Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen täällä kesätauollani käynyt aika aktiivisesti lukemassa tätä palstaa vaikka en olekaan viestejä hirveästi kirjotellut. Täällä on paljon kaikkia tilanteita ollut teillä, iso sydän kaikille ❤️

@Keltainenkukka92 tuo sun viimeisin viesti istuu tosi hyvin myös omaan tilanteeseen tällä hetkellä. Oon pelännyt jo pitkän aikaa että eräs läheinen ilmoittaa olevansa raskaana koska ovat sellaisessa elämäntilanteessa että sopisi kuvioon. Nyt se sitten on tapahtunut, ja samaistun aivan täysin noihin asioihin mitä kirjoitit. Tuntuu niin pahalta, että sattuu fyysisesti olla perheen kanssa 💔 Omassa tilanteessa vielä on sellanen kiva bonus, että heidän laskettu aika on samaan aikaan kuin meillä olis ollut, jos se ensimmäisen tuoresiirron raskaus olis jatkunut.. Eli ”pääsen” seuraamaan nyt aivan lähietäisyydeltä kaiken onnen, pyöristyvän vatsan, lapsen tuloon valmistautumisen, läheisten onnen, seuraamaan keskustelua asian ympärillä jne, kun tää kaikki olis voinut tapahtua meille 💔 Ja en tiedä tuleeko se koskaan tapahtumaan. Voin kertoa että en ole voinut nyt hyvin. Enkä tiedä miten tulen pitämään itseni kasassa raskauden edetessä ja syntymän jälkeen. Pystynkö edes mennä katsomaan vauvaa?

Mutta joo. Meillä ei ole vielä ivf suunnitteluaikaa tiedossa. Jonossa ollaan oltu kesäkuun alusta saakka..

Kuulostaa kauheelta, niin surullista. Just toi ”kun tää kaikki olis voinut tapahtua meille”, ihan sydäntäsärkevää, nimenomaan toi et se epäreiluus että toisille ne asiat todella tapahtuu ja usein tosta noin vaan :,-(

• Tykkää
Reactions: haaveillen
Kurjaa etten ole yksin näiden tunteiden kanssa, @näännä ja @haaveillen @Karhurouvanen (ja varmasti moni muu). 💔💔💔 Tuo sinun tilanne @haaveillen kuulostaa hyvin samankaltaiselta, pelkäsin veljen ilmoitusta jo etukäteen (heidän lapsille tulee aika tarkalleen 3v ikäero, tiesin että halusivat kaksi). Istuimme perhelounaalla ja näin vilauksen ultrakuvasta sekunteja ennen "ilouutista". Silloin vielä toivoin että ehtisin raskautua ennen vauvan syntymää mutta nyt se ei enää ole mahdollista. Itse en mitenkään voi olla näkemättä vauvaa vaikka jättäisin kaikki isot perhetapahtumat pois. Asumme naapurissa, serkukset leikkivät päivittäin ja nähdään 1-2 krt viikossa isovanhempien kanssa.

Just tuo @karhurouvasen ravintolaesimerkki kuulostaa niin tutulta. Ja aiheuttaa surua ja pilaa kivoja tapahtumia. Mutta tää perhevauva on aivan next level kaikista ystävien raskausuutisista, kadulla vastaan tulevista vauvoista jne.

Tää mökkeily on nyt mennyt aivan totaalisesti mönkään. En enää pysty esittämään yhtään mitään vaan itkeskelen mökissä ja vuoron perään porukka tulee kysymään haluanko lähteä kotiin. Tuntuu tosi kurjalta että tämä upea aika täällä saa tällaisen päätöksen ja lisäksi oma lapsi tulee halailemaan ja on selkeästi hämillään mutta en vaa saa itseäni "niskasta kiinni". Ja tosiaan lähtö tänään ei ole vaihtoehto, hirveästi siivoamista ja pakkaamista ja aikataulullisesti pitäisi matkustaa surkeaan aikaan tuon 2v kannalta. Olisinpa tiennyt etukäteen että tämä on enemmän kuin mihin pystyn.

Viimeksi muokattu:
Kurjaa etten ole yksin näiden tunteiden kanssa, @näännä ja @haaveillen @Karhurouvanen (ja varmasti moni muu). 💔💔💔 Tuo sinun tilanne @haaveillen kuulostaa hyvin samankaltaiselta, pelkäsin veljen ilmoitusta jo etukäteen (heidän lapsille tulee aika tarkalleen 3v ikäero, tiesin että halusivat kaksi). Istuimme perhelounaalla ja näin vilauksen ultrakuvasta sekunteja ennen "ilouutista". Silloin vielä toivoin että ehtisin raskautua ennen vauvan syntymää mutta nyt se ei enää ole mahdollista. Itse en mitenkään voi olla näkemättä vauvaa vaikka jättäisin kaikki isot perhetapahtumat pois. Asumme naapurissa, serkukset leikkivät päivittäin ja nähdään 1-2 krt viikossa isovanhempien kanssa.

Just tuo @karhurouvasen ravintolaesimerkki kuulostaa niin tutulta. Ja aiheuttaa surua ja pilaa kivoja tapahtumia. Mutta tää perhevauva on aivan next level kaikista ystävien raskausuutisista, kadulla vastaan tulevista vauvoista jne.

Tää mökkeily on nyt mennyt aivan totaalisesti mönkään. En enää pysty esittämään yhtään mitään vaan itkeskelen mökissä ja vuoron perään porukka tulee kysymään haluanko lähteä kotiin. Tuntuu tosi kurjalta että tämä upea aika täällä saa tällaisen päätöksen ja lisäksi oma lapsi tulee halailemaan ja on selkeästi hämillään mutta en vaa saa itseäni "niskasta kiinni". Ja tosiaan lähtö tänään ei ole vaihtoehto, hirveästi siivoamista ja pakkaamista ja aikataulullisesti pitäisi matkustaa surkeaan aikaan tuon 2v kannalta. Olisinpa tiennyt etukäteen että tämä on enemmän kuin mihin pystyn.

Juu varmasti on tosiaan aivan next level tuollainen perhevauva, kun ei tosiaan pakoonkaan pääse ja lisäksi varmaan niin paljon kaikkea vertailufiilistä ja ristiriitaisia tunteita tuo ja kaikkea mahdollista. Itselläni ei sisaruksia ole joten ei onneksi tuollaista tilannettakaan voisi tulla enkä kyllä tiedä miten sellaisesta olisin selvinnytkään kun mulla se parin vuoden lapsettomuus/yritysaika ennen hoitoja oli aivan kauheaa, etäännytin itseni (tarkoituksella) kaikista kavereista joilla oli pieniä lapsia, en vaan pystynyt olemaan tekemisissä eikä olla edelleenkään tekemisissä, etäännytin itseni myös jossain määrin vanhemmista/suvustakin, en kertakaikkiaan vaan pystynyt tekemään mitään muuta kuin pyörimään siinä lapsettomuuskuplassa, ainoa kenen seuraa siedin oli mies ja toiset lapsettomuudesta kärsivät ja työkaverit. Olen aina tykännyt työstäni ja tehnytkin paljon töitä mutta tuolloin lapsettomuusaikana aloin tekemään osa-aikaista, kun en vaan kerta kaikkiaan kestänyt yhtään mitään, halusin vaan olla kotona itkeskelemässä ja varsinkin kun hoidot alkoi niin keskittyä vain ja ainoastaan niihin.

Mutta siis onpa kurjaa kun et sieltä mökiltä edes pois voi lähteä :-( Jaksamista tunti kerrallaan selviämiseen!

Nyt luin viestini ja tajusin että sen voi käsittää väärin kun ilmaisin itseäni niin huonosti, tarkoitin että _itselleni_ nimenomaan tämä raskaus on next level. Ihan varmasti kaikki meistä kärsineet tästä ja jokaisen kokemukset yhtä hirveitä. 💔

Iltapäivä mennyt paremmin, kyllä se vain niin on että itkut itkettävät ja sitten helpottaa. Siksi putosinkin niin syvään koloon kun tsemppasin koko eilisen, mukaan lukien naisten sauna, ja tämä kostautui.

Milloin sun seuraava steppi @Karhurouvanen ? Ja kurjaa ettet ole saanut edes suunniteluaikaa @haaveillen 🥺

Nyt luin viestini ja tajusin että sen voi käsittää väärin kun ilmaisin itseäni niin huonosti, tarkoitin että _itselleni_ nimenomaan tämä raskaus on next level. Ihan varmasti kaikki meistä kärsineet tästä ja jokaisen kokemukset yhtä hirveitä.

Iltapäivä mennyt paremmin, kyllä se vain niin on että itkut itkettävät ja sitten helpottaa. Siksi putosinkin niin syvään koloon kun tsemppasin koko eilisen, mukaan lukien naisten sauna, ja tämä kostautui.

Milloin sun seuraava steppi @Karhurouvanen ? Ja kurjaa ettet ole saanut edes suunniteluaikaa @haaveillen

Ymmärsin sun viestin pointin, ja koen itse ihan samanlailla että perhevauva on next level. Eipä omalla kohdalla muiden raskausuutiset ole harmittaneet muutakuin hetken. Lähinnä se on ollut sellainen ärsytys ja vitutus, joka vaihtuu sitten taas omaan tasaisen surkeeseen oloon. Mutta kun se uutinen osuu perheeseen, niin siinä avataan haavat täysin auki ja niihin heitetään suolaa joka käänteessä 🫣 Eikä sille voi mitään. Ei omaa perhettään voi, eikä halua paeta. Eikä haluaisi myöskään että toiset välttelee aihetta tai peittele onnea toisen tilanteen takia. Meillä ei kyllä nämä vauvansaajat edes tiedä tästä meidän tilanteesta, eikä halutakaan kertoa juuri em syyn vuoksi. Toivon vain että tää helpottuu ajan kanssa. Toivottavasti ei ole pelkkää toiveajattelua 😅. Ja toivottavasti tää kaikki kääntyy vielä niin että pääsee itsekin kokeen raskauden pitempään kuin muutamaksi päiväksi 🙈

Just noin, samaistun niin @haaveillen! Mä taas kerroin pari päivää myöhemmin koska tiesin etten voi/jaksa piilottaa omia tunteita niin hyvin ettei kukaan missään vaiheessa huomaisi. Kaikki ovat kyllä olleet hienotuntoisia eikä vauvasta keskustella tai raskaudesta kysytä mun läsnäolossa. Tavallaan olen tästä erittäin helpottunut mutta toisaalta tuntuu ilmiselvältä että minun takia aihe on "kielletty", onhan se outo viettää vkl jonkun kanssa joka on viimeisillään raskaana ja kukaan ei viita siihen missään vaiheessa. Ja noin kuukauden päästä tilanne väkisin muuttuu, eihän siinä kohtaa voi leikkiä ettei veljenpoikaa ole olemassa ja kaikki muut tietenkin erittäin onnellisia hänestä...

Nyt kotona ja saan hengittää pari päivää, keskiviikkona menossa kaverille joka on saanut vauvan toukokuussa. On parhaita ystäviäni ja heillä myös lapsettomustaustaa. Kun sovittiin tapaamista en ajatellut että olisi pahaa mutta tämän viikonlopun perusteella on jo nyt noussut ahdistus.

Ja asiasta toiseen (anteeksi, tuntuu että tästä on tullut mun sooloketju 🤷🫣). Kotona ollaan ja vilkaisin hoitosuunnitelmaa. Lääkkeinä gonal f 300 k menopur 150. Eli onko tämä nyt tavallaan isompi annos kuin tähän asti menopur 375 vai eikö toimi sillä tavalla? 😅 Ja lääkäri jo laittanut uä stim pv 5 + 10.

Ja vielä viimeisenä, pistäkää sormet ristiin: toivotaan nopeita ja ennen kaikkea hyviä (siedettäviä) verikoetuloksia!!! Varsinkin fsh, amh ja lh. Voisiko jopa toivoa että huomenna... Ei kai.

Muidenkin fiiliksiä ja tilanneupdateja odotellessa. 😘

• Surullinen
Reactions: Karhurouvanen
Tulin pienen tauon jälkeen lukemaan kuulumisia ❤️ Kyllä tunnistan myös nuo raastavat tunteet muiden vauvaonnesta. 💔

Kesätauon pystyin pitämään kohtuu hyvin ajatukset muualla, mutta eilen lomareissulta palatessa iski jonkinlainen romahdus, että miksi tämän pitää olla näin vaikeaa. Tänään paluu arkeen, töihin. Ensi viikolla onneksi lääkäri, sitten päästään toivottavasti eteenpäin ja tulee jotain selkeyttä suunnitelmiin.

Voimia kaikille ❤️

Pitäisi olla puolet vähemmän, ainakin alle 10. Jenkeissä moni klinikka ei hoida jos yli 15. Menopaussi rajana pidetään 26. En tiedä soittaako lääkäri edes näistä tuloksista. Ja jos soittaa niin luulisi että vasta kun kaikki tulokset ovat tulleet.

Mitä ymmärrän niin matala amh ja ok ikä yhdistettynä hyvään fsh on vielä ihan mahdollinen kombo mutta matala amh ja korkea fsh on se kaikista huonoin vaihtoehto. On vähän sellainen olo että miksi edes yritämme omills soluilla, aika- ja omien henkisten resurssien hukkaamista.

Onko sinulla siis suunnittelukäynti tulossa?

Hei,

Ajattelin kirjoittaa kuulumisia lyhyesti tauon jälkeen ja samalla palata keskusteluihin ainakin jossain määrin.

Tuli pidettyä taukoa palstalta heinäkuun ajan, alkukesän raskauden varhaisen km:n jälkeen tuli pakottava tarve ottaa taukoa kaikesta asiaan liittyvästä. Raskaustoive on kuitenkin ollut mielessä koko ajan, uutena myös pelko siitä että emme voikaan saada toista lasta. Olin ajatellut, että kalliiden ja aikaa vievien hoitojen jälkeen onnistuisimme lopulta (kaikki näyttänyt aina tutkimuksissa hyvältä ja esikoinen pari vuotta sitten), mutta nyt kaikki tuntuu hyvin epävarmalta ja mieli on ollut surullinen.

Meidän osalta seuraavaksi odotetaan vastauksia kohdun limakalvon vastaanottavaisuudesta eli yritetään selvittää onko limakalvo syynä ongelmiin (2 testattua alkiota on siirretty tuloksetta). Pakkasessa vielä yksi alkio, mutta ensin odotettava 1-2 kiertoa testin tuloksia ja mahdollisia toimenpiteitä ennen seuraavaa siirtoa.

Voiko tänne muuten rekisteröityä normi sähköpostilla vai näkyykö sähköpostiosoite jossain, miten olette muut toimineet?

Tsemppiä uuteen viikkoon kaikille <3

/Toivoton vierailija

voi kurjuus tuo fsh, keltainenkukka :( mutta voihan olla että se sun kokenut lääkäri jo arvasi että on tuota luokkaa ja teki suunnitelmat sitä silmälläpitäen. no toivotaan että hän soittaa ja pääsette keskustelemaan. voimia myös ystävän tapaamiseen!

toivoton vierailija tervetuloa tauolta, tsemppiä tulosten odotteluun ja mä oo kirjautunut normisähköpostilla. toivottavasti se ei näy teille. xD

Minulla myös ihan mun oma sähköposti käytössä. Eli rohkeasti vain toivoton vierailija! 😁 Ja suuri virtuaalihali, ihan pepusta että on "noin" pitkällä ja silti ei tärppää, km vielä siihen päälle 🥺🥺

No en tiedä miksi edes toivoin parempaa tulosta, korkea fsh kun kertoo munasarjojen heikosta tilanteesta ja sitähän on jo tiedossa kohdallani. Ihan noin surkeaa en kyllä osannut edes pelätä.😵 Amh varmaan 0,1...

Ja kiitos @näännä kun yrität löytää positiivista sanottavaa vaikka olen niin toivoton keissi 💞 Lääkäri totesi vain ohimennen että otetaan tuo fsh myös kun se sitten kertoo paljon ennusteesta...

@Keltainenkukka92 Okei, toivotaan että lääkärillä on näkemykset miten tämä huomioida, ei luovuteta ja luovuta toivosta vielä ❤️

Mulla siis tulossa naistenklinikalla munasarjan muutoksen (kysta) kontrolli. Tän perusteella sitten tilkassa pohtivat mitä seuraavaksi suunnitellaan, tarvitaanko munajohtimen poisto(?) Sitten varmaan IVF jonoon..

Ps. Ei näy sähköpostit

Voi pahus @Keltainenkukka92 tuota FSH-arvoa. 😔 Kyllä sua nyt potkitaan päähän joka suunnasta. 😣 En itse tuosta arvosta ymmärrä yhtään mitään, mutta sen perusteella mitä kerroit, niin harmittaa kyllä sun puolesta. Mäkin luulen, että lääkärillä varmaan oli ehkä haisu siitä, ettei tuo arvo ole välttämättä ihan 5/5 ja toivon, että osaa ottaa asian huomioon. Mitä tuohon sun ferritiiniarvoon tulee, niin suosittaisin sulle rautaa otettavaksi suun kautta. Sulla tuo tulehdusarvo vielä ihan pikkasen koholla, joten todennäköisesti ferritiini on vielä matalampi ja meinaa käytännössä tyhjiä rautavarastoja. Raskautta suunnittelevalla ferritiinin olisi hyvä olla lähempänä 100, mieluusti yli. Mä aloitin itse rautavarastojen noston samanlaisella ferritiiniarvolla, mitä sulla nyt ja 100 pykälää kun sai korkeammaksi, niin ero oli ihan käsittämätön. Ja luulin, etten oireile raudanpuutteesta mitenkään, kuinka olinkin väärässä. 😅

Kiitos @Zelina! Mulla oli itse asiassa tuo ferri 58 keväällä eli rytinällä tullut alas. Aloitin taas raudan popsiminen eilen kun tulin kotiin. Ilmeisesti kannattaa syödä joka toinen päivä.

Jos googlaa fsh by age tms niin näkee hyvin missä kuuluisi mennä.

Ja varmasti aavisti ja ehkä sen takia aloitan progynovaa (estrogeeni) tämän kierron lopussa...? Vai mitä te viisaammat tuumitte. Koska hos googlaa progynova ja ivf löytää lähinnä että käytössä kp2 (itse ivf kierros) ja käyttö liittyy lähinnä limikseen (ainoa asia mitä mulla toimii hyvin).

Ei haittaa mitään, ei tietenkään voi kaikkia tilanteita muistaa ❤️

On kyllä joo mennyt tämä kesä ihan tyhjän päällä odotellessa. Ei oikein mitään suunnitelmia kuin vain tuo ensi viikon aika, jonka jälkeen sitten vasta mietitään että mitä oikein suunnitellaan.

Kyllä tää työpäivä oli vähän raskas, ensinnäkin mielelläni olisin jäänyt lomalle omaan kuplaan, toiseksi menkat alkoi ja oli kipuja. Kolmanneksi vielä raskaana oleva työkaveri oikein hehkui ja hehkutti lomalta palatessaan kuinka hyvin on raskaus mennyt ja kaikki kyselevät onko tehtyjä hankintoja yms. Vauva-aiheita. Onneksi toinen työkamu jäi jo mammikselle lomilta, hän ei kyllä erityisesti asiaa mainostellut ja piti muutenkin pienen masun kanssa pitkään matalaa profiilia.

Uskon, että @Keltainenkukka92 asioihin tulee selvyyttä vielä ❤️

Ai niin se olikin, pahoittelut kun en muistanut ja kurjaa kun joutuu odottamaan että pääsee edes jonoon tuolla tavalla.

Osa arvoista tulleet 😭😭😭
Ferritiini 38, lh 7,6, crp 4 eli nämä vissiin ok mutta 😭😭 fsh 16,1. Helvetin helvettiä

Voihan kurjuus, onhan toi nyt ihan hanurista :-( Toisaalta hyvä ettei nyt ihan vaihdevuosilukemissa kuitenkaan ole. Omat lääkärit ei ole kyllä olleet kiinnostuneita FSH:sta ja LH:sta laisinkaan, eivätkä pitäneet minään ennustavana tekijänä vaan sanoneet vaan että ne on vanhoja testejä ja eivät kovin luotettavia kertomaan tilanteesta että ”uusi” AMH kertoo paljon luotettavammin tilanteesta. Mulla ei ole noita taidettu edes mitata kuin vuonna 2018 viimeksi ja sekin oli ihan normigynellä (ei siis lapsettomuuslääkäri) missä kävin luomuyritysaikana (tuolloin AMH oli vielä uusi koe) sen jälkeen mitattu vaan AMH:ta. Toisaalta FSH kai voi paljonkin heitellä siinä vaiheessa kun munasarjat alkavat hiipumaan ja käsittääkseni FSH nimensä mukaisesti (follikkelia stimuloiva hormoni) lähinnä voisi kertoa siitä että jos on korkea (elimistö yrittää piiskata munasarjoja lisäämällä FSH:n tuotantoa) fsh niin vaste stimulaatiolääkkeille (missä myös fsh:ta) voi olla huono mutta toisaalta sullahan on jo nähty että vastetta kuitenkin tulee, tokassa ivf:sähän ihan kivasti lähti monta follia kasvamaan (siis kun vaste voisi olla vain se yksi eli ei vastetta).

Noh siis toki ymmärrän että fiilikset varmasti huonot mutta luulen ettei tuo nyt mitenkään merkittävä asia ole tai lääkärillekään sinänsä merkittävä kun hoitojakin on jo takana, jos olisi eka ivf edessä niin sitten ehkä enemmän olisi merkityksellinen.

Noista estrogeenijutuista en itse mitään tiedä, en ole ikinä kuullut että ivf:ssä käytettäisiin estrogeeniä, ettei se sitten olisi vaan niitä kystia varten?

Jaksamista ja tsemppiä hitaisiin päiviin!

Mulla on tilanne se että vuotoa tuli neljä päivää runsaasti ja nyt vähenemään päin, toivon niin että olisi tyhjentynyt kokonaan itsestään. Meillä piti olla viikon lomareissu tällä viikolla mutta jouduin sen nyt perumaan tän keskenmenon ja vuodon jne takia, tämmöstä tää nyt aina on. Odottelen Viron lääkäriä tulevaksi viikon päästä lomalta että tietäisi jatkosta. Mulla ei varsinaisesti ole alkioita pakkasessa kun nää on näitä lahja-alkiohoitoja (vaikkakin siis luovutetuista sukusoluista nämä alkiot ettei pareilta) ja näitä ostetaan aina alkio kerrallaan ja suuria määriä niitä ei ole saatavillakaan mutta tiedän että tuolla on ainakin yksi tai kaksi alkiota vielä. Aiemminhan siis kerran jo vaihdoin klinikkaa kun ne alkiot loppuivat. Nyt olen miettinyt taas omasolu-ivf:fää että pitäisikö kokeilla, soitinkin viime viikolla Suomen klinikalle ja Kelaan asiaan liittyen, siis lähinnä niihin itsellisten Kela-korvauksiin liittyen kun olen siis aiemmasta hoidosta saanut korvaukset sairausperusteella mutta itselliset eivät saa suorakorvausta vaan pitäisi jälkikäteen hakea sitten Kelasta. Siis rahasta kiinni tämä omasolu-ivf-yritys, jos olisi ylimääräinen kymppitonni niin kokeilisin kyllä yhden omasoluhoidon mutta nyt täytyy miettiä kun en oikein mitään lainaakaan saa nyt kun olen hoitovapaalla. Noh täytyy kattella.

• Tykkää
Reactions: Keltainenkukka92
Pöh äskeinen siis Karhurouvaselta.

Toivoton vierailija Kuulostaa niin karulta ja tutulta tuo ja nuo ajatukset - ja niin surulliselta :-( On tää niin karu todellisuus kun tätä elää tätä lapsettomuusongelmaa. Mullakin just vähän ajatus ollu että eiköhän se vauva nyt lahjamuniksilla tulis kun omillakin suht helposti kaksi kertaa mutta nyt yli vuosi mennyt hoidoissa ja 11 000 € ja kaiken ramppaamisen ja hormonitankkauksien jälkeen takataskussa nää kaksi perättäistä km ja yks nega ja kemiallinen.

Oliko teillä siis esikoinen tullu hoidoilla vai kuinka? Paljon jaksamista ja voikun se era(?) toisi ratkaisun teille!

Viimeksi muokattu:
Välillä tullu kyllä mieleen että tää on oikeen epäonnisten ketju tämä, oon ollu näillä palstoilla kahteen kertaan aiempienkin lasten hoitojen aikaan enkä muista että näin huonoa onnea ja vähän onnistumisia olis ollu missään!!!

Noh niinku mun yksi varsin epäonnisten lukemattomien hoitojen jälkeen pariinkin kertaan onnekkaasti raskautunut tuttava sanoi minua rohkaistaakseen että ”No mutta ei kai se huono onni voi loputtomastikaan jatkua” niin luottakaamme siihen - kai se onni vielä joku päivä kääntyy kai se on niin uskottava, luotettava ja siihen toivoon takerruttava.

*Nimi/ikä/monesko/missä hoito/mikä hoito/jotain vielä?*

(satunnaisessa järjestyksessä)
🍰Keltainenkukka92/ 33v/ esikoinen luomuna, toista yritetään, ongelmana erittäin matala AMH, mahdollisesti viimeinen yritys omilla soluilla (HUS), lahjasolujonossa yksityisellä
🍰Mariamimi/ 40/ toinen (1. yhteinen)/ Ovumia/ lahjasolut
🍰Haaveillen/ 33/ ensimmäinen/ tays/ ivf
🍰pienitoiveemme / 35/ ensimmäinen toiveissa / selittämätön lapsettomuus/ OI Letrozol + Inseminaatio, tehty 2/3.
🍰Karhurouvanen / 38 v/ esikoinen parisuhteesta ivf:llä, toinen itsellisenä ivf:llä, kolmas yrityksessä itsellisenä lahjamuniksilla/ Viro/ ongelmana alhainen AMH
🍰näännä / 38 / ensimmäinen toiveissa /Felicitas/itsellisenä lahjasiittiöillä inssit
🍰Zelina / 38 v. / ensimmäinen toiveissa / K-S KS / 1. IVF, male factor
🍰Lilja93/31/1./KYS/IVF/hoidot lahjasiittiöillä miehen geenivirheen vuoksi
🍰Toivoton vierailija/ 38v./ toinen/ felicitas/ eka ivf ja passit menossa

*Haikara matkalla*

🍰Ovum93
...ensimmäinen..LA xx
🍰MyMa/ 37 /kolmas/ Ovumia/ IVF x2 tehty, kolmannen lapsen yrityskerran 1.pas toi plussan, LA 4.3.
🍰Tasaraha / 36v. / esikoinen luomuna, toista yritetty 2v. / selittämätön lapsettomuus / HUS / 3x OI Letrozol, 1x inseminaatio/ IVF alkamassa 8/25, luomuplussa

Kerätään listalle keskustelijoita, niin on helpompi pysyä kärryillä mitä kullakin taustalla. Jos haluat listalle, lisää boldilla viestiisi yllä olevat tiedot. MyMa poimii tiedot keskustelusta ja päivittelee tällä erää listaa aina tarvittaessa

Listalle päivitetty kaikki tietonsa antaneet

Aivan @Karhurouvanen , oli mennyt ohi että on tuollainen yksi alkio kerrallaan-toimintatapa. Tavallaan hyvä että sellainen mahdollisuus on...? Ja ihan superhanurista että tämä käytännössä on rahasta kiinni 💔 Varsinkin kun useimmille on täysin ilmaista. Ja tuo kelakuvio päälle, niin epäreilua. 🙄 Kuulostaa toiveekkaalta tuo vuoto, toivottavasti tyhjennys pian ohi ja kaikki hyvin jatkoa ajatellen.

Ja niin hän se on että yksi arvo se vain on ja heittelee mutta kyllä se ikävä kyllä taitaa olla niin että matala amh ja korkea fsh on se kaikista surkein lähtökohta. Vaste on ollut huono (lyhyt kaava 1 foll vaste, pitkä kaava piikitin 18 päivää) mutta totta että _jotain_ on tapahtunut. Mun kohdalla ei enää riitä hyvää tuuria vaan enemmänkin pitäisi tapahtua varsinainen ihme. No, ihmeitä tapahtuu ja netti on täynnä näitä ihme-tarinoita. Pitää vain toivoa että sattuu tällainen edes 5+ afc kierto, uusi lääkekombo tehoaa ja että saadaan edes se yksi alkio. Ja että se alkio tarraa kiinni. Aika paljon pitää siis mennä nappiin.

• Surullinen
Reactions: Karhurouvanen
No nyt sain tehtyä tunnukset tänne, kiitos kommenteista spostiin liittyen. Kävin lukemassa viime viikkojen viestit ja voi että @Karhurouvanen ja @Keltainenkukka92 - pahoittelen molempien ikävää tilannetta :( :( On tämä lapsettomuus vaan niin epäreilua kaikin puolin.

Meidän esikoinen on myös hoitojen tulos, mutta silloin onnistuttiin melko helposti 2. inssillä. Lähdettiin uuteen yritykseen imetyksen loputtua ajatuksella että pitäisi tulla suht helposti ja nopeasti, mutta pahimmassa tapauksessa vaatisi useamman hoidon tai jopa ivf:n. No nyt on tehty lukuisia inssejä josta saatu pari kemiallista raskautta sekä ivf, joka ei myöskään vaikuta tuottavan tulosta. Rahaa toisen lapsen yritykseen on mennyt yli 20 000e mutta kaikista pahinta on pelko siitä, että mitä jos mitkään hoidot eivät auta. No, eipä tässä auta muu kuin jatkaa yrittämistä.

Aivan @Karhurouvanen , oli mennyt ohi että on tuollainen yksi alkio kerrallaan-toimintatapa. Tavallaan hyvä että sellainen mahdollisuus on...? Ja ihan superhanurista että tämä käytännössä on rahasta kiinni 💔 Varsinkin kun useimmille on täysin ilmaista. Ja tuo kelakuvio päälle, niin epäreilua. 🙄 Kuulostaa toiveekkaalta tuo vuoto, toivottavasti tyhjennys pian ohi ja kaikki hyvin jatkoa ajatellen.

Ja niin hän se on että yksi arvo se vain on ja heittelee mutta kyllä se ikävä kyllä taitaa olla niin että matala amh ja korkea fsh on se kaikista surkein lähtökohta. Vaste on ollut huono (lyhyt kaava 1 foll vaste, pitkä kaava piikitin 18 päivää) mutta totta että _jotain_ on tapahtunut. Mun kohdalla ei enää riitä hyvää tuuria vaan enemmänkin pitäisi tapahtua varsinainen ihme. No, ihmeitä tapahtuu ja netti on täynnä näitä ihme-tarinoita. Pitää vain toivoa että sattuu tällainen edes 5+ afc kierto, uusi lääkekombo tehoaa ja että saadaan edes se yksi alkio. Ja että se alkio tarraa kiinni. Aika paljon pitää siis mennä nappiin.

Juu kyllähän se näin on että kyllä varmasti suht realisti kannattaa olla, kyllä se on raskasta niiden ihmeiden toivominen pidemmän päälle ja onhan se tosi masentavaa kun lävähtää vielä odotettua surkeammat lukemat silmien eteen :-( Onko AMH tulos jo tullut? Onneksi HUS kuitenkin nyt hyväksyi teidät ivf:fää että kuitenkin noiden yksityisten hoitojen perusteella katsovat yrittämisen mahdollisuuksia olevan ja vaikka se tosiaan kuluttaa varmasti kaikkea mahdollista resurssia niin kyllähän se varmasti kuitenkin kannattaa jaksaa katsoa.

@TOIVOTONVIERAILIJA Ai teillä on tuollainen tilanne, onpa kyllä raskasta ja kun teillä ne alkiotestitkin jo käytössä :-( Jaksamista ja voimansäde.

Sellanen kysymys tuli mieleen että onko teillä kaikilla ollu aina Gonapeptyl käytössä siirron jälkeen kiinnittymisen tueksi? Mulla on nyt ollut ja aiemmin TAYsin hoidoissa mutta v. 2019 ja 2022 Felicitaksella ei mitä vähän ihmettelen kun mun mielestä tutkimusten mukaan se kyllä oikeasti parantaa hoitojen tuloksia.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä