Sairaalan laskut mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 9MM.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Noh sairaalta ei pitäisi mitään laskuttaa sairaus jo itsessään on riittävä "rangaistus" et elämä ei ole sen jälkeen entisellään. Ja mä nyt sit luin lisää et vanhuksilta kupataan oliko niin jos on hoitokodissa ni käteen jäävä raha oli kuukaudes joku 150e ja loput maksaa ite eläkkeestään sen hoidon ja muuta ei kuulemma tarvii jäädä käteen. Et onko tuo laskutus summan mutikkaa jos eläke vaik on 6 tonnia kuus ni sit maksaa sen pakko hoidon kun tuli sairaaksi ni silt kupataan viimonen penni. Joku voi ajatella et mä ajattelen perintöö. Mut ilmotin faijalle ku se harhoissa sanoi mulle et toivon sen kuolemaa et saan sen rahat ja kilkuttimet. Nih sanoin et heitä ne kilkuttimet vaik kaatopaikalle mä en niitä mihkään tartte ja sä oot jo eläessäsi antanut mulle ihan riittävästi et anna kaikki rahas vaik mun tytölle ja tavaras tai siskolle tai minne haluatkaan ja mulle se on fine emmä tartte mitään muutakuin et oot vaan elossa et vaik me riidellään ni oot silti rakas iskä muista se. Sille on syynsä miksi en äitin puolen suvun kaa oikeen oo tekemisisdä. Vietin aikaa mummin kaa sen viimesinä vuosina ni se loukkaantu siitä tosi paljon kun sen lapset riiteli jo sen eläessä sen omaisuudesta ni mummi pahotti mielelensä. Ainoo täyspäinen siitä mun suvusta on nappi täti se oli taidenpäiväkodin opettaja ja tosi rauhallinen ku muut sen suvun naiset on täysii höyrypäitä ja sekasin. Mut nappi aina mulle puhuit et näätkö sä noita metsän mennikäisiä ni sit juteltiin metsän mennikäisistä rahat ja kilkuttimet ei tuo sitä ihmistä takas ja mun tyttö on jo 12 vuotiaana mua parempi rahan käyttäjäkin nytkin melkein tonni säästös oon niin ylpee likastani

Nykyajan köyhäintalo.

Ja joku sanoi et oon äitini poika. Ei kyo mä oon enempi iskäni poika. Meijäb porukat eros ku olin 2vuotta sisko jäi faijalle ja mut laitettiin äitille mut jo kolmevuotiaana about hoitajat päätti et mutkin annetaan iskälle äitin alkon takia. Ja esim kiitin iskää et jos olin yöllä peloissani nih iskä otti mut viekkuun nukkumaan äitin viekussa en koskaan nukkunut ja myöhemminkin olen saannut tulla iskän luokse nukkuun ja viettää aikaa ja olla niin kauan kuin haluan. Mun äitillä ei koskaan ollut aikaa ja mun äiti ei ole koskaan käytöstään multa anteeksi pyytänyt ne ei kuulu "äidin" sanavalkoimaan. Mä kiitin iskääni et teit elämäntyösi kun olit mun ja iskän siskon omaishoitajana että suoriuduit kunkiakkaasti työstäsi iskä iso kiitos
Mitokondriot tulevat äidiltä, sitä tarkoitin.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
On se mut liikuntaa täytyy raaski ohjattuna 2 kertaa viikossa nyt
Hei kiitos. Siis sanonko kotihoidolle tosta. Mut tiiäkkö mitä mun iskä kävelee vielläkin vaik on kipui se on tyhmää miksi vanhemmat ihmiset yleensä halua olla vaivoiksi muille? Mistä se johtui ja välil menee uimaan. Ja käveli sairaalas ollessaan sitä pitkää käytävää. Mua harmittaa siskon hitaus nyt sanoin jo et iskä tarvii ulkonakin käymist et sano niille se. Joku ehdottais et mä olisin omaishoitaja ja hoitaisin paperit se olisi bankrypty in months. Lisäksi iskä aina laittais mulle vasta lauseen mut auktorisoitua hoitajaa kuuntelee. Mäkin kävelin sairaalas sitä käytävää

Kuolemansairailta ainakin kaikki maksut pois. Surullisia tarinoita välillä esim. Nelikymppinen nainen jolla muutama kuukausi aikaa, ei selviä maksuista ja iäkäs äiti sitten maksaa sen. Kaikilla ei ole omaisia jotka voi auttaa, toimeentulotukea ei moni saa (joka neljäs hakemus hylätään). Joillakin pienituloisilla saattaa olla oikeus esim muutaman kuukauden välein toimeentulotukeen, se ei paljon lohduta siinä vaiheessa kun on jo mullan alla kun laskennallisesti syntyy siihen oikeus. Jokaisella pitäisi olla oikeus viettää viimeiset kuukaudet ilman tuollaisia rahahuolia jolloin voisi keskittyä tekemään mukavia asioita, vaikka käymään kahvilassa tms. Tai hankkia oloa helpottavia tuotteita, mikä ei onnistu jos kaikki rahat menee laskuihin.

Kuolemansairailta ainakin kaikki maksut pois. Surullisia tarinoita välillä esim. Nelikymppinen nainen jolla muutama kuukausi aikaa, ei selviä maksuista ja iäkäs äiti sitten maksaa sen. Kaikilla ei ole omaisia jotka voi auttaa, toimeentulotukea ei moni saa (joka neljäs hakemus hylätään). Joillakin pienituloisilla saattaa olla oikeus esim muutaman kuukauden välein toimeentulotukeen, se ei paljon lohduta siinä vaiheessa kun on jo mullan alla kun laskennallisesti syntyy siihen oikeus. Jokaisella pitäisi olla oikeus viettää viimeiset kuukaudet ilman tuollaisia rahahuolia jolloin voisi keskittyä tekemään mukavia asioita, vaikka käymään kahvilassa tms. Tai hankkia oloa helpottavia tuotteita, mikä ei onnistu jos kaikki rahat menee laskuihin.
Kiitos kauniista sanoista itku tuli liikutuksesta et joku välittää. Näinhän mitä sanoit ni pitäisi olla jos valtio ei ole barbaarinen vaan jo korkealla civilicationissa et me vittu kaikki pidetään huolta toisistamme ja pääsemme barbaariasta eroon ja keskiajalta kun tuetaan noustaan ja mikäs sen mukavempaa kuin kuolla ritarien kaa yhdessä :) huh kiitos kenenkään kuolemasairaan ei pidä enään kantaa huolta mistään vaan sille toteutetaan mitä haluaa

Onse totta. Sil oli lähempänä 50 prosaa veroprosentti mun mielest se on likaa. Ja pitää innovoida et saadaan fyrkkaa valtion kassaaan muiden kuin veroin. Ainiin ja armeijas sä joutuisit ottaa lakin pääst ku kohtaat mun iskän se on sissi luutnantti.

sissiltn ei tienaa niin paljon että että vero% olis ollu 50

mutta se on selvää että olisin tehny hunööriä hänelle ihan kuin sun pitäis tehdä mulle

Miten sä sairaalaan hommaat "oloa helpottavia tuotteita"? Kipulääkettä kyllä saa ihan samaan hintaan kun muunkin hoidon

Kiitos kauniista sanoista itku tuli liikutuksesta et joku välittää. Näinhän mitä sanoit ni pitäisi olla jos valtio ei ole barbaarinen vaan jo korkealla civilicationissa et me vittu kaikki pidetään huolta toisistamme ja pääsemme barbaariasta eroon ja keskiajalta kun tuetaan noustaan ja mikäs sen mukavempaa kuin kuolla ritarien kaa yhdessä huh kiitos kenenkään kuolemasairaan ei pidä enään kantaa huolta mistään vaan sille toteutetaan mitä haluaa
Isälläsi riittää rahaa, senkun toteuttaa viimeiset toiveensa. Eikä kotihoito ulkoiluta, omaisten on se tehtävä.

Hei kiitos. Siis sanonko kotihoidolle tosta. Mut tiiäkkö mitä mun iskä kävelee vielläkin vaik on kipui se on tyhmää miksi vanhemmat ihmiset yleensä halua olla vaivoiksi muille? Mistä se johtui ja välil menee uimaan. Ja käveli sairaalas ollessaan sitä pitkää käytävää. Mua harmittaa siskon hitaus nyt sanoin jo et iskä tarvii ulkonakin käymist et sano niille se. Joku ehdottais et mä olisin omaishoitaja ja hoitaisin paperit se olisi bankrypty in months. Lisäksi iskä aina laittais mulle vasta lauseen mut auktorisoitua hoitajaa kuuntelee. Mäkin kävelin sairaalas sitä käytävää
Ei kotihoito sitä tee vaan tilaa joku fysioterapeutti 2 kertaa viikossa kotiin, jos hän ei pääse yhteisiin kuntoutushetkiin. Ne kestävät 45 min.

Julkisen sektorin suunniteltu alasajo. Kohta maksetaan kaikista palveluista Amerikan malliin ja verojakin maksetaan siinä missä ennenkin, se on se uusi temppu millä suomalaisia jekutetaan.

Yhteistyössä