Sairaalan laskut mitä mieltä?

Sairaala hoitomaksuihin pitäisi tulla reipas alennus. Iskä oli puoltoistviikkoo sairaalassa ja lasku oli yli 500e ei sillä etteikö tuota pystyisi maksamaan. Mut on se jotenkin omituista et sairaalta nyhdetään iso penni varsinkin kun mieli on kriisissä ni sit lähetellään isoi laskui jotka vaikeuttaa olotilaa et omavastuuta pitää reippaasti alentaa niin et tollanen 500e lasku muuttuu vaik 50euroks kokonaisuudessaan varsinkin kun julkisel käy. Köyhäl tollanen lasku menee ulosottoon ja ei pääse velkavankeudestakaan ikinä eroon. Niit tulonlähteitä mistä valtio saa täytettä kirstuun on jo lukuisia esitetty. Ja sit esim jos ihminen määrätään pakkohoitoon niin ei tietenkään sille tule mitään laskua. Mäkun olin hoidossa ni mua istutettiin neljä kuukautta sairaalassa ja voitte kuvitella et jos lasku 2viikosta on 500e et mitä se maksaa sitku on kuukausia. Et ne laskut aiheutti kyl stressii mutkin pakolla otettiin hoitoon noh okei mulle se oli lopulta hyvä juttu ja nyt nappaan ne lääkkeet nih on ollu palon tasasempaa pääkopassa mistä pidän. Mut sit esim monet vanhemmat ihmiset on tunnollisesti maksaneet veroja vuosikymmeniä ja hoitaneet kaikki laskut säntillisesti nih ei niiden pitäisi sairaala laskujen takia kärsiä sit niukkuudesta muissa asioissa et jos säästöjä haetaan niin sairaanhoito nyt ei ole inhmillinen säästökohde kun maksuja on alennettava ja paljon. Liikaa turhantärkeitä virkoja on suomessa ja schaisse noussut hattuun monella pikku pomolla ja miksei isommalla ja nää aiheuttaa kauheen määrän kuluja.

Ja sit toisaalta kun tuessakin maksetaan nämä kulut kuitenkin ni eiks se ois sama sit antaa pieni lasku sielt sairaalalt kaikille. Vanhempana sitä tulee kaikenlaista vaivaa nih ei niillä lääke ja sairaala maksuil pidä saada pientä ihmistä taloudelliseen ahdinkoon et kaikki on tiukkaa. Monille se laskujen maksu on kunnia asia ja sitten kärsitään muussa.

Täytyis melkein laskee et paljonko se sairaala laskun alennus tulisi maksamaan.

vierailija
Puolestatoista viikosta ei kyllä 500 euroa ole paljoa. Hän sai siellä kuitenkin ateriat ja hoidon. Toki raha voi tuntua isolta, jos tulot on pienet, mutta oikeasti tuo on murto-osa siitä, mitä isäsi hoito tuli kustantamaan. Eihän tuolla makseta edes yhden hoitajan palkkaa tuolta ajalta, saati useamman hoitaja ja lääkärin palkat, ruoat, sairaalan rakennuksen kulut, tehdyt hoidot.
Onneksi meillä selviää näinkin halvalla. Jenkkilässä olis maksanut kymmeniä tuhansia ja konkurssi edessä....

vierailija
Sairaala hoitomaksuihin pitäisi tulla reipas alennus. Iskä oli puoltoistviikkoo sairaalassa ja lasku oli yli 500e ei sillä etteikö tuota pystyisi maksamaan. Mut on se jotenkin omituista et sairaalta nyhdetään iso penni varsinkin kun mieli on kriisissä ni sit lähetellään isoi laskui jotka vaikeuttaa olotilaa et omavastuuta pitää reippaasti alentaa niin et tollanen 500e lasku muuttuu vaik 50euroks kokonaisuudessaan varsinkin kun julkisel käy. Köyhäl tollanen lasku menee ulosottoon ja ei pääse velkavankeudestakaan ikinä eroon. Niit tulonlähteitä mistä valtio saa täytettä kirstuun on jo lukuisia esitetty. Ja sit esim jos ihminen määrätään pakkohoitoon niin ei tietenkään sille tule mitään laskua. Mäkun olin hoidossa ni mua istutettiin neljä kuukautta sairaalassa ja voitte kuvitella et jos lasku 2viikosta on 500e et mitä se maksaa sitku on kuukausia. Et ne laskut aiheutti kyl stressii mutkin pakolla otettiin hoitoon noh okei mulle se oli lopulta hyvä juttu ja nyt nappaan ne lääkkeet nih on ollu palon tasasempaa pääkopassa mistä pidän. Mut sit esim monet vanhemmat ihmiset on tunnollisesti maksaneet veroja vuosikymmeniä ja hoitaneet kaikki laskut säntillisesti nih ei niiden pitäisi sairaala laskujen takia kärsiä sit niukkuudesta muissa asioissa et jos säästöjä haetaan niin sairaanhoito nyt ei ole inhmillinen säästökohde kun maksuja on alennettava ja paljon. Liikaa turhantärkeitä virkoja on suomessa ja schaisse noussut hattuun monella pikku pomolla ja miksei isommalla ja nää aiheuttaa kauheen määrän kuluja.

Ja sit toisaalta kun tuessakin maksetaan nämä kulut kuitenkin ni eiks se ois sama sit antaa pieni lasku sielt sairaalalt kaikille. Vanhempana sitä tulee kaikenlaista vaivaa nih ei niillä lääke ja sairaala maksuil pidä saada pientä ihmistä taloudelliseen ahdinkoon et kaikki on tiukkaa. Monille se laskujen maksu on kunnia asia ja sitten kärsitään muussa.

Moni vaiva/oireyhtymä johtuu ikäihmisellä liioista lääkkeistä. Montako hänellä on nyt?

Puolestatoista viikosta ei kyllä 500 euroa ole paljoa. Hän sai siellä kuitenkin ateriat ja hoidon. Toki raha voi tuntua isolta, jos tulot on pienet, mutta oikeasti tuo on murto-osa siitä, mitä isäsi hoito tuli kustantamaan. Eihän tuolla makseta edes yhden hoitajan palkkaa tuolta ajalta, saati useamman hoitaja ja lääkärin palkat, ruoat, sairaalan rakennuksen kulut, tehdyt hoidot.
Onneksi meillä selviää näinkin halvalla. Jenkkilässä olis maksanut kymmeniä tuhansia ja konkurssi edessä....
Noh ei se lasku oo ongelma mun faijalle. Mut aattelin noin monii muita koko ajan hinnat nousee kaikessa munkin lääkekattoa nostettiin vaikka on erityiskorvattava tuote. Kohta ollaa amerikan typerässä mallissa missä maksetaan paljon veroja mut rahoilla ei saada mitään palvelui ilmaiseksi. Esim sairaanhoito järkyttävis hinnois siel ja on lastenpäivähoitomaksut. Voisko joku vanhempi ihminen kertoo millasis hinnois lastenpäiväkotihoito oli 80luvul tai 90? Et koko ajan tulee näitä höpönlöpö virkoi lisää ja samalle asialle saattaa olla monta pomoa eri nimmekein vain . Luin yhdestäkin pomosta jonka palkka oli 9k kk mut sil ei ollut mitään tulosvastuuta kuhan vaan mukavaa palkkaa nosti.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Sivistysmaissa sotepalvelut on ilmaisia.

Suomessa suurimmat terveydenhuollon asiakasmaksut
Monessa EU-maassa, kuten Tanskassa ja Englannissa, perusterveydenhuolto on käyttäjälle ilmaista. Suomessa julkisen rahoituksen osuus terveyspalveluista on Pohjoismaiden pienin, hiukan yli 70 %, ja asiakasmaksut ovat Pohjoismaiden suurimpia.

Asiakasmaksujen osuus terveydenhuoltomenoista oli OECD:n terveystilaston mukaan vuonna 2014 Suomessa 19 %, Ruotsissa 15,5 %, Norjassa 14,5 % ja Tanskassa 13,8 %."

" Suomen terveydenhuolto oli vuonna 2009 OEDC-maiden vertailussa neljänneksi eriarvoisinta Puolan, Yhdysvaltojen ja Espanjan jälkeen. Meillä kaikki eivät saa tarvitsemaansa hoitoa."

vierailija
Äh faijalla on ollut aina välil jotain ihme patteja tai turvotuksii vanhemmalla iällä. Olikohan 13 lääkettä en kattonut tarkkaan. Saa nyt kotiinsa automaatti robotin joka antaa lääkkeet
hanki mappi, johon keräät kaikki paperit aikajärjestykseen: uusin päällimmäiseksi.

vierailija

Mitä sä luulet isäsi hoidon kokonaiskustannuksen olevan veronmaksajille?

Sä tyypillisenä koskaan mitään hyödyllistä tehneenä vasemmistolaisena haluat kaiken olevan maksutonta.

Mitä sä luulet isäsi hoidon kokonaiskustannuksen olevan veronmaksajille?

Sä tyypillisenä koskaan mitään hyödyllistä tehneenä vasemmistolaisena haluat kaiken olevan maksutonta.
Noh mä veikkaan et faija on maksanut enemmän veroja kuin sinä tulet koskaan maksamaan tai edes promilea siitä. Ja ei ei veroja pidä nostaa kun muitakin tapoja saada täytettä valtion kirstuun on paljon. Noh on se musta väärin et kun kohtaa elämäsi isoimpia kriisejä sairauden myötä ni sit siltä laskutetaan isoi summii ja imetään tyhjiin. Just luin ton yhen artikkelin et isossa britaniassa terveydenhuolto on ilmainen. Nykyset hallitukset täällä suomessa puäystyisi samaan. Mut taitaa olla niin et byrokratiiaan uppoo penni poikineen ja uusiin höpönlöpö virkoihin. Et muitakin säästökohteita on just luin et nuo omat terveyskustannukset kattaa vain 5 prosenttia todellisista kuluista nih samahan se olis sil rysäyksel olla täysin ilmainen ettei siitä tarvii sairastuneen ihmisen murehtia

vierailija
Kai noissa joku omavastuuraja on kuitenkin? Jos useamman reissun vuodessa heittää, niin sittenhän ne loput ovat ilmaisia. Jos vaan yhden reissun vuodessa, niin kyllä sen kanssa pystyy elämään. Varmasti saa maksusuunnitelman tehtyä. Mutta jos mitään vuosirajaa ei ole, niin sitten asia on kyllä helposti ongelma.

hanki mappi, johon keräät kaikki paperit aikajärjestykseen: uusin päällimmäiseksi.

Sisko hoitaa noi paperiasiat ja lääkäreiden kaa puhelut ku on itekkin sellanen nih osaa paremmin lääkäri maailmassa purjehtia ja ymmärtää sitä lääkäreiden maailmaa. Tai siis lääkiksestä valmistu hammaslääkäriks. Mut se mun pitäis opetella et osaan mittaa sokeriarvot jos tilanne vaatii. Siin näytti olevan omat hankaluutensa

vierailija
Noh mä veikkaan et faija on maksanut enemmän veroja kuin sinä tulet koskaan maksamaan tai edes promilea siitä. Ja ei ei veroja pidä nostaa kun muitakin tapoja saada täytettä valtion kirstuun on paljon. Noh on se musta väärin et kun kohtaa elämäsi isoimpia kriisejä sairauden myötä ni sit siltä laskutetaan isoi summii ja imetään tyhjiin. Just luin ton yhen artikkelin et isossa britaniassa terveydenhuolto on ilmainen. Nykyset hallitukset täällä suomessa puäystyisi samaan. Mut taitaa olla niin et byrokratiiaan uppoo penni poikineen ja uusiin höpönlöpö virkoihin. Et muitakin säästökohteita on just luin et nuo omat terveyskustannukset kattaa vain 5 prosenttia todellisista kuluista nih samahan se olis sil rysäyksel olla täysin ilmainen ettei siitä tarvii sairastuneen ihmisen murehtia
Sinähän voit veikkailla vaikka mitä. 🤣

vierailija
Kannattaa olla sairauskuluvakuutus.
Eihän sellaista saa jos on jo joku sairaus, tai maksut on tähtitieteellisiä, monta kertaa sen mitä tuo yksi hoitojakso. Sitäpaitsi, jokainen joka sellaisen ottaa, on mukana kehittämässä järjestelmää jenkkimalliin joka on vakuutuspohjainen, eli tuhottoman kallis ja epätasa-arvoinen. Siinä ei voita kuin vakuutuskauppias.

Puolestatoista viikosta ei kyllä 500 euroa ole paljoa.

No on se aika paljon jos rahaa ei ole.
Noh sairaalta ei pitäisi mitään laskuttaa sairaus jo itsessään on riittävä "rangaistus" et elämä ei ole sen jälkeen entisellään. Ja mä nyt sit luin lisää et vanhuksilta kupataan oliko niin jos on hoitokodissa ni käteen jäävä raha oli kuukaudes joku 150e ja loput maksaa ite eläkkeestään sen hoidon ja muuta ei kuulemma tarvii jäädä käteen. Et onko tuo laskutus summan mutikkaa jos eläke vaik on 6 tonnia kuus ni sit maksaa sen pakko hoidon kun tuli sairaaksi ni silt kupataan viimonen penni. Joku voi ajatella et mä ajattelen perintöö. Mut ilmotin faijalle ku se harhoissa sanoi mulle et toivon sen kuolemaa et saan sen rahat ja kilkuttimet. Nih sanoin et heitä ne kilkuttimet vaik kaatopaikalle mä en niitä mihkään tartte ja sä oot jo eläessäsi antanut mulle ihan riittävästi et anna kaikki rahas vaik mun tytölle ja tavaras tai siskolle tai minne haluatkaan ja mulle se on fine emmä tartte mitään muutakuin et oot vaan elossa et vaik me riidellään ni oot silti rakas iskä muista se. Sille on syynsä miksi en äitin puolen suvun kaa oikeen oo tekemisisdä. Vietin aikaa mummin kaa sen viimesinä vuosina ni se loukkaantu siitä tosi paljon kun sen lapset riiteli jo sen eläessä sen omaisuudesta ni mummi pahotti mielelensä. Ainoo täyspäinen siitä mun suvusta on nappi täti se oli taidenpäiväkodin opettaja ja tosi rauhallinen ku muut sen suvun naiset on täysii höyrypäitä ja sekasin. Mut nappi aina mulle puhuit et näätkö sä noita metsän mennikäisiä ni sit juteltiin metsän mennikäisistä :) rahat ja kilkuttimet ei tuo sitä ihmistä takas ja mun tyttö on jo 12 vuotiaana mua parempi rahan käyttäjäkin nytkin melkein tonni säästös oon niin ylpee likastani

vierailija
Noh sairaalta ei pitäisi mitään laskuttaa sairaus jo itsessään on riittävä "rangaistus" et elämä ei ole sen jälkeen entisellään. Ja mä nyt sit luin lisää et vanhuksilta kupataan oliko niin jos on hoitokodissa ni käteen jäävä raha oli kuukaudes joku 150e ja loput maksaa ite eläkkeestään sen hoidon ja muuta ei kuulemma tarvii jäädä käteen. Et onko tuo laskutus summan mutikkaa jos eläke vaik on 6 tonnia kuus ni sit maksaa sen pakko hoidon kun tuli sairaaksi ni silt kupataan viimonen penni. Joku voi ajatella et mä ajattelen perintöö. Mut ilmotin faijalle ku se harhoissa sanoi mulle et toivon sen kuolemaa et saan sen rahat ja kilkuttimet. Nih sanoin et heitä ne kilkuttimet vaik kaatopaikalle mä en niitä mihkään tartte ja sä oot jo eläessäsi antanut mulle ihan riittävästi et anna kaikki rahas vaik mun tytölle ja tavaras tai siskolle tai minne haluatkaan ja mulle se on fine emmä tartte mitään muutakuin et oot vaan elossa et vaik me riidellään ni oot silti rakas iskä muista se. Sille on syynsä miksi en äitin puolen suvun kaa oikeen oo tekemisisdä. Vietin aikaa mummin kaa sen viimesinä vuosina ni se loukkaantu siitä tosi paljon kun sen lapset riiteli jo sen eläessä sen omaisuudesta ni mummi pahotti mielelensä. Ainoo täyspäinen siitä mun suvusta on nappi täti se oli taidenpäiväkodin opettaja ja tosi rauhallinen ku muut sen suvun naiset on täysii höyrypäitä ja sekasin. Mut nappi aina mulle puhuit et näätkö sä noita metsän mennikäisiä ni sit juteltiin metsän mennikäisistä rahat ja kilkuttimet ei tuo sitä ihmistä takas ja mun tyttö on jo 12 vuotiaana mua parempi rahan käyttäjäkin nytkin melkein tonni säästös oon niin ylpee likastani
Kiitos Pesujen ettei pian köyhät saa hoitoa

vierailija
Ja joku sanoi et oon äitini poika. Ei kyo mä oon enempi iskäni poika. Meijäb porukat eros ku olin 2vuotta sisko jäi faijalle ja mut laitettiin äitille mut jo kolmevuotiaana about hoitajat päätti et mutkin annetaan iskälle äitin alkon takia. Ja esim kiitin iskää et jos olin yöllä peloissani nih iskä otti mut viekkuun nukkumaan äitin viekussa en koskaan nukkunut ja myöhemminkin olen saannut tulla iskän luokse nukkuun ja viettää aikaa ja olla niin kauan kuin haluan. Mun äitillä ei koskaan ollut aikaa ja mun äiti ei ole koskaan käytöstään multa anteeksi pyytänyt ne ei kuulu "äidin" sanavalkoimaan. Mä kiitin iskääni et teit elämäntyösi kun olit mun ja iskän siskon omaishoitajana että suoriuduit kunkiakkaasti työstäsi iskä iso kiitos

vierailija

😞 Toivottavasti isäsi voi hyvin ja selviätte laskusta.

Yhteistyössä