V
vierailija
Vieras
Noh sairaalta ei pitäisi mitään laskuttaa sairaus jo itsessään on riittävä "rangaistus" et elämä ei ole sen jälkeen entisellään. Ja mä nyt sit luin lisää et vanhuksilta kupataan oliko niin jos on hoitokodissa ni käteen jäävä raha oli kuukaudes joku 150e ja loput maksaa ite eläkkeestään sen hoidon ja muuta ei kuulemma tarvii jäädä käteen. Et onko tuo laskutus summan mutikkaa jos eläke vaik on 6 tonnia kuus ni sit maksaa sen pakko hoidon kun tuli sairaaksi ni silt kupataan viimonen penni. Joku voi ajatella et mä ajattelen perintöö. Mut ilmotin faijalle ku se harhoissa sanoi mulle et toivon sen kuolemaa et saan sen rahat ja kilkuttimet. Nih sanoin et heitä ne kilkuttimet vaik kaatopaikalle mä en niitä mihkään tartte ja sä oot jo eläessäsi antanut mulle ihan riittävästi et anna kaikki rahas vaik mun tytölle ja tavaras tai siskolle tai minne haluatkaan ja mulle se on fine emmä tartte mitään muutakuin et oot vaan elossa et vaik me riidellään ni oot silti rakas iskä muista se. Sille on syynsä miksi en äitin puolen suvun kaa oikeen oo tekemisisdä. Vietin aikaa mummin kaa sen viimesinä vuosina ni se loukkaantu siitä tosi paljon kun sen lapset riiteli jo sen eläessä sen omaisuudesta ni mummi pahotti mielelensä. Ainoo täyspäinen siitä mun suvusta on nappi täti se oli taidenpäiväkodin opettaja ja tosi rauhallinen ku muut sen suvun naiset on täysii höyrypäitä ja sekasin. Mut nappi aina mulle puhuit et näätkö sä noita metsän mennikäisiä ni sit juteltiin metsän mennikäisistä rahat ja kilkuttimet ei tuo sitä ihmistä takas ja mun tyttö on jo 12 vuotiaana mua parempi rahan käyttäjäkin nytkin melkein tonni säästös oon niin ylpee likastani
Nykyajan köyhäintalo.