutta jos eilinen huolitaso oli 100 niin se on enää 93 tänään Kohdun seudulla selvästi kiristää ja tissit arat. @pienitoiveemme just niin, niin minimini juttu mutta kuitenkin iso herkässä tilanteessa, tulee olo että hoitaja aidosti välittää ja toivoo parasta.

Nyt mulla myös sellainen fiilis että vien liikaa tilaa ja toivon että myös teidän kaikkien tilanteista jutellaan Myman jaksamista, haaveillen suunnitteluaikaa (meinasitko soittaa ja kysellä?), Karhurouvasen vuotoa, saran kierto/ovis... Ja monien muidenkin aikatauluja ja suunnitelmia.

Mulla on yleensäkin todella iso kynnys alkaa soittelemaan aikojen perään. 🙈 Pelkään vain saavani hullun sekopään maineen soittelemalla 😃 Turhauttaa vaan niin paljon tämä hitaus. Vaikka eipä tässä nyt lopulta oikeasti ole vielä kulunut jonoon asetuksesta kun alle 2kk, jos vähentää klinikan kesäsulun odotusajasta. Eli ihan normaalilta ajalta kuulostaa. Sitä haluaisi vaan päästä tässä matkassa eteenpäin. Ehkä se kutsu sieltä vielä tulee 😊

Mulla on huomenna aamusta kp12 ultra. En siis tiedä yhtään mitä siellä ihmetellään, kun eka PAS tulossa. 😅 Ovistestejä oon nyt pari päivää tehnyt. Ovisoireet alkoivat tänään ja todennäköisesti plussa pärähtää kp14-15 tienoissa, kuten kahdessa edellisessäkin kierrossa. 😊 Tai ainakin niin toivon ja oletan, mut ainahan hommat voi mennä hanurilleen.

No perseelleenhän se meni, vaikka en olisi uskonut. Eilen vielä ovistestin viiva oli säälittävä, tänään sitten aamulla pärähti plussa. 😣 Pitäisi toki olla tyytyväinen, että ovuloi, mutta siirtopäivä olisi sunnuntai, joten ei nyt natsannut. Ja taas odotellaan. Limakalvo sentään oli lääkärin katsomana kaunis 9 mm, joten mitään ylimääräistä lääkitystä sen kasvatteluun ei tarvita.

Eikä @Zelina !! Millainen kierto sulla on, onko ensi kierto "varmasti hyvä" aikataulullisesti?

Täällä 4+2 eikä vuotoa näy 🙏mutta meneehän siinä varmastikin monta päivää mahdollisen km jälkeen ennen kun alkaa... Ajattelin tehdä laatikossa oleva viimeinen testi huomenna, sama kuin tein eilen niin voi vähän vertailla. Ja ensi viikolla digi viikkotesti (pitäisi näyttää 3+), jos silloin vielä vaikuttaa hyvältä soitan neuvolaan. Missä vaiheessa olette käyneet varhaisultrassa? Voin kertoa että aika matelee.

No perseelleenhän se meni, vaikka en olisi uskonut. Eilen vielä ovistestin viiva oli säälittävä, tänään sitten aamulla pärähti plussa. 😣 Pitäisi toki olla tyytyväinen, että ovuloi, mutta siirtopäivä olisi sunnuntai, joten ei nyt natsannut. Ja taas odotellaan. Limakalvo sentään oli lääkärin katsomana kaunis 9 mm, joten mitään ylimääräistä lääkitystä sen kasvatteluun ei tarvita.

Voi harmi @Zelina , ääh miten noi aikataulut ei ikinä natsaa 😥 Täällä usein liputetaan luonnonkiertoon tehtyjen siirtojen puolesta, ja siis ymmärrän sen tosi hyvin (vaikka oikeasti en ymmärrä, kun ei oo kokemusta omasta kierrosta viimeiseen 10 vuoteen 😆), mutta tuo aikatauluasia oviksen suhteen on kyllä niin haastava, että tässä kohtaa kun aikatauluja säädetään niin lääkkellinen kierto palvelee hyvin 👍🏽 Sit taas kyllä plussan jälkeen se tukilääkkeiden käyttö viikkotolkulla on ihan 💩 ja moni muukin asia. Itsellä tää lääkkeellinen protokolla on vaan ainoa vaihtoehto.

@Keltainenkukka92 toivottavasti pystyt olemaan miettimättä liikaa km mahdollisuutta. Helppo sanoa mutta toivottavasti löydät myös positiivista moodia 🙏🏽 varhaisultran voi muistaakseni tehdä aikaisintaan 6+4, jos siis sykkeen näkeminen toiveissa. Kun menee 7+2 - 7+4 välillä niin sykkeen jo varsin varmasti näkee, jos sellainen on. Muistan jotain kokemuksia että jopa 5+6 mahdollista nähdä syke, mutta kun se epävarmuus on siinä kohtaa vielä niin suuri että ei välttis näy vaikka kaikki oliskin hyvin, niin oma mielipide että kannattaa malttaa sinne 7+2 yli.

En osaa tehdä kahta lainausta samaan viestiin, mutta jälleen kerran kiitos @Karhurouvanen sun ihanasta viestistä ja pohdinnoista koskien km lapsettomuushoidoissa-aihetta. Osasit taas sanoa niin oikeat sanat. Mulla on tosi ihanasti ollut omat liveystävät nyt tukena, mutta kyllä ihan rehellisesti voin sanoa että se aidoin, paras, ymmärtävin tuki tulee täältä palstalta.
Ja karhurouvanen hienoa, jos vuoto alkaisi vihdoin hiipumaan! Puhuiko sun lääkäri siitä, että täytyykö pitää välikiertoja? Ovumiassa siis se linja, että kaksi välikiertoa KUN jälkivuoto on loppunut, että mun tapauksessa luultavasti menee tonne jonnekin joulukuulle seuraava siirtoyritys, JOS siis saadaan limakalvo optimaaliseksi, viimeksi sen kanssa tapeltiin se 5 kk...

@haaveillen sanottiinko sulle, mikä se oletettu jonotusaika on? Toivotaan ettei enää kauaa tarvisi odottaa ajan saamista 🙏🏽

Ja kiitos vielä yhteisesti kaikille ihanista tsemppiviesteistä, on saattanut jäädä tykkäämättä tässä viestitulvassa joku. Fyysinen olo on nyt melko hyvä, mietin jopa palaisinko huomenna jo töihin. Vuodon määrä vähän vaihtelee, ekat päivät tuli tosi vähän, pari päivää enemmän (kuin mun normi menkat), ja nyt tänään taas ei juuri mitään. Vatsaa vähän kipristelee kyllä nyt, en nyt sitten tiedä mitkä on normaaleja tuntemuksia ja mitkä ei 🙄

Henkinen olo on ihan ok myös, en mä ole peiton alla itkemässä maannut. Surettaa ja ketuttaa ja tuntuu katkeralta. Ja kyllä joka päivälle joku itkuhetkikin on mahtunut. Miehen kanssa ollaan tosi paljon keskusteltu ja se on ollut hyvä juttu, molempia kyllä ottaa raskaasti pannuun että saattaa mennä se 4kk ennenkun päästään taas eteenpäin yrityksessä. Ja lapset kun on niin tässähän tämä sama arki kuitenkin pyörii.

*Nimi/ikä/monesko/missä hoito/mikä hoito/jotain vielä?*

(satunnaisessa järjestyksessä)

✅Mariamimi/ 40/ toinen (1. yhteinen)/ Ovumia/ lahjasolut
✅Haaveillen/ 33/ ensimmäinen/ tays/ ivf
✅pienitoiveemme / 35/ ensimmäinen toiveissa / selittämätön lapsettomuus/ OI Letrozol + Inseminaatio, tehty 2/3.
✅Karhurouvanen / 38 v/ esikoinen parisuhteesta ivf:llä, toinen itsellisenä ivf:llä, kolmas yrityksessä itsellisenä lahjamuniksilla/ Viro/ ongelmana alhainen AMH
✅näännä / 38 / ensimmäinen toiveissa /Felicitas/itsellisenä lahjasiittiöillä inssit
✅Zelina / 38 v. / ensimmäinen toiveissa / K-S KS / 1. IVF, male factor
✅Lilja93/31/1./KYS/IVF/hoidot lahjasiittiöillä miehen geenivirheen vuoksi
✅Toivoton vierailija/ 38v./ toinen/ felicitas/ eka ivf ja passit menossa
✅Sara3/34v/3.lapsi/Ovumia/letrozol +inseminaatio (+metformiini)/"naisesta johtuva hedelmättömyys" (yritystä vain vuoden 2025 loppuun)*
✅MyMa/ 37 /kolmas/ Ovumia/ IVF x2 tehty. 2 alkiota pakkasessa

*Haikara matkalla*

✅Ovum93
...ensimmäinen..LA xx
✅Tasaraha / 36v. / esikoinen luomuna, toista yritetty 2v. / selittämätön lapsettomuus / HUS / 3x OI Letrozol, 1x inseminaatio/ IVF alkamassa 8/25, luomuplussa
✅Keltainenkukka92/ 33v/ esikoinen luomuna, toista yritetään, ongelmana erittäin matala AMH, mahdollisesti viimeinen yritys omilla soluilla (HUS), lahjasolujonossa yksityisellä. Luomuplussa

Kerätään listalle keskustelijoita, niin on helpompi pysyä kärryillä mitä kullakin taustalla. Jos haluat listalle, lisää boldilla viestiisi yllä olevat tiedot. MyMa poimii tiedot keskustelusta ja päivittelee tällä erää listaa aina tarvittaessa

Listalle päivitetty kaikki tietonsa antaneet

@Keltainenkukka92 Seuraavan kierron pitäisi paperilla näyttää hyvältä, kuten tämänkin, mutta ei nyt uskalla mitään taas ajatella. 😅 Jos siirtoon pääsisi, menisi se mun laskujen mukaan mun syyskuun lomaviikolle, mikä vaan kelpaisi. 😎 Lääkäri kyllä sanoi, että jos sit ei ala osua kohdilleen, todennäköisesti aletaan miettiä lääkkeellistä kiertoa, koska ei ole aikaa odotella sopivaa ajankohtaa loputtomiin tässä iässä. Otan nyt sen mitä tulee! Hyvä että sulla ei vuotoa tule ja uskon kyllä, että kaikki menee hyvin! 🫶 Mä varmaan itse menisin varhaisultraan joskus RV7 tienoilla, jos se olisi vaan mahdollista. Silloin ehkä sykettäkin olisi jo nähtävissä. ❤️

@MyMa Hyvä että siellä vuoto asettunut ja elämä jatkuu kaikesta huolimatta! ❤️ Toivottavasti nyt vuotoa ei tuon enempää tulisi ja kroppa toipuisi nopeasti. Erilaiset nippailut ja tuntemukset on normaaleja aika pitkäänkin. Mulla esim. alaselkää särki useamman viikon satunnaisesti ja kohtuakin juili, mutta oli täysin lääkkeettömästi kestettävissä.

Yhteistyössä