Amerikan yhdysvalloissa viranomaiset poistavat wokesanastoa käytöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Biodiversity ei ole kielletty.

On ihan totta että nuo varastetut sanat ovat aiheuttaneet paljon haittaa. Keksitkö sinä muuta keinoa poistaa tämän nykywoken haitallisen toiminnan, muutoin kuin karsimalla nämä hetki sitten keksityt merkitykset näille ko. sanoille poistamalla koko sanan julkisista käytännöistä?
The Post also found examples of words being removed that had nothing to do with DEI, such as a page on the Department of the Interior’s website that boasted of its museums' “diverse collections,” removing the word “diverse.”

Eli kyllä sieltä kuule lähtee ihan tavallista sisältöä aika paljon.
Otetaan nyt vaikka tuo diversity sana sitten esimerkiksi. Millä tavalla sen käyttö ihmisryhmistä puhuttaessa on yhtään enempi keksitty merkitys kuin puhuttaessa vaikka kasveista? Miten sinä ehdotat että jatkossa ilmaistaan, että jossain ryhmässä on ihmisiä monesta eri taustasta, jos ei saa käyttää sanaa diverse?
Parasta tietenkin olisi, jos joskus päästäisiin tilanteeseen, jossa sillä ihmisen ihonvärillä, tastalla, uskonnolla tai seksuaalisella suuntautumisella ei oikeasti olisi mitään väliä eikä sitä tarvitsisi mainita mutta nykymaailmassa ei vielä olla sellaisessa tilanteessa, vaan ihmiset edelleen kokevat tarvetta korostaa jotain tiettyä piirrettä ihmisissä.

Mä ymmärrän sinua ja usko kun tämän nyt sanon! Olen kanssasi täysin samaa mieltä että ihminen on arvokas ja homoseksuaalit ovat luonnollinen asia, MUTTA nykywoke ei aja vähemmistöjen asiaa vaan on suvaitsematon rasistinen rodullistaja!

Nykywoke on haitallinen ihmiselle niin terveydellisesti kuin mentaalisestikin.

Tämä on minun kantani asiaan ja hyvin hyvin monen muun!
Minä olen itseasiassa sinun kanssasi samaa mieltä siitä, että woke on lähtenyt väärään suuntaan. Mutta asiaa ei kyllä korjata menemällä taas toiseen ääripäähän ja kieltämällä sanoja kuten gender tai sexuality. "The Trump administration is attempting to prohibit any acknowledgment that racism, stereotypes, and bias exist. "
Jos ihmiset saadaan uskomaan, että mitään rasismia ei ole, niin vähemmistöille koittaa vaikeat ajat.

Mukavaa kun sai elää aikana jolloin naisia sai taputella takapuolelle pyytämättä ja yllättäen.
Mene yrittämään!
Tämä nainen ei ole mikään nykywoken uhriutuva ihminen vaan taistelija.❤
Tuo toinenkin sai turpaansa kun yritti käydä taistelijan päälle puolustaakseen kaverinsa kunniaa.

SIinä sulle maalaisjärkeä:
"One example included a job listing page for the Department of Homeland Security that removed language about maintaining an “inclusive environment.” The Post also found examples of words being removed that had nothing to do with DEI, such as a page on the Department of the Interior’s website that boasted of its museums' “diverse collections,” removing the word “diverse.”
Noniin, hyvä. Voimme käyttää muita sanoja. Monella kielellä on monia sanoja yhdelle merkitykselle. Näin voimme karsia nuo keksityt merkitykset.👍

Tämä idea on muuten kerrassaan loistava! Koko nykywoke ei saa julkisuudessa jalansijaa ellei se keksi varastaa lisää sanoja joille keksivät aivan omat merkityksensä!

Tässä ketjussa ollaan taas niiiin ääripäissä. Haluaisin uskoa, että kaikki täällä (myös Lissu) ovat sitä mieltä, että tasa-arvo on jees ja rasismi ja syrjintä on hyi.
Minusta Trump menee ihan liian pitkälle yrittäessään kieltää joitain tiettyjä sanoja (ja niiden tilalle keksitään muutenkin vain uusia), mutta onhan tämä woketus mennyt vähän naurettavaksi ja osalla ihmisistä se ei enää millään tavalla vastaa alkuperäistä tavoitetta. Se mitä tarvittaisiin, on empatia. Ihmiset näkisivät toisensa ihmisinä, eivätkä keskittyisi ihonväriin tai kansalaisuuteen seksuaaliseen suuntautumiseen. Mutta siihen on matkaa. Tarvittaisiin varmaan joki avaruusolentojen hyökkäys, että ihmiskunta yhdistyisi yhteistä vihollista vastaan.

Normaali käännettiin hetki sitten nopealla sykkeellä epänormaaliksi, ja minulla oli aidosti pelko siitä, että tähän jäädään tai pistetään vaidetta silmään ja mennään vielä syvemmälle utopiaan!

Kukapa olisi koskaan voinut arvata, että tämä maailma palaa askel askeleelta jälleen normaaliksi! Ja millä vauhdilla!

Olen äärimmäisen helpottunut näistä nykywokea koskevista muutoksista, ja globojen ahdistamisista!

Nuo keksityt sanat, ja niille keksityt merkitykset ja niihin liittyvät toimet tosiaan joutavat mennä julkisuudesta.

Olen täysin samaa mieltä, järki ja suhteellisuudentaju on palaamassa käyttöön.

Normaali käännettiin hetki sitten nopealla sykkeellä epänormaaliksi, ja minulla oli aidosti pelko siitä, että tähän jäädään tai pistetään vaidetta silmään ja mennään vielä syvemmälle utopiaan!

Kukapa olisi koskaan voinut arvata, että tämä maailma palaa askel askeleelta jälleen normaaliksi! Ja millä vauhdilla!
Kukas sen määrittää, mikä on normaalia? Onko homous normaalia? Onko autismi normaalia? Onko normaalia olla tummaihoinen tai onko normaalia, että äiti on kiinalainen ja isä meksikolainen? Onko normaalia, että on syntynyt pojaksi, mutta tuntee olevansa tyttö? Mihin sinä vedät sen rajan, mikä on normaalia ja mikä ei? Millä perusteella sinä voit sanoa toiselle ihmiselle, että sinä olet epänormaali tai sinussa on jotain vikaa?

Valitettavasti kaikki maailman naiset eivät ole yhtä rohkeita kuin sinä, vaan todella moni nainen hiljaisesti kärsii ja hyväksyy miesten käytöksen.
Ymmärrän.
Mutta, suurin osa miehistä puolustaisi näitä naisia jos naiset vain uskaltaisivat olla omia itsejään eivätkä esittäisi jotain muuta mitä oikeasti ovat, eli fyysisesti heikompia.
Toinen vaihtoehto on toki hankkia kykyjä joilla voit puolustaa itseäsi. Useammat miehetkin kaatuvat kun naisen taitotaso on tuo kun videon faitterilla.

Nyt länsimaissa miehet jatkavat puhelimensa scrollaamista jos naista ahdistellaan esim. junassa!!!🤬 En minä halua elää tällaisessa maailmassa! Vastakkainasettelu on jo niin kovaa, että jos hakattava lapsi/nuori/aikuinen on eri värinen niin kukaan ei välitä!!! WTF! Kuka voi jättää ihmisen pulaan!!!!?

Ei ennen ollut näin! Kun minä olin nuori niin pojat puolusti tyttöjä! Rasismin tyylistä tosin oli jossain steissillä/kylien väliset matsit kun olin nuori, mutta ei meidän kyläyhteisössä. Siellä asuttiin kaikki ihmiset yhdenvertaisina ja nautittiin ulkomaalaisten vieraanvaraisuudesta.❤ Vähän väliä huutelivat kylään maistelemaan perinneruokiaan/kahvejaan!

Noniin, hyvä. Voimme käyttää muita sanoja. Monella kielellä on monia sanoja yhdelle merkitykselle. Näin voimme karsia nuo keksityt merkitykset.

Tämä idea on muuten kerrassaan loistava! Koko nykywoke ei saa julkisuudessa jalansijaa ellei se keksi varastaa lisää sanoja joille keksivät aivan omat merkityksensä!
Kaikki merkitykset ovat keksittyjä. Sitähän kieli on. Keksitään satunnaisille äänteille ja merkkijonoille merkitys.

Kaikki merkitykset ovat keksittyjä. Sitähän kieli on. Keksitään satunnaisille äänteille ja merkkijonoille merkitys.
Tottahan toki. Mutta en minä nyt ala väittämään pöytää astianpesukoneeksi, enhän?

Ymmärrän.
Mutta, suurin osa miehistä puolustaisi näitä naisia jos naiset vain uskaltaisivat olla omia itsejään eivätkä esittäisi jotain muuta mitä oikeasti ovat, eli fyysisesti heikompia.
Toinen vaihtoehto on toki hankkia kykyjä joilla voit puolustaa itseäsi. Useammat miehetkin kaatuvat kun naisen taitotaso on tuo kun videon faitterilla.

Nyt länsimaissa miehet jatkavat puhelimensa scrollaamista jos naista ahdistellaan esim. junassa!!! En minä halua elää tällaisessa maailmassa! Vastakkainasettelu on jo niin kovaa, että jos hakattava lapsi/nuori/aikuinen on eri värinen niin kukaan ei välitä!!! WTF! Kuka voi jättää ihmisen pulaan!!!!?

Ei ennen ollut näin! Kun minä olin nuori niin pojat puolusti tyttöjä! Rasismin tyylistä tosin oli jossain steissillä/kylien väliset matsit kun olin nuori, mutta ei meidän kyläyhteisössä. Siellä asuttiin kaikki ihmiset yhdenvertaisina ja nautittiin ulkomaalaisten vieraanvaraisuudesta. Vähän väliä huutelivat kylään maistelemaan perinneruokiaan/kahvejaan!
Ja sinä siis et oikeasti usko, että tilanne pahenee tästä kun USAlla on avoimesti rasistinen presidentti? Olen samaa mieltä, että nykymaailma on kamala paikka elää. Ihmiset ovat kovia ja kylmiä, toista ei auteta pyyteettömästi. Mutta tiedätkö miten saamme muutettua tämän asian? Opetetaan meidän lapsille, että jokainen ihminen on arvokas. Ihan jokainen ihminen. Riippumatta ulkonäöstä, uskonnosta, seksuaalisesta suuntautumisesta, vammoista, ja kaikesta muusta. Kaikkia ihmisiä pitää kunnioittaa ihmisinä eikä ketään kiusata eikä dissata. Tämä jos opetetaan meidän lapsille, niin maailma on jo vähän parempi paikka.

Ja sinä siis et oikeasti usko, että tilanne pahenee tästä kun USAlla on avoimesti rasistinen presidentti? Olen samaa mieltä, että nykymaailma on kamala paikka elää. Ihmiset ovat kovia ja kylmiä, toista ei auteta pyyteettömästi. Mutta tiedätkö miten saamme muutettua tämän asian? Opetetaan meidän lapsille, että jokainen ihminen on arvokas. Ihan jokainen ihminen. Riippumatta ulkonäöstä, uskonnosta, seksuaalisesta suuntautumisesta, vammoista, ja kaikesta muusta. Kaikkia ihmisiä pitää kunnioittaa ihmisinä eikä ketään kiusata eikä dissata. Tämä jos opetetaan meidän lapsille, niin maailma on jo vähän parempi paikka.
Olen kasvattanut kolme lasta. Se mitä opetetaan ensin on itsensä terve kunnioittaminen! Tätä kautta lapsi oppii kunnioittamaan myös muita.

Tämä itsensä terve kunnioittaminen on jäänyt nykyään pois. Tämän vuoksi olemme pulassa.

• Tykkää
Reactions: kruuttis
Tottahan toki. Mutta en minä nyt ala väittämään pöytää astianpesukoneeksi, enhän?
No eihän tässäkän niitä merkityksiä ole ihan tuulesta temmattu. Otetaan vaikka se Diverse esimerkiksi:
suomeksi vaikkapa monipuolinen, monimuotoinen, erilainen. Englanniksi synonyymejä
versatile, diverse, varied, comprehensive, ambidextrous, many-sided. Miksi tätä sanaa ei voisi käyttää ihmisistä puhuttaessa? Millä tavalla diversity on keksitty merkitys, kun puhutaan ihmisryhmistä, mutta ei silloin jos puhutaan biodiversiteetistä? Miksi yksi merkitys kielletään keksittynä vaikka kyse ei ole mistään satunnaisesta keksimisestä vaan sanan merkityksestä?

Olen kasvattanut kolme lasta. Se mitä opetetaan ensin on itsensä terve kunnioittaminen! Tätä kautta lapsi oppii kunnioittamaan myös muita.

Tämä itsensä kunnioittaminen jää nykyään pois. Tämän vuoksi olemme pulassa.
Vaikeaa on opettaa itsensä kunnioittamista, jos muut ympärillä huutavat, että olet epänormaali friikki ja sinut sietäisi tappaa.

• Surullinen
Reactions: Lispetti
Vaikeaa on opettaa itsensä kunnioittamista, jos muut ympärillä huutavat, että olet epänormaali friikki ja sinut sietäisi tappaa.
Olet asian ytimessä. Vahva lapsi ei huutelijoista välitä, he tietävät oman arvonsa.

Vanhemmat eivät vaan nykyään enää kasvata lapsiaan, varsinkaan vahvoja lapsia. Ehkäpä he luottavat että lapsi uhriutuu ja nykywoke hoitaa?

No eihän tässäkän niitä merkityksiä ole ihan tuulesta temmattu. Otetaan vaikka se Diverse esimerkiksi:
suomeksi vaikkapa monipuolinen, monimuotoinen, erilainen. Englanniksi synonyymejä
versatile, diverse, varied, comprehensive, ambidextrous, many-sided. Miksi tätä sanaa ei voisi käyttää ihmisistä puhuttaessa? Millä tavalla diversity on keksitty merkitys, kun puhutaan ihmisryhmistä, mutta ei silloin jos puhutaan biodiversiteetistä? Miksi yksi merkitys kielletään keksittynä vaikka kyse ei ole mistään satunnaisesta keksimisestä vaan sanan merkityksestä?
Niin. Käyetään jatkossa sanoja niiden oikeilla merkityksillä, siihen tämä kääntyy taas, ajansaatossa.

Tässä ketjussa ollaan taas niiiin ääripäissä. Haluaisin uskoa, että kaikki täällä (myös Lissu) ovat sitä mieltä, että tasa-arvo on jees ja rasismi ja syrjintä on hyi.
Minusta Trump menee ihan liian pitkälle yrittäessään kieltää joitain tiettyjä sanoja (ja niiden tilalle keksitään muutenkin vain uusia), mutta onhan tämä woketus mennyt vähän naurettavaksi ja osalla ihmisistä se ei enää millään tavalla vastaa alkuperäistä tavoitetta. Se mitä tarvittaisiin, on empatia. Ihmiset näkisivät toisensa ihmisinä, eivätkä keskittyisi ihonväriin tai kansalaisuuteen seksuaaliseen suuntautumiseen. Mutta siihen on matkaa. Tarvittaisiin varmaan joki avaruusolentojen hyökkäys, että ihmiskunta yhdistyisi yhteistä vihollista vastaan.
Mitä olen tapaamieni ihmisten kanssa jutellut ja lukenut netistä ja lehdistä, maapallolla on jo parhaillaan tai monesti aiemmin vieraillut humanoideja.
Eivät he ole tänne hyökkäämässä ja tekemässä pahaa vaan auttamassa.
Ehkä Trumpin elämällä on jokin tarkoitus kuten oli myös Aatulla. Entisaikaan ihmiset sanoivat, että jos ei olisi ollut Aatua, maapallo olisi tuhoutunut atomipommien räjäytyksillä. Kauhun tasapaino saa ihmiset järkiinsä ainakin joksikin aikaa.
Tämän vuosikymmenen hullut vuodet ennustettiin jo 1990-luvulla. Kävin kerran Helsingissä hakemassa selitystä vaihtoehtohoitoni sivuvaikutuksiin. Pöydän takana istunut miesparantaja ennusti minulle hurjan tulevaisuuden.
Tässä istun lukutuolissani ja odotan, milloin kutsu käy. Kaikki vaikeuteni olivat kuulema tehtävään valmistaumista. Ehkä mies oli vain ovela, ja sai kohotettua lyttyyn lyötyä itsetuntoani. Kokemuksesta totean, että älkää hurahtako vaihtoehtohoitoihin ja outoihin uskomuksiin ja tietäjiin.
Voisin hauskuttaa vanhoilla tarinoillani lukijat nauruhalvaukseen, mutta olen ajatellut jättää vanhojen muistelut sikseen. 1990-luvun lamavuodet olivat vaikeita, ja varmasti moni sai avun uskomushoidoista. Huikein hoito oli tulitikuilla tulihoito, joka on hoitajan kertoman mukaan kotoisin Chilestä. Lupasin yhdelle parantajista, että en kerro hoidosta kenellekään. Silloin en käyttänyt vapaa-ajallani nettiä.
Netitön elämä oli ihanaa. Kirjoitin aikoinaan kirjeitä ja päiväkirjaa.
Toivotaan maailmalle rauhaa ja hyvää mieltä sekä rukoillaan paljon.
Kun muistelin uskomushoitojani, tuli tunne, että olen taas kesämökillämme Sysmässä. Tuskin paikalliset vaihtoehtohoitajat pahastuivat, kun muistelin monen kymmenen vuoden vanhoja hoitoja. Ei niille hoidoille tule olemaan koskaan tieteellistä selitystä. On vain uskottava, ja minä uskoin ja uskon edelleen.
Sain paljon apua, ja olen aina halunnut laittaa hyvän kiertämään.

kyllähän sen nyt jo raamattukin sanoo, että homous ja kaiken maailman transut on epänormaaleja.
Katso mielummin luontoa.

Tiesitkö että mitä kauemmas ihminen erkaantuu luonnosta, sitä sairaammaksi hän tulee - kaikin tavoin.

Kukas sen määrittää, mikä on normaalia? Onko homous normaalia? Onko autismi normaalia? Onko normaalia olla tummaihoinen tai onko normaalia, että äiti on kiinalainen ja isä meksikolainen? Onko normaalia, että on syntynyt pojaksi, mutta tuntee olevansa tyttö? Mihin sinä vedät sen rajan, mikä on normaalia ja mikä ei? Millä perusteella sinä voit sanoa toiselle ihmiselle, että sinä olet epänormaali tai sinussa on jotain vikaa?
En puhunut ihmisistä vaan käytännöistä.

Yhteistyössä