Pieni- ja keskituloisille jää nyt enemmän rahaa käteen veronalennusten vuoksi – Opposition luoma mielikuva pahasti ristiriidassa todellisuuden kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
  • Tykkää
Reactions: kruuttis
"– Hallitus osoitti yli miljardi euroa pieni- ja keskituloisille. Esimerkiksi perheenäiti, jonka palkka on 2 400 euroa, saa lisää rahaa 270 euroa ja perheenisä, jonka palkka esimerkiksi 3 000 euroa saa lisää rahaa 380 euroa vuodessa. Siten hallitus perussuomalaisten aktiivisuudella tukee lapsiperheitä pitkälle yli toisella tuhannella eurolla."

Jos ay-maksun verovähennysoikeus poistuu, niin tuon perheen verotus nousee puolestaan muutamalla satasella eli käteen jää sen puolesta vain pari sataa enemmän. Onhan sekin jotain, mutta alle 20 euroa kuukaudessa kahdelle palkansaajalle on kuitenkin aika vähän.

#2 Olet oikeassa. Nykyhallituksen matematiikka sakkaa pahasti.
Yle aamussa keskusteltiin Trumpin tullipolitiikasta. Jos meno jatkuu sellaisenaan, koko maailman rahapolitiikka menee uusiksi. Kyse on kuin puusta tai kasvista, jonka juurien lonkerot ovat kietoutuneet yhteen viereisen kasvin tai puun kanssa. Yhteiselämä eli symbioosi on vaikea erottaa. Ei sellaiseen muutokseen moniongelmaisen vanhuksen eli Donin aivokapasiteetti ole rakennettu.
Nukuin pitkään, ja olen vielä autuaan tietämätön maailman menosta. Klo 9 uutiset ja talouskeskustelu. Euroviisuanalysointi. Toivon, että Kaj voittaa, ja lehmännahkapeppuinen Erika saa jumbosijan. Anne Kukkohovi Only fans- likapöksyineen tarvitsee rahaa. Palstan Super-Setis ja Omppu-setä ehkä ovat jo tilanneet netistä Annen likaiset pöksyn minigrip-pussiin käärittyinä.
Näin se elämä menee, kun seuraan Seiskaa ja muita hömppäkanavia.
Heräsin uneen, jossa itkin. Soitin Aatamin aikuisella kolikkopujelimella, ja kolikot olivat ison keksin kokoisia 50 pennin kolikoita. Puhelinmuistioni jäi kotiin, ja yritin soittaa jo kauan sitten kuolleelle tädilleni. Ehdin jo analysoida mistä uneni johtui.
Seuraavaksi laitan berliininmunkki Äiti-palkkauksen kaappiin, ja alan katsoa saippuasarjaani. Nyt ollaan jaksoissa, jotka olen jo aiemmein katsonut amerikkalaisesta blogista. Kunpa elämänikin olisi samanlaista. Olisin jo elänyt jonkin vaiheen, ja herättyäni tietäisin miten päiväni menee. Tai olisin kirjoittanut elämästäni aikoinaan monta kirjaa, ja niissä kertonut miten elämäni tulevaisuudessa sujuu.
Suomen sähkö on kuulema halpaa verrattuna muihin maihin. Iloitaan siitä.
Jos sähkö kallistuu, minun joutava surffailu netissä loppuu kuin kanan lento.
Sen jälkeen saatte tyytyä Alepan hauskoihin nettimainoksiin. Minua ne aina naurattavat.

Yle aamussa keskusteltiin Trumpin tullipolitiikasta. Jos meno jatkuu sellaisenaan, koko maailman rahapolitiikka menee uusiksi. Kyse on kuin puusta tai kasvista, jonka juurien lonkerot ovat kietoutuneet yhteen viereisen kasvin tai puun kanssa. Yhteiselämä eli symbioosi on vaikea erottaa. Ei sellaiseen muutokseen moniongelmaisen vanhuksen eli Donin aivokapasiteetti ole rakennettu.
Nukuin pitkään, ja olen vielä autuaan tietämätön maailman menosta. Klo 9 uutiset ja talouskeskustelu. Euroviisuanalysointi. Toivon, että Kaj voittaa, ja lehmännahkapeppuinen Erika saa jumbosijan. Anne Kukkohovi Only fans- likapöksyineen tarvitsee rahaa. Palstan Super-Setis ja Omppu-setä ehkä ovat jo tilanneet netistä Annen likaiset pöksyt minigrip-pusseihin käärittyinä.
Heräsin uneen, jossa itkin. Soitin Aatamin aikuisella kolikkopuhelimella, ja kolikot olivat ison keksin kokoisia 50 pennin kolikoita. Puhelinmuistioni jäi kotiin, ja yritin soittaa jo kauan sitten kuolleelle tädilleni. Ehdin jo analysoida mistä uneni johtui.
Seuraavaksi laitan berliininmunkki Äiti-palkkauksen kaappiin, ja alan katsoa saippuasarjaani. Nyt ollaan jaksoissa, jotka olen jo aiemmin katsonut amerikkalaisesta blogista. Kunpa elämänikin olisi samanlaista. Olisin jo elänyt jonkin vaiheen, ja herättyäni tietäisin miten päiväni menee. Tai olisin kirjoittanut elämästäni aikoinaan monta kirjaa, ja niissä kertonut miten elämäni tulevaisuudessa sujuu.
Sen jälkeen saatte tyytyä Alepan hauskoihin nettimainoksiin. Minua ne aina naurattavat./korjasin höpinääni

"– Hallitus osoitti yli miljardi euroa pieni- ja keskituloisille. Esimerkiksi perheenäiti, jonka palkka on 2 400 euroa, saa lisää rahaa 270 euroa ja perheenisä, jonka palkka esimerkiksi 3 000 euroa saa lisää rahaa 380 euroa vuodessa. Siten hallitus perussuomalaisten aktiivisuudella tukee lapsiperheitä pitkälle yli toisella tuhannella eurolla."

Jos ay-maksun verovähennysoikeus poistuu, niin tuon perheen verotus nousee puolestaan muutamalla satasella eli käteen jää sen puolesta vain pari sataa enemmän. Onhan sekin jotain, mutta alle 20 euroa kuukaudessa kahdelle palkansaajalle on kuitenkin aika vähän.
Kun eroaa ay-liikkeestä säästyy iso kasa rahaa. Kirkostakin kannattaa erota.

Kananttaa tosiaan jättää kaikki tuollaiset "turhat" menot pois. Lakkautetaan kirkko ja ay-liikkeet kokonaan. Samalla voi lopettaa henkivakuutuksen ja vapaa-ehtoisen kaskon maksamisen, kun nekin on vain turhia menoja, eiks niin?

Nukuin pitkään, ja olen vielä autuaan tietämätön maailman menosta. Klo 9 uutiset ja talouskeskustelu. Euroviisuanalysointi. Toivon, että Kaj voittaa, ja lehmännahkapeppuinen Erika saa jumbosijan. Anne Kukkohovi Only fans- likapöksyineen tarvitsee rahaa. Palstan Super-Setis ja Omppu-setä ehkä ovat jo tilanneet netistä Annen likaiset pöksyn minigrip-pussiin käärittyinä.
Heräsin uneen, jossa itkin. Soitin Aatamin aikuisella kolikkopujelimella, ja kolikot olivat ison keksin kokoisia 50 pennin kolikoita. Puhelinmuistioni jäi kotiin, ja yritin soittaa jo kauan sitten kuolleelle tädilleni. Ehdin jo analysoida mistä uneni johtui.
Seuraavaksi laitan berliininmunkki Äiti-palkkauksen kaappiin, ja alan katsoa saippuasarjaani. Nyt ollaan jaksoissa, jotka olen jo aiemmein katsonut amerikkalaisesta blogista. Kunpa elämänikin olisi samanlaista. Olisin jo elänyt jonkin vaiheen, ja herättyäni tietäisin miten päiväni menee. Tai olisin kirjoittanut elämästäni aikoinaan monta kirjaa, ja niissä kertonut miten elämäni tulevaisuudessa sujuu.
Sen jälkeen saatte tyytyä Alepan hauskoihin nettimainoksiin. Minua ne aina naurattavat.
sähkö on nyt jotain 0,3snt/kWh (+ verot ja siirto)

paljonko sen pitäs kallistua että päästään susta eroon?

Linkkiä ei ole, mutta vertaapa sellaisia aloja, joissa on sitova tes käytössä aloihin, joissa sitä ei ole. Ja jätetään nyt suosiolla ne toimitusjohtajat vertailusta pois ja keskitytään aloihin, joissa työntekijällä ei ole mahdollisuutta juuri neuvotella. Esim. marjanpoimijat, taksinkuljettajat ja pizzalähetit. Kummasti vaan se työehtosopimuksen tuoma minimityöehtojen turva tekee duunista vähän siedettävämpää kuin vapaasti neuvoteltu ota tai jätä-diili.

Tulevaisuudessa kun järjestäytymisaste laskee ja sitä kautta yleissitovuus vähenee, yhä useampi joutuu tekemään duunia ota tai jätä-sopimuksella. Meillä ei ole minimipalkkalakia ja muutenkin työsuhteiden säätely on varsin vähäistä lakien tasolla. Siellä on villi länsi odottamassa kaikkia näitä oman elämänsä Trumpeja, jotka kuvittelevat tekevänsä huippudiilin työnantajan kanssa.

Yhteistyössä