Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
MITÄ! Aivan ihana uutinen @Keltainenkukka92 ❤️😍

Aikamoista tunteiden vuoristorataa tämä ryhmä täynnä, kiitos @MyMa kun jaoit rohkeasti kokemuksiasi asiasta, jota tietenkin kaikki toivoisimme että kenenkään ei tarvitse kokea. Olet ollut ajatuksissa kovasti. Tiedän, että läheinen ystävä on kokenut keskenmenon ja kohtukuolemankin. Nyt avoimen kuvailun myötä vasta oikeasti pystyn kuvitella mitä hänkin on joutunut oikeasti käymään läpi, näistä asioista voi olla niin todella vaikeaa keskustella 💔 Harmi, että empatiakyvytön lääkäri osui kohdallesi, mutta ihana että hoitaja pystyi kohtaamaan ❤️ Voimia oikein kovasti sinulle. ❤️

Omassa tilanteessa ei toistaiseksi päivitettävää, seuraavan mahdollisuuden (inssi nro 3.) pitäisi osua syyskuun alkupuoliskolle 👌

Kiitos 🥰 Olen aivan sekaisin, purskahdin aivan hulluun räkäitkuun kun viiva ilmestyi, tärisin ja olin aivan 🤯🤯🤯 vaikka tosiaan oli sen verran iso aavistus että hain testit kaupasta aikaisemmin viikolla. Sanomatta selvää että ikionnellinen mutta myös kauhuissani. Jos tämä menee kesken olemme oletettavasti taas IVF hännässä ja toista ihmettä ei taida tapahtua. Huomenna aamupissasta uusi testi ja aika pian täytyy vissiin ilmoittaa sekä naikkarille että neuvolaan. Siis mitä?!

Nyt on aika paljon valkovuotoa, käyn vähintään kerran tunnissa katsomassa onko veristä vuotoa 🫣 Dpo 5 & 12 nyt sitten juotu holia... Eilen onneksi vain skumppa-alkumalja ja viinilasillinen. Lisäksi progynovaa ei saisi ottaa raskaana. No, ei näille jälkikäteen mitään voi.

• Rakkaus
Reactions: haaveillen
Ja @MyMa kiitos km-kokemuksen jakamisesta <3

ON: Viimeinen ON hetkeen koska mullehan ei tapahdu viiteen viikkoon yhtään mitään. Onneksi edes tämä eka viikko on toiminnantäyteinen kun on se paljonjauhettu matkakin. Josko sen jälkeen ivf:n odotus tuntuisi jo lyhyemmältä. No kyllä mä jo nytkin oikeasti ymmärrän että 38-vuotiaan elämässä viisi viikkoa kuluu tosi nopeasti. Ja jos lapsen syntymäajankohdan saisi vaan täysin vapaasti valita niin olisinkin valinnut mieluummin ensi vuoden loppukesän kuin loppukevään. Valinnanvapaushan tästä tilanteesta on kaukana joten kokonaisuutena toki harmittaa että munasolut ne vaan tässä ikääntyy kun odotellaan.

Ei oo totta mikä ajoitus @Keltainenkukka92 😍 Siis niin paljon onnea ❤🙏 Meni ihan kokovartalokylmikset kun näin sun viestin. Ihan mieletön juttu kaikkien lahjasolupohdintojen ym keskellä!

@MyMa Niin koskettava kertomus 💔 Sua hoitanut kätilö kuulosti ihanan empaattiselta, saisivat muutkin ottaa oppia. Henkinen puoli on varmasti fyysistä puolta niin paljon isompi juttu. Hoitoalkuisissa raskauksissa vielä ihan omaa luokkaansa. Voimia toipumiseen ❤️

@Keltainenkukka92
Samat ajatukset kun mulla silloin plussan jälkeen jatkuvasti kurkkimassa onko pikkareissa verta ja IVF-jonon häntä.
Muistan, ja taisin sanoa sulle että vapautit paikan jollekulle onnelliselle. 😄

Täällä heti vähän huolta, esikoisesta leffaviivat dpo 14 ja sillä eilisen testi vain parin tunnin pidätyksen jälkeen ja tän päivän aamupissasta odotin/toivoin selkeää tummumista. Ylempi siis uudempi. En uskalla soittaa HUSiin vielä. 😬😬 Tämä ryhmä on todellakin opettanut että plussasta on vielä piiitkä ja epävarma matka maaliin. Tissit sentään vähän arat, se on kai hyvä merkki.

@näännä toivottavasti viikot menevät nopeasti ja onneksi on kaksi reissua!

• Tykkää
Reactions: näännä
Mä laitoin silloin mun kaverille kuvan testistä ja se kommentoi, että olisi kiiruhtanut jo kauppaan ostaa testin, jossa näkyy viikot. Mulle taas ihan tarpeeton sillanen viikkonäyttö, kun kuitenkin ovulaatiota tikuttanut jo puoli vuotta ja testin tein heti ekoina päivinä kun kuukautisten pitäisi alkaa. Mulle riitti, kunhan siinä erottuu kaksi viivaa 😊

Ihmeellisesti sanoo mulle tämä kaksplus, että viestisi on roskapostia tai asiaton, kun tekstissä oli mukana raskaustestin merkki. Sain lähetettyä kun poistin sen sanan.

• Vau!
Reactions: Keltainenkukka92
Kyllä mä @Keltainenkukka92 erotan tummumista. 😇 Toki hienovaraista, mutta noillahan on vaan päivä väliä! 😊 Ymmärrän kyllä huolen todella hyvin. Kaikki täällä ryhmässä varmasti omien sekä muiden kokemuksista tiedetään, että ihan kaikki raskauden vaiheet ovat yhtä epävarmuutta, jos edes raskaudut ensin ylipäätänsä. Toivottavasti kuitenkin viiva jatkaa tummumista ja kaikki menisi hyvin loppuun asti! ❤️

• Tykkää
Reactions: haaveillen
@tasaraha Oon huomannut ihan saman roskapostisetin, kun ite yrittänyt jotakin tänne kirjoittaa. Sit vetää ihan jumiin ja menee hermot, hyvä ettei puhelin lennä samalla seinään. 😂 Oon ite pistänyt merkille, että tuo ilmoitus tulee vaan silloin, jos yrittää lainata toisen tekstiä. Näin normisti naputeltuna ei vielä ole ollut omalla kohdalla ongelmia.

Joo eihän tässä vaiheessa ole mitään järkeä hakea viikkotesti kun tiedän milloin ovis oli. Varmaan reilun viikon päästä haen ellei vuoto ala sitä ennen.

Siis herjaako sen takia että kuvassa näkyy testin merkkiä? Ei tullut mieleenkään.
(Edit: eihän kuvassa sittenkään näe testimerkkiä 🫣)

Kiitos kaikille kivoista viesteistä. Vaikka mitä enemmän tuijotan livenä ja nyt kun tän päivän täysin kuiva niin sitä pienempi ero/tummuminen havaittavissa.

@karhurouvasen tämän päivän käyntiä kiinnostaa 😊

Viimeksi muokattu:
Siis ei oo TODELLISTA @Keltainenkukka92 !!! Siis miten, voi luoja onneksi olkoon 😍🙏🏽♥️ eihän tommosta voi käsittää, kaiken tän keskellä mitä teilläkin on meneillään... Mä näen ainakin että viiva on tummentunut, tiedän että se on vaikeaa mutta jäitä hattuun nyt vaan. Saatko jostain lähetteen hcg-mittaukseen? Ja noista drinkeistä ja progynovasta nyt huoli pois, muutama pieni juttu niin no worries.

@näännä joo on se kyllä tympeää kun aina vaan odotetaan ja odotetaan. No onneksi tossa kohtaa viisi viikkoa eikä viisi kuukautta 😃 nyt vaan vaihdat aivot toiseen moodiin ja nautit matkasta🌴. Lähdetkö lämpimään vai joku toisenlainen kohde? Kyllä se totaalinen arjesta irtautuminen tekee niiiiin hyvää kun tässä suossa tarpoo, jos vaan pystyy kääntämään kytkintä. Ja sama iän kello tikittää täälläkin takaraivossa (oon 37 ja puoli 😉) taas tullut jossiteltus että mitä jos ja jos kun olis joskus tehnyt erilaisia valintoja niin olisko asiat toisin. No tämmöstä tää elämä on. Ja meillä nyt on jo kaksi lasta niin en ruikuta liikoja.

@Karhurouvanen tilanne kans kiinnostaa. Piti jo tossa aiemminkin kysellä, että vieläkö sulla jälkivuoto jatkuu, kauanko sulla olikaan sen alkamisesta?

Mulla ihme kyllä ei oo tullu mitään herjoja tästä palstalta. Joskus aiemmin oli kyllä kaikenmoista teknistä tökköä täällä. Lainauksetkin mulla toimii, ehkä tosiaan vähän laitteestakin riippuu. Kokeilkaapa myös eri selainta, se saattaa auttaa! En kyllä oo tainnu mitään tuotenimiä kauheesti laittaakaan viesteihin. Kai siellä joku Putin tai Elon Musk meitäkin isoveljenä taustalla valvoo 😂😂

ON että jälkivuoto on mulla ollut toistaiseksi onneksi maltillista. Ja nyt muuten pyörrän puheeni jälkihuollosta, laitoin neuvolaan viestiä että nyt kävi näin, niin terkka kutsui käymään ja sanoi että varataan tarvittaessa neuvolapsykologille vielä aika. Otan kaiken mitä annetaan kyllä kiitollisena vastaan!

Onpa kiva että terkka kutsui, kannattaa ehdottomasti mennä!

Työnteosta ei tule yhtään mitään. Äsken pientä (todella pientä) ruskeaa tuhrua jäi paperiin ja todellakin olen huolissani. Itse en livenä näe enää yhtään tummumista (believe me, olen tuijottanut noita viivoja ja myös esikoisen testejä vertailuksi), ehkä mulla vain pessimistilasit päässä... Mies lupasi ostaa lisää testejä kotimatkalla töistä. Sanokaa mulle ettei mitään järkeä testata enää tänään...

Työnteosta ei tule yhtään mitään. Äsken pientä (todella pientä) ruskeaa tuhrua jäi paperiin ja todellakin olen huolissani. Itse en livenä näe enää yhtään tummumista (believe me, olen tuijottanut noita viivoja ja myös esikoisen testejä vertailuksi), ehkä mulla vain pessimistilasit päässä... Mies lupasi ostaa lisää testejä kotimatkalla töistä. Sanokaa mulle ettei mitään järkeä testata enää tänään...

Ai, no mä näen kyllä eron noissa 😌 ihan rehellisestikin.

Ja no mä sanon sen sitten, että täysin turhaa nyt testata samana päivänä. Se ei tuo sulle yhtään mitään lisäinformaatiota. Ja siis itsehän vaikka jaksoin silloin odottaa testipäivään asti, niin sit kans testailin jonkun 5 kertaa kolmen päivän aikana 🫠 mutta tuo on niin järkyttävän raastava vaihe. Toivottavasti pystyt jollain häiritsemään mieltäsi edes hetkellisesti. Tsemppiä 🙏🏽

• Tykkää
Reactions: tasaraha
Kiitos @MyMa
Oma järjen ääni kadonnut täysin. Jos huoli ja onni kilpailevat keskenään niin huoli vie tällä hetkellä voiton 6-0. Mistä löytäisi jäitä hattuun.

Taidan tsempata aamuun. Jos haalistunut/ei ollenkaan vahvistusta eikä kunnon vuoto alkanut yritän päästä hcg-mittaukseen, mitä kautta kannattaa yrittää? Nyt on niin paljon valkovuotoa ja menkkajumia että käyn vartin välein katsomassa onko pikkareissa jtn.

Ymmärrän että nämä viestit rasittavia, miehellä vain tärkeä työpäivä eikä kukaan muu tiedä joten pahoillani että oksennan huoleni tänne. 🫠

Kyllä kuvan perusteella näkyy vahvuuksissa ero 🫶. Mutta. En sano ettetkö sais testata enää tänään. Testaa jos mieli tekee. Tuut olemaan yhtä huolissas teit testin tai et, joten go for it jos tuntuu siltä. ❤️ Tee mitä vaan mikä sua helpottaa edes hetkellisesti. Toi huolivaihe on ihan kurakakkaa 🥺 Onneksi muutaman päivän sisällä selviää vahvistuuko viivat niinkuin kuuluu. Tule päivittelemään ❤️

• Rakkaus
Lämpimät onnittelut @Keltainenkukka92! Olen todella iloinen puolestasi, ihana onnistuminen! Oliko luomuraskaus kyseessä? Ja pakko sanoa, että ymmärrän huolesi, mutta muista myös että todennäköisyydet on paljon isommat sille että kaikki menee hyvin! Ja sitten vielä, rupesin tässä pohtimaan matalan AMH-diagnoosiin liittyen, että kun kuitenkin ovulaatio toimii sinulla, niin oliko tästä huolimatta todennäköisyydet huonommat luomuraskaudelle? Eli vaikuttaako matala AMH myös esim. munasolun laatuun.

Itsellä nyt tauon aikana eka luonnollinen kierto vuoteen menossa. Kiva huomata että kaikki tuntuu toimivan normaalisti, ettei ole muuttunut tässä hoitojen aikana kun ei ole pystynyt seuraamaan omaa kiertoa ja ennen hoitoja oli vielä imetys mikä myös vaikutti. Ovulaatio oli viime viikolla, joten periaatteessa piinapäivät menossa. En kuitenkaan jaksa uskoa raskautumiseen, eikä me edes kunnolla jaksattu hyödyntää hedelmällisiä päiviä.

• Rakkaus
Kurakakkaa nimenomaan! Tunti (minuutti) kerrallaan. 🥲 Ruskeaa, sitkeää tuhrua tulee edelleen, tosi vähäistä mutta sen verran selvästi ettei ole mielikuvitusta.

On jo ihan luomutärppi. Toki IVF kaksi viikkoa aikaisemmin (joidenkin mielestä stimulaatio voi aktivoida munasarjat mitä vois selittää tuon yhtäkkiä paljon korkeamman amh heinäkuussa). Jännä juttu liittyen haluihin. Mulla on ylivoimaisesti eniten haluja oviksen ympärillä, luonnollisesti. Tämän kierron dpo -1&-2 aivan sairaat halut, melkein itse säikähdin. 😁 Samaa muistan esikoisen tärppikierrosta. Ihan next level tavallisista ovishaluista. Ihan kun keho tietäisi että NYT!

@TOIVOTONVIERAILIJA minulla koko ajan ollut säännöllinen kierto ja testien perusteella myös ovulaatio. Lääkäri jotenkin selitti sen niin kun antoi "5% todennäköisyys onnistua luomuna tuomion" että a) vaihdevuodet niin lähellä että hyviä kiertoja on vähän jäljellä. Hedelmällisyys laskee merkittävästi 10v ennen vaihdevuosia ihan kaikilla iästä huolimatta. B) keho valitsee parhaan muniksen johtofolliksi. Jos afc sanotaan 20 niin valikoituu paras 20sta kun mulla taas on paras noin 5stä, eli ihan tilastollisesti laatu myös huonompi. Lisäksi osa ajattelee että keho käyttää parhaat munasolut ensin ja kun reservi lopussa on todennäköisesti enää kuraa jäljellä. Näin voisi myös päätellä mun punktiosta kun 100% soluista menivät roskikseen.

Viimeksi muokattu:
Kiitos @MyMa
Oma järjen ääni kadonnut täysin. Jos huoli ja onni kilpailevat keskenään niin huoli vie tällä hetkellä voiton 6-0. Mistä löytäisi jäitä hattuun.

Taidan tsempata aamuun. Jos haalistunut/ei ollenkaan vahvistusta eikä kunnon vuoto alkanut yritän päästä hcg-mittaukseen, mitä kautta kannattaa yrittää? Nyt on niin paljon valkovuotoa ja menkkajumia että käyn vartin välein katsomassa onko pikkareissa jtn.

Ymmärrän että nämä viestit rasittavia, miehellä vain tärkeä työpäivä eikä kukaan muu tiedä joten pahoillani että oksennan huoleni tänne. 🫠
Siis todella hyvin sanottu toi, että oma järjen ääni katoaa täysin. Kyllä katoaisi itteltäkin tossa lottovoitossa 😆 Mä haluan ajatella olevani niin pragmaattinen, että neuvon olemaan testaamatta koska et sä siitä viisaammaksi tän päivän aikana tule. Huomennakin vähän hiinä ja hiinä, jos jaksais 2 pvä odotella niin olis jo paljon informatiivisempi tikku 🫣

Ja niin tosiaan, mistähän hcg lähetteen sulle parhaiten sais. Olisko se sun vanha Felicitas (oliko se teidän alkup klinikka) niin kiva, että kirjoittais lähetteen, jos vähä nyyhkytarinaa vuodatat? Tai sit näköjään Puhdilta saa ilman lääkärikontaktia, mut hinta jotain 87e 🫠

Muistan, ja taisin sanoa sulle että vapautit paikan jollekulle onnelliselle. 😄

Täällä heti vähän huolta, esikoisesta leffaviivat dpo 14 ja sillä eilisen testi vain parin tunnin pidätyksen jälkeen ja tän päivän aamupissasta odotin/toivoin selkeää tummumista. Ylempi siis uudempi. En uskalla soittaa HUSiin vielä. 😬😬 Tämä ryhmä on todellakin opettanut että plussasta on vielä piiitkä ja epävarma matka maaliin. Tissit sentään vähän arat, se on kai hyvä merkki.

@näännä toivottavasti viikot menevät nopeasti ja onneksi on kaksi reissua!

Siis WOW!!!! Onhan tuo ylempi nyt ihan selkeesti tummempi!!!! Testaat vielä vaan illalla uudestaan (tai vaikka) heti, voi hyvin tulla vielä tuostakin tummempi! Jos on saman tamminen niin tiedät että se johtuu tiheästä testivälistä, jos se on tummempi niin voit olla ilonen!!! Mähän aina testailen yötä päivää ja usein on illalla ollut jo selvempi kuin aamulla!

Onneks olkoon, tuntuu varmaan kyllä ihan uskomattomalta🤩🤩🤩 Ja kyllä tuo musta ihan hyvä viiva on dpo 14 ja vuoto onneks kuulostaa just sellaselta ”alkuraskauden vuodolta”!

• Rakkaus

Yhteistyössä